راهنمای خرید بخاری برقی – مزایا و معایب انواع مدل ها

2479
خرید بخاری برقی - بریم خرید

نقد و بررسی بخاری برقی

با شروع فصل سرما،‌ همه به دنبال انتخاب وسایل گرمایشی هستند. بخاری برقی یکی از وسایل گرمایشی پرکاربرد است که در اتاق خواب، حمام، ماشین و…استفاده می شود. این مدل بخاری هیچ خطری برای آتش سوزی، گازگرفتگی و… ندارد و فقط گرما را پخش می کند. این دستگاه با کمک برق کار می کند و هیچ نوع سوختی ندارد یعنی برق را تبدیل به حرارت کرده و محیط را گرم می کند. بدنه دستگاه در برابر گرما و حرارت مقاوم است و با بالا رفتن دما آسیب نمی بیند به همین دلیل مکان های صنعتی و غیرصنعتی زیادی که گاز ندارند برای تامین گرما از بخاری برقی استفاده می کنند.

نکات خرید بخاری برقی

بخاری های برقی با کمک برق، محیط را گرم می کنند و دمای آن ها قابل تنظیم است. یکی از نکاتی که قبل از خرید باید به آن دقت کنید، مقاومت بدنه دستگاهدر برابر حرارت است. مقاومت بدنه باید طوری باشد که در برابر حرارت بالا آُسیب نبیند به همین دلیل بهتر است بخاری مجهز به سنسور باشد تا زمانی که دمای هوا یا درجه حرارت زیاد شد، به صورت خودکار و اتوماتیک حرارت آن کم شود و یا کلا خاموش شود.

همانطور که می دانید هیتر برقی، انرژی مصرفی این دستگاه برق است. به همین دلیل نیز مصرف برق شما را افزایش می دهد. برای کاهش هزینه ها، بهتر است بخاری را انتخاب کنید که کم مصرف بوده و مصرف انرژی آن رده A باشد. قیمت بخاری برقی یکی دیگر از نکاتی است که برای خریداران مهم است. که بر اساس جنس، برند، مدل، میزان مصرف برق، امکانات و… تعیین می شود. اگر هنگام استفاده از هیتر برقی، بوی بدی احساس کردید، قطعا یک مشکل داخلی وجود دارد و یکی از قطعات در حال سوختن است و یا یک شیء خارجی روی دستگاه افتاده و بوی بد بخاطر سوختن آن است.

ما در یک مقاله به صورت کامل درباره میزان مصرف انرژی بخاری های برقی صحبت کردیم می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر این مقاله را نیز مطالعه کنید.

هنگام خرید هیتر برقی دقت کنید که قابلیت تنظیم دما داشته باشد تا با تنظیم حرارت بتوانید هزینه برق خود را کاهش دهید. همچنین کاربرد بخاری را در نظر بگیرید و طبق مکانی که قرار است از آن استفاده کنید خرید خود را انجام دهید. سعی کنید هیتر برقی را انتخاب کنید که ترموستات و قابلیت خاموش شدن خودکار داشته باشد تا اگر بیش از حد داغ شد به صورت خودکار خاموش شود. مصرف انرژی بخاری را نیز در نظر بگیرید تا در هزینه ها صرفه جویی کنید.

انواع بخاری برقی

بخاری های برقی طبق تکنولوژی که در آن ها استفاده شده، در انواع مختلفی تولید می شوند. در ادامه این مقاله از بریم خرید، مرجع مقایسه قیمت و راهنمای خرید محصولات، به صورت کامل بررسی شده است.

بخاری برقی تابشی

بخاری برقی تابشی یکی از انواع بخاری های برقیست، که هیچ خطری برای شما ندارد. این هیتر برقی هیچ گونه گاز کربن دی اکسید تولید نمی کند به همین دلیل امنیت بالایی دارد. هیتر برقی تابشی، محصولی زیبا و کاربردی برای گرم کردن محیط رستوران، خانه، اتاق خواب و… است که در برابر گرد و غبار و رطوبت مقاوم است و در فضاهای روباز و سربسته استفاده می شود. هیترهای برقی به دلیل طراحی زیبایی که دارند در آلاچیق ها و… نصب می شوند.

