بخارشو برای تمیز کردن چه مکان هایی استفاده می شود؟

3808
کاربرد بخارشوی

بخارشو چه کاربردی دارد؟

بخارشو یکی از وسایل نظافتی است که بسیار کاربردی است و در تمام خانه ها، اداره ها،  واحدهای تجاری، باشگاه های ورزشی، کافی شاپ ها، فروشگاه ها، شرکت ها، آرایشگاه ها، مطب پزشکان یا کلینیک زیبایی و هر ساختمان و محیطی که نیاز به تمیز و ضدعفونی شدن داشته‌ باشد، استفاده می شود. بخارشورها در مدل ها و برندهای مختلف و انواع متفاوت با ویژگی های خاصی تولید و عرضه می شوند و هر کدام کاربرد خاصی دارند.

شما بر اساس بودجه ای که دارید می توانید بهترین بخارشو را برای منزل یا محیط کار خود انتخاب کنید. در ادامه این مقاله از تیم تولید محتوای بریم خرید چند نمونه از کاربرد بخارشوی را برای شما عزیزان شرح دادیم. با ما همراه باشید!

بخارشو چه کاربردی دارد؟

کاربرد بخارشوی
  • تمیز کردن و ضد عفونی کردن کفپوش با کمک بخارشوی

کف تمام سالن ها به دلیل رفت و آمد زیادی که وجود دارد نیاز به تمیز کردن و ضدعفونی کردن دارد و باید به صورت مرتب تمیز شود. علاوه بر رفت و آمد و گرد و خاک، کف خانه ممکن است به دلیل پخش شدن مواد غذایی و… هم کثیف شود به همین دلیل برای جلوگیری از ایجاد قارچ و کپک و باکتری، بهتر است از یک بخارشو برای تمیز کردن کف، پارکت و سرامیک و.. استفاده کنید.

بخارشو علاوه بر ضد عفونی کردن کف و استرلیزه کردن محیط، لکه زدایی هم می کند به همین دلیل محیط شما به سرعت تمیز می شود.

بیشتر بخوانید : نکات استفاده از بخارشوی برای تمیز کردن فرش، سرامیک، سنگ و یا پارکت

  • استفاده از بخارشور برای تمیز کردن دیوار

یکی دیگر از موارد کاربرد بخارشو در خانه ها و ادارات و…. مربوط به تمیز کردن دیوار است. دیوارهای روغنی، کاغذ دیواری، پی وی سی و…. هم می تواند با کمک بخارشو تمیز شود. بخارشوی ها سری های مختلفی دارند و یکی از این سری ها برای تمیز کردن دیوار است. اما توجه داشته باشید هنگام خرید بخارشور ، بخارشویی انتخاب کنید که وزن زیادی نداشته باشد و سبک باشد تا بتوانید آن را بلند کنید و از آن برای تمیز کردن دیوار و سطوح غیر قابل دسترس هم استفاده کنید.

اگر وزن بخارشو زیاد باشد نمی توانید آن را بلند کنید و یا زود خسته می شوید به همین دلیل بهتر است از بخارشوهای سبک تر استفاده کنید که حین کار کردن با آن خسته نشوید. با کمک بخارشو حتی می توانید کنج، گوشه ها و یا نقاط غیر قابل دسترس را هم تمیز کنید.

  • استفاده از بخار شوی در تمیز کردن شیشه و آینه

یکی دیگر از مواردی که می توان از بخارشوی استفاده کرد تمیز کردن شیشه، پنجره، میز و آینه‌ های قدی است. اگر شیشه مورد نظر شما در درب‌ های ورودی و خروجی تعبیه شده‌ باشد این بخش‌ها بیشتر در معرض لکه گرفتن و گرد و غبار قرار دارند و خیلی زود کثیف می‌ شوند. بخارشوی انواع لکه، گرد و خاک و تمام کثیفی ها را به سرعت از روی شیشه و آینه از بین می برد.

  • کاربرد بخارشوی در شست‌ و شوی ‌فرش و موکت

فرش و موکت یکی از اجزای اصلی خانه هر ایرانی است که به شدت در معرض آلوده شدن قرار دارد. در واقع انواع پرز و مو، باکتری و ویروس و…. بین تار و پود فرش جمع می شود. بخار داغی که بخارشوی پرتاب می‌ کند، تا عمق تار و پود و حتی گره‌ های فرش یا موکت را میکروب زدایی می کند. اگر شما بخارشو داشته باشید دیگر نیازی به شستن فرش ها توسط قالیشویی نیست و به راحتی می توانید آن را تمیز کنید.

