چه جاروبرقی بخریم؟

580
راهنمای خرید جاروبرقی

راهنمای خرید جاروبرقی

جاروبرقی ها در انواع مختلفی تولید و عرضه می شوند که پرفروش ترین جاروبرقی ها و محبوب ترین مدل های آن ها، شامل جاروبرقی ایستاده، عصایی، سطلی، جاروبرقی بدون پاکت، جاروبرقی کیسه دار، جاروبرقی رباتیک، جاروبرقی دوکاره آب و خاک و… هستند که در اندازه و با کارایی های مختلفی تولید و عرضه می شوند. به همین دلیل انتخاب بهترین جاروبرقی سخت شده و مردم هنگام خرید نمی دانند چه بخرند. به همین دلیل ما در تیم تولید محتوای بریم خرید، تصمیم گرفتیم یک راهنمای خرید جاروبرقی برای شما عزیزان تهیه کنیم تا اطلاعات مفیدی درباره انواع جاروبرقی و کاربرد هر کدام از آنها به دست آورید.

معرفی انواع جاروبرقی

جاروبرقی ها بر اساس موارد مختلفی تقسیم بندی می شوند که به شرح زیر است:

  • انواع جاروبرقی بر اساس شکل ظاهری و کارایی

۱٫ جاروبرقی ایستاده

جاروبرقی های ایستاده برای نظافت خانه ‌های بزرگ مناسب هستند. این نوع جاروبرقی ها دسته ای بلند دارند و برای کار کردن با آن نیازی به خم شدن نیست بنابراین این جاروبرقی می تواند انتخاب مناسبی برای کسانی باشد که کمر درد دارند. جاروبرقی‌ های ایستاده قدرت بیشتری نسبت به سایر جاروبرقی ها در مکش و جذب ذرات دارند اما شعاع کارکرد آن تا جایی خواهد بود که بلندی کابل و لوله آن اجازه دهد.

۲٫ جاروبرقی سطلی

جاروبرقی های سطلی مخزنی همانند سطل دارند که ظرفیت بالایی برای نگهداری زباله دارند. توان موتور در این نوع جاروبرقی بسیار بالاست و این مورد بهترین گزینه برای نظافت سالن‌ های خیلی بزرگ است.

راهنمای خرید جاروبرقی سطلی - بریم خرید

۳٫ جاروبرقی عصایی

این نوع جاروبرقی، وزن بسیار کمی دارد و به عنوان جاروبرقی دستی هم استفاده می شود. جاروبرقی عصایی وزن بسیار کمی دارد به همین دلیل بسیار کاربردی است و طرفداران زیادی دارد. این وسیله برای تمیز کردن بخش ‌های مختلف ساختمان به شما کمک می کند و می تواند تبدیل به یک جاروی دستی کوچک و همه کاره و یا جاروبرقی دسته دار برای تمیز کردن کل خانه شود. البته قدرت مکش و ظرفیت نگهداری زباله در این نوع جاروبرقی خیلی کمتر از سایر مدل هاست.

  1. جاروبرقی سیلندری

جاروبرقی سیلندری بهترین گزینه برای تمیز کردن فضاهای زیر وسایل  مانند زیر مبل، زیر کابینت و…و بخش‌های کوچک و دور از دسترس است. این محصول شلنگی بلند و انعطاف ‌پذیر دارد و بدنه کوچکی دارد به همین دلیل یکی از بهترین ابزارهای نظافت است که به راحتی حمل می شود و برای تمیز کردن هر نقطه ای می توانید از آن استفاده کنید.

۵٫ جاروبرقی آب و خاک

جاروبرقی آب و خاک یا جاروبرقی دوکاره یکی دیگر از انواع جاروبرقی هاست که علاوه بر کیسه جمع‌آوری گردو خاک و زباله خشک، یک محفظه‌ مجزا برای جذب مایعات نیز دارد.

خرید جاروبرقی آب و خاک - بریم خرید

۶٫ جاروشارژی

جاروشارژی ها یکی دیگر از انواع جاروها هستند که با کمک یک آداپتور شارژ می شوند و پس از پر شدن باتری جاروشارژی، می توانید از آن برای تمیز کردن محیط خود استفاده کنید. این نوع جارو بدون نیاز به برق هم کار می کنند و نیازی به اتصال مستقیم به پریز ندارند. پس از شارژ شدن باتری جاروشارژی می توانید به راحتی از آن استفاده کنید. جاروشارژی ها به صورت دستی و دسته دار تولید می شوند. جاروشارژی های دستی بدون سیم هستند و در ابعاد کوچکی تولید می شوند به همین دلیل برای تمیز کردن تمام نقاط خانه و یا حتی خودرو و… استفاده می شوند. جاروشارژی های دسته دار، دسته ای بلند دارند، آداپتور و باتری دارند و می توانند تمیز کردن خانه و… را برای شما راحت تر کنند. نظافت کف، سرامیک، پارکت، فرش، موکت و… با کمک جاروشارژی دسته دار به راحتی انجام می شود.

بیشتر بخوانید : بهترین مارک جاروبرقی ایرانی و خارجی کدام است؟

۷٫ جاروبرقی رباتیک

جاروبرقی های رباتیک بدون نیاز به اینکه آن را هدایت یا کنترل کنید، به صورت خودکار خانه و محیط شما را تمیز می کنند.  جاروبرقی رباتیک، دستگاهی کوچک با ارتفاع کم است که به راحتی زیر مبل و تمام اشیا می رود و با مکش بالایی که دارد محیط را تمیز می کند. البته این مدل جاروبرقی فقط بر روی سطوح صاف و یکنواخت حرکت می کند و برای تمیز کردن پله و سطوح غیرهموار مناسب نیست.

