مصرف انرژی بخاری برقی چقدر است؟ + معرفی چند مدل از کم مصرف ترین بخاری برقی ها

40466
مصرف برق بخاری برقی در ماه چقدر هزینه بر است؟

مصرف انرژی بخاری برقی

بخاری برقی بسیار پرکاربرد، کوچک، قابل‌حمل و سیار است. اما هزینه مصرف برق در ایران بالاست به همین دلیل به‌وفور از این وسیله گرمایشی استفاده نمی‌کنند. در این مقاله از تیم تولید محتوای سایت بریم خرید، قصد داریم مصرف برق بخاری برقی را در محصولات گرمایشی برقی مقایسه کنیم. همچنین چند نمونه بخاری برقی کم‌مصرف را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید.

همان‌طور که می‌دانید با شروع فصل پاییز و زمستان، مردم به دنبال وسایل گرمایشی مختلف برای گرم‌کردن محل کار یا زندگی خود هستند. به همین دلیل طبق فضا و بودجه‌ای که در اختیار دارند سیستم گرمایشی موردنظرشان را تهیه می‌کنند. مردم برای گرمایش معمولاً از بخاری گازی، بخاری برقی، شوفاژ و رادیاتور و… استفاده می‌کنند.

باتوجه‌به امکاناتی که شوفاژ یا بخاری گازی لازم دارند؛ مانند لوله‌کشی و تهیه پکیج یا نصب لوله بخاری و دودکش و… ممکن است استفاده از بخاری گازی و رادیاتور یا شوفاژ سخت باشد. اما ممکن است شما برای گرم‌کردن یک اتاق‌خواب، محل کار و… نیاز به یک سیستم گرمایشی سیار و کوچک داشته باشید. در این شرایط شما باید یک بخاری برقی تهیه کنید. بخاری برقی یکی از وسایل گرمایشی ساده، کوچک و قابل‌حمل است که قابلیت جابه‌جایی دارد. همچنین شما می‌توانید در هر مکانی آن را قرار دهید. بهترین انتخاب برای مکان‌هایی که گازکشی ندارند، بخاری برقی یا هیتر برقی است.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید بخاری برقی

بخاری برقی کم مصرف چطور کار می کند؟

بخاری برقی کم مصرف چطور کار می کند؟

بخاری برقی یکی از وسایل گرمایشی پرکاربرد است که برق را تبدیل به گرما می‌کند. این مدل بخاری با کمک المنت‌هایی که دارد، گرما را پخش می‌کند و محیط موردنظر شما را گرم می‌کند. این وسیله یک مقاومت الکتریکی برای گرم‌کردن دارد و مصرف این بخاری یا سوخت آن، برق شهری است. بخاری برقی بسیار پرکاربرد است اما مصرف برق آن بالاست. به همین دلیل مردم به دنبال بخاری برقی کم‌مصرف هستند تا علاوه بر گرم‌کردن محیط، در هزینه برق نیز صرفه‌جویی کنند.

بخاری برقی چه مزایایی دارد؟

بخاری برقی مزایای بسیار زیادی دارد برای مثال کوچک و قابل‌حمل است. به‌راحتی می‌توانید آن را در مکان‌های مختلف استفاده کنید. همچنین قابلیت خاموش‌شدن خودکار دارد. یعنی اگر فضای شما خیلی گرم یا سرد شود به‌صورت خودکار خاموش یا روشن می‌شود. خانه را بیش از حد گرم نمی‌کند؛ بلکه در یک دمای متعادل نگه می‌دارد. بخاری برقی نیازی به نصب دودکش ندارد؛ چون گاز منوکسید کربن تولید نمی‌کند و دود ندارد پس تمیزتر است. همچنین نیازی به استفاده از دودکش یا لوله بخاری ندارید. ایمنی این دستگاه نیز بسیار بالاست چون سوخت بخاری برقی، برق شهری است پس امکان گازگرفتگی وجود ندارد. به همین خاطر با خیال راحت می‌توانید از آن استفاده کنید.

چگونه یک بخاری برقی کم مصرف را انتخاب کنیم؟

برای خرید بخاری برقی کم‌مصرف باید به برچسب انرژی آن دقت کنید. بخاری‌های برقی موجود در بازار معمولاً گرید بین A  تا G  دارند؛ اما رده انرژی بخاری برقی کم‌مصرف A  یا  B  است پس هنگام خرید بخاری به برچسب انرژی آن دقت کنید تا در مصرف انرژی شما صرفه‌جویی شود. امینت بخاری برقی، میزان حرارتی که تولید می‌کند، تایمر و… نیز می‌تواند از نکاتی باشد که لازم است علاوه بر مصرف انرژی بخاری برقی، به آن‌ها دقت کنید.

