پرفروش ترین محصولات بهداشتی مراقبت از پوست و مو

878
محصولات بهداشتی مراقبت از پوست و مو

تا چه حد با محصولات بهداشتی مراقبت از پوست و مو آشنایی دارید؟ چقدر به سلامت پوست و موی خود اهمیت می‌دهید؟ پوست یکی از مهم‌ترین بخش‌های بدن محسوب می‌شود که سلامت و زیبایی آن تاثیر زیادی بر ظاهر و سلامت کلی بدن شما دارد. ژن‌ها تا حدودی تعیین می‌کنند که پوست شما چقدر در آزمون زمان مقاومت کند،

اما عوامل محیطی مانند قرار گرفتن در معرض نور خورشید و برخی آلاینده‌ها و اهمیت دادن به روش‌های مراقبتی نیز نقش مهمی ایفا می‌کنند و نه تنها بر ظاهر پوست، بلکه بر خطر ابتلا به سرطان پوست نیز تأثیر می‌گذارند. باید بدانید که اگر مراقب پوست خود باشید، آن هم از شما مراقبت خواهد کرد. با خواندن این مطلب از مجله بریم خرید با روش‌ها و محصولات بهداشتی پوست و مو و تاثیر آن بر سلامتی پوست آشنا شوید.

محصولات بهداشتی مراقبت از پوست و مو

لوازم بهداشتی چیست؟

در حقیقت لوازم بهداشتی، وسایلی هستند که برای تمیزکردن، زیباسازی و به طور کلی حفظ سلامت پوست به کار می‌روند. کرم‌های ضدآفتاب، کرم‌های مرطوب‌کننده و آبرسان، شامپوها، خمیردندان و اقلامی شبیه آن در دسته لوازم بهداشتی قرار می‌گیرند.

اهمیت مراقبت از پوست و مو با محصولات بهداشتی

بسیاری از افراد اهمیت چندانی به پوست خود نمی‌دهند. با اینکه پوست با حدود ۹ پوند وزن، بزرگترین اندام بدن است و عملکردهای مهم برای حفظ سلامتی بدن را بر عهده دارد. پوست یک سد دفاعی تشکیل می‌دهد و از اندام‌های داخلی شما در برابر مهاجمان خارجی مانند باکتری‌ها و ویروس‌ها محافظت می‌کند. اما پوست تنها یک دیوار غیرفعال نیست. در بیرونی‌ترین لایه پوست، سلول‌ها به طور فعال عفونت‌ها را دفع می‌کنند و خط دفاعی مقدم سیستم ایمنی را تشکیل می‌دهند.

 با افزایش سن، پوست انسان به‌تدریج دچار پیری و فرسودگی، چین و چروک، لکه‌های قهوه‌ای، خشکی پوست و بسیاری عوارض دیگر می‌شود. استرس‌ها و مواجهه‌های روزمره نیز می‌توانند رنگ، بافت پوست شما را تغییر دهند. موی سر نیز از این قاعده مستثنی نیست و به‌تدریج دچار کهولت و شکنندگی و سستی می‌شود.

به همین دلیل مراقبت از پوست و داشتن روتین پوستی با استفاده از محصولات بهداشتی مراقبت از پوست و مو مناسب دارای اهمیت بسیاری است و هرچه مراقبت از پوست از سنین پایین‌تری صورت گیرد، نتایج آن بلندمدت‌تر خواهد بود. همچنین مراقبت صحیح از مو می‌تواند از انواع خاصی از ریزش مو جلوگیری کرده و موهای شما را سالم نگه دارد.

روتین پوستی چیست؟

مراقبت روزانه از پوست و مو پایه و اساس محافظت و سلامت پوست و مو است. این شامل تمیز کردن صحیح و استفاده از محصولات مراقبت از پوست و مو مانند کرم‌های ضد آفتاب، شوینده، مرطوب‌کننده و آبرسان و لایه بردار مناسب است. این مراقبت‌های روزانه که برای مراقبت از پوست انجام می‌دهیم را روتین پوستی می‌گویند. انجام منظم و اصولی روتین پوستی با محصولات بهداشتی مراقبت از پوست و مو مناسب می‌تواند منجر به رفع بسیاری از مشکلات پوستی و جلوگیری از پیری و فرسودگی پوست شود.

روتین پوستی

انتخاب محصولات بهداشتی مراقبت از پوست و مو متناسب با نوع پوست

یکی از فاکتورهای مهم در تاثیر بهینه محصولات بهداشتی مراقبت از پوست و مو، تناسب آن با نوع پوست و مو است. تاثیر مثبت برخی محصولات به معنای لزوم اثرات مثبت بر پوست و موی دیگران نیست. پوست‌ ها به سه نوع پوست چرب، پوست خشک، پوست مختلط و پوست معمولی دسته‌بندی می‌شوند. اولین اقدام قبل از استفاده از این محصولات، شناخت نوع پوست و استفاده از محصولات بهداشتی مراقبت از پوست و مو متناسب با نوع پوست است. خوشبختانه در بیشتر موارد بر روی برچسب محصولات به نوع پوست مناسب آن محصول اشاره شده است.