کاربرد بخارشوی

  • تمیز کردن مبلمان با بخارشوی

  • با کمک بخارشو می توانید انواع مبلمان و میز و صندلی را نیز تمیز کنید. بخارشوها معمولا یک سری مخصوص مبلمان دارند که در تمیز کردن مبلمان به شما کمک می کند.

  • استفاده از بخارشوی در ضدعفونی کردن لوازم سرویس بهداشتی

با کمک بخارشو می توانید سرویس بهداشتی مانند حمام و دستشویی و… را تمیز و ضدعفونی کنید. بخارشو می‌ تواند بهترین ابزار برای ضدعفونی کردن روشویی، سیفون، سنگ توالت فرنگی و ایرانی، وان، دوش و شیرآلات به کار رفته در آن باشد. بخارشو می تواند تمام لکه ها و جرم های روی شیرآلات و کف را از بین ببرد و آن را به بهترین نحو تمیز کند.

  • استفاده از بخارشو برای تمیز کردن خودرو

اکثر بخارشویها سیم برقی بلند و لوله‌ های تلسکوپی دارند که جزء تجهیزات اضافی آن هاست. بنابراین شما می‌ توانید از این وسیله برای شست‌ و شو و ضد عفونی کردن خودروی خود نیز استفاده کنید. با کمک بخارشو می توانید داخل و بیرون ماشین خود را تمیز کنید بدون اینکه هیچ آسیبی به رنگ و متریال خودرو و یا تجهیزات داخلی آن وارد شود.

شستن فرش با بخارشوی

  • کاربرد بخارشوی در نظافت آشپزخانه

آشپزخانه به شدت در معرض لکه‌ های چربی، کپک، قارچ، باکتری، ویروس و رسوبات ناشی از مجاورت با آب است و پاک کردن لکه های چربی بسیار سخت است. به همین دلیل استفاده از بخارشو برای تمیز کردن محیط آشپزخانه مانند سقف، کاشی دیوار، کف سرامیکی و قالیچه آشپزخانه ، داخل و بیرون کابینت، شیرآلات آشپزخانه، کانتر، وسایل و لوازم، میز و صندلی، سینک و هود، گاز و… به شما کمک می کند.

  • کاربرد بخارشوی در نظافت استخر

استخر، سونا، جکوزی و… می تواند در معرض شیوع ویروس و آلوده شدن باشد به همین دلیل بخارشوی می تواند بهترین وسیله برای نظافت استخر باشد چون تمام باکتری ها و ویروس ها را از بین می برد. فقط فراموش نکنید که هیچوقت از بخارشوی برای تمیز کردن استخری که حاوی آب است، استفاده نکنید.

  • کاربرد بخارشوی در نظافت فروشگاه و واحدهای اداری و تجاری

فروشگاه‌ ها و دفاتر اداری محلی برای رفت و آمد مداوم افراد مختلف هستند. ورود اشخاص با کفش‌ و لباسی که ممکن است به هر چیزی آلوده باشد، می‌تواند سلامت کارکنان چنین فضاهایی را تحت تاثیر قرار دهد. از طرفی تمیز بودن این فضاها در جلب مشتری و رونق گرفتن کسب‌وکار شما تأثیر زیادی دارد.

بخارشوی‌ ها بهترین وسیله برای نظافت و ضدعفونی کردن دفاتر و فروشگاه‌ها هستند. استفاده از این وسیله به معنای رسیدن به بهترین نتیجه با صرف کمترین هزینه است.

شستن دیوار با بخارشوی

  • کاربرد بخارشوی در ویروس‌زدایی مطب‌ پزشکان

همانطور که می‌دانید مطب پزشکان در معرض ذرات ویروسی قرار دارد، که توسط بیماران به محیط وارد می‌شود. بنابراین ضدعفونی کردن اینگونه فضاها اقدامی است که باید به طور مرتب انجام شود. اگر در نظافت مطب پزشکان به شست‌وشوی معمولی بسنده شود، سلامت مراجعین در خطر می‌افتد.

خوشبختانه بخارشوی می‌تواند از پخش انواع ویروس‌ و باکتری در محیط مطب جلوگیری کند. این دستگاه به وسیله بخار داغ عوامل بیماری‌زا را تجزیه کرده و توسط پد میکروفایبر جذب و در نهایت نابود می‌کند.

  • کاربرد بخارشو در باشگاه‌ های ورزشی

آینه‌های استفاده شده در دیوار، کف‌پوش پی‌وی‌سی، کمدهای رختکن، تردمیل، وزنه و دیگر تجهیزات ورزشی و همچنین بوفه؛ بخش‌هایی از یک باشگاه ورزشی هستند، که باید هر هفته یا نهایتاً دو هفته یکبار توسط بخارشوی پاکیزه و ضدعفونی شوند.

