راهنمای جامع استفاده از بخارشوی کارچر مدل SC3 EasyFix

20266
قیمت بخارشوی کارچر SC3 EasyFix - بریم خرید
بخارشوی کارچر SC3 EasyFix - بریم خرید

مشخصات بخارشوی کارچر مدل SC3 EasyFix

قبل از اینکه درباره بخارشوی کارچر SC3 EasyFix   صحبت کنیم بهتر است با بخارشوها آشنا شویم و کاربرد بخارشو به همراه مزایا و معایبی که دارد بدانید تا با اطلاعات کافی بتوانید به خوبی از این وسیله استفاده کنید.

با توجه به پیشرفت تکنولوژی وسایل زیادی برای نظافت تولید شده که عملیات نظافت را بسیار ساده تر کرده است. یکی از این وسایل نظافتی بخارشوها هستند که در انواع مختلف با سری های متفاوت برای نظافت و ضدعفونی کردن سطوح مختلف تولید می شوند. بخارشوها یکی از کاربردی ترین و محبوب ترین وسایل نظافتی هستند که طرفداران زیادی دارند و کاملا سازگار با محیط زیست هستند چون سری های مختلفی دارد که هر کدام از این سری ها قابلیت های مختلفی در اختیار کاربر قرار می دهد. اما سری های بخارشو وابسته به برندی که دارند و مدل آن ها متفاوت است.

همانطور که می دانید بخارشوها در برندهای مختلفی تولید می شوند که یکی از معروف ترین آن ها برند کارچر است. بخارشوی های خانگی کارچر با طرحی زیبا و کیفیتی بالا تولید می شوند که ما در این مقاله از سایت بریم خرید به معرفی بخارشوی SC3 EasyFix پرداختیم. بخارشوی SC3 EasyFix یکی از محبوب ترین بخارشو های برند کارچر می باشد، همانطور که در بالا تر اشاره شد، برند کارچر جز برند های شناخته شده در زمینه تولید بخارشو می باشد. بخارشوی SC3 EasyFix دارای طراحی زیبا و شکیل است و می تواند جز بهترین گزینه ها برای خرید بخارشوی خانگی قرار بگیرد. در ادامه برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بخارشوی SC3 EasyFix با ما همراه باشید.

بخارشو چیست و چه کاربردی دارد؟

بخارشو با ترکیب بخار آب و مواد شوینده کار می کند و محیط را تمیز می کند. مکش بسیار قوی دارد و می تواند سطوح مختلف مانند فرش، موکت، سرامیک، پارکت، دیوار، پرده، مبلمان، پله، ماشین، شیشه، گاز و… را تمیز و ضد عفونی کند.

معرفی سری های بخارشو

بخارشوها تبدیل به یکی از ضروری ترین وسایل خانه شدند که کاملا مقرون به صرفه هستند و برای تمیز کردن و ضدعفونی کردن و استرلیزه کردن سطوح مختلف استفاده می شوند. در واقع بخارشو یک وسیله همه کاره است که سری های زیادی دارد و هر کدام از آن ها برای تمیز کردن بخشی خاص از منزل شما استفاده می شوند. برای مثال رایج ترین سری های بخارشو شامل سری یا برس چرخان، برس فلزی، سری حوله ای و… است که این سری ها توسط آبی که داخل مخزن بخارشو می ریزید و بخار می شود، مرطوب می شوند و به خوبی سطوح را تمیز می کنند.

بخارشوها علاوه بر سری هایی که نام بردیم با توجه به مدل و قیمتی که دارند می توانند سری های بیشتری هم داشته باشند برای مثال سری مبلمان، سری مخصوص شیشه، سری مخصوص تمیز کردن درزها و… نیز دارند که کار شما را راحت تر می کند.