بخاری برقی تابشی
بخاری برقی تابشی

این بخاری برقی چهار المنت دارد. شما می توانید هر تعداد از آن را که بخواهید روشن کنید. فن های هیتر برقی تابشی، کم صدا هستند و سر و صدای زیادی ندارد. پس داخل اتاق خواب هم می توانید از آن استفاده کنید. این نوع هیتر برقی پایه های محکمی دارد و به صورت رومیزی یا دیواری استفاده می شود. معمولا هیترهای برقی تابشی، به صورت خودکار روشن و خاموش می شوند یعنی زمانی که دمای محیط زیاد شود به صورت خودکار حرارت آن کم می شود. گرمای این نوع بخاری ها، وابسته به تعداد المنت هایی است که روشن می کنید و برای مکان هایی که جریان هوا وجود دارد مناسب است.

بخاری برقی فن دار

هیتر برقی فن دار، طرفداران زیادی دارد این نوع بخاری یک المنت برای گرم کردن محیط و یک فن برای  انتقال گرما به بیرون دارد که گرما را به سرتاسر محیط پخش می کند همچنین یک ترموستات برای تنظیم دما و خاموش شدن خودکار دارد تا زمانی که گرمای محیط بیش از حد شد، دستگاه خاموش شود و دمای محیط متعادل شود. این نوع بخاری ها، قابلیت تنظیم دما دارند پس می توانید گرما را به میزان دلخواه خود تنظیم کنید. معمولا مصرف انرژی بخاری های برقی فن دار، بین ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ وات است و مصرف برق بیشتری نسبت به سایر مدل ها دارند. به همین دلیل خریداران معمولا به دنبال بخاری برقی فن دار کم مصرف هستند تا انرژی مصرفی را کاهش دهند. بخاری های برقی فن دار، برای گرم کردن خانه، اداره، اتاق خواب و… استفاده می شود. ما در تیم تولید محتوای بریم خرید، در یک مقاله هم به صورت کامل به معرفی پرفروش ترین بخاری های برقی پرداختیم در صورت تمایل می توانید این مقاله را نیز مشاهده کنید تا با پرفروش ترین بخاری های برقی کم مصرف فن دار آشنا شوید.

خید بخاری برقی فن دار
خید بخاری برقی فن دار

بخاری برقی کانوکتور

هیتر برقی کانوکتور، المنت و فن دارد و به صورت بی صدا محیط را گرم می کند. این بخاری، مانند بخاری فن دار و تابشی است. گرمای این نوع هیترها، نسبت به هیترهای برقی تابشی بیشتر است و گرمای هوا را به صورت یکنواخت پخش می کند. این بخاری ها با المنت های مخصوص حرارتی و طول عمر بالا ساخته شدند، سبک و قابل حمل هستند و قابلیت استفاده به صورت رومیزی و دیواری را دارند. این محصول برای گرم کردن فضاهای کوچک مانند اتاق، اداره، خانه و… کاربرد دارد.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید بخاری صنعتی

بخاری برقی کانوکتور
بخاری برقی کانوکتور

رادیاتور برقی

رادیاتور برقی یکی دیگر از وسایل گرمایشی برقی است که امنیت بالا و گرمایش مطلوبی دارد. این نوع هیتر برقی در ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری کاربرد دارند. شوفاژهای برقی یک محفظه پر از روغن دارند که به صورت سیال و روان است، بعد از اینکه شوفاژ به برق متصل شود، گرمایی که در بدنه این دستگاه ایجاد می شود، روغن داخل شوفاژ برقی را گرم می کند. این روغن به سمت بالا حرکت می کند و جابجا می شود. این جابجایی روغن، گرما را جابجا می کند و به محیط اطراف منتقل می کند.

