روغن گیربکس برای پژو ۲۰۶

39835
بهترین روغن گیربکس برای پژو 206
مقایسه روغن گیربکس پژو 206 - بریم خرید

بهترین روغن گیربکس برای پژو ۲۰۶

یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های دارندگان خودرو، افزایش طول عمر خودرو است. عوامل زیادی در افزایش طول عمر و کارایی خودرو مؤثر است که یکی از مهم‌ترین آن‌ها انتخاب بهترین روغن گیربکس است؛ چون تعویض به‌موقع روغن گیربکس از استهلاک جعبه‌دنده یا گیربکس جلوگیری می‌کند. اما چطور می‌توان بهترین روغن گیربکس را برای یک خودرو انتخاب کرد؟ قطعاً اولین و معتبرترین راهی که به ذهن همه می‌رسد مطالعه دفترچه راهنمای خودروی شماست. در مقاله‌های قبلی درباره روغن گیربکس پراید و سایر خودروهای پرفروش صحبت کردیم و در این مقاله از لیست قیمت بریم خرید قصد داریم درباره بهترین روغن گیربکس برای پژو ۲۰۶ صحبت کنیم و تمام ابهامات و سؤالات احتمالی درباره این خودرو را برای شما بیان کنیم.

همان‌طور که گفته شد شما برای انتخاب بهترین روغن گیربکس برای ۲۰۶، می‌توانید دفترچه راهنمای آن را بخوانید و اطلاعات لازم را کسب کنید و حتی زمان تعویض آن را متوجه شوید؛ اما بهترین بازه زمانی برای تعویض روغن گیربکس ۲۰۶ پس از کارکرد خودرو بین سی هزار تا صدهزار کیلومتر است که شما می‌توانید آن را تعویض کنید.

پژو ۲۰۶ یکی از مدل‌های جذاب، با رنگ‌بندی متفاوت و سرعت و شتابی بالاست که مصرف سوخت مناسبی دارد و در ایران با ۶ تیپ و مدل تولید می‌شود. برخی از افراد تصور می‌کنند که بنزین‌زدن تنها راه برای استفاده درست از ماشین است درصورتی‌که تعویض به‌موقع روغن گیربکس هم می‌تواند کمک بزرگی به کاهش استهلاک چرخ‌دنده خودروی شما داشته باشد و طول عمر آن را افزایش دهد.معیارهای انتخاب بهترین روغن‌ گیربکس مناسب پژو 206

معیارهای انتخاب بهترین روغن‌ گیربکس مناسب پژو ۲۰۶ :

در سال‌های گذشته، سیستم فنی اکثر خودروها تقریباً یکسان بوده و استفاده از روغن خودرو دارای پیچیدگی و درجه‌بندی خاص و متفاوتی نبود؛ ولی اکنون تنوع و نوع طراحی خودروها موجب شده که هر خودرو روغن مخصوص به خود را لازم داشته باشد. از مهم‌ترین شاخص‌هایی که می‌توانیم برای خرید بهترین روغن گیربکس خودرو پژو ۲۰۶ در نظر بگیریم  گرانروی،API و حجم روغن است.

مدل خودرو:

گیربکس پژو ۲۰۶ به دو مدل دستی و اتوماتیک تقسیم‌ می‌شود. در  تیپ‌های مختلف پژو ۲۰۶، تیپ ۶ و تیپ  اس دی V9  دارای گیربکس اتوماتیک هستند. در سایر تیپ‌های ۲۰۶ گیربکس دستی مورداستفاده قرار می‌گیرد. حجم روغن گیربکس اتوماتیک در خودرو ۲۰۶ فقط ۶ لیتر است.

بر روی بطری روغن گیربکس اتومات ۲۰۶ تیپ ۶، علامت ATF درج شده است. روغن گیربکس‌های اتوماتیک، یکسان نمی‌باشند، بلکه بر اساس نوع گیربکس اتوماتیک، تغییر می‌کنند. برای مثال در گیربکس‌های مدل CVT، بطری روغن گیربکس علاوه بر علامت ATF علامت CVT را نیز بر روی خود دارد.