ضرورت استفاده از بخارشوی در باشگاه‌ های ورزشی به این دلیل است، که ورزشکاران و مراجعین با لباس راحت در آن ورزش می‌کنند، عرق می‌ریزند و میان وعده می‌خورند. در واقع این فضا از جنبه‌های مختلفی در معرض آلوده شدن و شیوع بیماری و ویروس قرار دارد است.  

استفاده از بخارشو چه مزایایی دارد؟

بخارشوی تنها از قدرت بخار آب برای تمیز کردن سطوح استفاده می‌کند و هیچ ماده شیمیایی در آن به کار نمی‌رود؛

✔  انواع ویروس، باکتری، کپک، قارچ، لجن، ذرات باقی‌مانده از مواد خوراکی، لکه‌های چربی، خاک و گرد و غبار به وسیله بخارشوی از بین می‌رود؛

✔  بخارشو برای تمیز کردن محیطی که افراد دارای حساسیت‌های تنفسی در آن زندگی می‌کنند، بهترین گزینه است؛

✔  مکانیزم و عملکرد بخارشوی با انواع متریال سازگار است. به این ترتیب اسباب و لوازم و تجهیزاتی که توسط بخارشوی تمیز می‌شوند، به هیچ‌ عنوان آسیب نمی‌بینند و یا دچار فرسودگی نمی‌شوند؛

✔  بخارشوی کاربرد گسترده‌ای دارد و تقریباً تمام بخش‌های یک ساختمان و لوازم خانه را پوشش می‌دهد؛

✔   تجهیزاتی که همراه با بخارشوی و در بسته‌بندی آن وجود دارد، نظافت عمیق و دسترسی به درز و شکاف‌ها و ارتفاعات دور از دسترس را ممکن می‌کند؛

✔   بخارشوی برای کودکان و همچنین سالمندانی که به آلزایمر دچارند هیچ خطری ندارد. از طرفی قابلیت قفل کودک در این وسیله فرآیند پاکسازی را کاملاً امن و بدون خطر میکند.

همانطور که می دانید بخارشوها در مدل های مختلف به صورت طی دستی، مخزن دار، چند منظوره و… تولید می شود و هر کدام بنابر امکاناتی که در اختیار شما می گذارد کاربرد خاصی دارد و قابلیت های زیادی به شما می دهد. شما بر حسب نیاز و امکاناتی که لازم دارید، سری های موردنیازتان و حتی فرم دلخواهتان و بودجه ای که در نظر دارید می توانید بخارشوی موردنظرتان را انتخاب کنید.

بخارشوها سری های مختلفی دارند و هر کدام برای تمیز کردن محیط خاصی استفاده می شود برای مثال سری مبلمان، سری پرده، سری مخصوص تمیز کردن شیشه و…. هر کدام می تواند کار شما را راحت تر کند چون صرفا یک بخارشو برای تمیز کردن کف نیست و می توانید از آن برای تمیز کردن همه جا استفاده کنید.

عوامل زیادی وجود دارد که هنگام خرید بخارشو باید به آن ها دقت کنید برای مثال سری ها، گنجایش مخزن، وزن دستگاه، توان بخارشو، قدرت بخاردهی و…. که باید بررسی کنید و مدلی را انتخاب کنید که بیشترین بازدهی را برای استفاده شما داشته باشد.

پرفروش ترین بخارشوها

همانطور که می دانید برندهای زیادی در حال تولید و عرضه بخارشو هستند اما بهترین برند برای خرید بخارشو کدام است؟طبق تحقیقات ما، بخارشوی شیائومی، بخارشوی کارچر یا کرشر، بخارشوی فکر و بخارشوی سانلند از جمله ۴ پرفروش ترین بخارشوها هستند که طرفداران زیادی دارند. هر کدام از این برندها، بخارشوهایی با امکانات مختلف و سری های متفاوت تولید می کنند. تیم تولید محتوای بریم خرید در چند مقاله به بررسی برندها و معرفی پرفروش ترین بخارشوها پرداخته است. در صورت تمایل می توانید مقالات مربوطه را مطالعه فرمایید.

سخن پایانی

در این مقاله از تیم تولید محتوای بریم خرید به بررسی مزایا و کاربرد بخارشوی در محیط های مختلف پرداختیم. اگر شما هم به این وسیله نیاز دارید و قصد خرید بخارشو دارید می توانید به وب سایت بریم خرید مراجعه کنید و لیست قیمت بخارشو را در تمام فروشگاه های اینترنتی مشاهده کنید.