راهنمای خرید یخچال فریزر

1233
قیمت خرید یخچال و فریزر - بریم خرید
قیمت خرید یخچال و فریزر - راهنمای خرید یخچال و فریزر

راهنمای خرید یخچال و فریزر و آشنایی با قیمت خرید یخچال و فریزر

امروزه دیگر زمانی که صحبت از خرید یخچال و فریزر می شود، مردم به دنبال تهیه یک لیوان آب یخ نیستند چون یخچال و فریزرهای جدید، امکانات بیشتری در اختیار ما می گذارد طوری که حتی برخی از یخچال و فریزرها لمسی شدند و شما با ضربه زدن به درب یخچال می توانید ببینید داخل یخچال چه چیزی هست! به دلیل همین امکاناتی که یخچال و فریزرهای جدید دارند قیمت های متفاوتی دارند پس قیمت یخچال و فریزر بر اساس امکاناتی که دارد تغییر می کند و قطعا هر چقدر این امکانات بیشتر باشد قیمت خرید یخچال و فریزر هم بالاتر می رود.

همانطور که می دانید ظاهر یخچال و فریزرها نسبت به قبل خیلی تغییر کرده یعنی دیگر یخچال و فریزرها مثل قبل یک حالت بالا و پایین ندارند اگر هم داشته باشند در مدل های جدیدتر است اما در کل امروزه ساید باید ساید و یخچال فریزرهای ۴ درب و ۵ درب و door in door  خیلی زیاد شده و با وجود قیمت بالایی که نسبت به سایر مدل های یخچال و فریزر دارند اما مردم باز هم به دنبال این مدل ها هستند چون ظاهر یخچال مهمتر از کارایی آن شده و البته که امکانات یخچال هایی که در طرح های جدیدتر تولید می شوند بیشتر از یخچال و فریزرهای قدیمی است که در ادامه این مقاله از بریم خرید به آن می پردازیم و قیمت یخچال و فریزر و امکانات مختلفی که دارند را با هم بررسی می کنیم.

همانطور که مشاهده می کنید امروزه یخچال و فریزرها با امکانات مختلفی تولید می شود و هر روز شاهد مدل های جدیدتر یخچال و فریزر هستیم اما با وجود این که ظاهر یخچال ها نسبت به قبل تغییر کرده و بدنه آن ها به زیبایی طراحی می شود اما نباید بر اساس ظاهر یخچال ها انتخاب خود را انجام دهید در واقع آخرین چیزی که باید به آن توجه کنید، زیبایی یخچال است.

راهنمای خرید یخچال فریزر، کدام یخچال برای ما مناسب تر است؟

معمولا در خرید یخچال فریزر چند سوال مهم مطرح می شود:

  1. یخچال فریزر چند فوتی بخریم؟
  2. یخچال دوقلو بهتره یا یخچال ساید بای ساید؟
  3. یخچال فریزر ایرانی یا خارجی؟
  4. با کیفیت ترین برندهای یخچال فریزر ایرانی کدام است؟
  5. برندهای خوب یخچال فریزر خارجی کدام است؟
  6. کدام امکانات یخچال فریزرها مهم است؟
  7. جدیدترین امکانات یخچال فریزرهای نسل جدید چیست؟
  8. هر فوت یخچال چند سانتی متر است؟
  9. کم مصرف ترین یخچال ایرانی کدام است؟

و… که ما سعی می کنیم در این مقاله از بریم خرید به بررسی این نکات بپردازیم و پاسخ این سوال ها را برای شما قرار دهیم تا با اطلاعات و شناخت کافی برای خرید یخچال و فریزر اقدام کنید.

همانطور که می دانید یخچال و فریزرها در انواع مختلفی با قابلیت ها و کاربردهای متفاوتی تولید می شوند. که بر اساس امکاناتی که در اختیار شما می گذارند هزینه متفاوتی دارند و در ظرفیت های مختلفی تولید می شوند. رایج ترین انواع یخچال و فریزر شامل موارد زیر است که ما به بررسی هر کدام از آن ها به صورت جداگانه پرداختیم. با ما همراه باشید.

