راهنما و نکات خرید مناسب ترین کفش برای پیاده روی

497
مناسب ترین کفش برای پیاده روی

این روزها افراد بسیاری با استفاده از پیاده روی سعی در حفظ تناسب اندام و سلامت فردی خود دارند. با توجه به اهمیت بالایی که پا به عنوان قلب دوم بدن دارد، خرید کفش مخصوص پیاده روی از واجبات انجام این ورزش محسوب می‌شود. از این رو باید بدانید که کفش مناسب، چه ویژگی‌هایی دارد و برای انجام پیاده روی حتما آن را تهیه کنید.

کفش‌های انواع و مدل‌های مختلفی دارند و نمی‌توان از هر نوع کفشی برای انجام این ورزش استفاده کرد. برای انتخاب مناسب ترین کفش برای پیاده روی باید به راحت و سبک بودن و عدم وارد کردن فشار و آسیب به پا توجه کافی داشته باشید. برای اینکه بیشتر با مشخصات و ویژگی‌های کفش مناسب آشنا شوید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا نکات مهمی را برای خرید با هم بررسی کنیم.

مناسب ترین کفش برای پیاده روی

چه کفشی برای پیاده روی مناسب است؟

برای خرید کفش مناسب برای پیاده روی گزینه‌های زیادی پیش روی ما قرار می‌گیرد که انتخاب را کمی سخت می‌کند. به همین دلیل اگر قسمت‌های مختلف کفش را بشناسیم انتخاب برایمان راحت‌تر خواهد بود. هر کفش به چند بخش اصلی رویه، زیره، لایه میانی و تودوزی تقسیم بندی می‌شود که در ادامه با جزئیات بیشتری به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

رویه کفش

بخش رویه کفش که از جنس‌های مختلفی از جمله چرم، مش یا مواد مصنوعی ساخته می‌شود، علاوه بر محافظت از بخش بالایی پا، به محکم نگه داشتن کفش در پا نیز کمک می‌کند. کفش‌های مناسب پیاده روی که رویه مشبک از جنس پارچه‌ای دارند علاوه بر اینکه گردش هوا را در کفش ممکن می‌کنند از قیمت مناسبی نیز بهره می‌برند.

زیره و بخش میانی کفش

یکی از مهم‌ترین بخش‌های مناسب ترین کفش برای پیاده روی، زیره و بخش میانی آن است که باید ضربه گیر خوبی باشد و فشاری که در اثر ضربه به کفش وارد می‌شود را کمتر به پا انتقال دهد. زیره‌هایی که دارای قوس در بخش میانی هستند انتخاب خوبی برای پیاده روی به شمار می‌روند. علاوه بر قابلیت ضربه پذیری، توجه به سبک وزن بودن لایه میانی و تحمل فشار زیاد نیز از مواردی است که باید به آن ها توجه شود.

در رابطه با کفی کفش مناسب پیاده روی باید بدانید که در صورت نازک بودن کفی، میزان فشار وارده به پاشنه پا، به ویژه در مسیرهای طولانی زیاد بوده و مشکلاتی را به دنبال خواهد داشت. همچنین کفی کفش نباید ارتفاع زیادی داشته باشد.

خصوصیات کفش مناسب پیاده روی

همانطور که گفته شد یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که در تهیه مناسب ترین کفش برای پیاده روی باید به آن توجه داشته باشید، دارا بودن قابلیت تنفس کفش است. بالا رفتن سوخت و ساز و به دنبال آن دمای بدن در زمان پیاده روی باعث تعریق پا می‌شود و گردش هوا می‌تواند علاوه بر کاهش آن در خنک ماندن سطح پوست نیز تاثیر بسیاری داشته باشد. از دیگر ویژگی های کفش مناسب پیاده روی ارزان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مناسب ترین کفش برای پیاده روی

قابلیت انعطاف پذیری

از آنجا که خم شدن پنجه پا در زمان پیاده روی می‌تواند فشار زیادی به این ناحیه وارد سازد، بهتر است کفشی را برای این ورزش انتخاب کنید که دارای انعطاف پذیری خوبی باشد. در غیر این صورت احتمال درد گرفتن تاندون آشیل یا عضلات پشت ساق بسیار زیاد خواهد بود. البته توجه داشته باشید که کفش مناسب پیاده روی جنس سفت‌تری نسبت به کفش مخصوص دویدن دارد.

طراحی مناسب و راحتی

مناسب ترین کفش برای پیاده روی کفشی است که علاوه بر سبک وزن بودن، به گونه‌ای طراحی شده باشد که پای شما را در بهترین و راحت‌ترین حالت ممکن نگه‌دارد. کفش‌هایی که در قسمت پنجه کمی پهن‌تر از کفش‌های معمولی هستند فضای بیشتری در اختیار سینه پا قرار داده و سبب فشار به انگشتان نمی‌شوند.

 از سوی دیگر باید توجه داشته باشید که بهترین کفش برای پیاده روی علاوه بر داشتن مناسبترین قیمت، تنگ یا گشاد نیست. به بیان دیگر ویژگی کفش مناسب پیاده روی، اندازه بودن آن است که باید در انتخاب سایز آن دقت لازم را داشته باشید تا کفشی مناسب پاهای خود تهیه کنید تا عضلات پشت ران و کمرتان به دلیل کوچک یا بزرگ بودن کفش دچار آسیب نشوند.