استفاده از بخارشوی چه مزایایی دارد و بخارشو چه کاربردی دارد؟

بخارشو می تواند سطوح مختلفی را تمیز کند و لکه ها و چربی های سطوح را به خوبی تمیز می کند. همچنین با کمک بخارشو می توانید سنگ، کف، سرامیک، پارکت، گاز، پرده، نظافت کاغذ دیواری و… را به خوبی انجام دهید. بخارشو یک سیستم گرمایش درونی دارد که می تواند آب را گرم و بخار کند و برای تمیز کردن محیط به شما کمک می کند.

یکی از مزایای بخارشو، ضد عفونی کردن سطوح است که دیگر نیازی به استفاده از مواد  ضد عفونی کننده ندارید و با کمک بخار آب و بخارشو می توانید به خوبی سطوح را تمیز کنید. بخارشو به خوبی می تواند ذرات میکروب و آلودگی ها را از بین ببرد و سرعت بالایی دارد. همچنین برای جدا کردن چسب از سطوح و پاک کردن آلودگی ها هم می توانید از بخارشو استفاده کنید.

بخاری کارچر - بریم خرید
خرید بخارشوی اینترنتی – بریم خرید

معرفی ویژگی های بخارشوی کارچر مدل SC3 EasyFix

همانطور که می دانید بخارشوها در طرح ها و مدل های مختلف تولید می شوند اما در این بین بخارشوی کارچر یکی از پرفروش ترین بخارشوهاست. برند کارچر یک برند آلمانی است و بسیار پرفروش است. ما در این مقاله از بریم خرید به معرفی بخارشوی کارچر مدل SC3 EasyFix  پرداختیم چون این مدل یکی از پرطرفدارترین بخارشوهای کارچر است. این محصول سری های مختلفی دارد و با توان ۱۹۰۰ وات، بسیار سریع گرم می شود همچنین مجهز به سیستم ضد رسوب است و کارایی و طول عمر بالایی دارد. قطعات این بخارشو به راحتی جدا می شود و همه افراد با هر توانی به راحتی می توانند از آن استفاده کنند.

بخارشوی کارچر مدل SC3 EasyFix مجهز به قفل کودک است و سوپاپ اطمینان دارد. همچنین کنترل از روی دسته دارد که کار شما را بسیار ساده تر می کند. حجم مخزن آب این بخارشو حدود یک لیتر است و و با فشار بخار ۳٫۵ بار، به خوبی محیط شما را تمیز می کند.

قبل از اینکه دستور‌العمل استفاده از بخارشوی SC3 EasyFix را به شما آموزش دهیم، بهتر است شناخت مختصری از قطعات و تجهیزات این دستگاه به دست‌آورید. همچنین آگاهی از نکات ایمنی کار با بخارشوی کارچر SC3 EasyFix قبل از هرگونه اقدامی در جهت استفاده از آن ضروری است.

نکات ایمنی استفاده از بخارشوی کارچر مدل SC3 EasyFix

▪ هرگز بخارشوی را برای نظافت مکان‌هایی که در آن مواد قابل اشتعال نگهداری می شود یا احتمال وقوع انفجار در آن وجود دارد، به کار نبرید؛

▪ هرگز بخارشوی را برای نظافت استخر حاوی آب، مورد استفاده قرار ندهید؛

▪ از این دستگاه برای نظافت وسایل الکترونیکی مثل اون، توستر، مایکروویو، تلویزیون، لامپ و سیستم‌های حرارتی و … استفاده نکنید.

▪  حتماً قبل از استفاده از این محصول، سلامت فیزیکی کابل برق و اتصالات آن را بررسی کنید؛

▪ هرگز نازل و دریچه خروجی بخارشوی را به سمت صورت یا دست انسان یا حیوانات نگیرید؛

▪  در استفاده از این محصول برای نظافت دیوارهای دارای کلید و پریز، احتیاط کنید؛

▪  کودکان زیر هشت سال به هیچ‌وجه نباید از بخارشوی استفاده کنند.و کودکان بزرگتر از هشت سال تنها با نظارت مستقیم بزرگترها می‌توانند آن را به کار بگیرند.

