تکنیک های مهم آرایش چشم برای افراد مبتدی + عکس

371
تکنیک‌های آرایش چشم

این روزها آرایشگران و میکاپ آرتیست‌های حرفه‌ای از تکنیک‌ های مهم آرایش چشم برای پیاده‌سازی یک آرایش حرفه‌ای استفاده می‌کنند. این تکنیک‌ها می‌توانند چشم‌هایی جذاب‌تر و گیراتر را به شما هدیه دهند تا در مهمانی‌های خود بیش‌ از پیش بدرخشید. استفاده از این تکنیک‌ها نیاز به دانش و مهارت بالایی دارد و آشنایی با آن‌ها می‌تواند به شما کمک‌های قابل ‌توجهی کند. در ادامه این نوشتار به بررسی بیشتر تکنیک‌های حرفه‌ای آرایش چشم خواهیم پرداخت. تا انتهای مجله بریم خرید ما را همراهی کنید.

اهمیت آرایش حرفه‌ای چشم‌ها

شما نیز ممکن است جزء افرادی باشید که آشنایی چندانی با تکنیک‌های حرفه‌ای آرایش چشم ندارند. یک آرایش معمولی زمانی مناسب است که با آرایش‌های کامل‌تر مواجه نشده باشید. این روزها با یک جستجوی ساده در شبکه‌های اجتماعی می‌توان نمونه‌های مختلفی از آرایش‌ها را دید که هرکدام بر اساس تکنیک‌های خاصی انجام شده‌اند. آشنایی با این تکنیک‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا آرایش چشم‌های خود را کامل‌تر کرده و زیبایی آن‌ها را دوچندان کنید.

تکنیک‌های آرایش چشم

در حال حاضر محصولات آرایشی مختلفی را می‌توان برای چشم‌ها دید. از خط چشم گرفته تا کانسیلر و سایه که هرکدام می‌توانند اثرات قابل ‌توجهی بر زیبایی چشم‌های شما داشته باشند. تکنیک‌ های مهم آرایش چشم در واقع طرز استفاده صحیح از این محصولات آرایشی را به شما عزیزان آموزش می‌دهند تا بتوانید با تمرکز بالایی چشم‌های خود را آرایش کنید.

مهم‌ترین تکنیک‌های آرایش چشم

در این بخش از نوشتار خود قصد داریم تا به بررسی چهار تکنیک اصلی آرایش چشم پرداخته و در این راستا اطلاعات مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. به ‌طور کلی تکنیک‌ های مهم آرایش چشم به ۴ دسته تقسیم می‌شوند و به صورت زیر هستند.

زیرسازی و رفع عیوب چشم با استفاده از کانسیلرها

برخی افراد با تیرگی اطراف چشم مواجه هستند. این تیرگی‌ها می‌توانند اثرات منفی بسیار زیادی بر زیبایی چشم‌های شما داشته باشند؛ به همین دلیل لازم است آن‌ها را از بین ببرید؛ اما چگونه؟ کانسیلرها از جمله محصولات آرایشی کاربردی و خاصی هستند که امکان رفع عیوب اطراف چشم‌ها را برای شما عزیزان فراهم می‌سازند. شما می‌توانید به روش‌های مختلفی کانسیلرها را مورداستفاده قرار دهید. بهترین تکنیک برای استعمال کانسیلر استفاده از پدهای مخصوص و یا انگشتان دست است.

از کانسیلرها برای اهداف خاصی استفاده می‌شود و یکی از بهترین تکنیک‌ های مهم آرایش چشم به شمار می‌روند. به ‌واسطه کانسیلرها می‌توانید تیرگی‌های دور چشم، خطوط زیر چشم، پف و گودی‌های این ناحیه را از بین ببرید. باتوجه ‌به نیازی که برای استفاده از کانسیلرها وجود دارد می‌توان برندهای مختلفی را دید که در راستای تولید و عرضه این محصولات فعالیت دارند. انتخاب یک برند معتبر که محصولات باکیفیتی دارد می‌تواند تأثیرات قابل ‌توجهی بر زیبایی و ماندگاری کانسیلرها داشته باشد.

زیباسازی مژه با استفاده از ریمل و مژه

شما برای آرایش چشم‌های خود بایستی حتماً به فکر زیرسازی آن باشید؛ چرا که زیرسازی می‌تواند تأثیرات مثبت بسیار زیادی بر زیبایی چشم‌های شما داشته باشد. یکی از تکنیک‌ های مهم آرایش چشم استفاده از ریمل و مژه است تا به این طریق فرم و حالت چشم‌ها را تغییر داد. توصیه داریم پیش از استفاده از ریمل‌ها حتماً از پرایمر مژه استفاده کنید. سؤالی که مطرح می‌گردد این است که پرایمر مژه چه کاربردی دارد؟

در پاسخ به این پرسش باید بگوییم پرایمرهای مژه محصولاتی بی‌نظیر برای افزایش ماندگاری ریمل‌ها هستند تا بتوانید مدت‌زمان بیشتری ترکیبات ریمل را بر روی مژه‌های خود نگه دارید. علاوه بر این پرایمرها خواص بسیار زیادی برای جلوگیری از ماسیدن آرایش چشم‌های شما دارند و می‌توان استفاده از آن‌ها را جزء تکنیک‌های حرفه‌ای آرایش چشم‌ها دانست.