آشنایی با انواع یخچال و فریزر و راهنمای خرید یخچال و فریزر

یخچال و فریزر دوقلو: یکی از انواع یخچال و فریزرهاست که با ظرفیت بالایی تولید می شود، ابعاد بزرگ تری نسبت به سایر مدل های یخچال و فریزر دارد و برای خانواده هایی که جمعیت بالاتری دارند مناسب است. پس اگر تعداد افراد خانواده شما بالاست، بچه دارید، مهمانی و رفت و آمد شما زیاد است و مواد غذایی زیادی در یخچال خود نگه می دارید این گزینه می تواند برای شما مناسب باشد و نیاز شما را تامین کند.

قیمت خرید یخچال و فریزر دوقلو - بریم خرید
خرید یخچال و فریزر – بریم خرید

یخچال و فریزر ساید بای ساید یکی دیگر از مدل های یخچال و فریزر است که گنجایش کمتری نسبت به یخچال و فریزرهای دوقلو دارد اما به دلیل طرح های متنوع و زیبایی که دارد طرفداران زیادی دارد. این محصول با امکانات مختلفی تولید می شود برای مثال آب ریز، یخساز اتوماتیک و دستی، تصفیه آب و…. از جمله امکاناتی هستند که در اختیار شما می گذارد. ساید بای ساید طرح های زیبایی دارد اما با توجه به ظرفیت کمتری که این مدل دارد بهتر است برای خانواده های دو یا سه نفره تهیه شود یعنی برای تهیه جهیزیه مناسب است و برای خانواده های پر جمعیت این مدل توصیه نمی شود.

قیمت خرید یخچال و فریزر ساید بای ساید - بریم خرید
خرید ساید بای ساید – بریم خرید

یخچال و فریزر هتلی هم یکی از یخچال و فریزرهای کوچک است که با فوت و ظرفیت های کمی تولید می شود این محصول برای اتاق خواب، ویلا و… مناسب است یعنی فرض کنید شما یک ویلای دوبلکس دارید که یخچال و فریزر اصلی شما داخل آشپزخانه است. اگر بخواهید آب خنک بخورید باید مدام به پایین و یخچالی که در آشپزخانه است مراجعه کنید! برای همین تولید کنندگان به فکر تولید یخچال و فریزرهایی با ظرفیت پایین افتادند، تا کسانی که نیاز به یک یخچال کوچک در اتاق خواب و… دارند از این مدل ها استفاده کنند. اما علاوه بر افراد لاکچری، هستند دانشجویانی که توانایی خرید یک یخچال و فریزر بزرگ را ندارند و یا اصلا فضای کافی برای قرار دادن یک یخچال و فریزر بزرگ ندارند، حتی دانشجوها غذای کافی برای قرار دادن در یخچال و فریزر بزرگ ندارند! پس این گزینه می تواند بهترین مورد برای دانشجویان و افرادی باشد که به دنبال یک یخچال و فریزر کوچک هستند. یخچال و فریزرهای هتلی معمولا دو یا سه طبقه دارند یک کشو برای میوه و تعدادی طبقه در درب یخچال و همچنین یک قسمت برای فریزر که کوچک است و برای نیازهای روزمره مناسب است.

قیمت خرید یخچال فریزر هتلی - بریم خرید
خرید یخچال هتلی – بریم خرید

یخچال و فریزر بالا پایین در دو مدل طراحی و تولید می شود یخچال و فریزرهای بالا فریزر و یا یخچال فریزرهای پایین فریزر. در این دو مدل تنها تفاوت جایگاه قرار گرفتن یخچال و فریزر است که برعکس هم هستند. زمانی که قصد خرید یخچال و فریزر دارید باید دقت کنید که مصرف روزانه شما از یخچال بیشتر است یا از فریزر؛ اگر شما از یخچال بیشتر از فریزر استفاده می کنید بهتر است یخچال و فریزر پایین فریزر بگیرید که یخچال در قسمت بالا باشد و برای برداشتن مواد غذایی مدام خم نشوید. اما در صورتی که مواد فریزری و منجمد شما بیشتر است و از قسمت فریزر بیشتر از یخچال استفاده می کنید می توانید بالا فریزر تهیه کنید که فریزر در قسمت بالا باشد و نیازی نباشد شما به صورت مداوم خم شوید تا بتوانید از فریزر استفاده کنید.

