وسایل موردنیاز بوکس – ۱۰ وسیله ای که برای بوکسر شدن لازم است

10041

ورزش بوکس یکی از ورزش‌های رزمی است که انجام و یادگیری آن نیازمند استفاده از تجهیزات مخصوصی خواهد بود. از آنجا که احتمال آسیب دیدگی در این ورزش که قدمتی طولانی دارد درصد بالایی را به خود اختصاص می‌دهد تهیه تجهیزات ایمنی لازم و وسایل موردنیاز بوکس امری لازم و ضروری است.

از جمله این وسایل می‌توان به دستکش، باند، کلاه، محافظ لثه و محافظ کشاله پا و ران و… اشاره کرد. اگر شما هم به این رشته ورزشی علاقه دارید و می‌خواهید بدانید که چه وسایلی برای بوکس لازم است در ادامه با سایت بریم خرید موتور جستجوی کالا و قیمت همراه باشید تا در رابطه با این تجهیزات توضیحات کاملی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

فواید ورزش بوکس

بسیاری از افراد ورزش بوکس را نزاع و زد و خورد می‌دانند اما این رشته ورزشی در حال تبدیل شدن به یک روند فیتنس بوده و در لیست تمرینات علاقه‌مندان به فیتنس و سلامتی در جهان قرار دارد. وزن‌های مختلفی در ورزش بوکس حرفه ای سبک وزن تا سنگین وزن وجود دارد.

برای اینکه بتوانید از فواید و مزایای این ورزش بهره‌مند شوید نیاز نیست که حتما یک بوکسور حرفه‌ای باشید، بلکه تنها کافیست یک دستکش بوکس پوشیده و به جان کیسه بوکس بیفتید. البته حتما باید وسایل موردنیاز بوکس را تهیه کرده و تمامی نکات ایمنی را نیز رعایت نمایید. پیشنهاد می‌کنیم این وسایل را با قیمتی ارزان و مناسب از فروشندگان سایت بریم خرید تهیه کنید.

فواید ورزش بوکس

در ادامه به مهم‌ترین فواید آن اشاره می‌کنیم:

  • فعالیت‌هایی که در راه رسیدن به بوکسور شدن باید انجام دهید همچون تمرینات هوازی، جهش و طناب زدن و… به تقویت و سلامت کلی قلب و عروق شما کمک می‌کند.
  • تمرینات سنگین بوکس به آب شدن چربی‌ها و بهبود کلی عضلات بدن منجر می‌شوند.
  • سطح هورمون رشد در بدن بوکسورها افزایش می‌یابد.
  • بوکس به عملکرد بهتر ذهن کمک کرده و با بهبود حافظه هماهنگی کاملی بین دست و چشم‌هایتان ایجاد می‌کند.
  • با استفاده از وسایل ورزشی کیک بوکس و درگیر کردن تمام اندام‌ها در این ورزش می‌توانید وزن خود را کاهش داده و خوش هیکل شوید.
  • سطح استرس را کاهش و اعتماد به نفس را افزایش می‌دهد.

علاوه بر تمام موارد گفته شده قدرت و ثبات سراسری بدن نیز با این ورزش بدست می‌آید. حال که با فواید این ورزش بی‌نظیر آشنا شدیم می‌توانیم بهتر در رابطه با لوازم مورد نیاز ورزش بوکس صحبت کنیم.

انواع لوازم ورزشی بوکس

ورزش بوکس نیز همچون هر رشته دیگری نیازمند تجهیزاتی برای فراهم کردن راحتی و ایمنی افراد است. از این رو شرکت‌های متعددی اقدام به طراحی و تولید وسایل موردنیاز بوکس کرده‌اند. این لوازم و تجهیزات به دو دسته وسایل افراد مبتدی و وسایل افراد حرفه‌ای تقسیم می‌شوند و از محافظ لثه که کوچکترین بخش آن محسوب می‌شود تا کیسه بوکس که بزرگترین‌شان است را در بر می‌گیرند. در ادامه هر یک از این لوازم را با هم بررسی می‌کنیم.

لباس بوکس

حتما در مسابقات بوکس حرفه‌ای سنگین وزن دیده‌اید که بوکسورها لباس به تن ندارند و تنها شورت مخصوص، کفش و دستکش به چشم می‌خورد. در بوکس مسابقاتی، آماتوری و المپیادی این‌گونه نیست و ورزشکار باید از وسایل موردنیاز بوکس، لباس مناسبی همچون رکابی بپوشد. این لباس‌ها معمولا از الیاف سبک و خنک تهیه می‌شوند و از تعریق و حساسیت جلوگیری می‌کنند.

