راهنمای جامع انتخاب و خرید انواع لوازم ورزشی

478
راهنمای جامع انتخاب و خرید انواع لوازم ورزشی

هیچکس از فواید ورزش و تاثیرات بی نظیر آن بر افزایش سلامت بدن بی‌اطلاع نیست و همه می‌دانیم که برای داشتن زندگی بهتر، باید ورزش را در برنامه روزمره خود بگنجانیم. با توجه به اینکه تمرینات مختلفی با اهداف گوناگون وجود دارند، باید برنامه‌ای مطابق با نیاز هر شخص در نظر گرفته شود.

بسیاری نمی‌دانند چگونه ورزش و تمرین‌های مورد نیاز خود را انتخاب کرده یا برای انجام آن‌ها از چه نوع لوازم ورزشی استفاده کنند. ما در این مقاله از سایت بریم خرید نیم نگاهی به تمرین‌های مناسب برای شروع انداخته و سپس لوازمی که برای ورزش به آن‌ها نیاز خواهید داشت را بررسی می‌کنیم. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

بهترین تمرین ها برای شروع ورزش

برای ورزش علی رغم داشتن انرژی زیاد بهتر است با ورزش های سبک با زمان‌های کوتاه شروع کنید و پس از مدتی با سازگار شدن بدنتان، میزان فعالیت و سنگینی حرکات را به تدریج افزایش دهید. ورزش‌های سبک حتی بدون لوازم ورزشی خاص نیز می‌توانند به بالا بردن ضربان قلب و تعریق منجر شوند. بنابراین اگر در ابتدا با ورزش‌ها و حرکات سنگین شروع کنید پس از مدتی ورزش را کنار خواهید گذاشت.

بسیاری از افراد برای ورزش کردن، خانه را انتخاب می‌کنند و تمایل دارند با انجام تمرین‌های ورزشی در منزل فعالیت بدنی خود را افزایش داده و گامی در جهت افزایش سلامتی خود بردارند. اگر شما هم از این دسته افراد هستید می‌توانید از اپلیکیشن‌هایی که برای این منظور طراحی شده‌اند کمک بگیرید و با انجام ورزش‌های سبک فعالیت خود را آغاز کنید. اگر تمایلی به ورزش در خانه نداشته باشید تمرین‌هایی همچون پیاده‌روی و دویدن بهترین گزینه‌ها برای شروع محسوب می‌شوند که تنها لوازم ورزشی مورد نیاز برای اینکار یک جفت کفش طبی مناسب است.

به طور کلی دو گروه تمرینی هوازی و قدرتی وجود دارد که هر کس باید با توجه به هدفی که از ورزش کردن دارد آن را انتخاب کند. به عنوان مثال برخی از افراد ورزش را برای ورزیده شدن اندام خود انتخاب کرده و برخی دیگر برای به دست آوردن لاغری و استقامت بالای بدنی که برای هرکدام از این افراد تمرین‌ها و لوازم ورزشی خاصی وجود دارد. در ادامه به معرفی کامل‌تری از این دو گروه می‌پردازیم.

انواع لوازم ورزشی

ورزش‌های هوازی

به طور کلی می‌توان گفت فعالیت‌های استقامتی که به بالا رفتن ضربان قلب و در نتیجه افزایش گردش خون منجر می‌شوند در گروه ورزش‌های هوازی قرار می‌گیرند. در این نوع تمرین‌ها شدت فعالیت بدنی متغیر بوده و با مصرف انرژی و درگیر کردن عضلات بزرگ بدن همراه است.

ورزش‌هایی همچون دویدن، پیاده روی تند، دوچرخه سواری، ایروبیک، زومبا، رقص، طناب زدن و شنا همگی در گروه هوازی قرار دارند که برای انجام هر یک لوازم ورزشی خاصی نیاز نیست. به عنوان مثال برای دوچرخه سواری می‌توانید علاوه بر تهیه یک دوچرخه، از دوچرخه‌های ثابت موجود در باشگاه‌های ورزشی نیز استفاده کنید. این فعالیت‌ها علاوه بر سوزاندن کالری، کاهش چربی‌های بدن و تناسب اندام فواید بسیاری برای سلامتی دارند که برخی از مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • افزایش سلامت قلب و بهبود عملکرد آن
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • افزایش حجم و بهبود عملکرد ریه‌ها و در نتیجه بالا رفتن استقامت بدن
  • پیشگیری و درمان افسردگی و اضطراب
  • احساس سرزندگی و عزت نفس با ترشح هورمون اندروفین
  • بهبود قوای جنسی