خرید رادیاتور برقی
خرید رادیاتور برقی

زمانی که دمای محیط زیاد شود ترموستات، المنت ها را قطع می کند و دستگاه تا زمانی که دوباره دمای اتاق کم شود متوقف می شود. این نوع شوفاژها، نیازی به لوله کشی ندارند و تنها توسط برق فضای مورد نظر شما را گرم می کنند. به همین نیز دلیل هزینه نصب و نگهداری آن مناسب تر از رادیاتورهای معمولی است که نیاز به لوله کشی و موتورخانه یا پکیج دارند اما هزینه برق شما را افزایش می دهد.

پنکه گرمایشی

بخاری برقی هالوژنی یا همان پنکه گرمایشی یکی دیگر از مواردی است که برای خرید هیتر برقی می توانید به آن فکر کنید چون گرمای محیط را به خوبی تامین می کند. شکل ظاهری پنکه های گرمایشی مانند پنکه هایی است که در فصل گرما برای خنک کردن محیط استفاده می شود با این تفاوت که پنکه های گرمایشی، با کمک المنت های برقی یا لامپ های هالوژنی کار می کنند. وقتی که پره های پنکه می چرخد گرمایی که تولید شده، به اطراف پخش می شود.

پنکه گرمایشی
پنکه گرمایشی

اگر محیط کار یا منزل شما، امکان نصب بخاری را ندارد، می توانید از پنکه های گرمایشی برای گرم کردن محیط استفاده کنید. این پنکه ها گرمای مطلوبی دارند و فضای کمی را اشغال می کنند. این نوع پنکه ها به صورت دیواری، ایستاده و رومیزی تولید می شوند و سیستم خاموشی خودکار دارند که بعد از گرم شدن بیش از حد محیط و رسیدن به دمای مطلوب، به صورت خودکار خاموش می شوند. پنکه های برقی گرمایشی کم مصرف هستند و می توانید هنگام خرید، این مدل را انتخاب کنید و در هزینه هایتان صرفه جویی کنید.

پنکه های گرمایشی هالوژنی نیز نوعی دیگر از بخاری های برقی هستند که یک صفحه استیل براق پشت لامپ هالوژنی دارند و نور و حرارتی که ایجاد می شود را بازتاب می دهند. بخاری  برقی هالوژنی مانند مدل تابشی کار می کند. با این تفاوت که پنکه های گرمایشی هالوژنی می توانند گرما را پخش کنند در صورتی که بخاری های هالوژنی فقط به یک طرف گرما را منعکس می کنند.

​​​​​​​بخاری برقی دیواری طرح اسپلیت

حتما هنگام خرید، نام بخاری برقی دیواری طرح اسپلیت به گوشتان خورده، این مدل، ظاهری جذاب دارند و طرح هایی زیبا و کاربردی تولید می شوند. مصرف برق کمی دارند و به راحتی تمام محیط شما را گرم می کند.

بخاری برقی دیواری طرح اسپلیت
بخاری برقی دیواری طرح اسپلیت

بخاری با هیتر برقی حمام

گرم بودن حمام در فصل های سرد از سرماخوردگی جلوگیری می کند. اما فضای مرطوب و بسته حمام انتخاب بخاری را سخت می کند. چرا که رطوبت در بخاری های گازی باعث شکستن شیشه می شود. همچنین امکان نشت گاز و گاز گرفتی نیز وجود دارد. به همین دلیل بهترین گزینه استفاده از هیتر برقی مخصوص حمام است. بخاری برقی حمام، یکی دیگر از انواع بخاری های برقی هستند که دمای این نوع هیتر مناسب حمام و رطوبتی که در حمام وجود دارد تنظیم می شود. در این نوع بخاری بایستی از المنت های فلزی استفاده شود. برای حمام های کوچک هیتر برقی تک المنت کافی است. اما برای حمام های بزرگ بهتر است از مدل دو المنتی استفاده شود. همچنین با توجه به فضا، بخاری برقی حمام بایستی روی دیوار نصب شود.

