مقایسه ماشین ظرفشویی رومیزی و ایستاده + مزایا و معایب

821
مزایا و معایب ماشین ظرفشویی - بریم خرید
ماشین ظرفشویی چه مزایا و معایبی دارد؟

مزایا و معایب ماشین ظرفشویی رومیزی و ایستاده

بدون شک یکی از کارهایی است که اکثر خانم ها از آن بیزار هستند، ظرف شستن است. تقریبا هیچ خانمی پیدا نمی کنید که از ظرف شستن خوشش بیاید و لذت ببرد. به همین دلیل ماشین ظرفشویی یکی از کالاهای محبوب برای خانم هاست که هر زمانی تهیه کنید، می تواند آن ها را خوشحال کند. ماشین ظرفشویی به راحتی می تواند ظروف ظروف کثیف را ضدعفونی و چربی زدایی کند و بدون اینکه نیازی باشد که با اسفنج ظرفشویی و مایع ظرفشویی مدام در حال ظرف شستن باشید می توانید ظرف ها را در ماشین ظرفشویی بچینید و آن را روشن کنید سپس وقت خود را صرف امور مفیدتر ‌کنید. ظرفشویی ها در انواع مختلف تولید می شوند و مزایا و معایب ماشین ظرفشویی بسیار زیاد است در این مقاله هم قصد داریم درباره انواع مختلف ظرفشویی ها و مزایا و معایب آن صحبت کنیم تا با شناخت بیشتری بتوانید برای خرید ماشین ظرفشویی اقدام کنید. پس با ما همراه باشید تا با مزایا و معایب ماشین ظرفشویی آشنا شوید.

ماشین ظرفشویی ایستاده یا مبله و توکار

ماشین ظرفشویی ایستاده یا مبله می تواند درون کابینت ها نصب شود، جنس بدنه و داخل آن استیل ضد زنگ است و مدل های مختلفی دارد،یک نوع از ظرفشویی ایستاده یا مبله به صورت توکار است و دیگری به صورت معمولی؛ ماشین ظرفشویی توکار درون کابینت نصب شده و قابل حمل نیست، اما درب و پنل کنترل آن قابل مشاهده است. به این ترتیب کاربر می‌تواند به راحتی بر روی مراحل شست و شوی ظروف نظارت داشته باشد.

مزایای ماشین ظرفشویی ایستاده یا مبله

  • گنجایش بالایی دارد و به راحتی می تواند ظروف بزرگ مانند قابلمه و… را شستشو دهد و با کمبود فضا مواجه نمی شوید
  • برای کسانی که مهمانی های زیادی برگزار می کنند ماشین ظرفشویی ایستاده یا مبله مناسب است
  • ماشین ظرفشویی ایستاده برنامه های متعددی برای شستشوی ظروف دارد

معایب ماشین ظرفشویی ایستاده یا مبله

  • فضای زیادی اشغال می کند
  • نیازمند لوله کشی مخصوص است
  • حمل و جابجایی آن سخت است
  • برای هر بار جابجایی آن ممکن است به نصاب نیاز داشته باشید
  • مدت زمان شستشو در ماشین ظرفشویی مبله یا ایستاده بیشتر از ماشین ظرفشویی رومیزی است چون محفظه بزرگ تری دارد
  • میزان مصرف انرژی ظرفشویی ایستاده نسبت به رومیزی بیشتر است

انواع ماشین ظرفشویی رومیزی

ماشین ظرفشویی رومیزی اندازه کوچکتری نسبت به ماشین ظرفشویی ایستاده یا مبله و توکار دارد و در ابعاد کوچکتری با ظرفیت کمتری تولید می شود. حمل و نقل این ماشین ظرفشویی بسیار راحت است و هر جایی از منزل بخواهید می توانید آن را قرار دهید بدون اینکه نگران ابعاد یا کمبود فضا برای آن باشید. این ظرفشویی در ابعاد کوچک و به اندازه یک مایکروویو یا فر برقی است به همین دلیل جای زیادی اشغال نمی کند.

