۱۲ نکته که قبل از خرید لباسشویی باید بدانید!

638
راهنمای خرید ماشین لباسشویی

راهنمای خرید ماشین لباسشویی

دنبال لوازم خانگی اصل می گردید؟ دوست دارید محصولی که می خرید ماندگاری بالایی داشته باشه؟ اگر نمیخواهید بعد از خرید لباسشویی خیلی زود خراب شود و دوباره نیازی به خرید یک محصول جدید و دوباره هزینه کردن نداشته باشید، بهتر است در انتخاب محصولی اصل، خدمات پس از فروش مناسب و محصولی با کیفیت دقت کنید. اما چطور می توان بهترین لباسشویی را انتخاب کرد؟ ما در این مقاله از بریم خرید یک راهنمای خرید ماشین لباسشویی برای شما گرداوری کردیم تا با کسب اطلاعات کافی، فاکتورهای اساسی برای خرید لباسشویی را بدانید و با آگاهی کامل خرید خود را انجام دهید. این راهنمای خرید ماشین لباسشویی به شما کمک می کند با صرف کمترین هزینه، بهترین لباسشویی را بخرید حتی نکاتی که هیچ فروشنده ای به شما نمی گوید برای شما آورده ایم تا با اطلاعات کافی خرید خود را انجام دهید پس با ما همراه باشید!

نکات مهم و راهنمای خرید ماشین لباسشویی

  1. برچسب انرژی

اگر هزینه قبض برق و آب برای شما مهم است و نمی خواهید بعد از هر بار استفاده از ماشین لباسشویی قبض های میلیونی پرداخت کنید بهتر است به رده مصرف انرژی لباسشویی خود دقت کنید. هر چقدر میزان مصرف انرژی ماشین لباسشویی شما کمتر باشد هزینه برق و آب شما هم کمتر می شود و می توانید در هزینه های خود صرفه جویی کنید.

  1. لباسشویی چند کیلویی بخریم؟

برای اینکه بدانید لباسشویی چند کیلویی و با چه ظرفیتی خریداری کنیم بهتر است ابتدا پاسخ چند سوال را بدهید!

  • تعداد اعضای خانواده شما چند نفر است؟
  • چند بار در هفته از ماشین لباسشویی استفاده می کنید؟
  • آیا فرزند خردسالی دارید که مدام لباس‌هایش را کثیف می‌کند؟

لباسشویی چند کیلویی بخریم؟ - بریم خرید

پاسخ این سؤالات می تواند سرنخ خوبی برای تشخیص ظرفیت لباسشویی موردنیازتان به شما دهد. لباسشویی‌ هایی که ظرفیت بیشتری دارند و ابعادشان بزرگتر است، با وجود اینکه انرژی و آب بیشتری استفاده می کنند اما موتوری قدرتمندتر دارند و مخزن بزرگتری دارند یعنی شما می توانید با یک بار روشن کردن لباسشویی برای مثال ۱۰ کیلو لباس را بشویید در صورتی که با لباسشویی های کوچکتر که گنجایش کمتری دارند، نمی توانید این حجم از لباس را یک بار بشویید بنابراین فشار بیشتری به موتور وارد می شود و طول عمر لباسشویی شما کم می شود. از طرفی اگر بخواهید لباسشویی با ظرفیت بالا بخرید اما تعداد نفرات شما کم باشد و لباس زیادی برای شستشو نداشته باشید، یا باید مدام صبر کنید تا لباس هایتان جمع شود و همه را باهم بشویید یا باید لباسشویی را با نصف ظرفیت روشن کنید و از آن استفاده کنید. زمانی که شما مخزن لباسشویی را پر نکنید و باری خیلی سبک تر از حد معقول و یا حتی خیلی سنگین تر از گنجایش و ظرفیتی که دارد در آن قرار دهید، لباسشویی شما درست کار نمی کند و دیگ لباسشویی شما به مرور زمان خراب می شود. بنابراین به گنجایش لباسشویی دقت کنید و موردی بر اساس نیازتان تهیه کنید.

بیشتر بخوانید : معرفی بهترین ماشین لباسشویی سال ۲۰۲۱

  1. فضایی که در اختیار دارید چقدر است؟

ابعاد ماشین لباسشویی موردنظر شما باید با فضایی که در اختیار دارید متناسب باشد بنابراین هنگام خرید ماشین لباسشویی به قطر، طول، عرض و ارتفاع ماشین لباسشویی دقت کنید.