یخچال و فریزر ۴ درب یا فرانسوی هم یکی دیگر از مدل هاست که بالای آن یخچال و پایین دو کشو برای فریزر وجود دارد یک مدل دیگر هم هست که پایین دو درب برای فریزر و بالا دو درب برای یخچال دارد و به آن ۴ درب فرانسوی می گویند. این مدل هم جدیدتر و به روزتر از سایر مدل هاست و هم ظرفیت بالایی دارد پس اگر به دنبال یک یخچال فریزر متفاوت و خاص هستید این مدل برای شما مناسب است.

یخچال و فریزر ۵ درب یا DOOR IN DOOR هم یکی دیگر از مدل های یخچال و فریزر است که با طرحی مشابه ساید تولید می شود اما روی درب بالایی آن که مربوط به قسمت یخچال است یک درب دیگر هم وجود دارد که با ضربه زدن بر روی آن می توانید داخل یخچال را ببینید و برای برداشتن یک چیز خاص زیاد درب یخچال را باز نگه ندارید! همچنین یک محفظه برای بطری ها روی این قسمت وجود دارد که مخفی است یعنی می توانید بطری هایی که خیلی استفاده می کنید در این قسمت قرار دهید که راحت تر در دسترس شما قرار بگیرد.

 

یخچال فریزر چند فوتی بخریم؟

ظرفیت یخچال و فریزر و هر فوت آن می تواند یکی از مهمترین عواملی باشد که در خرید یخچال و فریزر باید به آن اهمیت دهید همچنین گنجایش و ظرفیت یخچال و فریزر می تواند در قیمت یخچال و فریزر هم تاثیر بگذارد یعنی طبیعی است که هر چقدر یخچال بزرگتر باشد و ظرفیت بیشتری داشته باشد گران تر باشد و قیمت بیشتری داشته باشد.

برای انتخاب یک یخچال و فریزر ابتدا باید به میزان مواد غذایی خود نگاه کنید! در واقع اگر خانواده شما پر جمعیت است، بچه دارید، رفت و آمد زیادی دارید و… خب طبیعی است که گنجایش یخچال و فریزر برای شما مهم باشد. همانطور که گفتیم یخچال و فریزرهای دوقلو، ظرفیت بالایی دارند پس اگر تعداد افراد خانواده شما بالاست می توانید از این مدل استفاده کنید و اگر تازه عروس هستید و به دنبال خرید یخچال برای جهیزیه هستید می توانید ساید بای ساید تهیه کنید که گنجایش کمتری دارد.

یکی دیگر از نکاتی که هنگام انتخاب یخچال باید مدنظر داشته باشید، فضایی هست که در اختیار دارید فرض کنید شما یک آپارتمان دارید که آشپزخانه کوچکی دارد و قصد دارید یخچال و فریزر دوقلو در آن قرار دهید. با توجه به ابعادی که یخچال دارد شما باید مدلی را انتخاب کنید که مناسب فضای شما باشد تا وقتی آن خریدید بتوانید در جای مناسبش در آشپزخانه قرار دهید و با مشکل موجه نشوید.

هر فوت یخچال چند سانتی متر است؟

قطعا اگر شما قصد خرید یخچال و فریزر داشته باشید، گنجایش و ظرفیت یخچال برای شما مهم است. قبل از خرید یخچال بهتر است به این گزینه دقت کنید که بعدا پشیمان نشوید چون یکی از مهمترین عوامل هنگام خرید یخچال و فریزر، مقدار فوت و گنجایش یخچال و فریزر است. برای محاسبه ظرفیت یخچال از واحد فوت استفاده می کنند اما ممکن است برای شما سوال شود که اصلا فوت یعنی چی و هر فوت چقدره؟ هر فوت مکعب برابر ۲۸٫۳۱۶۸ لیتر و یک مکعب ۱۰*۱۰*۱۰ است. پس هر فوت یخچال برابر ۲۸ عدد مکعب با  اضلاع ۱۰ سانتی متری است.

این که چه ظرفیتی مناسب شماست بستگی به میزان مصرف شما و تعداد افراد خانواده شما هم دارد. مثلا اگر از آن دسته خانواده های پر جمعیتی هستید که خوراکی زیادی می خرید  یخچال های ۲۸ فوت می تواند نیاز خانواده شما را کاملا برطرف کند. یخچال های ۱۸ فوتی برای خانواده های بزرگ اما کم مصرف هم مناسب است.

