معیارهای خرید جاروبرقی

687

بهترین جاروبرقی چه ویژگی هایی دارد؟

جاروبرقی ها امروزه در تمام خانه ها وجود دارند و کسی تمایلی به استفاده از جارودستی ندارد و همه به دنبال خرید بهترین جاروبرقی هستند که هم طول عمر بالایی داشته باشد و هم کارایی بالایی داشته باشد که بتوانند چندین سال مثل روز اول از آن استفاده کنند. اما با توجه به مدل های مختلفی که تولید شده، مردم اکثرا نمی دانند که کدام جاروبرقی بهتر است و باید کدام یک را انتخاب کنند؟ ما در این مقاله از تیم تولید محتوای بریم خرید، تصمیم گرفتیم درباره معیارهای انتخاب بهترین جاروبرقی چند نکته را برای شما گرد هم آوریم تا هنگام خرید بتوانید با آگاهی کامل انتخاب خود را انجام دهید. با ما همراه باشید!

برای خرید بهترین جاروبرقی بهتر است معیارهای زیر را در نظر بگیرید تا بهترین انتخاب را داشته باشید. همه جاروبرقی ها می توانند خوب باشند، اگر شما به درستی از آن ها استفاده کنید و همچنین انتخاب درستی با توجه به محیط و شرایط خود داشته باشید، بهترین جاروبرقی را خواهید داشت!

معیارهای خرید جاروبرقی

  • بهترین مارک جاروبرقی

اولین چیزی که هنگام خرید جاروبرقی باید به آن دقت کنید انتخاب بهترین مارک جاروبرقی ایرانی و خارجی است. ما در یک مقاله به صورت کامل در این باره توضیح دادیم اما در کل، برند پارس خزر، بوش، الجی، سامسونگ، پاناسونیک و… می توانند انتخاب های مناسبی برای شما باشند. ما حتی در مقاله هایی مجزا، بهترین مارک جاروبرقی سامسونگ ، بهترین مارک جاروبرقی بوش، بهترین جاروبرقی های الجی و پاناسونیک و… را نیز معرفی کردیم تا انتخاب راحت تری داشته باشید و با پرفروش ترین جاروبرقی ها آشنا شوید.

  • بهترین جاروبرقی سایلنت

جاروبرقی ها، هنگام کار کردن سر و صدایی تولید می کنند که اگر زیاد باشد می تواند آزاردهنده باشد. هر چقدر صدای جاروبرقی کمتر باشد بهتر است و شما هنگام کار با آن کمتر اذیت می شوید. میزان صدای جاروبرقی بر اساس دسی بل تعیین می شود و در مشخصات محصولات ذکر می شود.

  • بهترین جاروبرقی بدون کیسه

کیسه دار بودن یا بدون کیسه بودن جاروبرقی یکی دیگر از مواردی است که باید هنگام خرید جاروبرقی به آن دقت کنید. جاروبرقی های کیسه دار که یک محفظه برای قرار دادن کیسه دارند. شما می توانید از کیسه یک بار مصرف و یا کیسه دائمی استفاده کنید. کیسه های جاروبرقی دائمی، که نیاز به تعویض ندارند، شما پس از هر بار استفاده و یا پر شدن کیسه می توانید آن را تخلیه کنید، در صورت نیاز شستشو دهید و دوباره نصب کنید. اگر از کیسه یک بار مصرف استفاده کنید، پس از هربار پر شدن کیسه می توانید آن را تعویض کنید.

اما اگر جاروبرقی بدون کیسه انتخاب کنید، روی بدنه یا دسته جاروبرقی یک مخزن برای جمع آوری زباله قرار دارد. مخزن این نوع جاروبرقی ها، به صورت شفاف است و در صورت پر شدن می توانید آن را تخلیه کنید. جاروبرقی های بدون کیسه و مخزن دار، برای افرادی که آلرژی دارند بسیار مناسب است چون گرد و خاک و… را کاملا جذب می کند. همچنین دیگر نیازی به پرداخت هزینه برای خرید کیسه جاروبرقی ندارید. محفظه مخزن این نوع جاروبرقی ها شفاف است بنابراین می توانید حین کار  با دستگاه متوجه شوید که جاروبرقی درست کار می کند یا خیر یعنی زباله ها را جمع می کند یا نه!

  • جاروبرقی آب و خاک

همانطور که می دانید جاروبرقی ها فقط قدرت جمع آوری خاک و زباله های خشک داشتند اما امروزه نوع دیگری از جاروبرقی تولید می شود که علاوه بر جمع آوری زباله های خشک، آب و مایعات را هم جمع می کند. جاروبرقی های آب و خاک، علاوه بر محفظه ای که برای جمع آوری گرد و خاک و زباله خشک دارند، یک محفظه برای جمع آوری مایعات هم دارند به این ترتیب دیگر برای تمیز کردن نقاط خیس و مرطوب نیازی به دستمال و طی و… ندارید و می توانید با همین جاروبرقی دوکاره، هم گرد و خاک ها و هم مایعات را جمع کنید. این نوع جاروبرقی ها، برای مصارف صنعتی و… هم مناسب هستند.

