معرفی لوازم ورزشی تکواندو – مشخصات و انواع

2367
لوازم ورزشی تکواندو

دفاع از خود و خانواده همواره از نیازهای لازم و ضروری است که چه در گذشته و چه در زمان حال مورد توجه عموم قرار گرفته است.  چنانچه اگر کسی این توانایی و قدرت را داشت موفق می‌شد که در برابر عوامل خارجی از خود و خانواده محافظت کند. از جمله ورزش‌های رسمی ‌و رزمی ‌که در سراسر جهان علاقه‌مندان بسیاری را به دنبال خود دارد ورزش تکواندو است که ما در این مقاله قصد داریم تا شما را درباره انواع لوازم ورزشی تکواندو، لباس و تجهیزات لازم در این باره آشنا کنیم. چنانچه به ورزش تکواندو علاقه‌مندید یا قصد دارید تمرینات حرفه‌ای تکواندو را پشت سر بگذارید لازم است با لوازم ورزشی آن‌ها آشنا شوید. پس به شما پیشنهاد می‌کنیم که تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

انواع لوازم ورزشی تکواندو

جهت انجام تمرینات تکواندو حرفه‌ای و حتی آماتور لازم است که ورزشکار یک سری وسایل ورزشی همراه خود داشته باشد. در این جا سوالی مطرح می‌شود که وسایل ورزشی تکواندو چیست؟ و شامل چه مواردی می‌شود؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که ورزش تکنواندو نیز همانند دیگر ورزش‌های رزمی ‌نیازمند رعایت یکسری اصول ورزشی بوده که از جمله آن‌ها داشتن وسایل ورزشی تکواندو است. از جمله وسایل و تجهیزات ایمنی برای ورزش تکواندو شامل مواردی به شرح ذیل می‌باشد.

لوازم ورزشی تکواندو

هوگو

هوگو محافظ ضربه‌گیری است که فرد تکواندو کار را از ضربات دست و پا به سینه و شکم ایمن نگه می‌دارد. در این مسابقات از هوگوی قرمز و آبی استفاده می‌شود که جنس این وسیله از فوم و لایه داخلی محافظتی آن‌ها از یک لایه پلی اتیلن تشکیل شده و تکواندو کار را در برابر رقیب محافظت می‌کند.

کاپ تکواندو

کاپ از جمله ضروری‌ترین وسایل است که در مسابقه‌های رزمی مورد استفاده قرار می‌گیرد. وظیفه کاپ چه برای مردان و چه برای زنان حفاظت از اندام‌های حساس بدن است. کاپ از جنس پلاستیکی سخت و دارای یک ضربه گیر محکم می‌باشد و بر روی کاپ کش‌هایی وجود دارد که برای ثابت ماندن و پوشیدن بدن ورزشکار بکار می‌رود. در بخش داخلی فوم‌های نرمی‌ دور تا دور کاپ جهت اجتناب از احساس درد و راحت بودن کشاله ران ورزشکار قرار گرفته است و ورزشکار باید آن را زیر لباس خود بپوشد.

کلاه مخصوص تکواندو

از جمله اولویت‌هایی که در ورزش‌های رزمی باید مورد توجه قرار گیرد مراقبت از سر است که از حساس‌ترین اندام‌های حیاتی بدن می‌باشد. این حساسیت در رشته تکواندو خیلی ضروری است، چراکه ضربه به سر امتیار بالایی به حساب می‌آید و این مسئله حفاظت از سر تکواندو کار را دوچندان مهم جلوه می‌دهد. کلاه‌های ورزشی تکواندو از جنس پلی اورتان است که در بازار معمولا به رنگ‌های قرمز و آبی پیدا می‌شود.

کلاه مخصوص تکواندو

دستکش تکواندو

در تمرینات تکواندو حرفه‌ای و حتی آماتور لازم است که ورزشکار از دستکش تکواندو استفاده کند. با استفاده دستکش مخصوص از دست خود در برابر صدمات احتمالی و مشت در زمان مبارزه محافظت کنید. جنس دستکش‌های تکواندو از پلی اورتان درست شده است که یک فوم ضربه گیر و دارای مچ بند دارد تا در برابر ضربات از انگشتان ورزشکار مراقبت نماید.

ساعد بند تکواندو

یکی دیگر از لوازم ورزشی تکواندو ساعد بند بوده که وظیفه آن حفاظت در مقابل ضربه‌ها است. از ساعد بند جهت جلوگیری از آسیب‌های احتمالی تکواندو در مسابقه‌ها استفاده می‌شود. جنس این نوع از تجهیزات محافظتی فوم است که بر روی آن بندهایی چسبی قرار داده شده است. ساعد بندها در اندازه‌های گوناگون با وزن‌های ۱۵۰ گرم یا ۱۷۰ گرم تولید و وارد عرصه بازارهای ورزشی می‌گردد.

ساق بند تکواندو

از آنجایی که در مسابقات تکواندو و همچنین تمرینات تکواندو حرفه‌ای احتمال آسیب به ساق پای ورزشکار بسیار زیاد است، بنابراین باید از ساق بند استفاده شود. معمولا این وسیله از جنس چرم یا پلی اورتان است و برای استفاده راحت ساق بندها بصورت چسبی استفاده می‌شود.

لباس تکواندو لوازم ورزشی

به جرات می‌توان گفت یکی از مهمترین وسایل ورزشی تکواندو، لباس تکواندو است. لباس تکواندو که دوست داران ورزش تکواندو آن را بنام توبوک می‌شناسند معمولا شامل یک پیراهن به نام (سانگی)، یک شلوار به نام (هانی) و کمربند به نام (تی) است. رنگ لباس به جزء کمربند رنگ سفید دارد که نشانه پاک بودن روح و روان ورزشکار و صلح و دوستی است.

همچنین شلوار نماد زمین، کمربند نماد انسان و پیراهن نماد آسمان است. پوشیدن توبوک معمولا دلایلی دارد و از جمله آن‌ها می‌توان به این مسئله اشاره کرد که لباس تکواندو میراث و سنت تکواندو و درجه مهارت یک تکواندو کار را نشان می‌دهد که معمولا توسط رنگ کمربند مشخص می‌شود. نکته آخر اینکه لباس تکواندو بسیار راحت و مناسب است.

لباس تکواندو

خرید بهترین لباس تکواندو

اشخاصی که به تکواندو علاقه‌مندند و در این زمینه فعالیت می‌کنند جهت حفظ ایمنی خود باید از لوازم ورزشی تکواندو استفاده کنند. ایجاد ایمنی برای رزمی کار به قدری مهم است که بدون تجهیزات لازم این امر امکان پذیر نیست. حتی در سطح تمرینات درون باشگاهی استفاده از این تجهیزات ایمنی برای ورزشکار بسیار حیاتی است. چراکه مانع آسیب رساندن به اندام‌های حساس از جمله سر، اندام تناسلی چه برای زنان و چه برای مردان، دنده‌ها و صورت می‌شود. بنابراین در ماهیت ورزش‌های رزمی معمولا دفاع وجود دارد و رعایت نکات ایمنی بسیار مهم است. اگر شما هم قصد خرید لباس تکواندو را دارید می‌توانید از طریق موتور جستجوی سایت بریم خرید جستجو انجام دهید و از بین لیست تمامی فروشندگان ارزان‌ترین و مناسب‌ترین قیمت را انتخاب کنید. ما در کنار شماییم تا بهترین خرید را داشته باشید.