▪  هرگز بخارشوی را در حالتی غیر از خاموش یا قفل کودک، رها نکنید؛

معرفی اجزاء، قطعات و تجهیزات اضافی بخارشوی کارچر SC3 EasyFix

  • چراغ نشانگر حرارتی (نارنجی)
  • چراغ نشانگر روشن (سبز)
  • کلید روشن
  • کلید خاموش
  • درپوش امنیتی مخزن
  • نگهدارنده تجهیزات
  • نگهدارنده نازل کف
  • کابل برق و دوشاخه
  • دو عدد چرخ
  • غلتک فرمان
  • تفنگ بخار
  • دکمه قفل‌گشا
  • دکمه قابل تنظیم برای میزان بخار
  • اهرم بخار
  • شلنگ بخار
  • نازل باریک
  • برس گرد
  • نازل دستی
  • پد حوله‌ ای
  • دو لوله تلسکوپی اضافه با قابلیت تغییر اندازه و قفل‌
  • نازل کف
  • گیره نگهدارنده پد
  • پد مخصوص کف

اجزاء، قطعات و تجهیزات اضافی بخارشوی کارچر SC3 Easy Fix

خرید بخارشوی کارچر - بریم خرید
مشاهده قیمت بخارشو – بریم خرید

نکته :

  • نازل کف‌شوی برای دیوارهای قابل‌ شست‌وشو و کف‌پوش‌های پی‌وی‌سی، سنگ، سرامیک و کاشی مناسب است. برای تمیز کردن سطوح کثیف‌تر می‌توانید نازل را برای مدت‌زمان طولانی‌تری بر روی آن بکشید.  ‌
  • نازل دستی برای فضاهای کوچک و قابل شست‌وشو مانند آینه و اتاقک دوش مناسب است.
  • نازل باریک برای تمیز کردن عمیق مکان‌های خیلی آلوده مناسب است، چرا که بخار با تراکم بیشتر و به صورت متمرکز از آن خارج می‌شود. همچنین این قطعه برای بخش‌هایی که دسترسی به آنها دشوار است؛ مانند سینک، توالت، گوشه‌ها و درزها، بهترین گزینه است.
  • برس گرد می‌تواند به نازل باریک متصل شده و برای زدودن رسوبات سخت مورد استفاده قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید : مشاهده قیمت خرید و مشخصات بخارشوی کارچر مدل sc3

دستورالعمل قدم به قدم بخارشوی کارچر SC3 EasyFix

  1. درپوش مخزن آب را بچرخانید تا باز شود؛
  2. به میزان یک لیتر یا کمتر درون مخزن آب بریزید؛
  3. درپوش ایمنی مخازن را ببندید؛
  4. کابل برق را به پریز متصل کنید؛
  5. کلید روشن دستگاه را بفشارید تا دو نشانگر نارنجی و سبز روشن شوند؛
  6. صبر کنید نا چراغ نشانگر نارنجی کاملاً خاموش شود؛
  7. یکی از نازل‌ها را به تفنگ بخار متصل کنید؛
  8. دستگاه آماده به کار است؛

نحوه وصل کردن قطعات و تجهیزات بخارشوی کارچر SC3 EasyFix

✔ چرخ‌ها و غلتک فرمان را به پایه بخارشوی وصل کرده و قفل آن را بزنید؛

✔ اگر قصد به کارگیری بخارشوی را برای مکان‌ها مرتفع دارید، لوله‌های اضافی را به لوله اصلی وصل کنید؛

نحوه جدا کردن قطعات و تجهیزات بخارشوی کارچر SC3 EasyFix

✔ امکان پرتاب شدن بخار از قطعات بخارشوی به هنگام جدا کردن آنها از دستگاه وجود دارد، پس هرگز تجهیزات را در حین پرتاب بخار جدا نکنید. چرا که خطر سوختگی برای شما وجود دارد.

✔ برای جدا کردن هر قطعه، کلید قفل‌گشا را فشار داده سپس اقدام کنید.

