چگونه از اصل بودن لوازم آرایشی مطمئن شویم؟

552
اصل بودن لوازم آرایشی

بررسی اصل بودن لوازم آرایشی به یکی از چالش‌هایی تبدیل شده است که بیشتر خانم‌ها با آن مواجه هستند. این روزها شاهد استفاده گسترده‌ای از محصولات آرایشی در سراسر دنیا هستیم که برخی از آن‌ها تقلبی هستند. خرید یک محصول اصل کار ساده‌ای نیست؛ اما با رعایت برخی نکات می‌توانید خریدی عالی را تجربه کنید. در ادامه این نوشتار به بررسی راهکارهایی خواهیم پرداخت که می‌توانند به شما در تشخیص محصولات اصل و تقلبی کمک کنند. تا انتها با مجله بریم خرید همراه باشید.

اهمیت خرید لوازم آرایشی اصل

این روزها شاهد تعدد بسیار زیادی از برندهای مختلف تولیدکننده لوازم آرایشی هستیم و همین امر موجب شده است تا عموم افرادی که این محصولات را خریداری می‌کنند با مشکلات بسیار زیادی جهت بررسی اصل بودن لوازم آرایشی مواجه شوند. میان برندهایی که تاکنون موفق به تولید محصولات اورجینال و اصل شده‌اند می‌توان تولیدکنندگانی را نیز شاهد بود که از شرایط کنونی سوءاستفاده کرده و محصولات تقلبی را روانه بازار می‌کنند.

اهمیت خرید لوازم آرایشی

متأسفانه، شباهت‌های بسیار زیاد محصولات آن‌ها موجب شده تا نتوان متوجه تفاوت‌های محصولات تقلبی به لوازم آرایشی اصل شد؛ اما راهکارهای خاصی وجود دارند که می‌توانند به شما در تشخیص محصولات اصل از تقلبی کمک‌های شایانی نمایند. خرید لوازم آرایشی اصل اهمیت زیادی دارد و توصیه داریم به ‌سادگی از کنار این موضوع عبور نکنید؛ چرا که استفاده از آن‌ها می‌تواند شما را با مشکلات بسیار زیادی مواجه سازد. اگر بخواهیم اشاره‌ای اجمالی به عوارض استفاده از لوازم آرایشی فیک داشته باشیم موارد زیر را می‌توان بیان کرد:

  • ابتلا به حساسیت و التهابات پوستی مانند جوش، قرمزی پوست و خارش
  • وارد شدن آسیب به چشم که ناشی از لوازم آرایشی تقلبی است.
  • پیری زودرس و خشک‌ شدن پوست
  • واردشدن آسیب به پوست در طولانی ‌مدت
  • جذب مواد شیمیایی بی‌کیفیت می‌تواند در طولانی ‌مدت موجب ایجاد اختلال در سلامت پوست شما شود.
  • ابتلا به بیماری‌هایی مانند سرطان لب که عمدتا به دلیل استفاده از رژلب‌های تقلبی بروز می‌یابند.

راهکارهای تشخیص اصل بودن لوازم آرایشی

همان گونه که در بخش قبل بیان شد راهکارهای خاصی برای بررسی اصل بودن لوازم آرایشی وجود دارند که آشنایی با آن‌ها اهمیت بسیاری دارد. این راهکارها شامل موارد زیر می‌شوند.

بررسی بسته ‌بندی محصول

لوازم آرایشی که فیک هستند از یک مجموعه ویژگی‌های فیزیکی خاص برخوردارند. به ‌عنوان ‌مثال می‌توان سایز نوشته، رنگ بسته‌ بندی، وزن محصول، اشتباهات املایی و لوگوهای ناآشنا را نام برد. با بررسی این مشخصات فیزیکی می‌توانید نسبت به اصل بودن لوازم آرایشی اطمینان یابید.

چک کردن کیفیت فیزیکی محصول

یکی دیگر از راه‌های تست لوازم آرایشی چک ‌کردن کیفیت فیزیکی آن است. برندهای معتبر تولیدکننده لوازم آرایشی کیفیت بالایی را برای بسته ‌بندی محصولات خود در نظر می‌گیرند. براین ‌اساس اگر با بررسی ابعاد و اندازه محصول متوجه بی‌کیفیت بودن آن شدید باید بدانید محصول موردنظر تقلبی است.

اصل بودن لوازم آرایشی

بررسی لیبل محصول

هر برند دارای یک لیبل خاص است و برندهای معتبر از لبیل‌های خاصی برای محصولات آرایشی خود استفاده می‌کنند. این روش می‌تواند به شما کمک‌های خاصی در تعیین اصل بودن لوازم آرایشی کند.

بررسی کد اصالت کالا

هنگام خرید لوازم آرایشی اصل حتما به کد اصالت کالا توجه داشته باشید. نکته‌ای که لازم است بدانید این است که لوازم آرایشی اورجینال هنگام وارد شدن به کشور از یک کد با عنوان کد اصالت کالا بهره‌مند می‌شوند. این کد در یک برچسب وجود دارد و شما با خراشیدن برچسب اصالت کالا می‌توانید به کد دسترسی یابید. نکته‌ای که بایستی بدانید این است که این کد ۱۶ رقمی است و زمانی که این کد را به شماره‌ای که بر روی برچسب درج شده است ارسال کنید می‌توانید متوجه اصل بودن لوازم آرایشی خود شوید.

ارزیابی فونت‌های نوشته شده روی محصول

فونت‌هایی که برای نوشته‌های محصولات اصل به کار برده می‌شوند کاملا ظریف هستند. شما با بررسی این فونت‌ها می‌توانید به‌راحتی تشخیص اصل بودن لوازم آرایشی را انجام دهید. فراموش نکنید که ظرافت فونت و کیفیت بالای آن‌ها از مهم‌ترین ویژگی‌های لوازم آرایشی اصل هستند.