از آنجا که قانون خاصی در رابطه با نوع لباس بوکسورها وجود ندارد، آن‌ها می‌توانند هر لباسی را که در آن احساس راحتی دارند در هنگام تمرین به تن کنند. در واقع لباس بوکس باید راحت بوده و فرد را محدود نکند. شورت‌های ورزشی بوکسورها نیز معمولا از جنس ساتن با پایه پلی استر تولید می‌شوند تا قابلیت خنک کنندگی را داشته باشند. بریم خرید یک موتور جستجوی کالا و قیمت است که می‌توانید با سرچ در آن فروشندگان مختلف با قیمت‌ها و محصولات متفاوت را مشاهده کنید و بهترین انتخاب را انجام دهید.

دستکش بوکس

دستکش‌ها به عنوان عضوی جدانشدنی از وسایل موردنیاز بوکس، نقش مهمی را ایفا می‌کنند و در تمام تمرین‌ها و مسابقات وجودشان الزامی است. این دستکش‌ها با مجهز بودن به کوسن‌های بادی علاوه بر دست بوکسور، از صورت حریف نیز تا حدودی محافظت می‌کنند. برای انتخاب سایز دستکش بوکس باید دستکش بدون نیاز به فشار زیاد، به راحتی وارد دست شما شده و بتوانید بند یا چسب آن را ببندید. گشاد بودن دستکش بوکس سبب می‌شود تا پس از هر بار مشت زدن روی دستتان لغزیده و تمرکز و قدرت کافی را از شما بگیرد.

دستکس بوکس

انواع دستکش بوکس

این دستکش‌ها در سه نوع مختلف کیسه‌ای، اسپارینگ و مسابقه‌ای تولید می‌شوند که هر کدام از آن‌ها برای هدف خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. دستکش‌های کیسه‌ای از جمله وسایل موردنیاز بوکس برای افراد مبتدی هستند که با داشتن پدهای اضافی و خاصیت بالای ضربه گیری به بوکسورهای آماتور کمک می‌کند تا بدون مصدومیت مهارت‌های لازم را یاد بگیرند.

دستکش‌های اسپارینگ نیز به گونه‌ای طراحی شده‌اند که علاوه بر بوکسور به حریف نیز آسیبی نرسد، اما دستکش‌های مسابقه‌ای برای مبارزه واقعی طراحی می‌شوند. این دستکش‌ها با وزن بین ۲۰۰ تا ۳۵۰ گرم و با پدهای ضربه گیر بسیار کمی تولید شده تا بتوان به راحتی شدت ضربه را به حریف انتقال داد. بنابراین می‌توان گفت دستکش‌های سنگین‌تر با قابلیت ضربه گیری بیشتر، شدت ضربات مشت را کاهش می‌دهند.

محافظ دهان

از آنجا که دندان و فک از اعضای حساس و آسیب پذیر بدن به شمار می‌روند و با کوچکترین ضربه‌ای احتمال صدمه دیدنشان وجود دارد، استفاده از محافظ دهان از ضروری‌ترین وسایل موردنیاز بوکس به شمار می‌رود. این محافظ که از مواد پلاستیکی ساخته می‌شود، با قرار گرفتن در قسمت فک پایینی ضربات وارده به فک و دهان را خنثی می‌کند.

محافظ لثه در دو نوع یک طرفه و دو طرفه تولید می‌شود که نوع دو طرفه آن تنفس را کمی دشوار کرده و فرد را مجبور می‌کند دهان خود را کاملا باز کند. از این رو نوع یک طرفه کاربرد بیشتری دارد. نوع جدیدی از محافظ لثه نیز در بازار وجود دارد که با قرار دادن در آب جوش و گذاشتن در دهان کاملا قالب دندان‌های فرد می‌شود که البته استفاده از آن نیاز به تجربه کافی دارد تا موجب آسیب رساندن به لثه و دندان‌ها نشود.

میت ورزشی

میت ورزشی یکی دیگر از وسایل موردنیاز بوکس است که برای تمرین و اجرای صحیح تکنیک‌های آن در تمرینات دو نفره و گروهی کاربرد دارد. استفاده از این ابزار به شما کمک می‌کند تا ضربات مشت و لگد را با دقت، سرعت و قدرت بیشتری بزنید.