نکات کلیدی جهت استفاده بهتر از بخارشوی کارچر SC3 EasyFix

* دکمه قابل تنظیم تولید بخار سه حالت مختلف دارد که شما می‌توانید بر اساس میزان آلودگی یا ماهیت سطح مورد نظر، هر کدام از آنها را انتخاب کنید. این سه حالت عبارتند از: حالت ماکزیمم یا بیشینه پرتاب بخار، حالت متوسط پرتاب بخار و حالت بدون بخار که با عنوان قفل کودک نیز شناخته می‌شود؛

* چنانچه در مخزن بخارشوی از آب تصفیه شده استفاده می‌کنید، نیازی نیست که فناوری رسوب زدایی این دستگاه را فعال کنید؛

* از آب غلیظ‌شده یا مواد شیمیایی در مخزن این دستگاه استفاده نکنید

* مخزن را هر بار از آب اضافی خالی کنید

* بیشترین میزان آب مجاز برای ریختن در مخزن این دستگاه یک لیتر است

* می‌توانید با ریختن آب گرم در مخزن بخارشوی، مدت زمان جوش‌آمدن آب و تولید بخار را به میزان قابل‌توجهی کم کنید

*  درپوش مخزن را در جهت درست و تا انتها بچرخانید، تا کاملاً بسته شود

* نیازی نیست در حین کار با دستگاه آن را با خود حمل کنید

*  وقتی کلید روشن دستگاه را فعال می‌کنید هر دو چراغ نشانگر باید روشن شوند

*  هیچ گاه دستگاه را بدون آب روشن نکنید؛ چرا که در غیر اینصورت دستگاه داغ می‌کند

*  چراغ نشانگر نارنجی تقریباً پس از هشت دقیقه خاموش می‌شود و این نشانه آمادگی دستگاه برای شروع به کار و بیرون دادن بخار است؛

*  هنگام استفاده از دستگاه نازل را تا زمانیکه دیگر بخاری از آن خارج نشود، به طرف سطح مورد نظر بگیرید؛

*  گرم‌کن مخزن آب در حین کار این دستگاه به طور مرتب روشن و خاموش می شود، تا آب درون مخزن به اصطلاح از جوش نیفتد. هر گاه که این گرمکن فعال می‌شود، چراغ نشانگر نارنجی دستگاه نیز روشن می‌شود؛

نکات کلیدی استفاده از بخارشوی کارچر مدل SC3 EasyFix در نظافت کف‌پوش

*  بهتر است قبل از استفاده از بخارشوی برای تمیز کردن کف‌پوش، آن را جارو کنید. به این ترتیب  ذرات موجود در کف قبل از تماس با بخار آب زدوده می‌شوند.

*  قبل از اینکه بخارشوی را برای تمیز کردن سطح مورد نظر به کارببرید، می‌توانید بر یک قسمت کوچک و جایی که کمتر در چشم می‌آید، آن را امتحان کنید. بعد از اینکه بخار را بر روی کف‌پوش مورد نظر اعمال کردید، اجازه دهید کاملاً خشک شود. سپس چنانچه تغییری در بافت، رنگ و ویژگی‌های فیزیکی آن مشاهده نکردید، می‌توانید با خیال راحت سرتاسر کف‌پوش را تمیز و ضدعفونی کنید. این نکته باید در شست‌وشوی انواع لباس و پرده و مبلمان نیز رعایت شود.

نکات کلیدی استفاده از بخارشوی کارچر SC3 EasyFix در نظافت سطوح پوشش‌دار

*  سطوح رنگ‌شده، مبلمان با پارچه‌های حساس، درب و پنجره، پارکت، وکس، پولیش و سطوح پلاستیکی که ممکن است بافت یا روکش خیلی حساسی داشته باشند را، با استفاده از بخار خفیف تمیز کنید؛

*  هرگز بخارشوی را به سمت لبه‌های چسب‌دار وسایل یا بخش‌های عایق‌بندی نشده پارکت‌های چوبی نگیرید؛