ماشین ظرفشویی رومیزی می تواند روی کابینت، روی زمین، روی میز و حتی در آشپزخانه های کوچک و بزرگ قرار بگیرد و نگرانی بابت کمبود جا و فضا نداشته باشید.

خرید ماشین ظرفشویی باکیفیت با قیمت مناسب از بریم خرید
خرید ماشین ظرفشویی باکیفیت با قیمت مناسب از بریم خرید

این ظرفشویی برای کسانی که مدام در حال تعویض خانه هستند و مستاجرند مناسب است و می توانید هر زمان هرجایی که خواستید آن را ببرید و نگران کوچک یا بزرگ بودن آشپزخانه خود نباشید.

ماشین های ظرفشویی رومیزی در ابعاد کوچکی تولید می شوند اما گنجایش آن ها نیز کمتر از ظرفشویی های مبله است یعنی با گنجایش ۶، ۸، ۱۲، ۱۴ نفره تولید می شود. ماشین ظرفشویی ۶ و ۸ نفره برای خانواده های ۴ نفره مناسب است و می توانید برای شستن ظروف به صورت روزانه از آن استفاده کنید. این ظرفشویی در مدت زمان بسیار کمی می تواند ظروف شما را به بهترین شکل بشوید، ضدعفونی و تمیز کند و به شما نحویل دهد. هنگام خرید ظرفشویی رومیزی، بهتر است به قابلیت ورود آب گرم و همچنین قدرت موتور ماشین ظرفشویی دقت کنید چون برخی از آن ها موتوری ضعیف دارند و امکان استفاده از آب گرم ندارند.

ماشین ظرفشویی ۱۲ نفره رومیزی، برای خانواده هایی با جمعیت بالا که مهمان زیادی دارند مناسب است. ماشین ظرفشویی رومیزی ۱۴ نفره هم امکان قرار دادن ۱۶۰ قطعه ظرف را دارد اما به سختی در بازار پیدا می شود و معمولا ظرفشویی های ۱۴ نفره به صورت توکار یا مبله و ایستاده تولید می شوند. این نوع ماشین ظرفشویی موتوری بسیار قوی دارد و می تواند ظروف بسیار کثیف و چرب را به خوبی شستشو دهد.

اگر مردد هستید و نمی دانید بین ماشین ظرفشویی رومیزی و ایستاده کدام یک بهتر است پیشنهاد می کنم مقاله مربوطه در بلاگ بریم خرید را مطالعه کنید و با آگاهی بیشتری برای خرید ماشین ظرفشویی خود اقدام کنید.

مزایای ماشین ظرفشویی رومیزی

  1. ماشین ظرفشویی رومیزی فضای بسیار کمی اشغال می کند
  2. کار کردن با ظرفشویی رومیزی بسیار راحت است
  3. به دلیل ابعاد کوچک و فضای کمی که اشغال می کند به راحتی قابل حمل است و می توانید آن را در هر جایی قرار دهید
  4. ظرفشویی رومیزی در آشپزخانه های کوچک هم قابل استفاده است
  5. کار کردن با ظرفشویی رومیزی امکان تمیز شدن ظرف ها در کمترین زمان را دارید
  6. مصرف انرژی ظرفشویی رومیزی کم است
  7. نیازی به لوله کشی مجزا برای ظرفشویی نیست
  8. قابلیت شستن ظروف حساس را دارد
  9. برخی از مدل ها، تایمر دارند که شما می توانید با کمک تایمر، زمان روشن شدن ماشین ظرفشویی را تنظیم کنید و حتی زمانی که بیرون از خانه هستید روشن شود و ظرف ها را بشوید.
  10. برای نصب ماشین ظرفشویی رومیزی هر بار نیاز به نصاب ندارید و خودتان هم می توانید آن را نصب و جابجا کنید
خرید بهترین ماشین ظرفشویی - بریم خرید
ماشین ظرفشویی توکار یا ایستاده و مبله مصرف انرژی بالاتری نسبت به ماشین ظرفشویی رومیزی دارد