  1. لباسشویی درب از بالا بخریم یا درب از جلو؟

باز شدن درب لباسشویی از بالا یا جلو، می ‌تواند تبدیل به یک چالش برای شما شود. شما با توجه به محیطی که در اختیار دارید و فضایی که قرار است ماشین لباسشویی خود را در آن قرار دهید باید نوع لباسشویی و درب آن را انتخاب کنید. برخی از خانه ها طوری طراحی می شود که فضای کافی برای باز کردن درب لباسشویی از جلو وجود ندارد، برای مثال یک دیوار یا یک قسمت به صورت اضافه طراحی شده طوری که نمی توان از جلو لباسشویی را باز کرد در این صورت شما باید یک ماشین لباسشویی درب از بالا بخرید که مشکل باز کردن درب را نداشته باشید. اما اگر فضای کافی برای باز کردن درب لباسشویی از جلو دارید می توانید لباسشویی درب از جلو بخرید و استفاده کنید. همچنین برخی از خانه ها به دلیل نوع طراحی دکور اشپزخانه ای که دارند، فضای لباسشویی به صورت جدا تعبیه شده و روی آن توسط کابینت پوشیده شده بنابراین امکان باز کردن درب لباسشویی از بالا وجود ندارد.

این دو نوع لباسشویی در فاکتورهای اساسی و مهمی درست شبیه به یکدیگر هستند اما چند وجه تمایز در آنها وجود دارد که می توانید بر اساس اولویت هایتان بهترین نوع آن را انتخاب کنید.

مزایای لباسشویی درب از بالا:

  • در کار با آن نیازی به خم و راست شدن نیست؛
  • ظرفیت بارگیری لباس در آن بیشتر است؛
  • ظاهر کلاسیک دارد؛
  • ارزان قیمت‌تر است؛

مزایای لباسشویی درب از جلو:

  • انرژی و آب کمتری مصرف می‌کند؛
  • ظاهر مدرنی دارد؛
  • مجهز به سیستم تولید بخار برای شست‌وشوی عمیق لباس است؛

چه لباسشویی بخریم؟ - بریم خرید

  1. خرید بهترین مارک لباسشویی

وسایلی مثل ماشین ظرفشویی موتور قدرتمندی لازم ندارند و هر برندی که باشد می تواند برای شما کار کند اما ماشین لباسشویی نیازمند یک موتور قدرتمند است که به خوبی کار کند و بتواند دیگ را بچرخاند و لباس را طبق برنامه شستشویی که دارد بشوید. بنابراین کار لباسشویی سخت تر است و شما باید برندی تهیه کنید که شناخته شده باشد و معتبر باشد. همانطور که می دانید برندها و کمپانی های زیادی در حال تولید و عرضه ماشین لباسشویی هستند اما بهترین مارک لباسشویی کدام است؟ ما در یک مقاله به صورت مفصل درباره برندها برای شما صحبت کردیم. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره برندها می توانید این مقاله را نیز مطالعه کنید.

  1. سر و صدای لباسشویی هنگام کار کردن چقدر مهم است؟

اگر شما هم تا به حال از آبمیوه گیری های ناسیونال قدیمی استفاده کرده باشید، حتما دیدید که هنگام کار کردن می لرزیدند و به جلو حرکت می کردند!! گاهی اوقات باید یک نفر بالای سر این آبمیوه گیری می ماند تا آن را نگه دارد و از حرکت کردن آن جلوگیری می کرد. ماشین لباسشویی هم دقیقا مثل همین آبمیوه گیری ها کار می کند! اگر میزان سر و صدای آن زیاد باشد لباسشویی می لرزد و ممکن است حتی به جلو حرکت کند! همچنین سر و صدای آن هم علاوه بر لرزش می تواند آزاردهنده باشد پس هنگام خرید لباسشویی دقت کنید که محصولی با کمترین میزان صدا و لرزش انتخاب کنید.

  1. برنامه های شستشو

هنگام خرید لباسشویی دقت کنید که چه برنامه های شستشویی دارد. برخی از لباسشویی ها قابلیت اضافه کردن لباس در حین کار کردن را دارند که به شما کمک می کند هنگام کار کردن با لباسشویی لباس کم یا اضافه کنید. همچنین شستشوی روزانه، شستشوی نصف ظرفیت، شستشوی سریع و… می تواند برنامه هایی باشد که کاربردی است. برای مثال شستشوی سریع یا ۱۵ دقیقه ای برای کسانی که می خواهند سریع لباس خود را بشویند و فقط لکه های آن از بین برود و عجله دارند مناسب است. شستشوی نصف ظرفیت برای کسانی که لباسشویی با گنجایش بالا خریداری کردند و قصد دارند از نصف ظرفیت آن نیز استفاده کنند مناسب است. شستشوی لباس کتان، لباس رنگی، مشکی و…. هم می تواند از جمله برنامه های شستشوی کاربردی باشد. همچنین اگر شما فقط بخواهید یک لباس آب کشی شود و شسته نشود باز هم می توانید از برنامه مخصوص استفاده کنید. بنابراین هنگام خرید ماشین لباسشویی دقت کنید که برنامه های آن کامل باشد هر چقدر تعداد برنامه های شستشو کامل تر باشد، قابلیت های بیشتری در اختیار دارید و می توانید بهتر از آن استفاده کنید.