انواع محصولات بهداشتی مراقبت از پوست و مو

همانطور که بدن برای سلامتی طولانی ‌مدت به تغذیه مناسب نیاز دارد، پوست و مو نیز برای داشتن سلامت و ظاهر سالم نیازمند مراقبت مناسب هستند. محصولات بهداشتی مراقبت از پوست و مو تنوع گسترده‌ای دارند و استفاده صحیح از آن متناسب با نوع پوست می‌تواند تاثیر زیادی در زیبایی پوست شما داشته باشد. در ادامه به برخی از مهم‌ترین محصولات بهداشتی مراقبت از پوست و مو مناسب استفاده روتین اشاره خواهیم کرد:

شوینده‌ها و پاک کننده‌های پوست

شوینده‌ها از محصولات بهداشتی مراقبت از پوست و مو هستند که هر گونه آلودگی، چربی و سلول‌های مرده را از پوست و موی شما برطرف ساخته و مانع بسته شدن منافذ پوست و بروز جوش یا آکنه می‌شوند. قدم اول روتین پوستی، شناخت نوع پوست و انتخاب شوینده مناسب متناسب به نوع پوست است. صابون‌ها، شامپو بدن و شامپوی سر از عمده‌ترین شوینده ها و پاک‌کننده‌های پوست هستند که انتخاب آن‌ها نیز باید براساس نوع پوست و مو صورت گیرد.

انواع محصولات بهداشتی مراقبت از پوست و مو

ضدآفتاب ها

ضد آفتاب‌ها مهم‌ترین و ضروری‌ترین محصولات بهداشتی مراقبت از پوست و مو هستند که مانع آسیب‌ اشعه ماورابنفش خورشید به پوست می‌شوند. نور خورشید مهم‌ترین عامل پیری پوست، لکه‌های پوستی و در حالت خطرناک‌تر، سرطان پوست است که با استفاده مناسب از ضدآفتاب می‌توان اثرات آن را به حداقل رساند. میزان محفاظت ضدآفتاب‌ها با فاکتوری تحت عنوان SPF مشخص می‌شود که حداقل باید ۳۰ باشد. انواع مختلفی از ضدآفتاب‌ در بازار موجود است که می‌توان گزینه مناسب را متناسب با نوع پوست انتخاب کرد.

مرطوب‌کننده و آب رسان‌ها

مرطوب‌کننده‌ها و آبرسان‌ها باعث افزایش رطوبت پوست می‌شوند. در حقیقت ترکیبات خاص موجود در این محصولات بهداشتی مراقبت از پوست و مو می‌توانند جایگزین چربی پوست و یا مانع از دست دادن رطوبت پوست شوند. این محصولات در بازار به صورت کرم یا لوسیون در دسترس‌ند.

کرم دور چشم

شوینده‌ها، مرطوب‌کننده‌ها و ضدآفتاب‌ها روتین پایه هستند، ولی در صورت امکان بهتر است محصولاتی چون کرم دور چشم را نیز به آن اضافه کرد. افزایش سن، عوامل محیطی، خواب ناکافی و برخی عوامل دیگر می‌توانند موجب تیرگی، چین و چروک و پف زیرچشم شوند. استفاده منظم از کرم‌های دور چشم مناسب می‌تواند به کاهش این مشکلات و جلوگیری از مشکلات بیشتر کمک کند.

محصولات پاکسازی صورت

محصولات پاکسازی صورت دسته‌ای از محصولات بهداشتی مراقبت از پوست و مو هستند که برای جلوگیری از بسته شدن منافذ پوستی و پاکسازی پوست از چربی اضافه، لایه‌های شاخی و مرده پوست استفاده می‌شوند. نقش این آلودگی‌ها در ایجاد جوش و آکنه در پوست، نشان از اهمیت پاکسازی پوست است. ماسک‌ها، اسکراب‌ها و لوسیون‌های دارای سالیسیلیک اسید یا اسید گلیکولیک جزء محصولات پاکسازی صورت هستند.

پاکسازی صورت

کرم های مغذی و سفت کننده

با افزایش سن میزان تولید کلاژن و دیگر مواد مغذی و سفت‌کننده پوست به‌تدریج کاهش می‌یابد و پوست دچار مشکلاتی چون خشکی، چربی و شل‌شدگی می‌شود. کرم‌های مغذی و سفت‌کننده پوست، گزینه‌هایی عالی برای مراقبت از پوست هستند که می‌تواند آرزوی داشتن پوستی زیبا و شاداب در زمان پیری را برآورده سازند.

سرم پوست

سرم پوست از محصولات بهداشتی مراقبت از پوست و مو هستند که برای روشن کردن، سفت کردن بافت و آبرسانی منظم پوست مورداستفاده قرار می‌گیرند. سرم‌های حاوی ویتامین C، رتینول و هیالورونیک اسید از بهترین سرم‌های پوستی هستند که هر کدام تاثیرات خاصی دارند.

