راهنمای خرید عینک دودی

751
راهنمای خرید عینک دودی

جدا از اینکه صرفاً برای زیبایی و اضافه‌کردن اکسسوری یا برای محافظت چشمانتان از آفتاب به سراغ عینک‌دودی می‌روید، باید به نکاتی در حین خرید عینک‌دودی دقت کنید. در مقاله راهنمای خرید عینک‌دودی تلاش داریم به شما برای خرید یک عینک‌دودی مناسب کمک کنیم، لطفاً با ما همراه باشید.

تا چند سال گذشته عینک‌دودی حکم زیورآلاتی داشت که صرفاً برای زیبایی استفاده می‌شد. اما اکنون جدا از نمای ظاهری آن، برای محافظت از چشم نیز بسیاری به فکر استفاده از عینک‌دودی افتاده‌اند.

خرید عینک دودی برای محافظت از چشم

خرید عینک دودی برای محافظت از چشم

خورشید با وجود تمام خوبی‌ها و فوایدش، مضراتی نیز برای پوست و چشم دارد. کمی از شعاع‌های ماورا بنفش خورشید توسط عدسی جذب می‌شود که در طولانی‌مدت باعث کاهش شفافیت عدسی می‌شود. همچنین نگاه مستقیم و بدون محافظ به خورشید به شبکیه نیز آسیب وارد می‌کند که رابطه مستقیم با ضعیفی و کاهش بینایی دارد.

به همین منظور تمام چشم‌پزشکان استفاده از عینک‌دودی را ضروری می‌دانند.

به‌عنوان راهنمای خرید عینک‌دودی باید به شما بگوییم که قبل از هر نکته‌ای در خرید عینک‌دودی به عوامل مرتبط با محافظت از چشمانتان توجه کنید.

ویژگی های عینک دودی مناسب برای محافظت از چشم

ویژگی های عینک دودی مناسب برای محافظت از چشم

حتماً اسم UV را در مراکز خرید عینک‌دودی شنیده‌اید. UV نام استانداری است که از عبور اشعه ماورا بنفش از عینک ممانعت می‌کند. عینک‌هایی که برچسب UV400 دارند، هیچ اشعه‌ای را عبور نمی‌دهند. حداقل مقدار قابل‌قبول UV برای عینک‌دودی، ۹۵ درصد است. اگر از فروشگاه‌های معتبر و مراکز خرید اقدام به خرید عینک‌دودی کنید، حتماً دستگاه UV سنج را می‌بینید و می‌توانید از آن برای تست عینک‌دودی خود استفاده کنید.

به جز UV چه نکاتی باید در راهنمای خرید عینک‌دودی ذکر شود؟

بعد از نکات سلامتی پرواضح است که عینک‌دودی وظیفه زیباسازی ما را هم بر عهده دارد؛ بنابراین مهم است عینکی انتخاب کنیم که به چهره بیاید و استفاده از آن راحت باشد.

فریم عینک

دقت به نوع فریم عینک در هنگام خرید عینک دودی و عینک‌طبی بسیار مهم است. فریم عینک بر سبکی یا سنگینی عینک تأثیرگذار است. قطعاً نمی‌خواهید ساعت‌های طولانی وزن یک عینک سنگین را روی چشم و صورت خود تحمل کنید. علاوه بر این ممکن است به بعضی جنس‌های فریم عینک حساسیت داشته باشید. از فاکتورهای مقاومت عینک، فریم آن است. در کنار تمام این‌ها توجه به زیبایی که با فریم میسر می‌شود نیز موجب شده است در راهنمای خرید عینک‌دودی به فریم نیز توجه داشته باشیم.

چند نوع فریم داریم؟

    • پلاستیکی
    • فلزی مانند آلومینیومی، تیتانیومی، برلیومی، فلکسون، مونل
    • چوبی
    • استخوانی

    به نشستن عینک دودی روی صورت خود توجه کنید.

    اگر به دنبال راهنمای خرید عینک دودی هستید باید به ابعاد عینک‌ها دقت کنید. ممکن است عینکی برای صورت شما کوچک باشد و تمام چشم و اطراف آن را پوشش ندهد. یا اینکه روی بینی شما به طور مناسبی قرار نگیرد یا سفت باشد و جای عینک روی بینی بماند.

    عینک بزرگ هم مشکلات خودش را دارد؛ از افتادن از چشم تا محدودکردن دید.

    پس نکته اول راهنمای خرید عینک دودی باتوجه‌به ظاهر: دقت به ابعاد عینک باتوجه‌به فرم صورت.

