نکات مهم روتین پوست بعد از حمام

521
نکات مهم روتین پوست بعد از حمام

داشتن پوستی زیبا و درخشان پس از دوش گرفتن، با یک روتین پوست بعد از حمام آغاز می‌شود. اغلب ما بیشتر تمرکزمان را بر روی پوست صورت می‌گذاریم و به روتین پوستی سایر بخش‌های بدن خود چندان اهمیتی نمی‌دهیم. چه صبح‌ها برای سر حال شدن و پریدن خواب از چشم‌تان و چه در عصر برای رفع خستگی دوش می‌گیرید، اثربخشی یک روتین پوستی صحیح و اصولی بعد از حمام را دست کم نگیرید. دستیابی به پوستی درخشان که از درون می‌درخشد آسان‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید.

اگر تا به حال به داشتن یک روتین پوستی پس از حمام بی‌توجه بوده‌اید، وقت آن رسیده که رویه خود را تغییر دهید و از مزایای داشتن یک روتین پوستی صحیح بهره‌مند شوید. در ادامه مجله بریم خرید همراه ما باشید.

چرا روتین پوست بعد از حمام مهم است؟

قرار گرفتن پوست بدن، به‌خصوص پوست‌های خشک و حساس در معرض آب کلردار و شوینده‌هایی مانند شامپو و صابون و نیز اسکراب یا لیف کشیدن، علاوه بر رفع سلول‌های مرده سطح پوست می‌تواند منجر به از دست رفتن چربی‌های سطح پوست و خشکی بدن می‌شود. داشتن یک روتین پوست بعد از حمام می‌تواند به ترمیم و تقویت سلول‌های کمک کند و با آب‌رسانی و تامین رطوبت از دست رفته، پوستی نرم، لطیف و درخشان را برایتان به ارمغان بیاورد.

نکات مهم روتین پوست بعد از حمام

مراحل روتین پوست بعد از حمام

در بخش قبل راجع به اهمیت داشتن یک برنامه روتین پوست بعد از حمام صحبت کردیم. در ادامه به برخی از نکات مهم این روتین برای داشتن پوستی سالم و درخشان خواهیم پرداخت. لازم به ذکر است که اولین گام برای حفظ رطوبت پوست پس از حمام تاثیر بهتر روتین پوستی، عدم ‌استفاده از آب خیلی داغ و آب خیلی سرد در پایان حمام است.

مرحله ۱: صورت خود را بشویید

ممکن است خنده‌دار به نظر برسد، اما بسیاری از متخصصان پوست توصیه می‌کنند که صورت‌تان را بعد از حمام بشویید. به این دلیل است که دمای حمام و آب حمام ممکن است کمی گرم باشد اما وقتی صورت‌تان را در سینک تمیز می‌کنید، می‌توانید از آب سردتر استفاده کنید. آب داغ چربی‌های طبیعی سطح پوست را از بین می‌برد که برای پوست ظریف صورت شما مناسب نیست.

مرحله ۲: پوست خود را با یک حوله نرم خشک کنید

در این مرحله از روتین پوست بعد از حمام توصیه می‌شود که به جای مالش دادن پوست با حوله، صرفا رطوبت پوست خود را با یک حوله نرم برطرف کنید. حوله حمام بایستی حتما نرم و لطیف باشد تا پوست‌تان را دچار آسیب نکند. اکثر مردم راجع به کیفیت حوله‌های بامبو (حوله ساخته شده از الیاف بامبو) سوگند یاد می‌کنند. این حوله‌ها نرم هستند و بدون آسیب رساندن به پوست از عهده گرفتن رطوبت بدن به خوبی بر می‌آیند.

