روغن موتور مناسب برای پژو ۴۰۵

10205
بهترین روغن موتور برای پژو 405

یکی از سوالات رایجی که در ذهن هر مالک خودرو و راننده‌ای وجود دارد این است که، کدام روغن موتور مناسب خودرویشان است. مطمئنا خودروهای مختلف فقط یک روغن موتور منحصر به فرد و مخصوص به خود ندارند. در واقع روغن موتورهای متفاوتی وجود دارند که ممکن است با خودروی مدل پژو ۴۰۵ شما سازگار باشد. برای مثال خیلی از خودروها می‌توانند از هر دو روغن موتور  5w30و ۱۰w40 استفاده کنند.

هنگام انتخاب روغن مناسب برای اتومبیل خود، تصور اینکه روغن موتور ارزان قیمت بی کیفیت است و یا گرانترین محصول، بهترین روغن است، کاملاً اشتباه است. به این ترتیب بهترین روغن موتور، محصولی است که بیشترین تناسب را با ویژگی‌های فنی خودروی شما دارد.

معیارهای انتخاب بهترین روغن‌ موتور مناسب پژو ۴۰۵

اولین قدم برای اینکه محصول مناسب را انتخاب کنید، مطالعه کتابچه راهنمای خودروی مورد نظر است. مشخصه‌هایی همچون سطح کیفی مناسب و درجه گرانروی از مهم‌ترین ویژگی‌هاییست که باید به دقت بررسی شود. در ادامه به فاکتورهای اصلی که باید در روغن موتور و خودرو متناسب باشد، اشاره می‌کنیم:

مدل خودرو:

این بدیهی است که خودرویی با عملکرد بالا نیاز به روغن موتوری با همان میزان عملکرد دارد. بنابراین شما باید روغنی متناسب با قدرت عملکرد پژو ۴۰۵ خریداری کنید. وقتی مارک و مدل خودروی خود را کاملاً شناختید، می‌توانید نوع روغن مصنوعی یا معدنی را انتخاب کنید.

هنگام بررسی مشخصات موتور خودرو و مقایسه آن با ویژگی‌های روغن موتور، ممکن است با علائم و اعداد و ارقام گیج کننده‌ای بر روی بسته‌بندی محصول مواجه شوید. برای مثال نشانگر درجه ویسکوزیته و ارزیابی مقاومت روغن در برابر جریان از جمله این علائم هستند. بهترین روغن موتور مناسب ۴۰۵، محصولی است که در این ویژگی‌ها با خودرو سازگار باشد.

عمر موتور خودرو:

روز به روز نسل جدیدی از موتور طراحی و بر روی خودروهای مختلف تعبیه می‌شود. مکانیسم و کیفیت عملکرد قطعات و اجزاء در موتورهای جدید مجهز به فناوری‌های مدرن است. بنابراین با تغییر و تحولاتی که در موتور انواع اتومبیل ایجاد می‌شود، روغنی که برای روانکاری، خنک کردن، پاک کنندگی و جلوگیری از فرسایش موتور استفاده می‌شود نیز، باید با این تغییرات به روز رسانی شود. بنابراین سال تولید موتور خودرو، یک فاکتور مهم در انتخاب محصول مناسب است.

سبک رانندگی:

این فاکتور که تا حدودی به شرایط رانندگی نیز اشاره دارد، عبارتست از کیفیت مسیری که خودرو معمولاً در آن حرکت می‌کند، نوع رانندگی شما به لحاظ سرعت معمولی که با آن رانندگی می‌کنید، یا مهارتی که در موقعیت‌های بحرانی برای کنترل خودرو دارید. از طرفی، چه در آب و هوای گرم و چه در سرما زندگی می‌کنید، یا اینکه معمولاً از جاده‌های آسفالته یا خاکی رفت و آمد می‌کنید، باید به شرایطی که هنگام رانندگی معمولاً با آن روبرو هستید، فکر کنید.

گرانروی:

دو عدد وجود دارد که گرانروی یا ویسکوزیته روغن را تعریف می‌کند. اولین عدد با حرف W که مخفف Winter است خاتمه می‌یابد. این عبارت مربوط به کیفیت جریان روغن در هنگام سرما و روان و سریع بودن استارت موتور است. عدد دوم نحوه جریان روغن در دمای طبیعی را تعریف می‌کند. روغن‌هایی با ویسکوزیته کم برای محافظت از قطعات موتور در دمای سرد مناسب تر است. همچنین روغن‌هایی با ویسکوزیته زیاد معمولاً در حفظ مقاومت بهتر موتور عمل کرده و از آن در دمای بالاتر محافظت می‌کند.

سطح کیفی:

اگر نگاه دقیق‌تری به برچسب محصولات مختلف بیندازید، استانداردهایی را می‌بینید که با نام اختصاری API، ACEA، ILSAC نشان داده شده‌اند. این عبارات به معنای تأیید محصول و تأمین الزامات تعیین شده توسط این سازمان‌ها است. محبوب ترین استاندارد API (انستیتوی نفت آمریکا) و ACEA (انجمن تولیدکنندگان اتومبیل اروپا) هستند.

بر اساس دفترچه راهنمای این خودرو، بهترین روغن موتور برای پژو ۴۰۵، محصولی است که دارای سطح کیفی 10W_40 SL باشد. البته این میزان حداقل سطح کیفی برای این خودرو است. پس می‌توان محصولاتی با سطح کیفی بالاتر را نیز خریداری و استفاده کرد.

بهترین روغن موتور پژو ۴۰۵ بر اساس نرخ فروش

  • روغن موتور خودرو لیکومولی ۲۰W50 :

این محصول چهار لیتری از نوع روغن موتور مینرال بوده و از سطح کیفی API SL  برخوردار است.

  • روغن موتور توتال ۲۰W50: این محصول نیز دقیقاً از نوع روغن مینرال بوده و چهار لیتر حجم دارد.
  • روغن موتور توتال مدل Quartz 5000: سطح کیفی API SL  در کنار گرانروی ۲۰W50  این محصول را به یکی از بهترین روغن موتورها برای پژو ۴۰۵ تبدیل کرده است.
  • روغن موتور لوبریفنت مدل SL 20W 50/25000: این محصول برخلاف روغن‌ موتورهای قبلی، از روش نیمه سنتتیک تولید می‌شود. اما به لحاظ ویژگی‌های دیگر درست مانند دیگر محصولات است.
  • روغن موتور سترول مدل GTX 20W-50: درست مثل روغن موتورهای دیگر، این محصول نیز از سطح کیفی ۲۰W-50 برخوردار است.
این مقاله نیز می تواند برای شما مفید باشد : تعویض روغن گیربکس

خرید بهترین روغن موتور پژو ۴۰۵

شناخت روغن موتور و انتخاب درست آن برای هر خودرویی می‌تواند چالش برانگیز باشد. اما انتخاب روغن مناسب باعث افزایش عمر موتور و کارایی مؤثر آن  می‌شود.

ما در اینجا در «بریم ‌خرید» اطلاعات جامعی از انواع روغن موتور را در اختیارتان قرار داده‌ایم. شما در این صفحه می‌توانید با مقایسه قیمت روز محصول مورد نظر خود که در فروشگاه‌های اینترنتی مختلف عرضه شده‌است، منصف‌ترین فروشنده و به صرفه‌ترین گزینه را انتخاب کنید.