بخاری برقی حمام
بخاری برقی حمام

قبل از خروج از حمام بایستی هیتر برقی را خاموش کرد. در بعضی مدل ها برای خاموش کردن هیتر برقی از طناب استفاده می شود، که با کشیدن آن بخاری خاموش و روشن می شود. این موضوع احتمال تماس دست با بدنه بخاری و سوختگی را کاهش می دهد.

هیتر برقی چطوری کار می کند؟

بخاری های برقی یک المنت دارند که از یک مقاومت و سیم تشکیل شده است. برق وارد مقاومت می شود، به سیم منتقل می شود سپس انرژی برق را به گرمایش تبدیل می کند و محیط را گرم می کند.

بخاری های برقی چه معایبی دارند؟

  • بخاری های برقی معمولا در ابعاد کوچک تولید می شوند. به همین دلیل توانایی گرم کردن محیط های بزرگ را ندارد.
  • به دلیل این که انرژی مصرفی بخاری و هیترهای برقی، الکتریسیته است. پس بعد از استفاده از آن هزینه برق شما بیشتر خواهد شد.
  • اگر المنت دستگاه شما به صورت خودکار خاموش نشود و حرارت آن زیاد شود ممکن است حرارت زیاد سبب آتش سوزی شود. پس مطمئن شوید که هیتر برقی شما مجهز به هیتر باشد.
اگر هنوز برای انتخاب سیستم گرمایشی خود نیاز به اطلاعات بیشتر دارید، مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد می کنیم: بهترین سیستم گرمایشی برای منزل شما در فصل پاییز و زمستان 

نکاتی که برای استفاده از بخاری برقی باید بدانید!

  • هیترهای برقی را از موادی که ممکن است آتش بگیرد مانند چوب، پرده و… دور کنید.
  • از نزدیک شدن کودکان به بخاری جلوگیری کنید.
  • برای استفاده از بخاری برقی، از محافظ الکتریسیته استفاده کنید.
  • از هیتر برقی برای خشک کردن لباس و… استفاده نکنید.
  • هنگام خرید دستگاهی را تهیه کنید که نشان استاندارد داشته باشد.
  • دستگاهی بخرید که کم مصرف باشد.
  • اگر المنت دستگاه شما آسیب دیده، از آن استفاده نکنید.

سخن پایانی

همانطور که می دانید هیتر برقی یکی از وسایل گرمایشی است که قابل حمل است و می توانید به راحتی از آن برای گرم کردن محیط هایی با متراژ پایین استفاده کنید. هیترهای برقی در مدل های متنوعی تولید می شوند که شما بر اساس نیازتان و محیطی که در نظر دارید می توانید از مدل مورد نظر خود استفاده کنید. این مقاله از تیم تولید محتوای بریم خرید، برای مقایسه مدل های مختلف تهیه شده و شما برای مشاهده قیمت به روز محصولات و مقایسه قیمت خرید بخاری برقی در معروف ترین فروشگاه های اینترنتی و کسب اطلاعات بیشتر می توانید به وب سایت بریم خرید مراجعه کنید. قیمت بخاری برقی معمولا بر اساس امکاناتی که دارد، مصرف برق و کیفیت قطعات آن تعیین می شود.

یکی از برندهای معروف در زمینه بخاری برقی که قیمت مناسبی دارند هم شامل پارس خزر است به همین دلیل ما در یک مقاله به صورت کامل درباره بهترین بخاری های برقی پارس خزر و مدل ها و قیمت های مختلف آن، صحبت کردیم، در صورت نیاز می توانید این بلاگ در این زمینه را هم بخوانید تا شناخت بیشتری نسبت به محصولات پارس خزر داشته باشید.