راهنمای خرید عطر و عطر شناسی

442
راهنمای خرید عطر

دنیای عطرها بسیار گسترده‌تر از آن است که در تصورات ما بگنجد. از این رو انتخاب عطر مناسب در میان پیچیدگی بالایی که در میان رایحه‌ها وجود دارد، کاری سخت و دشوار است. به همین دلیل اکثر ما پیش از آنکه به سراغ خرید عطر برویم، سعی می‌کنیم با استفاده از راهنمای خرید عطر، اطلاعات خود را در این رابطه بالا ببریم تا بتوانیم عطری مناسب را انتخاب کنیم. اگر به دنبال رایحه‌ای خاص و منحصر به فرد هستید، می‌توانید با استفاده از برخی ویژگی‌های کلی عطر مناسب خود را پیدا کنید. برای انتخاب بهتر خرید عطر پیشنهاد می‌کنیم تا پایان مجله بریم خرید همراه ما باشید.

راهنمای خرید عطر بر اساس گروه جنسیتی

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که در هنگام خرید عطر باید در نظر بگیرید، جنسیت است. عطرها به طور کلی در سه دسته جنسیتی عطر زنانه، مردانه و یونی سکس (قابل استفاده برای خانم‌ها و آقایان) قرار می‌گیرند. اگر به عطرهایی که در سایت بریم خرید توسط فروشنده‌های برتر ارائه می‌شوند نگاهی بیندازید، می‌بینید که عطرهای زنانه معمولا رایحه‌ای ملایم و لطیف دارند، در حالی که عطرهای مردانه اغلب رایحه تلخ، تند و سنگینی دارند. عطرهای یونی سکس از لحاظ جنسیتی در دسته خاصی قرار نمی‌گیرند و به نوعی می‌توان آن‌ها را خنثی دانست. یونی سکس بودن، معمولا توسط برند تولید کننده عطر مشخص می‌شود.

 

راهنمای خرید عطر بر اساس گروه جنسیتی

انتخاب مناسب‌ترین گروه بویایی

یکی دیگر از شاخصه‌هایی که در هنگام خرید عطر باید مورد توجه قرار گیرد، گروه بویایی مناسب شماست. در میان مشخصات عطرهای مختلف در میان فروشندگان بریم خرید، گروه‌های بویایی مختلفی را مشاهده می‌کنید که اطلاعات کاملی از نوع رایحه آن عطر در اختیار شما قرار می‌دهد. اگر در زمینه انتخاب عطر تازه کار هستید و نیاز به راهنمای خرید عطر بر اساس رایحه را دارید، بهتر است به سراغ رایحه‌های متمایزی که در زندگی از آن‌ها لذت می‌برید، بروید. به عنوان مثال رایحه قهوه، نارگیل، گل‌های بهاری، کاج و گیاهانی که دوست دارید نقطه شروع خوبی خواهد بود. به طور کلی مهم‌ترین گروه‌های بویایی عطرها عبارتند از:

گروه بویایی گلی

گل‌ها رایحه ملایم و لطیفی دارند و برای عطرهای زنانه انتخاب مناسبی به شمار می‌روند. البته امروزه این رایحه در عطرهای مردانه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و نظر افراد بسیاری را به خود جلب کرده است. اگر شما هم به عطرهای ملایم و رویایی علاقه مند هستید، عطرهایی با رایحه گل‌های بهاری را تهیه کنید تا وجودتان را نوازش کند.

گروه بویایی مرکبات

در میان عطرهای مختلفی که فروشنده‌های سایت بریم خرید ارائه می‌دهند، این گروه بویایی بسیار به چشم می‌خورد. عطرهای ترش و تازه مرکباتی همچون لیمو، ترنج و گریپ فروت برای افرادی که به دنبال سرزندگی و شادابی به ویژه در روزهای گرم تابستانی هستند، انتخاب بسیار خوبی است.

گروه بویایی شرقی

اگر عاشق عطرهایی برای تجربه نرم و لطیف از رایحه‌ها هستید، عطرهای شرقی می‌توانند جذابیت بی‌نظیری را برای شما به ارمغان بیاورند. در تولید این نوع عطرها از وانیل، مشک، ادویه جات، رزین و عطر گیاهان وحشی استفاده می‌شود.