قیمت جاروبرقی رباتیک - بریم خرید

انواع جارو برقی بر اساس نوع محفظه زباله – راهنمای خرید جاروبرقی

۱٫ جاروبرقی کیسه ‌دار

جاروبرقی های کیسه دار، یک محفظه کیسه مانند برای جمع آوری زباله و گرد و خاک و… دارند. این کیسه می تواند یک بار مصرف و یا دائمی باشد. کیسه های دائمی پس از هر بار پر شدن می توانند خالی شوند و با شستشوی آن ها، کیسه را تمیز کنید همچنین برای استفاده از  جاروبرقی هایی که کیسه یک بار مصرف دارند، می توانید پس از هر بار پر شدن کیسه، آن را دور بیاندازید و تعویض کنید.

۲٫ جاروبرقی بدون کیسه

در این مدل جاروبرقی‌ها، یک محفظه پلاستیکی شفاف روی دستگاه تعبیه شده و زباله‌ ها داخل آن جمع می‌ شوند. محفظه زباله این جاروبرقی باید مدام تخلیه شود و باید آن را تمیز کنید.

مهم ترین فاکتورهای خرید جاروبرقی

– قدرت موتور جاروبرقی

مهم‌ترین و کاربردی‌ ترین ویژگی هر جاروبرقی قدرت موتور آن است. در واقع میزان و توان مکش زباله توسط جاروبرقی، وابسته به قدرت موتور دستگاه است. هر چقدر قدرت موتور جاروبرقی بیشتر باشد، توان مکش آن بیشتر است پس اگر خانه بزرگ و یا شلوغی دارید، جاروبرقی با قدرت موتور بالاتری تهیه کنید که به راحتی بتوانید با کمک آن، محیط را تمیز کنید.

– قابلیت‌های جاروبرقی

تنظیم میزان مکش، سیستم هشدار حرارتی، تصفیه هوای خروجی، سیستم هشدار پر شدن کیسه و … از جمله قابلیت های جاروبرقی ها هستند که می توانند کار با آن را برای شما ساده تر کند و امکانات مختلفی در اختیار شما قرار دهد.

– وزن جاروبرقی

هرچقدر وزن جاروبرقی کمتر باشد، حمل و نقل و جابجایی آن ساده تر است و راحت تر انجام می شود و دچار مچ درد و گردن درد نمی شوید.

– صدای جاروبرقی

اگر وسایل خانگی پر سر و صدا برای شما آزار دهنده هستند و به نوعی بر روی این مسئله حساسیت دارید، بهتر است جاروبرقی انتخاب کنید که صدای کمی داشته باشد تا اذیت نشوید.

– نحوه حرکت

بعضی جاروبرقی‌ها با چرخ‌های کاربردی که در زیر آنها تعبیه شده به راحتی و بدون نیاز به اعمال فشار زیاد، بر روی همه سطوح حرکت می‌کنند. اما بعضی دیگر ممکن است بر روی فرش و موکت گیر کرده و از جایشان تکان نخورند. این نوع جاروبرقی معمولاً مخصوص سطوح صاف مثل سنگ، سرامیک و پارکت هستند. بنابراین در هنگام خرید جاروبرقی به سبک طراحی خانه خود و متریالی که در ساخت آن به کار رفته توجه کنید.

– شعاع کارکرد و طول سیم جاروبرقی

اگر طول سیم جاروبرقی کم باشد، نمی توانید با یک بار اتصال جارو به پریز، از آن برای تمیز کردن کل خانه استفاده کنید. هر چقدر طول سیم جاروبرقی شما بیشتر باشد، شعاع عملکرد و کارکرد آن بیشتر می شود.

– ظرفیت مخزن جاروبرقی

ظرفیت مخزن جاروبرقی‌ همان قابلیت کیسه یا محفظه در نگهداری زباله است. هرچقدر مخزن جاروبرقی بزرگ تر باشد، مدت زمان بیشتری می توانید بدون نیاز به تخلیه کردن از آن استفاده کنید.

– تجهیزات و سری قابل تعویض جاروبرقی

تعداد و کارایی برس‌ها (شامل برس مویی، برس درزگیر، برس پدالی و …)، لوله تلسکوپی اضافه، کیسه اضافه و فیلتر از جمله تجهیزاتی هستند که همراه با جاروبرقی ارسال می‌شوند. البته تعداد و نوع این تجهیزات در مدل‌های مختلف جاروبرقی متفاوت است. این سری ها می تواند عملکرد شما را ساده تر کند.

سخن پایانی

در این محتوا از تیم بریم خرید، سعی کردیم یک راهنمای خرید جاروبرقی در اختیار شما بگذاریم تا با اطلاعات کافی بتوانید برای خرید جاروبرقی موردنظر خود اقدام کنید. در صورتی که قصد خرید جاروبرقی و مشاهده لیست قیمت جاروبرقی در فروشگاه های اینترنتی مختلف را دارید می توانید به وب سایت بریم خرید مراجعه کنید و تمام فروشگاه هایی که در حال فروش جاروبرقی هستند را مشاهده کنید. اگر نکته دیگری مدنظرتان هست که در این مقاله ذکر نشده می توانید در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.