راهنمای گام‌به‌گام بستن زنجیر چرخ و نکاتی که باید بدانید

556
راهنمای گام‌به‌گام بستن زنجیر چرخ و نکاتی که باید بدانید

اگر به طور مرتب به کوهستان‌ها یا مناطق برفی سفر می‌کنید، دیر یا زود مجبور به استفاده از زنجیر چرخ خواهید شد.  با تهیه مجموعه مناسب برای وسیله نقلیه خود در  سایت بریم خرید خود شروع کنید.

قبل از اقدام به بستن زنجیر چرخ این دو کار را انجام دهید

وقتی به زنجیر چرخ نیاز دارید که شرایط رانندگی ناخوشایند است.  برف در حال پایین آمدن است، ترافیک عبوری لجن‌پاشی می‌کند، جاده لغزنده است و ممکن است هوا تاریک باشد.  اولین باری که زنجیر خود را می‌بندید این کار را نکنید.

  1. قبل از سفر یکبار نصب زنجیرهای جدید خود را تمرین کنید. از یک گاراژ ماشین استفاده کنید تا مطمئن شوید که زنجیر چرخ زمستانی شما اندازه مناسبی دارد و به راحتی آنها را به ماشین بپوشانید.
  2. یک کیت ایمنی سفر جاده‌ای زمستانیساده را با دستکش‌های گرم، لایه‌های ضد آب و موارد دیگر کنار هم قرار دهید تا رانندگی زمستانی خود را ایمن تر و راحت تر کنید.  در زمستان، همیشه این کیت اضطراری و زنجیر چرخ را در وسیله نقلیه خود حمل کنید.

زمان و نحوه نصب زنجیر چرخ

زمان و نحوه نصب زنجیر چرخ

وقتی زنجیر خود را راحت نصب کردید، آماده برخورد با برف هستید.

  1. مراقب باش. اگر در جاده هستید، تا آنجا که ممکن است بر روی یک شانه ایمن حرکت کنید.  چراغ خطر خود را روشن کنید.  لایه‌های ضد آب، کلاه، چراغ جلو و دستکش‌های کیت سفر جاده‌ای زمستانی خود را بپوشید.
  2. لاستیک‌های صحیح را شناسایی کنید اگر وسیله نقلیه شما دیفرانسیل جلو باشد، زنجیر چرخ جلو می‌رود. اگر دیفرانسیل عقب باشد، زنجیر در عقب می‌رود.  اگر تمام چرخ متحرک است، لطفاً دفترچه راهنمای مالک خود را بررسی کنید.  اگر مطمئن نیستید، می‌توانید از کارشناسان  کمک بخواهید.

زنجیر و دستورالعمل‌ها را بیرون بکشید. در حالی که وسیله نقلیه خود را پارک کرده‌اید، کیف را باز کنید و دستورالعمل‌ها و اولین زنجیر خود را بیرون بیاورید. هر کیسه دو زنجیر دارد. تشک آموزشی پلاستیکی همراه با زنجیر شما می‌تواند به عنوان مانعی بین شما و برف استفاده شود تا شما را خشک نگه دارد.

زنجیر خود را باز کنید.  آنها را از کابل با روکش پلاستیکی نگه دارید، مطمئن شوید که همه چیز صاف است و زنجیرها روی یکدیگر حلقه نشده‌اند.  زنجیر خود را بالا نگه دارید تا انتهای زرد در دست چپ و انتهای آبی در دست راست شما باشد.

زنجیرها باید شل آویزان شوند و قلاب‌های فلزی که در امتداد بخش‌های زرد و آبی دیده می‌شوند باید رو به شما باشند تا به لاستیک‌های شما آسیب نرسانند.

زنجیر را روی تایر خود قرار دهید و کابل را وصل کنید.  زنجیر خود را روی زمین بگذارید و آنها را به پشت لاستیک فشار دهید، انتهای کابل زرد اول، از سمت راست به چپ.

هنگامی که زنجیرها پشت چرخ قرار گرفتند، هر دو انتهای آن را بگیرید و بالای تایر بکشید.  باید زنجیر را روی محور خود احساس کنید.

این به شما این امکان را می‌دهد که به راحتی انتهای زرد و آبی کابل را با لغزش یک سر به سر دیگر و کشیدن آنها در جای خود وصل کنید.

قلاب قرمز را وصل کنید.  اکنون که کابل در بالا وصل شده است، به دنبال قلاب قرمز رنگی که دقیقاً در مقابل اتصال کابل قرار دارد، بگردید.  قلاب قرمز سمت راست را به اولین پیوند طلایی موجود در سمت چپ وصل کنید.

شکل الماس را بررسی کنید.  زنجیر متصل را به بالای لاستیک فشار دهید.  شما باید شکل الماس را در زنجیر در مقابل لاستیک خود ببینید.  بین هر یک از این الماس‌ها ریل مرکزی قرار دارد که باید در وسط آج لاستیک قرار گیرد.