راحت بودن پاشنه و رویه کفش

اگر پس از رد کردن بند کفش از تمام سوراخ‌ها، پیش از گره زدن قادر به بیرون آوردن پاشنه پا از کفش هستید باید بدانید که یکی از ویژگی‌های مناسب ترین کفش برای پیاده روی را دارد.. علاوه بر این رویه کفش را باید به گونه‌ای باشد که بر اثر تنگ بودن سبب فشار آمدن به پا نشود.

انتخاب کفش مناسب پیاده روی با توجه به فرم پا

اگر دقت کرده باشید می‌بینید که فرم پا در افراد مختلف حتی در صورت یکسان بودن سایز، متفاوت است. از این رو هر فرد باید کفشی مطابق با فرم پای خودش را تهیه کند. به طور مثال افرادی که کف پاهایشان صاف است و قوس ندارد، باید در انتخاب کفش پیاده روی به چندین نکته توجه داشته باشند:

  • کفشی که انتخاب می‌کنید باید در قسمت پنجه انعطاف کافی داشته باشد و به راحتی خم شود.
  • قسمت پوشاننده قوزک و مچ پا باید دارای استحکام لازم باشد تا از آن محافظت کند.
  • کفی کفش پیاده روی خود را از نوع سفت و محکم انتخاب کرده و تنها با مشورت پزشک از کفی طبی استفاده کنید.

انتخاب مناسب ترین کفش برای پیاده روی در این افراد با افرادی که دارای گودی کف پا هستند کاملا متفاوت است. به طوریکه افراد با گودی کف پا باید از کفش‌هایی با رویه و پنجه نرم و منعطف، کمی بلند که از داخل فضای بیشتری دارند استفاده کنند. بنابراین قبل از خرید حتما به فرم پای خود توجه داشته و پس از آن برای خرید کفش مناسب با بهترین قیمت از سایت ما کمک بگیرید.

عمر کفش مناسب پیاده روی

نمی‌توان به طور دقیق گفت هر کفش چه طول عمر مفیدی دارد و چقدر می‌توان از آن استفاده کرد اما چندین عامل در تعیین این زمان موثرند که با توجه به آن‌ها می‌توان به نتیجه‌ای رسید. به طور کلی طول عمر حدودی مناسب ترین کفش برای پیاده روی بین ۵۵۰ تا نهایتا ۸۰۰ کیلومتر است و پس از آن باید حتما کفش خود را عوض کنید. البته توجه داشته باشید که وزن هر فرد با سرعت فرسودگی کفش رابطه مستقیمی دارد و افرادی که وزن زیادی دارند نیاز به تعویض کفش در زمان کوتاه‌تری خواهند داشت.

نکات خرید کفش مناسب پیاده روی

برای اینکه بتوانید مناسب ترین کفش برای پیاده روی را تهیه کنید لازم ابتدا خصوصیات و فرم پای خود را بشناسید تا با توجه به آن برای خرید اقدام کنید. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که فرم پا پس از گذشت چند سال دچار تغییر می‌شود. بنابراین خصوصیات پای خود را بر حسب تجربیات گذشته در نظر نگیرید.

یکی دیگر از مواردی که بسیاری از افراد در هنگام خرید کفش پیاده روی رعایت نمی‌کنند زمان خرید است. پای انسان در طول روز به ویژه بعد از ظهر متورم می‌شود و با توجه به اینکه در زمان پیاده روی نیز این اتفاق برای پا می‌افتد خرید کفش باید در پایان روز انجام شود. در غیر اینصورت احتمال اینکه سایز کفش اشتباه انتخاب شود وجود دارد.

نکته دیگری که باید خاطر نشان شود این است که برای خرید اینترنتی حتما از طریق سایت‌های معتبر اقدام کرده و با مقایسه قیمت بین فروشگاه‌های مختلف، مناسب ترین کفش برای پیاده روی را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که تنها از روی ظاهر کفش، آن را نخرید و به مشخصات نوشته شده از آن‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشید.

مناسب ترین کفش برای پیاده روی

کلام پایانی

با توجه به اینکه کفش‌ها نقش مهمی در سلامت بدن و کیفیت پیاده روی ایفا می‌کنند، دقت و در نظر گرفتن ویژگی‌های خاصی برای انتخاب مناسب ترین کفش برای پیاده روی اهمیت زیادی پیدا می‌کند. ما در این مقاله سعی کردیم شما را با ویژگی‌های ضروری برای کفش پیاده روی آشنا کنیم.

 از سوی دیگر با جمع آوری بهترین فروشندگان انواع کفش مخصوص پیاده روی و ورزش، در سایت بریم خرید تلاش داریم تا شما را در انجام خریدی مطمئن، باکیفیت و مقرون به صرفه یاری دهیم. این امکان برای شما فراهم شده است تا تنها با چند کلیک و مقایسه قیمت و مشخصات کفش‌های مختلف، مناسب‌ترین کفش را با بهترین قیمت برای قلب دوم‌تان تهیه کنید.