ورزش‌های قدرتی

تمرینات قدرتی فعالیت‌هایی ورزشی هستند که در جهت بهبود قدرت و استقامت بدن طراحی شده‌اند و با استفاده از وزنه‌های آزاد و یا وزن بدن به قوی کردن ماهیچه‌ها و افزایش حجم و قدرت آن‌ها می‌پردازد. استفاده از لوازم ورزشی همچون دمبل، وزنه، بندها و کش‌های مقاومتی و دستگاه‌های بدنسازی در این نوع ورزش‌ها به وفور دیده می‌شود اما تنها به آن‌ها محدود نیست.

ناگفته نماند که این نوع ورزش‌ها تنها برای حجیم کردن بدن مورد استفاده قرار نمی‌گیرند؛ بلکه می‌توان آن‌ها را با سرعت بالاتر، به تعداد کمتر و با استفاده از وزنه‌های سنگین‌تر نیز انجام داد که تنها به نیرومند شدن ماهیچه‌ها کمک کند. از این رو می‌توان گفت فعالیت‌های قدرتی حتی برای کسانی که نمی‌خواهند تغییری در ظاهر خود ایجاد کنند نیز در صورت استفاده از برنامه و لوازم ورزشی صحیح مناسب است.

ورزش‌های قدرتی

فواید ورزش‌های قدرتی

از فواید ورزش‌های قدرتی به جز ماهیچه سازی و تقویت آن‌ها در بدن می‌توان به موارد زیر نیز اشاره کرد:

  • چربی سوزی بالا برای کاهش وزن سریع به ویژه چربی‌های دورشکم
  • بالا بردن قدرت جسمانی و جلوگیری از ناتوانی جسمی در سنین بالاتر
  • پیشگیری و رفع استرس، اضطراب و افسردگی
  • بالا بردن توده عضله بدون چربی
  • بالا رفتن تعادل و انعطاف پذیری بدن
  • افزایش قدرت و مقاوم سازی استخوان‌ها و بهبود عملکرد مفاصل
  • افزایش سلامت قلب و مغز
  • کنترل قند خون

البته باید توجه داشته باشید که هر یک از انواع رشته‌های ورزشی در راستای هدف هر فرد و لوازم ورزشی نیز در جهت رشته انتخابی، برگزیده می‌شوند، اما به طور کلی توصیه می‌شود برنامه ورزشی خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که بتوانید از هر دو گروه قدرتی و هوازی در آن بهره ببرید. این کار به شما کمک می‌کند علاوه بر ایجاد تنوع و عدم تکراری شدن، بتوانید راحت‌تر به هدف خود برسید.

انواع لوازم ورزشی

برای ورزش کردن می‌توانید از وزن بدن خود استفاده کرده و یا از تجهیزات ورزشی مختلفی برای افزایش تاثیر ورزش و رسیدن به هدف کمک بگیرید. لوازم ورزشی به طور کلی به دو دسته خانگی و باشگاهی تقسیم بندی می‌شوند که هر کدام ویژگی‌ها و امکانات مخصوص خود را داشته و برای ورزش‌های خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

به عنوان مثال تردمیل دستگاهی است که از انواع مختلف آن می‌توان هم در باشگاه و هم در خانه استفاده کرد که برای شروع ورزش نیز بسیار مناسب است. از دیگر لوازم و تجهیزات ورزشی نیز می‌توان به کش‌های ورزشی، دمبل، انواع دوچرخه، کتل بل، هالتر، طناب ورزشی و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد.

انتخاب و خرید لوازم ورزشی اصل در کیفیت فعالیت بدنی و سلامت فرد تاثیر مستقیمی دارد. در این خصوص پیشنهاد می‌کنیم تنها با سرچ کالای موردنیاز خود در سایت بریم خرید، فروشندگان مختلف با قیمت‌های متفاوت را مشاهده کرده و سپس باتوجه به نیاز و بودجه در دسترس خود محصول موردنظر را انتخاب کنید.