همچنین هرچقدر توان یا میزان توان مصرفی دستگاه شما بیشتر باشد، قطعاً مصرف بخاری برقی نیز بالاتر است و هزینه برق شما افزایش می‌یابد. شما برای هر ده متر فضا، یک بخاری برقی با توان ۱۰۰۰ نیاز دارید. یعنی اگر فضای شما ۵۰ متر است باید یک بخاری برقی با توان ۵۰۰۰ وات تهیه کنید.

نکاتی که قبل از خرید بخاری برقی کم مصرف باید بدانید!

نکاتی که قبل از خرید بخاری برقی کم مصرف باید بدانید!

    1. برای انتخاب یک بخاری برقی باید دقت کنید، بخاری برقی که می‌خواهید بخرید قابلیت تنظیم دما داشته باشد. تا بتوانید میزان گرمای آن را کنترل کنید.
    2. میزان امنیت و ایمنی بخاری برقی بسیار مهم است. یک بخاری برقی کم‌مصرف بخرید که ترموستات داشته باشد. در صورت گرم‌شدن بیش از حد محیط یا المنت، به‌صورت اتوماتیک خاموش شود. تا هم‌دمای خانه تنظیم شود و هم از آتش‌سوزی جلوگیری کند.
    3. ریموت کنترل یکی دیگر از مزایای برخی از بخاری‌های برقی است که امکان کنترل از راه دور را برای شما فراهم می‌کند.
    4. مصرف بخاری برقی و رده انرژی آن را بررسی کنید. بخاری برقی انتخاب کنید که رده انرژی آن A  یا  B  باشد.

     در ادامه این مقاله از تیم تولید محتوای بریم خرید، قصد داریم چند مورد از نمونه‌های بخاری برقی کم‌مصرف در ایران و میزان مصرف برق آن‌ها را به شما عزیزان معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

. بخاری برقی ارشیا مدل Classic NF

بخاری برقی ارشیا مدل Classic NF یکی از باکیفیت‌ترین و بهترین بخاری‌های برقی کم‌مصرف است که مصرف انرژی آن در رده A  قرار دارد. این محصول در سه حالت رومیزی، نیمه ایستاده و ایستاده قابل‌استفاده است و بازدهی بسیار بالایی دارد. در مدتی کوتاه می‌تواند فضای موردنظر شما را گرم کند. توان گرمایشی بخاری برقی ارشیا، بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ وات است. می‌توانید دمای آن را به‌دلخواه خود از طریق ریموت کنترل به‌صورت کنترل از راه دور تنظیم کنید.

بخاری برقی کم مصرف
بخاری برقی ارشیا یکی ار بخاری برقی های کم مصرف است که رده انرژی آن A می باشد

 این محصول ایمنی بالایی دارد که در صورت واژگون شدن بخاری برقی به سمت میز یا زمین و… به‌صورت خودکار خاموش می‌شود تا از آتش‌سوزی جلوگیری کند. این پنکه گرمایشی، مانند سایر پنکه‌ها می‌چرخد و کل محیط اطراف را گرم می‌کند. همچنین یک تایمر قابل تنظیم دارد تا زمان خاموش‌شدن دستگاه را پس بین ۳۰ دقیقه تا ۸ ساعت تنظیم کنید.

. بخاری برقی فن دار آراسته مدل ARS2000

بخاری برقی فن دار آراسته یکی از بخاری‌های کم‌مصرف است. توان این بخاری ۲۰۰۰ وات است و برای گرم‌کردن محیط‌های کوچک کاربرد دارد. این محصول طراحی زیبا و کاربردی دارد و قابل‌حمل است. ایمنی بالایی دارد و به‌راحتی می‌توانید از آن برای گرم‌کردن محیط موردنظرتان استفاده کنید. ولتاژ برق ورودی این دستگاه ۲۲۰ ولت است.

کم مصرف ترین بخاری برقی
بخاری برقی آراسته فن دار است و بازدهی بالایی دارد.

بخار برقی آراسته مجهز به ترموستات ایمنی و سیستم ضد انجماد است. همچنین قابلیت تنظیم دما دارد و شما می‌توانید دمای موردنظر خود را طبق گرمای موردنیازتان تنظیم کنید. این محصول بدون شعله حرارت ایجاد می‌کند پس بدون هیچ خطری می‌توانید از آن استفاده کنید و نگران کاهش اکسیژن محیط نباشید.