بررسی کیفیت چاپ اطلاعات

به طور معمول اطلاعاتی که بر روی محصولات اصلی درج شده‌اند از کیفیت بالایی برخوردار هستند. این اطلاعات شامل چاپ برند، مدل محصول، مواد تشکیل ‌دهنده و اطلاعات جعبه می‌شوند که نقش قابل ‌توجهی را در محصولات آرایشی ایفا می‌کنند.

بارکد کالا

لوازم آرایشی اورجینال بارکد دارند. اگر با بارکدها آشنایی داشته باشید می‌دانید که از یک سری خطوط عمودی و پهن تشکیل شده‌اند. لازم است بدانید این خطوط حاوی اعداد خاصی هستند که با بررسی آن‌ها می‌توانید به اطلاعات مفیدی از لوازم آرایشی خود دست یابید. چند رقم اول بارکد نشان از کشور تولیدکننده لوازم آرایشی دارد و اگر با واردکردن این اعداد نتوانید به کشور سازنده دسترسی یابید می‌توان نتیجه گرفت محصول تقلبی است.

بارکد کالا

بررسی بوی لوازم آرایشی

لازم به ذکر است محصولات آرایشی اورجینال نسبت به محصولات فیک بویی ملایم دارند درحالی‌که بوی لوازم آرایشی فیک زننده بوده و اغلب شبیه به مواد نفتی هستند.

توجه به بافت لوازم آرایشی

اگر قصد خرید یک کرم پودر اصل دارید توصیه داریم حتما به بافت محصول موردنظر خود توجه کنید. کرم‌ پودرهایی که اصل هستند از یک بافت کاملا سبک برخوردار بوده و طی روز به‌ خوبی روی پوست شما باقی می‌مانند. در مقابل کرم ‌پودرهایی که تقلبی هستند بافت آن‌ها چسبنده است و حس بدی را به شما انتقال می‌دهند.

عدم آلرژی بودن لوازم آرایشی اصل

مواد اولیه‌ای که برای تولید لوازم آرایشی اورجینال مورداستفاده قرار می‌گیرند مضر نیستند و فاقد مواد آلرژی‌ زا هستند. استفاده از چنین محصولاتی می‌تواند مانع از هرگونه التهاب پوستی، سوزش و خارش چشم‌های شما شود.

قیمت لوازم آرایشی

از دیگر راه‌های بررسی اصل بودن لوازم آرایشی می‌توان به قیمت آن‌ها اشاره کرد. طبیعی است که محصولات اصل قیمت بالاتری نسبت به لوازم آرایشی تقلبی داشته باشند؛ چرا که هزینه تولید آن‌ها نیز زیاد است.

زبان مورداستفاده برای کالا

اکثر برندهایی که لوازم آرایشی اصل را تولید می‌کنند علاوه بر زبان انگلیسی اطلاعات محصول را با استفاده از زبان‌های دیگری مانند آلمانی، فرانسوی وغیره نیز درج می‌کنند. بررسی این زبان می‌تواند به شما کمک‌های بسیار زیادی کند؛ زیرا به طور معمول تولیدکنندگان از زبان کشور خود برای درج اطلاعات محصول استفاده می‌کنند.

زبان مورداستفاده برای کالا

مهم‌ترین نکات خرید لوازم آرایشی اورجینال

برای خرید لوازم آرایشی اصل لازم است نکات بسیار مهمی را رعایت کنید تا در نهایت موفق به خرید محصولی باکیفیت و اورجینال شوید. این نکات به صورت زیر هستند و هرکدام اهمیت بسیار زیادی دارند:

  • پیش از خرید به بررسی لیبل، بسته ‌بندی و عنوان کالا از طریق سایت شرکت تولیدکننده بپردازید.
  • اگر قصد محصولات آرایشی از فروشگاه‌های اینترنتی را دارید لازم است در انتخاب این فروشگاه‌ها دقت کنید. این امر در بررسی اصل بودن لوازم آرایشی نیز ضروری است.
  • بررسی سریال محصول و کد درج شده بر روی آن را فراموش نکنید.
  • تمام توجه خود را به خرید لوازم آرایشی ارزان ‌قیمت معطوف نکنید؛ زیرا محصولات تقلبی می‌توانند اثرات منفی بسیار زیادی بر روی پوست شما داشته باشند.

کلام آخر

باتوجه ‌به مطالبی که بیان شد می‌توان به این نتیجه دست ‌یافت که اصل بودن لوازم آرایشی هنگام خرید اهمیت بسیار زیادی دارد. خرید هرگونه محصول تقلبی می‌تواند در طولانی ‌مدت آسیب‌های بسیاری به پوست شما وارد کند؛ به همین جهت توصیه داریم در انتخاب آن‌ها دقت کنید. شباهت‌های بسیار زیادی محصولات اورجینال با محصولات تقلبی دارند ممکن است شما را نیز با ابهامات فراوانی مواجه سازد. راهکارهایی که بیان شد می‌توانند به شما در تشخیص لوازم ‌آرایش اورجینال کمک‌های بسیار زیادی کنند که مهم‌ترین آن خرید از فروشگاه‌های معتبر است.

به همین دلیل ما در این سایت با جمع آوری بهترین فروشندگان محصولات مورد نیاز شما در زمینه لوازم آرایشی سعی داریم تا در انتخابی مناسب راهنمایتان باشیم. شما می‌توانید در موتور جستجوی سایت بریم خرید به فروشندگان مختلف دسترسی داشته و با مقایسه کالاها و بررسی ویژگی‌های هرکدام از خرید خوبی بهره‌مند شوید.