گروه بویایی چوبی

این گروه بویایی رایحه فوق العاده از چوب صندل، سدر، نعناع هندی و وتیور را در خود جای داده است. این گروه بویایی تلفیقی از ماجراجویی و جسارت است و معجزه‌ای در میان عطرها به شمار می‌رود. فرقی نمی‌کند که به دنبال عطرهای زنانه باشید یا مردانه، این رایحه را در هر نوع عطری می‌توانید بیابید.

 

راهنمای خرید عطر

گروه بویایی چرمی

اگر اعتماد به نفس پایینی دارید یا می‌خواهید در جمع‌هایتان خاص باشید، ما به شما خرید عطرهای چرمی را پیشنهاد می‌کنیم. این گروه بویایی با عطرهای گس و مردانه پیوند تنگاتنگی دارد و با ترکیبی از نت‌های تنباکو، چوب و چرم، رایحه تلخ و گرمی را برای آقایان به ارمغان می‌آورد.

گروه بویایی چایپر

اگر به دنبال تجربه‌ای جدید و ابهام آمیز از عطرها هستید، گروه بویایی چایپر که با نام‌های مدیترانه‌ای یا قبرسی نیز شناخته‌می‌شود، مناسب شماست. این گروه بویایی طرفداران زیادی دارد و در عطرهای زنانه و مردانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. چایپر نسیم خنکی از دریاهای مدیترانه را برای شما به ارمغان می‌آورد.

راهنمای خرید عطر از لحاظ پیچیدگی هرم

عطرها از ترکیب سه نت بالایی، میانی و پایه ساخته می‌شوند و اینکه چیدمان و ترکیب رایحه‌ها در این نت‌ها چگونه باشد، از اصول پیچیدگی هرم آن‌ها به شمار می‌رود. در واقع اگر قدرت پخش، ماندگاری و رایحه کلی عطر برایتان اهمیت دارد، باید به این موضوع توجه داشته باشید.

  • اولین رایحه‌ای که پس از اسپری کردن عطر به مشام می‌رسد، نت بالایی است که معمولا سبک بوده و به سرعت تبخیر می‌شود. در این نت معمولا از رایحه‌های گلی، مرکباتی و ملایم استفاده می‌شود تا تصور اولیه جالبی را به فرد بدهد.
  • نت میانی به عنوان قلب یا بدنه اصلی عطر، پس از محو شدن نت بالا ظاهر می‌شود و میان ۱۰ تا ۶۰ دقیقه ماندگاری دارد. معمولا رایحه‌های به کار رفته در این نت، ملایم بوده و نت‌های گلی سنگین‌تری همچون اسطوخودوس، گل رز و ادویه‌ها در آن به کار می‌روند.
  • بخش اصلی عطر که پس از تبخیر شدن نت میانی ظاهر می‌شود، نت پایه است که در دسته بویایی چرمی، چوبی، شرقی و تند قرار می‌گیرد. میزان کیفیت این نت، میزان ماندگاری و عمق رایحه آن را مشخص می کند.

کدام غلظت عطر مناسب شما است؟

عطرها از نظر غلظت (درصد اسانس و ترکیب الکل موجود در آن) به چند دسته اصلی تقسیم بندی می‌شوند. در واقع غلظت بالای اسانس به کار رفته در عطر سبب بیشتر شدن خلوص و ماندگاری و تندتر شدن رایحه عطر می‌شود. متاسفانه در راهنمای خرید عطر در بسیاری از سایت‌ها به این موضوع اشاره نمی‌شود که غلظت عطر به کیفیت آن ارتباطی ندارد و تنها شدت رایحه و درصد خلوص آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

سایت بریم خرید انواع عطرها را با غلظت‌های مختلف برای شما فراهم کرده است تا با خیال راحت بتوانید با مقایسه آن‌ها مناسب‌ترین غلظت را انتخاب و تهیه نمایید. برای اینکه بدانید بهترین غلظت عطر برای شما کدام است، باید ابتدا آن‌ها را بشناسید.