میت‌های ورزشی از لایه رویی ضخیمی با دو لایه فوم داخلی ساخته می‌شوند که سبب می‌شود پس از هربار ضربه صدایی ایجاد شود تا هیجان و اعتماد به نفس ورزشکار را افزایش دهد. این وسایل موردنیاز بوکس انواع مختلفی دارند که برخی از آن‌ها تنها برای ضربه زدن به مرکز و برخی دیگر کاربرد چند جانبه دارد و می‌توان با توجه به نیاز آن‌ها را تهیه کرد. البته در هنگام خرید توجه داشته باشید که داخل میت‌ها دارای الیاف فشرده باکیفیت بوده، جنس چرمی داشته و سبک باشد.

کیسه بوکس

لوازم ورزشی کیسه بوکس یکی از اصلی‌ترین نیازهای هر بوکسور و وسایل موردنیاز بوکس به شمار می‌رود که دارای اندازه و ابعاد متنوعی است. انواع مختلف کیسه بوکس شامل کیسه بوکس سنگین، سرعتی و دو طرفه می‌باشد که هر کدام کاربردی متفاوت دارند. کیسه بوکس‌های سنگین به صورت ایستاده و آویزان قرار می‌گیرند و از آن‌ها در جهت تمرین ضربات سنگین و ایجاد تعادل میان قدرت ضربه و هماهنگی عضلات استفاده می‌شود.

کیسه بوکس

کیسه بوکس‌های سرعتی نیز از دیگر وسایل موردنیاز بوکس به شمار می‌رود که روی یک فنر نصب شده و به دلیل وزن سبکی که دارند برای انجام تمرین سریع مشت زنی گزینه مناسبی محسوب می‌شوند. این کیسه‌ها با واکنش سریع خود به بوکسور این امکان را می‌دهند که بتواند میان سرعت واکنش، چشم و ریتم حرکات خود هماهنگی خاصی را به وجود آورد.

کیسه بوکس دو طرفه از بالا به سقف و از پایین به زمین متصل شده و به دلیل وزن کمی که دارد سرعت بالایی در برگشت واکنش از خود نشان می‌دهد. از این رو در بالا بردن مهارت‌های دفاعی تاثیر فوق‌العاده‌ای خواهد داشت.

کلاه بوکس

کلاه و محافظ سر تنها برای تمرینات و مسابقات آماتوری مورد استفاده قرار می‌گیرد و در بوکس حرفه‌ای جایگاهی ندارد. وظیفه این ابزار محافظت از صورت و فک بوکسور در برابر ضربات و آسیب‌های احتمالی است. به طور کلی دو نوع کلاه در وسایل موردنیاز بوکس وجود دارد که نوع اول کلاهی است که با استفاده از بند روی سر بسته می‌شود و نوع دیگر آن محافظ بینی و دهان نیز دارد. البته توجه داشته باشید که نوع دوم این محافظ کمی تنفس را سخت‌تر می‌کند.

باند بوکس

باند بوکس نواری پارچه‌ای است که با پیچیده شدن در اطراف مچ دست، کف دست و پایین انگشت شست و فیکس کردن انگشتان در دستکش از آسیب رسیدن به مچ و انگشتان جلوگیری می‌کند. از این باندها در تمرین و حتی مسابقات نیز می‌توان استفاده کرد تا از دست در مقابل ضربات وارده بر کیسه بوکس یا حریف محافظت نماید.

مزایای باند بوکس

در واقع می توان گفت باند بوکس از اصلی‌ترین وسایل موردنیاز بوکس است که برای هم‌ترازی مفاصل و فشرده سازی و تقویت بافت‌های نرم دست در هنگام مشت زدن عملکرد بسیار خوبی دارد. از مزایای این باند می‌توان حفاظت از تاندون‌ها و ماهیچه‌ها و همچنین کاهش شدت ضربه مچ را نام برد. استفاده از این باندها کمک می‌کند تا دستکش بوکس به خوبی در دستانتان نشسته و سر نخورد.

همچنین باعث می‌شود مفاصل متحرک دست در محل خود نگه‌داشته شوند. در میان وسایل موردنیاز بوکس، باند بوکس برای افرادی که با مشکل تعریق دست مواجه هستند نیز بسیار کاربردی بوده و با جذب عرق به خود علاوه بر اینکه مانع از کاهش طول عمر دستکش می‌شود، در عملکرد بهتر برای مشت زنی نیز تاثیرگذار است.