یخچال دوقلو بهتره یا یخچال ساید بای ساید؟

اگر در انتخاب بین یخچال فریزر دوقلو و ساید بای ساید مانده اید و نمی دانید کدام یک را انتخاب کنید بهتر است با تفاوت های ساید بای ساید و دوقلو آشنا شوید تا با شناخت کامل و کسب اطلاعات لازم انتخاب خود را انجام دهید.

بدون شک یخچال های ساید بای ساید نسبت به یخچال های دوقلو طرحی زیباتر دارند و پرطرفدارتر هستند علاوه بر طرح بدنه زیبایی که دارند، ابعاد این یخچال ها کوچک تر است و راحت تر می توانید آن را در هر جایی قرار دهید و برای خانه های کوچک و آپارتمان ها هم مناسب است همچنین قیمت یخچال فریزرهای ساید بای ساید معمولا گران تر از یخچال فریزرهای دوقلو است.

اما  یخچال فریزرهای دوقلو، محفظه ای بزرگ برای منجمد کردن مواد غذایی دارند پس برای خانواده های پرجمعیت به ویژه قدیمی ترها که عادت به بسته بندی و فریز کردن سبزیجات و مواد غذایی خام دارند، یخچال فریزر دوقلو مناسب تر است. هر چند که یخچال فریزرهای دوقلو امکانات بسیار کمتری نسبت به سایدها دارند مانند سیستم آب ریز، یخ ساز و… که ندارند و به دلیل اینکه دو موتور مجزا برای یخچال و فریزر دارند، مصرف برق بالاتری نسبت به ساید بای سایدها دارند اما قابلیت جداسازی یخچال ها و جایگذاری در بخش های مختلف آشپزخانه است.را برای شما فراهم می کند و با خیال راحت می توانید مواد غذایی را به میزان دلخواه خود تهیه کنید و در آن قرار دهید.

مقایسه قیمت یخچال و فریزر ایرانی و خارجی

اگر در گذشته نام خرید یخچال فریزر ایرانی را می آوردیم، احتمالا با مخالفت های بسیاری روبرو می شدیم. مخصوصا که یخچال های ایرانی قدیمی، برفک های عجیب و غریبی می زدند. حالا با گذشت زمان، همه چیز فرق کرده یعنی دوباره یخچال هایی با برند ایرانی در بازار وجود دارند که با بالاترین کیفیت تولید می شوند. قیمت خرید یخچال و فریزر ایرانی در مقایسه با سایر مدل ها قطعا ارزان تر است و با توجه به قطعات باکیفیتی که تولیدکنندگان برای تولید این یخچال و فریزرها استفاده می کنند به خوبی می توانند با بسیاری از برندهای خارجی رقابت کنند.

اما اگر از حق نگذریم، یخچال و فریزرهای ایرانی هنوز هم از نظر شکل و زیبایی ظاهری نسبت به برندهای معروف خارجی زیاد چنگی به دل نمی زند با این که کیفیت یخچال های داخلی به مراتب خیلی بالاتر از گذشته شده اما هنوز هم تولید کنندگان داخلی بسیاری از تکنولوژی هایی که در یخچال فریزر خارجی وجود دارد را تامین نکردند و قابل مقایسه نیستند.

اما خب قیمت یخچال و فریزر خارجی با توجه به امکاناتی که دارد بالاست به همین دلیل مردم به دلیل فشارهای اقتصادی که دارند چاره ای به جز خرید یخچال و فریزر ایرانی ندارند. پس هنگام خرید باید به بودجه خودتان هم توجه کنید و با توجه به بودجه خود، یخچال و فریزری با بهترین امکانات تهیه کنید.

همچنین بهتر است به این هم توجه کنید که یخچال و فریزرهای داخلی، در همه شهرها نمایندگی دارند، قطعات ارزان تری دارند و همه جا در دسترس هستند بنابراین در صورت خراب شدن شما به راحتی می توانید قطعات آن را با نازل ترین قیمت و به راحتی در سراسر ایران تهیه کنید و دغدغه ای برای تعمیر آن نداشته باشید.