۸٫ کودکی دارید که مدام لباسشویی را خاموش و روشن می کند؟

اگر شما هم کودکی دارید که مدام لباسشویی شما را خاموش و روشن می کند یا حین کار کردن لباسشویی برنامه های آن را دستکاری می کند، بهتر است ماشین لباسشویی بخرید که قفل کودک داشته باشد و بتوانید از تعویض برنامه ها توسط کودک خود جلوگیری کنید.

نکات خرید لباسشویی - بریم خرید

  1. خاموش و روشن کردن لباسشویی با کمک وای ‌فای از راه دور

این آپشن که در محصولات جدید تعبیه شده‌است، به شما اجازه می‌دهد که از طریق اپلیکیشن تلفن هوشمند خود دستگاه را کنترل کنید. به این ترتیب حتی وقتی در منزل نیستید، می‌توانید دستگاه را روشن یا خاموش کرده و یا تایمر و دیگر برنامه‌هایش را تنظیم کنید.

  1. تنظیم تایمر لباسشویی

تایمر داشتن در هر محصولی اعم از لباسشویی، ظرفشویی، مایکروویو و… می تواند تجربه  ای لذت بخش هنگام استفاده از آن برای شما به ارمغان آورد. با کمک تایمر شما می توانید زمان روشن شدن ماشین لباسشویی را تنظیم کنید و حتی وقتی خانه نیستید لباسشویی به صورت خودکار روشن شود و شستشوی لباس ها انجام شود.

  1. قابلیت از بین برنده چین و چروک

هیچ کس دوست ندارد که لباس ‌هایش را پر از چین و چروک تحویل بگیرد. خوشبختانه در مدل‌های جدید لباسشویی، قابلیتی تعبیه شده که لباس با ملایمت بیشری شسته می‌شود. همچنین در برخی محصولات سیستمی مخصوص به از بین بردن چین وچروک لباس وجود دارد.

  1. گارانتی لباسشویی

خدمات پس از فروش برای هر وسیله ای که می خرید لازم است. اگر برندی معتبر تهیه کنید، خدمات پس از فروش و گارانتی خوبی به شما ارائه می کند. تمام خدمات پس از فروش شامل خراب شدن وسایل شما نیست، بلکه نصب کردن، راه اندازی و… هم جزء خدمات پس از فروش برندهاست که به شما ارائه می کنند پس هنگام خرید لباسشویی به گارانتی آن هم دقت کنید.

جمع بندی

در این راهنمای خرید ماشین لباسشویی ما شما را با چند نکته اساسی که لازم است حین خرید بدانید آشنا کردیم که به صورت خلاصه شامل موارد زیر است:

لباسشویی با برنامه های شستشوی کاربردی و متعدد بخرید تا قابلیت های زیادی در اختیار شما قرار دهد. همچنین ماشین لباسشویی با گنجایش موردنیازتان انتخاب کنید که خیلی بزرگ یا خیلی کوچک نباشد و بتوانید به خوبی از آن استفاده کنید. قبل از خرید به مکانی که قرار است لباسشویی را در آن قرار دهید هم دقت کنید، لباسشویی با ابعاد و اندازه مناسب انتخاب کنید که در مکان موردنظر شما جای بگیرد. گارانتی و خدمات پس از فروش محصول را بررسی کنید، برندی معتبر تهیه کنید و میزان سر و صدای آن حین کار کردن هم در نظر بگیرید. تایمر و قفل کودک از دیگر نکات مهمی است که می تواند استفاده از لباسشویی را برای شما راحت تر کند. و در نهایت قیمت لباسشویی!

همانطور که می دانید هیچ ارزانی بی حکمت نیست! پس هنگام خرید هر نوع وسیله دقت کنید که محصولی با قیمت مناسب و کیفیتی معقول خریداری کنید. ما در بریم خرید سعی کردیم تمام فروشگاه های اینترنتی معتبری که در حال فروش محصولات خانگی و… هستند را گردآوری کنیم و یک لیست قیمت از تمام محصولات در اختیار شما قرار دهیم. در بریم خرید شما با کیفیت ترین محصولات را با هر رنج قیمتی که بخواهید پیدا می کنید بنابراین به شما پیشنهاد می کنم به وب سایت ما مراجعه کنید و لیست قیمت لباسشویی را در تمام فروشگاه های اینترنتی مشاهده کنید. سپس خرید خود را با توجه به بودجه ای که در نظر دارید و قابلیت های موردنظرتان انجام دهید. ما کنارتان خواهیم بود تا یک خرید به یادماندنی را تجربه کنید سود اصلی ما در لبخند رضایت مشتریان عزیزمان نهفته شده است.

اگر شما هم تجربه دیگری نسبت به خرید لباسشویی دارید که به ما و سایر کاربران کمک می کند انتخاب بهتری داشته باشیم در بخش نظرات برای ما به اشتراک بگذارید تا از تجربیات شما استفاده کنیم.