تکنیک‌های مهم آرایش چشم

طراحی چشم‌ها با سایه

تکنیک دیگری که قصد داریم تا به شما آموزش دهیم استفاده از سایه‌های چشم است. سایه‌ها راه ‌حلی عالی برای درشت کردن چشم‌ها هستند؛ اما بایستی با طریق سایه زدن چشم درشت آشنایی کاملی داشته باشید. سایه‌ها را نیز می‌توان به ‌تنهایی مورداستفاده قرارداد. سایه‌هایی که رنگی ملایم دارند گزینه‌ای عالی برای درشت نشان‌ دادن چشم‌های شما هستند که نباید به‌ سادگی از کنار چنین رنگ‌هایی عبور کرد.

کشیدن خط چشم

به ‌عنوان آخرین گام از یک آرایش حرفه‌ای چشم لازم است اشاره‌ای به اهمیت استفاده از خط چشم‌ها داشته باشیم. خط چشم‌ها می‌توانند فرم جذابی به آرایش چشم‌های شما ببخشند. استفاده از خط چشم‌ها به ‌عنوان یکی از تکنیک‌ های مهم آرایش چشم می‌تواند تکمیل‌ کننده آرایش شما باشد تا جذاب‌تر به نظر بیایید. این محصولات در انواع مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شوند که مهم‌ترین آن‌ها خط چشم مدادی و خط چشم مایع است. اگر قصد درشت کردن چشم‌های خود با این تکنیک را دارید آموزش خط چشم برای درشت چشم می‌تواند به شما کمک‌های شایانی کند.

زیرسازی آرایش چشم

در بخش‌های قبل اشاره‌ای اجمالی و کوتاه به زیرسازی آرایش چشم‌ها داشتیم و بیان کردیم که یکی از مهم‌ترین تکنیک‌ های مهم آرایش چشم به شمار می‌رود. زیرسازی شرایطی را برای شما فراهم می‌سازد تا پوست اطراف چشم‌های خود را برای یک آرایش زیبا و جذاب آماده‌سازی کنید. برای این کار بایستی مراحل زیر را انجام دهید:

  • سعی کنید دقت عمل بالایی را به کار گرفته و زیرسازی را با ظرافت بالایی انجام دهید. در گام اول از زیرسازی چشم‌ها باید فرم چشم‌های خود را شناسایی کنید. ابتدا صورت خود را با استفاده از آب سرد شستشو داده و خشک کنید تا عاری از هرگونه آلودگی باشد.
  • در گام بعد پس از بررسی نوع پوست اطراف چشم خود از مرطوب‌کننده‌ها استفاده کنید. اگر پوست اطراف چشم شما خشک است نیاز به مرطوب‌کننده برای زیرسازی خواهید داشت؛ در غیر این صورت توصیه داریم به‌ هیچ‌ عنوان از مرطوب‌کننده استفاده نکنید. استفاده از مرطوب‌کننده برای افرادی که پوستی چرب دارند می‌تواند آرایش چشم‌های شما را به ‌هم‌ ریخته و شرایط بدی را پیشروی شما عزیزان قرار دهد. این موضوع به ‌عنوان یکی از تکنیک‌ های مهم آرایش چشم اهمیت بسیار زیادی دارد.
  • در نهایت می‌توانید از کانسیلرها استفاده کنید. همان گونه که در بخش‌های قبل نیز بیان شد کانسیلرها این قابلیت را دارند تا گودی، پف، لکه‌های تیره و قرمز اطراف چشم‌های شما را بپوشانند. توصیه داریم از کانسیلرهایی برای زیرسازی چشم‌های خود استفاده کنید که تناسب زیادی با پوست شما دارند.

تکنیک‌های آرایش چشم

تکنیک‌های آرایش چشم بر اساس فرم آن‌ها

بررسی فرم چشم‌ها یکی از مهم‌ترین ترفندهای آرایش است. ترفندها و تکنیک‌ های مهم آرایش چشم بر اساس فرم آن‌ها به صورت زیر هستند.

آرایش چشم گرد

اگر به دنبال یک پالت سایه عالی و مناسب برای چشم‌های گرد هستید ما به شما پالت‌هایی را پیشنهاد می‌دهیم که رنگ‌هایی خنثی دارند. یکی از بهترین تکنیک‌های آرایش چشم گرد کشیدن خط چشم در ناحیه داخلی این چشم‌ها است. این نوع خط چشم می‌تواند زیبایی خاصی به چشم‌های گرد بدهد. علاوه بر این توصیه داریم به‌ هیچ‌ عنوان رنگ پلک خود را تیره نکنید. رنگ‌های روشن گزینه‌ای ایده‌آل برای رنگ پلک چشم‌های گرد هستند. برای ریمل زدن نیز بهتر است از ریمل‌ها بیشتر برای مژه‌های بالایی چشم‌های خود استفاده کنید.