بهترین برند یخچال فریزرهای ایرانی

یخچال و فریزر اسنوا، هیمالیا، امرسان، پارس، ارج، الکترواستیل، سینجر و دیپوینت از جمله بهترین یخچال های ایرانی هستند که چند سالی هست رضایت مصرف کنندگان ایرانی را جلب کرده اند. به ویژه اسنوا که طراحی بدنه بسیار شیک و کیفیت بسیار بالایی دارد. قیمت یخچال و فریزر ایرانی گاهی اوقات به یک سوم نمونه های خارجی می رسد. با توجه به این که افراد زیادی از این یخچال ها رضایت دارند، می توان گفت انتخاب این یخچال ها، نسبت به قیمتی که دارند، گزینه مناسبی است.

بهترین برند یخچال فریزرهای خارجی

در میان یخچال فریزرهای خارجی برندهای کره ای جایگاه ویژه ای در جهان دارند. سامسونگ و الجی از پرفروش ترین برندهای خارجی هستند. کیفیت، ظرافت، مصرف انرژی کم، بی صدا بودن، تازه نگه داشتن مواد غذایی و خدمات مناسب پس از فروش آن ها، باعث شده تا در ایران این برندها بسیار مطرح تر از سایر برندها باشند.

قیمت یخچال و فریزر سامسونگ و ال جی بالاست اما کافی است یک بار درب یخچال را باز کنید تا زیبایی و ظرافت یخچال، هوش و حواستان را ببرد.

از دیگر برندهای خوب یخچال فریزر خارجی مانند هیتاچی، پاناسونیک، گلداستار، بوش، کنوود، بلومبرگ، ایندزیت، جنرال الکتریک و زیمنس و…. غافل نشوید چون این برندها هم از محبوب ترین برندهای خارجی در ایران هستند که خدمات پس از فروش مناسبی دارند.

متوسط عمر یخچال فریزرهای داخلی و خارجی

با این که هنگام خرید یخچال فریزر با یک لیست قیمت خرید یخچال و فریزر حاوی عددهای متنوعی روبرو می شوید اما لازم است بدانید که همه آن ها حدودا ۱۰ تا ۱۵ سال عمر می کنند و بعد از آن معمولا نیازمند تعمیر و سرویس هستند. البته عمر یخچال ها وابسته به نوع مصرف شما می تواند تغییر کند یعنی مراقبت و نگهداری صحیح از این وسیله، می تواند عمر آن را بیشتر کند.

نصب و راه اندازی یخچال و فریزر

بعد از خرید یخچال فریزر به هیچ عنوان خودتان یخچال را راه اندازی نکنید. برای راه اندازی حتما باید از نصاب های مربوطه کمک بگیرید تا گارانتی محصول آغاز شود و بتوانید از گارانتی آن استفاده کنید. از طرفی متخصص این کار، یخچال را بررسی می کند و طبق استانداردها، یخچال شما را در بهترین مکان آشپزخانه نصب می کند همچنین در صورتی که ایرادی داشته باشد، آن را بررسی می کند و در صورت نیاز یخچال شما را تعویض می کند اما اگر خودتان یخچال را راه اندازی کنید دیگر شامل گارانتی نمی شود و هر ایرادی داشته باشد به عهده خودتان است پس ریسک نکنید و نصب آن را به یک متخصص و نصاب که از طرف خود نمایندگی مربوطه باشد بسپارید.

امکانات مهم در تعیین قیمت یخچال و فریزر

در هنگام خرید یخچال فریزر جدا از ظاهر امکانات مهم آن را در نظر بگیرید. اگر قرار است هزینه زیادی بابت قیمت یخچال و فریزر پرداخت کنید، باید امکانات خوبی را هم دریافت کنید.

  • نوع موتور یخچال

اولین چیزی که در خرید یخچال و فریزر باید توجه کنید موتور یخچال است. موتور، از اصلی ترین قطعات یک یخچال است که عمر یخچال به آن وابسته است. به موتور یخچال کمپرسور هم می گویند. کمپرسورها معمولا در پشت یخچال به رنگ مشکی هستند. در داخل کمپرسور، پیستون، میل لنگ و سوپاپ قرار گرفته که در طی عملیاتی باعث فشرده سازی گاز یخچال و تبدیل گاز مبرد به مایع می شوند. با این کار، فرایند سرمایشی در یخچال رخ می دهد. موتور یخچال از اصلی ترین بخش های تعیین کننده قیمت خرید یخچال و فریزر است.