راهنمای خرید عطر

اکستریت د پرفیوم

بیشترین درصد اسانس و خلوص مربوط به اکستریت‌ها است که بین ۳۵ تا ۴۵ درصد را در بر می‌گیرد. این نوع عطرها تولید بسیار محدودی دارند و در بطری‌های خاصی ارائه می‌شوند. اکستریت‌ها با نام پرفیوم یا عطر خالص نیز شناخته می‌شوند. ماندگاری بسیار بالا، پخش بوی فوق‌العاده و تندی زیاد از خصوصیات اصلی این نوع عطرها است. ساختار خاص این نوع عطرها تنها برای مهمانی‌های لوکس و لاکچری مناسب است و از گران‌ترین محصولات خوشبو کننده به شمار می‌رود.

ادو پرفیوم

اگر برای ملاقات‌های کاری، رسمی، دوستانه و خصوصی و خاص نیاز به عطر دارید، مجموعه بریم خرید به شما عطرهای ادو پرفیوم را پیشنهاد می‌دهد. غلظت اسانس در این نوع عطرها بین ۱۵ تا ۲۰ درصد است و حدود ۵ ساعت ماندگاری دارد که برای این نوع مهمانی‌ها بسیار مناسب است. این نوع عطرها را با عبارت EDP در میان عطرهای عرضه شده در این سایت می‌توانید بیابید.

ادوتویلت

اگر به دنبال عطری برای استفاده روزمره و مقرون به صرفه هستید که بتوانید در هر موقعیت و مکانی از آن استفاده کنید، ادوتویلت‌ها انتخابی مناسبی برای شما خواهند بود. این عطرها با رایحه ملایمی که دارند، به عنوان عطرهای همه کاره شناخته می‌شوند. غلظت اسانس به کار رفته در عطرهای ادوتویلت بین ۵ تا ۱۵ درصد است و حدود ۲ تا ۳ ساعت شما را همراهی می‌کند.

ادکلن

ادکلن‌ها به دلیل به کار رفتن الکل بیشتر در آن‌ها و غلظت ۲ تا ۴ درصدی اسانس آن‌ها از قیمت پایین‌تری نیز بهره می‌برند. میزان ماندگاری این ادکلن‌ها نیز حدود ۲ ساعت است.

راهنمای خرید عطر با توجه به موقعیت مکانی

در هنگام خرید عطر باید به مکانی که قصد استفاده از آن را دارید نیز فکر کنید. عطرهای گرم با نت‌های ترش و شیرین برای مهمانی‌های بیرون از منزل و شبانه مناسب‌ترند و برای محیط‌های اداری پیشنهاد نمی‌شوند. از سوی دیگر برای محیط‌های حرفه‌ای توصیه می‌شود از عطرهایی با رایحه گل‌های سبک یا مرکبات استفاده کنید. البته باید حواستان به شدت و ملایمت رایحه عطرتان نیز باشد. زیرا عطرهای سنگین و تند در محیط‌های رسمی و خاص مناسب نخواهد بود.

راهنمای خرید عطر با توجه به موقعیت مکانی

کلام آخر

با توجه به مطالب گفته شده در راهنمای خرید عطر می‌توان به این نتیجه رسید که هر عطر برای موقعیت و مکان خاصی مناسب است. بنابراین در هنگام خرید عطر باید به این نکته توجه داشته باشید که رایحه، غلظت و شدت عطر را با توجه به مکانی که می‌خواهید از آن استفاده کنید، انتخاب نمایید.

ما در سایت بریم خرید جمعی از بهترین فروشندگان عطر را گرد هم آوردیم تا در انتخاب مناسب خرید عطر شما را یاری دهیم. شما می‌توانید در موتور جستجوی این سایت به فروشندگان بسیاری دسترسی داشته باشید. همچنین می‌توانید با بررسی ویژگی‌ها و مقایسه عطرهای مختلف با یکدیگر، مناسب‌ترین عطر را انتخاب و از منصف‌ترین فروشنده با بهترین قیمت خریداری نمایید.