مرحله ۳: از یک حوله میکروفیبر برای خشک کردن موها استفاده کنید

پس از پایان حمام، موهای‌تان را در یک حوله میکروفیبر بپیچید تا بدون آسیب زدن به بافت مو رطوبت آن را جذب کند. استفاده از حوله به جای سشوار برای موها بهتر است زیرا گرمای سشوار می‌تواند موهای‌تان را به شدت خشک کند و به آن آسیب وارد کند. حوله‌های میکروفیبر بسیار سبک‌تر از حوله معمولی هستند.

نکته: از شانه زدن موی خیس اجتناب کنید. چراکه موجب افزایش ریزش مو، شکسته شدن و ایجاد موخوره در مو می‌شود.

خشک کردن موها

مرحله ۴: مرطوب کردن پوست

انجام این مرحله چک و چانه ندارد. مرطوب کردن پوست بعد از حمام، صرف ‌نظر از نوع پوست یک روتین پوست بعد از حمام کاملا ضروری است. دوش گرفتن رطوبت پوست را از بین می‌برد و ضروری است که آن را با یک مرطوب‌ کننده یا آب‌رسان مناسب جایگزین کنید. رطوبت می‌تواند به راحتی به داخل پوست شما نفوذ کند و پوستی شاداب و پر طراوت برایتان ایجاد کند. از طرفی استفاده از مرطوب ‌کننده پس از حمام موجب افزایش جریان خون می‌شود.

مرحله ۵: چرب کردن ناخن با روغن کوتیکول

در روتین‌های مراقبت از پوست، اغلب ناخن‌ها نادیده گرفته می‌شوند. بعد از حمام ناخن‌های خود را با روغن کوتیکول چرب کنید. این کار به سلامت ناخن‌های شما کمک می‌کند. روغن را به آرامی روی هر ناخن ماساژ دهید. با دنبال کردن این روتین به زودی شاهد تفاوت در ناخن‌های خود خواهید بود.

مرحله ۶: از محصولات مراقبتی مو استفاده کنید

پس از روتین پوستی بعد از حمام اکنون زمان مراقبت از موهای‌تان فرا رسیده است. گره‌های مو را با یک اسپری بازکننده گره مو باز کنید. آن را به آرامی بر روی تمام موهای‌تان بمالید و سپس این روتین را با یک نرم‌ کننده و یک سرم براق ‌کننده و هیدراته کامل کنید.

مرحله ۷: کرم ضد آفتاب بزنید

آخرین مرحله استفاده از کرم ضد آفتاب است. این مرحله نیز یکی از مراحل مهم است که تضمین می‌کند پوست لطیف‌تان پس از حمام به خوبی در برابر اشعه‌های مضر خورشید محافظت می‌شود.

کرم ضد آفتاب بزنید

اهمیت به پا و کف پا در روتین پوست بعد از حمام

کف پا به سبب تماس با زمین، موکت یا فرش بیش از سایر نقاط بدن در معرض خشکی و ترک قرار دارد. داشتن یک روتین بعد از حمام برای کف پا می‌تواند ضامن سلامتی پوست کف پای شما باشد. برای این کار کف پاهای خود را در حمام به خوبی اسکراب و پس از حمام با کرم‌های مخصوص نرم‌کننده کف پا یا کرم‌های مخصوص کف پا چرب کنید.

روتین پوست صورت پس از حمام

شاید بتوان گفت که روتین پوست صورت به سبب نازکی و لطافت بیشتر، مهم‌ترین مرحله در روتین پوست بعد از حمام ست. جدای از مراحل ذکر شده در بالا، روتین پوست صورت شامل این مراحل است:

استفاده از ماسک صورت

استفاده از یک ماسک صورت مغذی ویتامینه و ماسک‌های کوچک‌کننده منافذ پس از حمام روشی مناسب برای تقویت و درخشان کردن پوست صورت پس از حمام است.

 استفاده از سرم‌های مخصوص صورت

سرم‌های پوستی تلفیقی از مزایا از جمله آب‌رسانی، روشن‌ کنندگی و جوان‌ سازی در یک محصول هستند. این سرم‌ها در لایه‌های پوست نفوذ کرده و طراوت و درخشندگی خاصی به پوست صورت می‌بخشند. استفاده از سرم‌های مخصوص پوست صورت یا بدن یکی از مراحل مهم روتین پوست بعد از حمام است. چراکه مانع ورود آلودگی‌ها به داخل منافذ باز پوست می‌شود.