اولین چیزی که در خرید یخچال و فریزر باید توجه کنید موتور یخچال است. موتور، از اصلی ترین قطعات یک یخچال است که عمر یخچال به آن وابسته است. به موتور یخچال کمپرسور هم می گویند. کمپرسورها معمولا در پشت یخچال به رنگ مشکی هستند. در داخل کمپرسور، پیستون، میل لنگ و سوپاپ قرار گرفته که در طی عملیاتی باعث فشرده سازی گاز یخچال و تبدیل گاز مبرد به مایع می شوند. با این کار، فرایند سرمایشی در یخچال رخ می دهد. موتور یخچال از اصلی ترین بخش های تعیین کننده قیمت خرید یخچال و فریزر است.

  • قابلیت تنظیم قفسه های یخچال

شاید در وهله اول این موضوع اهمیتی نداشته باشد. زمانی این قابلیت را مهم می دانید که بخواهید ظرف بزرگی را در یخچال قرار دهید اما ارتفاع آن مانع از این کار شود. قابلیت آسان تنظیم قفسه های یخچال، باعث می شود تا زیبایی چیدمان یخچال هم تحت تاثیر قرار نگیرد.

  • فیلترهای تصفیه آب و هوا

از مهمترین نکاتی که در خرید یخچال فریزر باید به آن توجه کرد، فیلترهای تصفیه آب و تصفیه هواست. فیلتر تصفیه آب طعم واقعی آب آشامیدنی را به مصرف کننده هدیه می دهد. از طرفی رسوبات آب که باعث ایجاد بیماری های کلیوی می شود را برطرف می کند. در هنگام خرید یخچال حتما این ویژگی را مد نظر قرار دهید.

فیلتر تصفیه هوا در یخچال فریزرهای نسل جدید به گونه ای هستند که هیچ گونه باکتری در آن ها رشد نمی کند. علاوه بر این که مواد غذایی در این یخچال ها کپک نمی زند و خراب نمی شود، دچار تغییر بو و مزه هم نمی شوند. مثلا اگر در یخچال سیر خام بزارید، مواد غذایی دیگر که در کنار آن قرار گرفته اند، دچار تغییر مزه و بو نمی شوند.

  • برچسب انرژی محصول

شاید در هنگام خرید یخچال فریزر این موضوع برایتان مهم نباشد اما فراموش نکنید که یخچال فریزر یک وسیله برقی دائمی است و اگر میزان مصرف برق بالایی داشته باشد در آخر ماه، از تماشای قبض برق، متعجب می شوید. بهترین و کم مصرف ترین یخچال های فریزر تا به حال یخچال هایی با برچسب انرژی +++A  هستند. هر چه تعداد پلاس های این حروف کمتر باشد، مصرف انرژی بالاتر است.

  • نمایندگی فروش و گارانتی محصول

شاید تعداد یخچال های خارجی با کیفیت در ایران زیاد باشد اما اگر خدمات پس از فروش و گارانتی نداشته باشند، هزینه زیادی را متحمل خواهید شد. به هر حال همه یخچال ها جزو وسایل مصرفی هستند و امکان خراب شدن آن ها در هر بازه زمانی وجود دارد. اگر قطعات مربوط به آن ها در داخل ایران وجود نداشته باشد و یا تعمیرکارانی که بتوانند یخچال شما را تعمیر کنند، به موقع حضور نداشته باشند، همه هزینه هایی که برای آن یخچال کرده اید بر باد خواهد رفت. دیگر فرقی نمی کند که قیمت حرید یخچال و فریزر شما چقدر بوده است. راه برگشتی ندارید!