خرید جاروبرقی آب و خاک - بریم خرید
مشخصات جاروبرقی آب و خاک – بریم خرید
  • فیلتر قابل شستشو

جاروبرقی ها در مجاورت موتور یک فیلتر دارند، که این فیلتر می تواند یک لایه یا دو لایه باشد. فیلترهای دولایه ای که در جاروبرقی وجود دارد یکی به صورت فلزی و دیگری قابل جدا شدن است. فیلترهای جاروبرقی که جدا می شوند، امکان شستشو دارند، شما می توانید آن را بشویید، خشک کنید، و مجددا در سر جای خود قرار دهید. فیلترها برای جلوگیری از ورود گرد و خاک به داخل موتور جاروبرقی هستند و شستشو و نظافت آن ها، می تواند طول عمر جاروبرقی را افزایش دهد. بنابراین هنگام خرید جاروبرقی، مدلی انتخاب کنید که فیلتر قابل شستشو داشته باشد تا بتوانید طول عمر دستگاه خود را افزایش دهید.

  • توان موتور جاروبرقی

یکی دیگر از معیارهای خرید جاروبرقی مناسب، می تواند توان موتور جاروبرقی باشد. هر چقدر توان موتور جاروبرقی بیشتر باشد، قدرت مکش جاروبرقی هم بیشتر می شود. پس اگر محیط شما بزرگ است یا بچه کوچک دارید که زیاد زباله می ریزد و خانه را کثیف می کند، بهتر است از جاروبرقی با توان بالاتر استفاده کنید که مناسب کار شما باشد. اگر توان موتور جاروبرقی کم باشد و شما بخواهید محیط بزرگی را با کمک آن تمیز کنید، مدت زمان بیشتری برای تمیز کردن و جارو کشیدن خانه صرف می شود پس به موتور جاروبرقی شما فشار وارد می شود و آسیب می بیند.

  • سری های جاروبرقی

اگر جاروبرقی شما سری های متنوعی داشته باشد، برای تمیز کردن نقاط مختلف می توانید از سری های مخصوص آن استفاده کنید. این سری ها، کار با جاروبرقی را برای شما ساده تر می کند و از آسیب رساندن به بخش های مختلف جاروبرقی و سری های آن جلوگیری می کند.

سری های قابل تعویض جاروبرقی - بریم خرید
معرفی سری های قابل تعویض جاروبرقی – بریم خرید

اگر شما بخواهید گوشه های خانه را با سری مخصوص تمیز کردن کف تمیز کنید، فشار بیشتری به موتور جاروبرقی وارد می شود. پس سری های متنوع علاوه بر راحت کردن کار شما، می تواند به طول عمر جاروبرقی هم کمک کند.

  • وزن جاروبرقی

هنگام خرید جاروبرقی به وزن آن هم دقت کنید. اگر وزن جاروبرقی زیاد باشد، نمی توانید به راحتی آن را جابجا کنید و هنگام حمل و نقل و جابجایی جارو، مچ درد می گیرید.

  • کنترل جاروبرقی از روی دسته

یکی دیگر از معیارهای خرید بهترین جاروبرقی می تواند کنترل جاروبرقی از روی دسته باشد. برخی از جاروبرقی ها، یک قسمت برای کنترل از روی دسته دارند که کار با جاروبرقی را ساده تر می کند یعنی برای خاموش کردن و روشن کردن جاروبرقی، نیازی نیست خم شوید یا آن را از روی بدنه کنترل کنید. روی دسته یک قسمت تعبیه شده که می توانید با کمک آن جاروبرقی را روشن و خاموش کنید.

خرید بهترین جاروبرقی - بریم خرید
راهنمای خرید بهترین جاروبرقی – بریم خرید

تفاوت جاروبرقی و جاروشارژی

زمانی که برای خرید جاروبرقی اقدام می کنید، حتما به خرید جاروشارژی هم فکر کردید. جاروشارژی ها نوع دیگری از جاروبرقی ها هستند که با کمک شارژ باتری کار می کنند. جاروشارژی ها یک باتری دارند که بعد از شارژ شدن به صورت کامل، می توانید بدون نیاز به اتصال به برق، از جاروشارژی استفاده کنید. جاروشارژی ها در مقایسه با جاروبرقی سبک تر هستند، ابعاد جمع و جوری دارند، در مدل های مختلفی تولید می شوند، به صورت دستی یا بی سیم و دسته دار تولید می شوند، برای تمیز کردن نقاط غیر قابل دسترس و یا حتی داخل خودرو و… می توانند به شما کمک کنند و در کل حمل و نقل آسانی دارند. اما جاروبرقی  ها با توجه به ابعاد و ظاهری که دارند، توان بالاتری دارند، موتور جاروبرقی ها قوی تر از موتور جاروشارژی هاست و برای تمیز کردن محیط های بزرگ مناسب است. جاروشارژی ها برای تمیز کردن محیط های کوچک مناسب هستند برای مثال زباله های ریز، گرد و خاک، خرده نان و… با کمک جاروشارژی به راحتی تمیز می شود اما برای تمیز کردن محیط های بزرگ ضعیف است و نمی تواند جای جاروبرقی را بگیرد.

سخن پایانی

با توجه به مواردی که در این مقاله از بریم خرید ذکر کردیم، حالا اطلاعات کامل تری درباره جاروبرقی ها دارید و می توانید انتخاب مناسب تری با توجه به نیاز خود داشته باشید. در صورتی که قصد خرید جاروبرقی دارید می توانید در وب سایت بریم خرید، لیست قیمت جاروبرقی را در تمام فروشگاه های اینترنتی مشاهده کنید و خرید خود را از ارزان ترین فروشنده انجام دهید. اگر شما هم تجربه ای در رابطه با معیارهای خرید جاروبرقی دارید، می توانید در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.