ماسک صورت

از ماسک صورت به‌منظور آبرسانی، رفع چربی اضافه و بازکردن منافذ پوستی استفاده می‌شود و بسته به مواد موجود دارای اثرات متفاوتی چون سفت‌کنندکی، آبرسانی و ایجاد شفافیت هستند.

سرم و روغن مو

سرم و روغن مو از محصولات مراقبتی موی سر هستند که برای شفاف‌سازی و رطوبت دهی موها استفاده می‌شوند. روغن آرگان، روغن نارگیل و روغن زیتون در این دسته قرار دارند.

ماسک مو

از ماسک مو برای محافظت از موهای آسیب‌دیده، تقویت مو و افزایش نرمی و درخشندگی مو استفاده می‌شود. ماسک‌های مو دارای ترکیبات مختلفی هستند که باید متناسب با نوع و حالت موی سر استفاده شوند. مثلا ماسک موهای حاوی روغن آرگان برای موهای خشک و ماسک موهای حاوی کراتین برای موهای آسیب‌دیده و رنگ شده مناسب هستند. برای خرید شامپو و مراقبت از موی خود به موتور جستجوی بریم خرید مراجعه کنید.

ماسک مو

مزایای استفاده از محصولات بهداشتی مراقبت از پوست و مو

محصولات آرایشی بهداشتی جزئی جدانشدنی از زندگی امروز بشر هستند. استفاده صحیح و اصولی از محصولات مراقبتی پوست و مو سالم علاوه بر حفظ سلامتی پوست و مو، دارای مزایای اجتماعی و روان‌شناختی بسیاری است. چرا که ظاهر افراد نقش تعیین‌کننده‌ای در میزان اعتماد به نفس آن‌ها دارد. محافظت از پوست در برابر آسیب‌های محیطی، کاهش تعریق و بوی بد بدن، حفظ زیبایی و سلامت موها، تغذیه و سفت کردن پوست، رفع جوش، آکنه وغیره از مزایای استفاده از محصولات مراقبتی پوست و مو است.

میزان استفاده از محصولات بهداشتی مراقبت از پوست و مو

بازار درمان‌ها و محصولات مراقبتی پوست و مو از رونق بسیار بالایی برخوردار است که نشان از اهمیت و نقش این محصولات در مراقبت از پوست و مو و داشتن پوست سالم است. به طور مثال تحقیقات نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها سالانه حدود ۵ میلیارد دلار یا بیشتر را صرف محصولات بهداشتی مراقبت از پوست و مو، محصولات ضد پیری و روش‌های زیبایی مانند لایه برداری شیمیایی، فیلر و لیزر، برای بهبود ظاهر پوست می‌کنند.

بهترین محصولات بهداشتی مراقبت از پوست و مو

در حال حاضر برندهای خارجی و داخلی زیادی در زمینه تولید محصولات مراقبتی پوست و مو فعالیت می‌کنند. از برندهای صاحب نام تولیدکننده‌ی بهترین محصولات بهداشتی مراقبت از پوست و مو می‌توان به برندهای مک کانادا، لورال فرانسه، کلینیک آمریکا، بادی شاپ انگلستان، لیراک آلمان، تاچا ژاپن، ایزدین اسپانیا، بایودرما، اون، لانکوم و فیلورگا از فرانسه اشاره کرد.

بهترین محصولات بهداشتی مراقبت از پوست و مو

سخن پایانی

 داشتن پوست و موی سالم یکی از الویت‌های بسیاری از افراد به‌خصوص بانوان است. با داشتن تغذیه‌ی صحیح، نوشیدن آب فراوان و استفاده درست و اصولی از محصولات بهداشتی مراقبت از پوست و مو متناسب با نوع پوست و موی خود می‌توانید بسیاری از مشکلات و معایب پوست خود را برطرف کنید و از داشتن پوستی صاف و شفاف و موهایی سالم و درخشان لذت ببرید. امیدواریم مطالب ذکر شده بتواند به شما در داشتن یک روتین پوستی صحیح کمک کند.

همانطور که می‌دانید قیمت محصولات مختلف روزبه‌روز در حال تغییر است، بنایراین باید قبل از هر چیزی اطلاعات خود را مدام به‌روز‌رسانی کنید. به همین منظور می‌توانید به و بسایت «بریم‌ خرید» مراجعه کرده و با مقایسه قیمت محصولات متنوع از فروشنده‌های مختلف، مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید.

موتور جستجوی «berimkharid» علاوه بر ارائه قیمت روز، اطلاعات کاملی را از مشخصات ظاهری و فنی محصولات مختلف در اختیار شما قرار می‌دهد. به‌این‌ترتیب اگر به سلامت پوست خود اهمیت می‌دهید می‌توانید با خیال راحت برای خرید لوازم بهداشتی اقدام و بهترین خرید را انجام دهید.