آرایش چشم‌های مونولید

چشم‌هایی که فرمی مونولید دارند با استفاده از خط چشم‌ها فرمی بسیار جذاب‌تر خواهند داشت. این امر به دلیل تأثیراتی است که خط چشم‌ها در نمایان ساختن شکل چنین چشم‌هایی دارند. برای آرایش چشم‌های مونولید بهتر است بخش‌های بیرونی چشم را سیاه‌تر کنید. علاوه بر این ایجاد یک قوس ابرو تکنیکی عالی برای آرایش چشم های مونولید است. از دیگر تکنیک‌ های مهم آرایش چشم مونولید استفاده از خط چشم‌های نود را می‌توان نام برد. این خط چشم‌ها را باید برای قسمت‌های داخلی و پایینی چشم‌های خود مورداستفاده قرار دهید.

آرایش چشم‌های رو به‌ پایین

اگر فرم چشم‌های شما به ‌صورت رو به‌ پایین است توصیه داریم پیش از شروع آرایش خود حتماً از فر مژه استفاده کنید. خط چشم‌های کشیده و باریک از بهترین تکنیک‌ های مهم آرایش چشم رو به‌ پایین است. همچنین می‌توانید از سایه و یا مداد چشم برای تیره‌ کردن خط مژه پایینی چشم های خود نیز استفاده کنید.

آرایش چشم‌های بادامی

چشم‌های بادامی با فرم بسیار زیبای خود با به‌ کارگیری مژه‌های برجسته مصنوعی و یا واقعی زیباتر می‌شوند. از جمله سایه‌های کاربردی برای چشم‌های بادامی می‌توان سایه‌های دودی را نام برد. در چنین شرایطی بایستی به‌ درستی تکنیک بلند کردن را انجام دهید؛ چرا که آرایش‌های دودی و یا اسموکی نیاز مبرمی به ترکیب ‌سازی دارند. در حال حاضر براش های مختلفی را می‌توان در بازار دید که می‌توانند به شما در پیاده ‌سازی این تکنیک‌ های مهم آرایش چشم کمک کنند.

تکنیک‌های درشت کردن چشم‌ها

درشت کردن چشم‌هایی که ریز هستند یکی از اصل‌های آرایش چشم‌ها است. برای این کار لازم است تا با تکنیک‌های درشت کردن چشم آشنا شوید. این تکنیک‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

  • به هیچ‌ عنوان ابروهای خود نازک نکنید. کوتاه ‌کردن انتهای ابروها نیز موجب کوچک نشان داده شدن چشم‌ها خواهد شد.
  • حتماً از کانسیلر و پرایمر برای زیرسازی آرایش چشم استفاده کنید؛ زیرا رفع عیوب چشم‌ها تأثیرات بسیار زیادی بر درشت ‌شدن آن‌ها دارد.
  • از سایه‌های تیره برای آرایش چشم‌های خود استفاده نکنید. این سایه‌ها چشم‌ها را کوچک‌تر می‌کنند. در مقابل می‌توانید از سایه‌های روشن برای درشت‌تر نشان‌ دادن چشم‌های خود استفاده نمایید.
  • از دیگر تکنیک‌ های مهم آرایش چشم می‌توان به استفاده از سایه‌های مات اشاره کرد.
  • حتماً از مداد سفید و یا بژ برای بخش‌های داخلی چشم‌های خود استفاده کنید.
  • به‌کارگیری ریمل موجب کشیده‌تر شدن چشم‌های شما می‌شود.

تکنیک‌های آرایش چشم

کلام آخر

باتوجه‌ به مطالبی که بیان شد می‌توان به این نتیجه دست‌ یافت که تکنیک‌ های مهم آرایش چشم می‌توانند اثرات مثبت و قابل ‌توجهی بر زیبایی چشم‌های شما داشته باشند. این تکنیک‌ها نشان ‌دهنده اصول استفاده از انواع سایه‌ها، خط چشم و ریمل هستند که نباید نسبت به آن‌ها بی‌توجه بود. لازم است حتماً قبل از آرایش زیرسازی چشم‌های خود را انجام دهید؛ چرا که چشم‌ها را برای آرایش آماده می‌سازد.

اگر شما هم قصد خرید یک لوازم آرایشی مناسب را دارید می‌توانید از طریق موتور جستجوی سایت بریم خرید جستجو انجام دهید و از بین لیست تمامی فروشندگان ارزان‌ترین و مناسب‌ترین قیمت را انتخاب کنید. ما در کنار شماییم تا بهترین خرید را داشته باشید.