جلیقه‌های تمرینی

برای جلوگیری از آسیب دیدن شانه‌ها جلیقه‌هایی طراحی شده است که در هنگام تمرین مورد استفاده قرار می‌گیرند. این جلیقه‌ها به تقویت بافت‌های عضلانی، تمرکز و هماهنگی بدن و ایجاد استقادمت و قدرت بیشتر کمک می‌کنند.

در روزهای ابتدایی استفاده از کفش مخصوص بوکس ضروری نیست، اما پس از پیشرفت ورزشکار این مورد هم به وسایل موردنیاز بوکس افزوده می‌شود. این کفش‌های ساقدار معمولا از جنس چرم بوده و از مچ پا محافظت می‌کنند. البته باید بدانید که استفاده از این مورد الزامی نیست و ورزشکار می‌تواند از هر کفش دیگری که در آن احساس راحتی دارد استفاده کند.

کفش‌های بوکس به افزایش قدرت و تحرک شما در رینگ کمک می‌کنند. این کفش‌ها از موادی با وزن پایین ساخته می‌شوند که به دلیل سبک بودن و محکم گرفتن پاها سبب چابکی بیشتر ورزشکار می‌شوند.

کاپ محافظ

در اکثر ورزش‌های رزمی همچون بوکس از این وسیله برای محافظت از نقاط حساسی از بدن همچون بیضه، کلیه و باسن استفاده می‌شود. این محصول با نام نانشیم نیز شناخته می‌شود که در انواع مرغوب آن علاوه بر نرم و انعطاف پذیری بالایی که دارد، قسمت پلاستیکی داخلی نشکن آن نیز به راحتی بیشتر آن کمک می‌کند.

ناننشیم یکی از مهم‌ترین تجهیزات و وسایل موردنیاز بوکس و تمام رشته‌های رزمی دیگر محسوب می‌شود. در لبه بخش‌های داخلی کاپ محافظ از ضربه گیرهایی استفاده شده تا ورزشکار در قسمت کشاله ران دچار درد نشود.

طناب بازی

بهبود و توسعه کلی شرایط بوکس یعنی تعادل و بالانس، کار با پا و حتی توانایی پانچ مواردی هستند که با طناب بازی به دست می‌آیند. از وسایل موردنیاز بوکس، بوکسورها به طور معمول از این ابزار برای گرم کردن، تمرین و سرد کردن بدن خود استفاده می‌کنند که تاثیر فوق‌العاده‌ای نیز دارد.

کفش بوکس

در روزهای ابتدایی استفاده از کفش مخصوص بوکس ضروری نیست، اما پس از پیشرفت ورزشکار این مورد هم به وسایل موردنیاز بوکس افزوده می‌شود. این کفش‌های ساقدار معمولا از جنس چرم بوده و از مچ پا محافظت می‌کنند. البته باید بدانید که استفاده از این مورد الزامی نیست و ورزشکار می‌تواند از هر کفش دیگری که در آن احساس راحتی دارد استفاده کند.

کفش‌های بوکس به افزایش قدرت و تحرک شما در رینگ کمک می‌کنند. این کفش‌ها از موادی با وزن پایین ساخته می‌شوند که به دلیل سبک بودن و محکم گرفتن پاها سبب چابکی بیشتر ورزشکار می‌شوند.

وسایل موردنیاز بوکس

خرید وسایل موردنیاز بوکس

همانطور که می‌دانید لازمه ورزش بوکس و امتیاز گرفتن در آن، زدن ضربات مشت است. برای اینکه بتوانید در این زمینه موفق شوید نیاز دارید که وسایل موردنیاز بوکس را شناخته و برای تهیه آن‌ها اقدام کنید. فرقی ندارد که شما یک بوکسور آماتور باشید یا یک بوکسور حرفه‌ای در هر صورت باید این لوازم را داشته باشید.

با توجه به اینکه در هر رشته ورزشی کیفیت بالای وسایل مورد استفاده اهمیت بالایی دارد در سایت مقایسه قیمت بریم خرید تلاش کردیم بهترین فروشندگان لوازم مختلف بوکس را گرد هم آوریم. از این رو شما می‌توانید با جستجو در میان فروشندگان مختلف و مقایسه کالاها، لوازم مورد نیاز خود را با بهترین کیفیت و با توجه به بودجه مدنظرتان تهیه کنید.