استفاده از سرم‌های مخصوص صورت

کرم دور چشم فراموش نشود

کرم دور چشم جزء روتین‌های پوستی روزانه برای جلوگیری از تیرگی، خشکی و چین و چروک در اطراف چشم است که استفاده از آن به سبب باز بودن منافذ پس از حمام، بیشتر حائز اهمیت است.

استفاده از بالم لب

پوست لب ممکن است پس از حمام دچار خشکی و پوسته پوسته شدن و در صورت عدم درمان منجر به ترکیدگی شود. برای جلوگیری از این مشکل می‌توان پس از حمام از بالم لب استفاده کرد.

نکات مهم راجع به روتین پوستی پس از حمام

  • در روتین پوست بعد از حمام از هر محصولی برای پوست بدن یا موی سر استفاده نکنید. محصولات مراقبتی را متناسب با پوست‌تان انتخاب و از فروشگاه های معتبر خریداری کنید.
  • از دستکاری یا فشار دادن جوش‌های بدن یا صورت پس از حمام اجتناب کنید. دستکاری جوش‌ها با ناخن و دست خصوصا پس از حمام می‌تواند پوست‌تان را دچار آسیب جدی کند.
  • خشک شدن پوست پس از بیرون آمدن از حمام تنها چند دقیقه زمان می‌برد و بسیار مهم است که قبل از خشک شدن کامل پوست از مرطوب کننده و سرم پوست استفاده کنید. چراکه گرما و بخار آب موجود در حمام باعث باز شدن منافذ پوست می‌شود و چنانچه این منافذ با سرم یا آب‌رسان مناسب پوستی پر نشود، آلودگی و گرد و غبار جایگزین آن می‌شود.
  • از ماسک‌های لایه ‌بردار و مرطوب‌ کننده پوست هم می‌توان در حمام و هم پس از حمام استفاده کرد. تاثیر این ماسک ها در حمام به سبب افزایش گردش خون، به مراتب بیشتر است.
  • ماساژ دادن پوست با روغن‌های گیاهی مناسب چون روغن نارگیل، یک روتین پوستی بعد از حمام موثر و مفید برای تقویت و جوان‌سازی پوست است.
  • بهتر است از مصرف محصولاتی چون عطرها و ادکلن‌ها پس از حمام اجتناب کنید، چراکه در این زمان منافذ پوستی باز هستند و مواد شیمیایی این محصولات می‌توانند وارد پوست و موجب تحریک آن شوند.

روتین پوست بعد از حمام

سخن پایانی

اگر از افرادی هستید که به سلامت پوست و موی خود اهمیت می‌دهید، باید متوجه شده باشید که داشتن یک روتین پوست بعد از حمام موجب تقویت و مراقبت بهتر از پوست و موهای شما می‌شود. با دنبال کردن یک روتین پوستی درست پس از حمام، متوجه تغییرات مثبت در پوست و موی خود خواهید شد و خواهید یافت که انجام آن ارزش وقت گذاشتن را دارد. امیدواریم مطالب ذکرشده در این مقاله به شما در داشتن پوستی شفاف، شاداب و با طروات کمک کند.

ما در سایت بریم خرید برندهای مختلفی از لوازم بهداشتی را فراهم کرده‌ایم. اگر قصد دارید با قیمت انواع لوازم بهداشتی آشنا شوید می توانید به وب سایت بریم خرید مراجعه کنید و لیست تمام فروشگاه های اینترنتی را مشاهده کنید. قیمت ها را مقایسه و سپس خرید خود را از ارزان ترین فروشنده با بالاترین کیفیت و گارانتی و خدمات پس از فروش انجام دهید.