معایب ماشین ظرفشویی رومیزی

  1. برخی از مدل های ماشین ظرفشویی رومیزی، ظرف ها را تمیز نمی شویند چون قدرت موتور آن ها پایین است به همین دلیل کیفیت شستشو پایین می آید
  2. برخی از مدل های رومیزی قدرت خشک کردن ظروف را به خوبی ندارند و ظروف خوب خشک نمی شوند بنابراین لکه می شود و دوباره مجبور به شستن یا تمیز کردن آن ها خواهید شد.
  3. ماشین ظرفشویی رومیزی در ابعاد و گنجایش کوچکی تولید می شود و برای شستن ظروف خیلی زیاد کارایی ندارد یا باید در چند مرحله شستشو دهید.

مقایسه ماشین ظرفشویی مبله و رومیزی

  • ماشین ظرفشویی رومیزی در ابعاد کوچک و ماشین ظرفشویی مبله در ابعاد بزرگ با ظرفیت و گنجایش بیشتر است
  • حمل و نصب ماشین ظرفشویی رومیزی ساده تر از ماشین ظرفشویی مبله است
  • ماشین ظرفشویی رومیزی در هر جایی می تواند نصب شود و نیاز به نصاب و لوله کشی اختصاصی ندارد
  • مصرف انرژی ماشین ظرفشویی مبله یا ایستاده بیشتر از ماشین ظرفشویی رومیزی است
  • اگر تعداد افراد خانواده شما کم است می توانید از ظرفشویی رومیزی و در صورتی که رفت و آمد زیادی دارد یا تعداد افراد شما بالاست و یا از قابلمه و ظروف بزرگ زیاد استفاده می کنید می توانید ماشین ظرفشویی مبله یا ایستاده تهیه کنید
  • ماشین ظرفشویی رومیزی در مدت زمان کمتری می تواند ظروف را بشوید و تمیز کند
  • قیمت ظرفشویی مبله یا ایستاده و توکار نسبت به ماشین ظرفشویی رومیزی بیشتر است
بهترین ماشین ظرفشویی کدام است - بریم خرید
معرفی مزایا و معایب ماشین ظرفشویی – بریم خرید

خرید ماشین ظرفشویی

مطمئناً تنوع محصولات در بازار ماشین ظرفشویی زیاد است و انتخاب بهترین ماشین ظرفشویی کمی سخت شده، اما چطور می‌توان بدون صرف زمان زیادی در سایت‌های اینترنتی و سردرگمی در صفحاتی که فقط به دنبال تبلیغ محصولات خودشان هستند، بهترین ماشین ظرفشویی مناسب خودمان را انتخاب کنیم؟

پاسخ این سؤال وبسایت جامع «بریم‌ خرید» است. در این وب سایت شما به منبع کامل معرفی محصولات مختلف دست پیدا می‌کنید، که مشخصات ظاهری و فنی و همچنین قیمت روز انواع ماشین ظرفشویی و محصولات دیگر در آن ثبت شده‌است. به این ترتیب به راحتی می‌توانید از قابلیت‌های جدیدی که به محصولات برندهای مختلف افزوده شده باخبر شده و یک ماشین ظرفشویی مطابق با خواسته‌ها، نیازها، شرایط و بودجه خود انتخاب کنید. همچنین اگر می‌خواهید از قیمتی که فروشگاه‌های آنلاین مختلف برای یک محصول واحد تعیین کرده‌اند مطلع شده و با مقایسه آنها منصفانه‌ترین گزینه را انتخاب کنید، من به شما مراجعه به وبسایت «بریم‌ خرید»  را پیشنهاد می کنم.