نکات کلیدی استفاده از بخارشوی کارچر SC3 EasyFix برای نظافت شیشه

* در فصل‌های سرد سال به خصوص زمستان، سطوح شیشه را تنها با درجه متوسط تولید بخار شست‌وشو دهید. این اقدام از ترک‌خوردن یا شکسته‌شدن شیشه بر اثر گرم شدن ناگهانی جلوگیری می‌کند؛

* در شست‌وشوی شیشه از نازل دستی استفاده کرده و بعد از آن، با یک اسکویجی (ابزاری لاستیکی مخصوص تمیز کردن شیشه) و یا دستمال آن را خشک کنید؛

*  هرگز بخار مستقیم را به سمت چسب قاب پنجره نگیرید؛

بخارشوی ۱۹۰۰ وات کارچر مدل SC3

روش پر کردن مجدد مخزن بخارشوی SC3 EasyFix

زمانی که میزان بخار خارج شده از دستگاه رو به کاهش رفت، مشخص می‌شود که مخزن دستگاه باید دوباره پر شود. البته زمان درست آن وقتی است که دیگر هیچ بخاری از دستگاه خارج نمی‌شود. در اینصورت بهتر است:

  1. دکمه خاموش دستگاه را فشار دهید
  2. کابل برق را از پریز جدا کنید
  3. دکمه بخار را فشار دهید، تا زمانی که کاملا متوقف شود
  4. درپوش مخزن را بردارید
  5. آب را درون مخزن بریزید
  6. ممکن است مقداری بخار درون قطعات دستگاه باقی مانده باشد و در زمان پر کردن مخزن با شدت بیرون بزند، پس مراقب باشید؛
  7. درپوش را ببندید
  8. کابل را به پریز بزنید
  9. دکمه روشن را بزنید
  10. هر دو چراغ نشانگر باید روشن شوند
  11. چراغ نشانگر نارنجی باید بعد از هشت دقیقه خاموش شود
  12. دستگاه مجدداً آماده به کار است
مشاهده قیمت بخارشوی - بریم خرید
مقایسه و مشاهده قیمت بخارشوی – بریم خرید

نحوه استفاده از تفنگ بخار دستگاه بدون تجهیزات اضافی

✔  تفنگ بخار را از فاصله ده تا بیست سانتی‌متری و بمنظور  از بین بردن بوی بد و چین و چروک لباس آویزان شده، به سمت آن بگیرید؛

✔   برای از بین بردن گرد و خاک روی گیاهان، تفنگ بخار را از فاصله بیست تا چهل سانتی‌متر بر روی آنان بگیرید؛

نحوه خاموش و جمع کردن بخارشوی کارچر SC3 EasyFix

  1. کلید خاموش را فشار دهید
  2. کابل را بیرون بکشید
  3. نازل معمولی و نازل باریک را به طور مجزا به دو لوله اضافی دستگاه وصل کنید
  4. لوله‌های اضافه را در محفظه نگهدارنده بزرگتر قرار دهید
  5. برس گرد را در محفظه کوچکتر بگذارید
  6. نازل کف‌شوی را به صورت پارک بر روی زمین قرار دهید

نتیجه گیری

در این مقاله از وب سایت بریم خرید سعی کردیم درباره نحوه کار با بخارشوی کارچر مدل sc3  صحبت کردیم و تمام مزایای بخارشو  و کاربرد آن را برای سطوح مختلف برای شما عزیزان ذکر کردیم. اگر قصد خرید بخارشو دارید و یا می خواهید قیمت بخارشوی کارچر را مشاهده کنید می توانید به وب سایت بریم خرید مراجعه کنید. بریم خرید یک مرجع مقایسه قیمت است که قیمت محصولات را در فروشگاه های اینترنتی مختلف بررسی می کند برای مشاهده قیمت بخارشو در فروشگاه های اینترنتی مختلف و خرید از ارزان ترین فروشنده می توانید به وب سایت بریم خرید مراجعه کنید.