جدیدترین امکانات یخچال فریزرهای نسل جدید

شاید برای شما هم سوال باشد که چرا قیمت یخچال فریزرهای جدید تا این حد گران شده اند. مگر چه چیز عجیب و غریبی در ساختار این یخچال ها وجود دارد. با این که انواع یخچال و فریزر در بازار وجود دارند اما تنها تعداد محدودی از آن ها چنین قابلیت هایی را دارند:

۱- اتصال به وایفای و هشدار انقضای مواد غذایی

از هر چه بگذریم، نمی توان از امکان جالب و کاربردی اتصال به اینترنت و اطلاع از محتویات داخل یخچال در نسل جدید یخچال فریزرها گذشت. فرض کنید که هوس پخت غذایی را کرده اید. اما به یخچال دسترسی ندارید و نمی دانید که آیا تمامی مواد لازم برای پخت آن غذا را در خانه دارید یا خیر. کافی است در مسیر رسیدن به خانه، به اینترنت متصل شوید و با دوربین پانوراما، داخل یخچال را مشاهده کنید.

از دیگر امکانات یخچال فریزرهای نسل جدید، اعلام تاریخ انقضای مواد غذایی در یخچال است. بدین ترتیب هر چیزی که نزدیک به انقضای آن باشد را می توانید از این طریق، زودتر مصرف کنید.

۲- تکنولوژی اینورتر

یخچال فریزرهای نسل جدید دارای کمپرسورهای اینورتر هستند. تکنولوژی اینورتر خطی باعث میشود عمر یخچال طولانی و مصرف برق آن تا حد زیادی کاهش یابد. در واقع به جای این که دستگاه به طور کامل بعد از هر بار کار کردن متوقف شود، با سرعت بسیار کمی، کار را انجام می دهد و هیچ وقت متوقف نمی شود. به همین دلیل نیاز به مصرف بالای انرژی برای راه اندازی کمپرسور نیست. از طرفی این کمپرسورها فاقد هر گونه صدایی هستند و کاملا در سکوت، فعالیت می کنند. قیمت یخچال و فریزر در نمونه هایی که تکنولوژی اینورتر دارند، گران تر است. با این که قیمت یخچال و فریزر در نمونه های اینورتردار بیشتر است اما به خاطر داشته باشید که این هزینه، نوعی سرمایه گذاری است. عمر موتور این یخچال ها طولانی تر و مصرف برق بسیار کمتری دارند که تمامی هزینه های اولیه شما را در طی سال های بعدی، جبران می کنند.

۳- کنترل رطوبت

از مهمترین ویژگی های یخچال فریزرهای نسل جدید، کنترل رطوبت به صورت مجزا در بخش های مختلف یخچال است. مثلا برخی از سبزیجات نیاز زیادی به رطوبت برای تازه ماندن دارند. برخی دیگر از مواد غذایی باید کاملا در محیط خشک باشند تا دیرتر خراب شوند. با کمک این قابلیت میتوان رطوبت بخش های مختلف یخچال را تنظیم کرد. به همین راحتی مدت ماندگاری مواد غذایی در یخچال افزایش پیدا می کند. شاید یکی از مهمترین ویژگی ها برای هر خانمی، کاهش سرعت خرابی مواد غذایی در یخچال باشد. به نظر می رسد این ویژگی ارزش پرداخت قیمت بالای یخچال و فریزر را دارد.

این مطلب نیز برای شما مفید است : راهنمای خرید ماشین ظرفشویی

سخن پایانی

در این مقاله از تیم تولید محتوای بریم خرید سعی کردیم تمام نکاتی که شما باید هنگام خرید یخچال و فریزر بدانید را برای شما قرار دهیم تا با آگاهی کامل خرید خود را انجام دهید. در صورتی که تمایل دارید قیمت خرید یخچال و فریزر در مدل های مختلف را بدانید و باهم مقایسه کنید می توانید به وب سایت بریم خرید مراجعه کنید. بریم خرید یک مرجع مقایسه قیمت است که قیمت یخچال و فریزر و تمام محصولات خانگی و… را در فروشگاه های اینترنتی مختلف بررسی می کند تا شما بتوانید قیمت یک محصول را در چند فروشگاه به صورت همزمان مشاهده کنید و خرید خود را با گارانتی اصلی از ارزان ترین فروشنده انجام دهید.

اگر شما هم تجربه خرید یخچال و فریزر را دارید و حس می کنید چیزی هست که می تواند به خریداران یخچال و فریزر کمک کند، می توانید در بخش نظرات، نظرات و پیشنهادات خود را برای ما قرار دهید تا سایر کاربران هم با توجه به نکاتی که شما تجربه کردید، بهترین خرید را داشته باشند.