. هیتر برقی کم مصرف پارس خزر مدل FH2000P

بخاری برقی پارس‌خزر مدل FH2000P  یکی دیگر از بخاری‌های برقی کم‌مصرف است که طرف‌داران زیادی دارد و علی‌رغم ابعاد کوچکی که دارد، محیط را به‌خوبی گرم می‌کند. توان گرمایشی این بخاری برقی ۲۰۰۰ وات است و بازدهی حرارت بالایی دارد. این محصول مجهز به سیستم قطع خودکار است. درصورتی‌که هوای محیط شما بیش از حد گرم شود به‌صورت خودکار خاموش می‌شود. پس از خنک‌شدن محیط دوباره به‌صورت اتوماتیک روشن می‌شود. به دلیل ابعاد و طراحی جمع و جوری که این محصول دارد شما می‌توانید به‌صورت رومیزی از آن استفاده کنید.

هیتر برقی پارس خزر
هیتر برقی پارس خزر ۲۰۰۰ وات است و بسیار کم مصرف است امکان تولید باد سرد و گرم دارد

خروجی باد این هیتر، گرم و سرد است و طبق نیازتان گرمای خروجی را تنظیم می‌کنید. یعنی می‌توانید در تابستان از باد خنک و در زمستان از باد گرم آن استفاده کنید. بخاری برقی ۲۰۰۰ وات پارس‌خزر، به دلیل سیستم ترموستات ایمنی که دارد، مصرف برق کمی دارد و از هدررفتن انرژی جلوگیری می‌کند. این محصول مجهز به سیستم ضد یخ‌زدگی است که از یخ‌زدن المنت‌ها جلوگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید: مشخصات و قیمت خرید بهترین مدل های بخاری برقی کم مصرف و فن دار

. بخاری برقی برفاب مدل ۲۸۰۰

بخاری برقی مدل ۲۸۰۰ برفاب یکی دیگر از بخاری‌های کم‌مصرف برقی است که وسیله‌ای کاربردی و زیباست. این محصول ۶ المنت شیشه‌ای دارد و بدون شعله و با کمک برق، حرارت ایجاد می‌کند. پس امنیت بالایی دارد و امکان گازگرفتگی، آتش‌سوزی و یا پخش‌شدن گاز مونوکسید کربن در آن وجود ندارد. فن این دستگاه با کمک برق‌کار کرده و حرارت تولید می‌کند. گرمای تولید شده پخش و فضای موردنظر شما را گرم کند.

بخاری برقی برفاب
بخاری برقی کم مصرف برفاب، ایمنی بالایی دارد و در صورت واژگون شدن خاموش می شود

قابلیت تنظیم حرارت یا دما دارد تا بتوانید گرمای دلخواهتان را داشته باشید. همچنین این دستگاه مجهز به ایمنی بالایی است. یعنی اگر بخاری برقی واژگون شود، به‌صورت خودکار برق دستگاه قطع می‌شود و خاموش می‌شود تا از آتش‌گرفتن فرش و… جلوگیری کند. توان خروجی این بخاری برقی ۲۶۰۰ وات است و علاوه بر قیمت مناسبی که دارد، رضایت کاربران زیادی را جلب کرده است.

مصرف برق بخاری برقی در ماه چقدر هزینه بر است؟

در این مقاله مصرف برق بخاری برقی در ماه چقدر هزینه بر است؟ سعی کردیم سیستم های گرمایشی برقی و چند نمونه از بخاری برقی کم مصرف را به شما معرفی کنیم. همانطور که گفته شد، بخاری برقی مزایای بسیار زیادی دارد. برای مثال بدون نیاز به گاز و ایجاد شعله، گرما و حرارت تولید می کند. پس احتمال گازگرفتگی، آتش سوزی، تولید گاز مونوکسید کربن و کاهش اکسیژن و… در این بخاری ها وجود ندارد. اما در طرف دیگر استفاده از بخاری برقی شامل استفاده مناسب از برق است و می تواند برای شما هزینه ساز باشد، اما شما می توانید با استفاده از بخاری برقی کم مصرف این مشکل را نیز برطرف کنید، از این رو در نوشته به معرفی چند بخاری برقی کم مصرف پرداختیم تا از آنها برای گر کردن خانه خود بهره ببرید. مصرف بخاری برقی امنیت بیشتری برای شما دارد پس با خرید یک بخاری برقی کم مصرف، سعی کنید محیط موردنظرتان را به خوبی گرم کنید. اگر قصد خرید بخاری برقی کم مصرف دارید می توانید به وب سایت بریم خرید مراجعه کنید و لیست تمام فروشگاه های اینترنتی معتبر برای خرید بخاری برقی به همراه لیست قیمت بخاری برقی کم مصرف را مشاهده کنید.