لوازم ورزشی بدنسازی

تجهیزاتی که برای بدنسازی مورد استفاده قرار می‌گیرند انواع مختلفی دارند که برخی از آن‌ها دستگاه‌هایی بزرگ با کاربردهای چندکاره و برخی قطعات کاربردی ساده هستند. در این بخش می‌خواهیم برخی از لوازم ورزشی مناسب این رشته را بررسی کنیم.

انواع لوازم ورزشی بدنسازی

دمبل

دمبل‌ها از انواع پرکاربرد تجهیزات ورزشی برای بدنسازی هستند که در رشته‌های دیگری همچون رشته‌های رزمی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. استفاده از این ابزار به افزایش نیروی بدن و تعادل ماهیچه‌ها کمک شایانی می‌کند. با توجه به تنوع بالای دمبل‌ها در میان لوازم ورزشی شما می‌توانید با توجه به نیاز خود از ارزان‌ترین تا گران‌ترین دمبل‌های سبک یا سنگین را تهیه کنید.

هالتر

یکی از پرطرفدارترین لوازم ورزشی پسرانه و دخترانه، هالتر نام دارد که میله‌ای بلند با وزنه‌هایی در دو طرف است. این ابزار کمک می‌کند تا پرورش عضلات به صورت یکپارچه انجام شده و با توجه به نوع هالتر می‌توان از آن در جهت چربی سوزی، افزایش نیروی سراسری بدن، تقویت استخوان‌ها و همچنین رسیدن به اندام ایده‌آل استفاده کرد.

وزنه‌های آزاد

این وزنه‌ها در سه نوع آهنی، پلاستیکی و پوشش پلاستیکی تولید می شوند که در پرورش اندام‌ها تاثیر بسزایی دارند. وزنه‌های آهنی با پوشش پلاستیکی پرکاربردترین لوازم ورزشی در این میان هستند که برای محافظت از کف اتاق یا باشگاه ساخته شده و همانند وزنه‌های آهنی طول عمر بالایی دارند. وزنه‌های کاملا پلاستیکی برای استفاده طولانی مدت مناسب نبوده و تاثیر آنچنانی نیز نخواهند داشت.

دستگاه‌های سیم کش

این دستگاه‌ها جزئی از لوازم ورزشی مفید برای هدف قرار دادن تک تک عضلات بدن شناخته می‌شوند. سیستم کابل یا قرقره با قابلیت بالا و پایین رفتن، برای بسیاری از حرکت‌های بدنسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد که از جمله آن‌ها می‌توان به حرکت جلوبازو با سیم کش از جلو و حرکت جلو پا با دستگاه اشاره کرد.

لوازم ورزشی تکواندو

تجهیزات ورزشی رشته تکواندو شامل لباس تکواندو، لوازم محافظتی، ساک ورزشی، زیرانداز و کفش مناسب است که هر کدام دارای کارایی و ویژگی‌های خاصی هستند و باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند. لوازم ورزشی محافظتی در این رشته عبارتند از:

لوازم ورزشی تکواندو

  • دستکش تکواندو برای جلوگیری از آسیب‌های جدی به انگشتان
  • ساعدبند برای کاهش شدت ضربه حریف
  • محافظ دهان برای جلوگیری از گازگرفتن و شکستن دندان‌ها
  • هوگو برای محافظت از قسمت قفسه سینه و شکم
  • کلاه مخصوص برای محافظت از سر و گوش‌ها
  • کاپ برای محافظت از کشاله ران و اندام‌های حساس
  • ساق بند از جنس پلی اورتان برای کاهش شدت ضربه به پاها

لوازم ورزشی بوکس

ورزش بوکس نیز همچون سایر رشته‌های ورزشی به تجهیزات خاصی نیاز دارد که در ادامه به معرفی مختصری از آن‌ها می‌پردازیم:

لوازم ورزشی بوکس

  • کیسه بوکس از لوازم ورزشی اصلی این رشته به شمار می‌رود که در انواع سنگین، سرعتی و دوطرفه برای انجام تکنیک‌های مشت زنی مورد استفاده بوکسورها قرار می‌گیرد.
  • کفش مخصوص چرمی که معمولا ساقدار هستند.
  • دستکش بوکس که دارای دو نوع تمرینی و حرفه‌ای برای مسابقات بوده که تفاوت کلی‌شان در میزان فوم به کار رفته در آن‌هاست. در دستکش‌های تمرینی برای محافظت از دست در برابر ضربات وارده بر کیسه بوکس ۵ سانتی‌متر فوم استفاده شده است. در حالی‌که دستکش‌های مسابقه‌ای با هدف توانایی بیشتر برای وارد کردن ضربه به حریف فوم کمتری دارند.
  • باند بوکس از لوازم ورزشی مخصوص این رشته است که در راستای مچ و انگشتان بسته شده و وظیفه محافظت از آن‌ها را بر عهده دارد.
  • کلاه بوکس که در یک نوع از قسمت‌های مختلف سر، صورت و فک و در نوع دیگر از بینی و دهان محافظت می‌کند.
  • محافظ کشاله و ران که برای پیشگیری از ضربات احتمالی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • محافظ لثه که از جنس پلاستیکی بوده و استفاده از آن در مسابقات اجباری است.

لوازم ورزشی یوگا

یوگا ورزشی است که علاوه بر افزایش انعطاف پذیری، قدرت عضلانی و استقامتی، در رسیدن به آرامش و رهایی از استرس نیز بسیار تاثیرگذار است. از لوازم ورزشی ضروری این رشته می‌توان به مت یا تشک یوگا، حوله برای تمرین‌های یوگای داغ، توپ مخصوص، تاب اریال برای فاصله گرفتن از زمین، کمربند (طناب یا باند) یوگا، کش پیلاتس، آجر و چرخ مخصوص یوگا اشاره کرد.

لوازم ورزشی یوگا

لوازم ورزشی بچگانه

با فراگیر شدن بازی‌های کامپیوتری و موبایلی بسیاری از کودکان تحرک بسیار کمی دارند که سلامت آن‌ها را با خطری جدی مواجه می‌کند. از این رو تهیه لوازم ورزشی مخصوص کودکان می‌تواند به افزایش جنب و جوش و تحرک در آن‌ها کمک کند.

وجود رشته‌های ورزشی گوناگون و متنوع سبب شده تا لوازم مختلفی برای کودکان نیز طراحی و تولید شود تا آن‌ها نیز از ورزش مورد علاقه خود بی نصیب نمانند. از پرطرفدارترین لوازم ورزشی برای کودکان می‌توان لوازم رشته‌های مختلف فوتبال، بسکتبال، گلف، بدمینتون، بوکس، تیراندازی با کمان، دارت، اسکوتر، اسکیت، فوتبال دستی، والیبال و پینگ پنگ را نام برد.

کفش‌ها و لباس‌های ورزشی مخصوص برای کودکان و تجهیزات کوهنوردی، لوازم شنا، ورزش‌های رزمی و بسیاری از لوازم دیگر را می‌توانید از فروشگاه‌ها معتبر ارائه شده در این سایت خریداری کنید. این تجهیزات علاوه بر اینکه برای هر رشته ورزشی ضروری هستند، به کودک شما انگیزه‌ای برای پیشرفت در آن رشته را می‌دهد.

خرید انواع لوازم ورزشی

برای شروع ورزش پس از مشخص کردن هدف خود باید برنامه‌ها و وسایل مورد نیاز را تهیه کنید. با توجه به اینکه ورزش، فعالیتی برای افزایش سلامتی و توان بدن محسوب می‌شود، انتخاب و استفاده درست از لوازم ورزشی در کنار کیفیت بالای آن امری ضروری و مهم خواهد بود.

از این رو ما در این سایت با جمع آوری بهترین فروشندگان محصولات مورد نیاز شما در زمینه تجهیزات ورزشی سعی داریم تا در انتخابی مناسب راهنمایتان باشیم. شما می‌توانید در موتور جستجوی سایت بریم خرید به فروشندگان مختلف دسترسی داشته و با مقایسه کالاها و قیمت‌ها از خرید خوبی بهره‌مند شوید.