چه نوع عینکی به صورت ما می آید؟

چه نوع عینکی به صورت ما می آید؟

انواع مختلفی عینک دودی داریم. از گرد و مدل هری پاتری گرفته تا گربه‌ای و چندضلعی. اما قرار نیست هر عینکی که مد روز باشد به‌صورت ما بیاید.

قبل از خرید عینک‌دودی چنددقیقه‌ای در آیینه به خودتان نگاه کنید. درست که روزانه بارها این کار را می‌کنید. اما این بار کمی دقیق‌تر به خود صورتتان نگاه کنید نه اجزای آن.

صورت بیضی شکل

طول صورت بیشتر از عرض آن، نسبتاً صورتی کشیده و گونه‌های برجسته از ویژگی‌های افراد با صورت بیضی‌شکل است. به این افراد تقریباً هر مدل عینکی می‌آید. اما نکته‌ای که باید دقت کنید این است که عینکی که نسبت ابعاد صورت شما را برهم می‌زند انتخاب نکنید. عینک با فریم توپر و نسبتاً بزرگ مناسب شما است.

صورت دایره شکل

در صورت این افراد نسبت طول به عرض صورت کمتر است و گونه‌های پری دارند، به‌اصطلاح بزرگ‌ترها، لپ دارند. همچنین پیشانی‌بلند از دیگر ویژگی‌های این صورت است؛ بنابراین به‌عنوان راهنمای خرید عینک دودی باید به شما بگوییم که سمت عینکی که صورتتان را گردتر می‌کند، نروید. عینک‌های مستطیلی و گربه‌ای شکل برای شما مناسب‌تر است.

صورت مربعی شکل

در صورت‌های مربعی طول و عرض صورت برابر بوده و فک زاویه‌دار است. برای این صورت‌ها عینک‌های گرد و گربه‌ای شکل مناسب است. سعی کنید سمت عینک‌های مربعی نروید. عینک‌هایی که فریمی عریض‌تر از چانه شما دارند برای صورتتان بهتر است. همچنین نسبت به عینک با فریم‌های توپر، فریم نازک برای شما شیک‌تر است.

صورت مستطیلی شکل

در این افراد طول صورتشان بیشتر از عرض صورت است. همچنین چانه نسبتاً پهنی دارند. راهنمای خرید عینک‌دودی برای این افراد نیز مانند صورت‌های مربعی‌شکل است، عینک‌های گرد و گربه‌ای و کشیده مناسب است.

صورت قلبی شکل

صورت این افراد در قسمت پیشانی پهن و در قسمت چانه کوچک است. این افراد گونه‌های برجسته دارند. افراد با صورت قلبی شکل باید عینکی انتخاب کنند که زیبایی گونه را به‌خوبی نشان دهد. همچنین از انتخاب عینکی که پیشانی را بزرگ‌تر نشان می‌دهد، پرهیز کنید. عینک‌های گرد، گربه‌ای و عینک با فریم‌های توپر انتخاب خوبی برای شما با صورت قلبی شکل است.

آخرین و شاید مهم‌ترین نکته در خرید عینک آفتابی

آخرین و شاید مهم‌ترین نکته در خرید عینک آفتابی

جدای از تمام فاکتورهایی که برای خرید عینک‌آفتابی مناسب عنوان کردیم، قیمت این محصول نیز در فرایند انتخاب و خرید آن مؤثر است. شما باید بودجه‌ای که برای خرید عینک‌آفتابی در نظر گرفته‌اید را، مشخص کرده و همواره گوشه ذهنتان داشته باشد.

البته از آنجایی قیمت محصولات مختلف روزبه‌روز تغییر می‌کند، بهتر است اطلاعات خود را در این زمینه مدام به‌روز‌رسانی کنید. به همین منظور می‌توانید به و بسایت «بریم‌ خرید» مراجعه کرده و با مقایسه قیمت محصولات متنوع که در فروشگاه‌های آنلاین مختلف عرضه می‌شوند، مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید.

«berimkharid» علاوه بر ارائه قیمت روز، اطلاعات کاملی از مشخصات ظاهری و فنی محصولات مختلف در اختیار شما قرار می‌دهد. به‌این‌ترتیب چالش‌هایی که شما برای خرید عینک‌آفتابی مناسب پیشرو دارید، با وجود این وب‌سایت به فرصتی برای تصمیم‌گیری آگاهانه و اقتصادی تبدیل می‌شود.

منبع: wikipedia