زنجیر قرمز را در امتداد پایین وصل کنید.  اکنون که کابل در بالا وصل شده است، به دنبال قلاب قرمز رنگی که دقیقاً در مقابل اتصال کابل قرار دارد، بگردید.  قلاب قرمز سمت راست را به اولین پیوند طلایی موجود در سمت چپ وصل کنید.  زنجیر متصل را به بالای لاستیک فشار دهید.

پایین زنجیر شامل یک زنجیر کشی قرمز با بانجی در سمت راست شما و یک راهنمای زنجیر در سمت چپ است.  اینها را به سمت خودت بکش

زنجیر بلند قرمز را بردارید و آن را از طریق راهنمای زنجیر رد کنید و با هر دو دست تا جایی که می‌توانید محکم بکشید.  با استفاده از بانجی نکشید.  با کشیدن، یکی از حلقه‌های زنجیر به شکاف راهنمای زنجیر قرمز راه پیدا می‌کند و آن را در جای خود قفل می‌کند.

با استفاده از انتهای بانجی زنجیر قرمز، آن را از میان یک یا هر دو حلقه قرمز بکشید و آن را روی یک زنجیر طلایی در مقابل حلقه‌های قرمز محکم کنید.  اگر نمی‌توانید آن را از هر دو حلقه عبور دهید، اشکالی ندارد، یکی را محکم بکشید و آن را به یک زنجیره جانبی در سمت چپ حلقه وصل کنید.

روی تایر دوم تکرار کنید.  این مراحل را برای نصب زنجیر در طرف دیگر وسیله نقلیه خود تکرار کنید.

کمی به جلو برانید.  گام بعدی این است که حدود ۱۵ فوت یا یک طول کامل ماشین را به جلو برانید.  این به زنجیر فرصتی برای استراحت و نشستن روی لاستیک‌های شما می‌دهد.

زنجیر را دوباره سفت کنید برای از بین بردن هر گونه شلی، انتهای لاستیکی زنجیر کشش قرمز را باز کنید و دوباره آن را محکم بکشید.  پس از سفت شدن، زنجیر قرمز را از میان حلقه‌ها هدایت کنید و دوباره انتهای بانجی را محکم به زنجیر سمت طلایی بچسبانید.

زنجیر باید روی لاستیک محکم باشد  و در صورت شنیدن تماس آنها با وسیله نقلیه خود، حتما متوقف شوید.  اگر زنجیر شما هنوز شل است، قلاب بانجی را باز کنید و قلاب قرمز را مستقیماً در مقابل راهنمای زنجیر تنظیم کنید.  قلاب را باز کنید و دوباره به محکم ترین موقعیت یکی از سه حلقه زنجیر طلایی وصل کنید.  اشکالی ندارد اگر لینک‌های اضافی آزاد باشند.  اکنون، شما آماده هستید تا زنجیر خود را دوباره وصل کنید.

چگونه با زنجیر برف روی لاستیک خود رانندگی کنید

چگونه با زنجیر برف روی لاستیک خود رانندگی کنید

هنگام رانندگی با زنجیر چرخ، به صدای بلند سیلی یا فلز روی فلز گوش دهید.  اگر نشانه‌ای مبنی بر شکستن زنجیر یا برخورد با خودروی خود شنیدید، در اسرع وقت با خیال راحت توقف کنید.  زنجیرهای شل یا شکسته که می‌چرخند می‌توانند به دور یک قطعه ضربه‌ای بپیچند و آسیب زیادی به وسیله نقلیه شما وارد کنند.  برای کمک به جلوگیری از آسیب، در اینجا چند نکته برای رانندگی در هنگام نصب زنجیر چرخ زمستانی بر روی وسیله نقلیه خود آورده شده است.

  • بیش از ۲۵ مایل در ساعت نروید، در غیر این صورت می‌توانید به زنجیر چرخ یا وسیله نقلیه خود آسیب بزنید
  • هرگز روی پیاده روهای خالی رانندگی نکنید
  • با استارت زدن یا ترمز ناگهانی از قفل کردن یا چرخاندن چرخ‌ها خودداری کنید

از بین بردن زنجیر برف از لاستیک‌های خود

از بین بردن زنجیر برف از لاستیک‌های خود

در مکانی امن باشید و زنجیر را بردارید.  با جدا کردن بانجی و زنجیر از راهنما شروع کنید و آنها را از کشنده جدا کنید.  قلاب قرمز را باز کنید و سپس اتصال کابل آبی و زرد را باز کنید.  هنگامی که همه زنجیرهای شما جدا شدند و روی زمین قرار گرفتند، به آرامی چند فوت به عقب یا جلو بکشید تا بتوانید با خیال راحت آنها را بردارید.

نحوه بسته بندی و نگهداری زنجیر برف

نحوه بسته بندی و نگهداری زنجیر برف

در پایان سفر، زنجیر خود را در گاراژ بگذارید خشک شود.  اگر آنها را خیس بسته بندی کنید، ممکن است زنگ بزنند.

همچنین آنها را از نظر سایش بررسی کنید، به خصوص اگر آنها را روی آسفالت برای هر مسافتی رانندگی کرده باشید.  به دنبال نقاط صاف باشید و در صورت یافتن، آن را تعویض کنید.