گرانروی :

ب

بارزترین تفاوت روغن گیربکس دستی و اتوماتیک در پژو ۲۰۶  در گرانروی روغن آنهاست.

به میزان مقاومت مایعات در برابر جاری‌شدن و غلظت آنها گرانروی گفته می‌شود. روغن گیربکس اتوماتیک گرانروی پایین‌تری نسبت به روغن گیربکس دستی دارد. باتوجه‌به متفاوت‌بودن این دو نوع گیربکس نوع و ساختار روغنی که در آنها استفاده می‌شود نیز باهم متفاوت است. دما و گرانروی روغن با علامت W-80 75-نشان داده می‌شود؛ هنگام خرید باید به این نکته توجه نمایید. گرانروی روغن گیربکس پژو ۲۰۶ اتوماتیک مساوی با  ATF 4HP20 و در نوع دستی  W-80 GL575 است.

این مطلب را از دست ندهید : تعویض روغن گیربکس

 

معرفی بهترین روغن گیربکس های پیشنهادی بر اساس تیپ 206

معرفی بهترین روغن گیربکس های پیشنهادی بر اساس تیپ ۲۰۶

نوع موتور مدل خودرو روغن گیربکس مناسب پیشنهادی
TU3 ۲۰۶ تیپ دو و ۳ روغن موتور توتال Quartz 5000 20W-50
TU3 ۲۰۶ تیپ دو و ۳ روغن موتور سپاهان اسپیدی سوپر پاور ۲۰W50
TU3 ۲۰۶ تیپ دو و ۳ روغن موتور ایرانول ۱۶۰۰۰

۲۰W50

TU5 خودرو ۲۰۶ روغن موتور ایرانول رونیا Ronia 10W-40 5L
TU5 خودرو ۲۰۶ روغن موتور ادینول نیمه سنتتیک ۱۰W-40
TU5 خودرو ۲۰۶ روغن موتور الف ۱۰W40
TU5 خودرو ۲۰۶ روغن موتور توتال Quartz 7000
TU5 خودرو ۲۰۶ روغن موتور توتال Q 7000 Energy 10W-40

 

نکات خرید بهترین روغن گیربکس پژو  ۲۰۶ :

 برای تعویض روغن در نوع اتوماتیک حدوداً شش لیتر و در نوع دستی به حدود دو لیتر روغن نیاز دارید.

معرفی بهترین روغن گیربکس 206 - بریم خرید
معرفی بهترین روغن گیربکس ۲۰۶ – بریم خرید

گیربکس‌های اتوماتیک تفاوتی‌هایی با یکدیگر دارند به همین دلیل ممکن است روی برچسب قوطی روغن عبارات دیگری نیز دیده شود، مثلاً روی قوطی روغن‌های گیربکس CVT  علاوه بر کلمه ATF کلمه CVT نیز ثبت شده است.

روغن گیربکس هر یک از خودروها چه در نوع دستی چه در نوع اتوماتیک از ویژگی‌های منحصربه‌فردی تشکیل شده است بدین منظور باید توجه داشت که هرگز از روغن گیربکس خودرویی با جعبه‌دنده دستی برای خودرویی با جعبه‌دنده اتوماتیک و بالعکس استفاده نکنید چرا که باعث تأثیرات منفی در گیربکس خواهد داشت.

همان‌طور که اشاره شد یکی از ویژگی‌های اصلی روغن گیربکس دستی بالابودن گرانروی آن است. روغن گیربکس اتوماتیک باید ویژگی‌های خنک‌کنندگی در دماهای بالا، جلوگیری از کف کردن روغن و تشکیل حباب روغن را داشته باشد در واقع به کمک این ویژگی‌ها از داغ‌شدن دنده‌ها جلوگیری می‌شود. در گیربکس دستی به دلیل وجود حباب و کف دردسرهایی برای انتقال درست قدرت به سیستم گیربکس به وجود می‌آید و باعث کاهش بازدهی و راندمان می‌شود.

روغن گیربکس اتوماتیک خاصیت ضدخوردگی و ضد اکسیداسیون نیز دارد. تقسیم‌بندی روغن گیربکس دستی بر اساس میزان ویسکوزیته بر اساس معیار SAE و همچنین سطح کیفیت API صورت می‌گیرد.

گرانروی روغن در دسته‌بندی API در بازه GL-1 تا GL-6 تقسیم می‌شود.بیشترین کاربرد معمولاً در بازه Gl-4  و Gl-5 است.

بهترین روغن های گیربکس اتوماتیک

اگر از خودرویی استفاده می‌کنید که جعبه‌دنده آن اتوماتیک است، بهتر است با انواع مختلف روغن‌های گیربکس اتوماتیک نیز آشنایی داشته باشید چرا که به کارکرد بهتر و افزایش طول عمر گیربکس خودرو شما کمک می‌کند. اینکه چه زمانی تصمیم به تعویض روغن جعبه‌دنده بگیرید بستگی به عوامل بسیاری دارد.

روغن های گیربکس  DEXRON

دکسرون یک نام تجاری معتبر در بین روغن‌های گیربکس اتوماتیک است. اکثر روغن‌های گیربکس اتوماتیک موجود در بازار با همین نام هستند. دکسرون روغن تولید شده توسط شرکت جنرال موتورز است و فقط برای گیربکس‌های اتوماتیک مورداستفاده قرار می‌گیرد. فعالیت این شرکت در طول سالیان در همین عرصه بوده و محصولات متنوعی را وارد بازار کرده است.

روغن گیربکس DEXRON-2

روغن گیربکس دکسرون -۲ یکی دیگر از محصولات کمپانی جنرال موتورز است. این محصول در واقع همان روغن جعبه‌دنده دکسرون است با عملکردی بهبودیافته و سطح کیفی بالاتر است. همچنین این محصول مقاومت بیشتری در برابر دما و فشار داشته و میزان اصطکاک بین قطعات را کمتر می‌کند. دکسرون -۳، دکسرون -۴ و حتی دکسرون -۵ نیز از محصولات همین شرکت است که ویژگی‌های آن‌ها با هم متفاوت بوده و برای مصرف‌های مختلف  کاربرد دارد.

روغن های گیربکس  MERCON

در بین روغن‌های گیربکس مطرح جهانی مرکون تولید شرکت فورد نامی شناخته شده است که در نوع‌ها و سطوح استفاده مختلف طی ساله‌ای گذشته عرضه و مورداستفاده قرار می‌گیرند. روغن نوع F و روغن با نام تجاری M-2C33-D نیز از همین نوع هستند. همچنین از روغن‌های گیربکس مرکون در تولیدات اروپایی شرکت فورد و شرکت‌هایی مثل بورگ وارنر ژاپن مورداستفاده قرار می‌گیرد.

خرید بهترین روغن گیربکس پژو 206

خرید بهترین روغن گیربکس پژو ۲۰۶

روغن‌های گیربکس برای کارکرد صحیح اجزای جعبه‌دنده حائز اهمیت هستند. در برخی مواقع آلوده بودن و کاهش سطح روغن‌های گیربکس منجر به خسارت‌های زیادی می‌شود و باید توجه داشت که از هر روغنی نمی‌توان در گیربکس‌ها استفاده کرد و قبل از اینکه روغن گیربکس را عوض کنید، لازم است درباره انواع این روغن‌ها اطلاع داشته باشید و بهترین روغن گیربکس را متناسب با ماشین خود انتخاب کنید. ما در اینجا در «مقایسه قیمت بریم‌ خرید» اطلاعات جامعی از انواع روغن گیربکس پژو ۲۰۶ را در اختیارتان قرار داده‌ایم. شما در این صفحه می‌توانید با مقایسه قیمت روز محصول موردنظر خود که در فروشگاه‌های اینترنتی مختلف عرضه شده است، منصف‌ترین فروشنده و به‌صرفه‌ترین گزینه را انتخاب کنید. انتخاب بهترین روغن گیربکس برای خودرو همان‌طور که در متن خواندید بسیار ضروری است و انتخاب درست باعث می‌شود تا ماشین شما سالم‌تر و بهتر کار کند و در نتیجه از هزینه‌هایی برای تعمیر ماشین جلوگیری کنید. امیدواریم بر اساس مطالب این نوشته بهترین روغن گیربکس پژو ۲۰۶ را برای خود خریداری نمایید.