مهم ترین وسایل یوگا – معرفی ۱۱ وسیله ضروری برای تمرین یوگا

1550
وسایل یوگا

حتما تا به حال اسم ورزش یوگا را شنیده‌اید و می‌دانید تمرینی است که جسم، ذهن و روح را با یکدیگر پیوند می‌دهد. یوگا نیز همانند هر فعالیت ورزشی دیگری نیاز به لوازم و وسایل مخصوصی دارد که با کشش‌های عضلانی، ماساژ اعضای بدن و ایجاد هماهنگی با سیستم عصبی همراه باشد و به انسان در راستای گسترش بافت شخصیتی‌اش کمک کند.

برای شروع این ورزش محبوب شما نیاز به وسایل یوگا خواهید داشت که با توجه به سطح و نوع تمریناتی که مربی برایتان مشخص می‌کند یک سری از آن‌ها را باید تهیه کنید. این تجهیزات ارزان و کاربردی را در ادامه به صورت کامل برایتان شرح می‌دهیم تا بتوانید این مطالب را در هنگام خرید مورد استفاده قرار دهید.

انواع وسایل یوگا

تجهیزات یوگا وسایلی هستند که باید از نظر راحتی، انعطاف پذیری و پایداری به شما در داشتن تجربه‌ای بهتر در تمرینات یوگا کمک کنند. با گسترش این ورزش در جهان وسایل یوگا در انواع مختلفی تولید و روانه بازار شده است اما تهیه تمامی این لوازم برای همه افراد الزامی نبوده و با توجه به در نظر گرفتن سطح و نوع تمرینات، برخی از آن‌ها مورد نیاز خواهند بود. در این بخش قصد داریم تا مهم‌ترین و پرکاربردترین لوازمی که در این زمینه مورد استفاده قرار می‌گیرند را معرفی کنیم.

انواع وسایل یوگا

مت یا زیرانداز ورزشی یوگا

در میان ست لوازم یوگا، مت یوگا از کاربردی‌ترین لوازمی است که لازمه انجام این ورزش محسوب شده و تمام افراد از مبتدی تا حرفه‌ای نیاز به داشتن این وسیله دارند. مت یوگا از آسیب رساندن به بدن و ستون فقرات جلوگیری کرده و در انواع مختلفی همچون مت PVC، مت فوم EVA، NBR، TPE و انواع جنس‌های دیگر با ابعاد، اشکال و ضخامت‌های مختلف در بازار وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را با مناسبترین قیمت از سایت‌های معرفی شده تهیه کنید.

مت یوگا به عنوان اصلی‌ترین لوازم ورزشی یوگا همچون تکیه‌گاهی برای بدن عمل می‌کند و به کشش و ثبات بیشتر منتهی می‌شود. به طور معمول مت‌هایی با ضخامت‌های ۶ و ۸ میل از پرمصرف‌ترین مت‌های یوگا به شمار می‌روند که به مت‌های معمولی شهرت دارند.

چه نوع زیر اندازی را تهیه کنیم؟

مت‌های معمولی وسایل یوگا عمری بین ۶ ماه تا یکسال داشته و پس از مدتی شروع به پوسته پوسته شدن می‌کنند. حال آنکه مت‌هایی که از جنس TPE ساخته می‌شوند دو رو بوده و بوی عرق را به خود جذب نمی‌کنند. همچنین این نوع مت‌های طول عمر بالاتری داشته و از پوسته پوسته شدن مصون هستند.

چه نوع زیر اندازی را تهیه کنیم؟

از آنجا که این وسیله مهم در میان لوازم ورزشی یوگا تاثیر مستقیمی بر سلامت فردی و جلوگیری از آسیب دیدن فرد خواهد داشت توصیه می‌شود در صورت امکان از مت‌هایی باکیفیت بالا و جنس‌های مرغوب‌تر استفاده کنید. در سایت «بریم خرید موتور جستجوی کالا و قیمت» می‌توانید با مقایسه قیمت فروشندگان مختلف، از خریدی باکیفیت و در عین حال مقرون‌به‌صرفه بهره‌مند شوید.

کمربند یوگا

یکی دیگر از وسایل یوگا که کاربرد زیادی در این رشته ورزشی دارد کمربند مخصوص یوگا نام دارد که به تخصص خاصی برای استفاده از آن نیاز نیست. این کمربندها را معمولا با استفاده از پنبه یا نایلون تهیه می‌کنند و استحکام بالای آن‌ها سبب می‌شود تا بتوان به عنوان نگهدارنده، ترازکننده و یا جهت استقرار و ثابت ماندن در موقعیتی خاص آن‌ها را مورد استفاده قرار داد.

کمربند یوگا که با نام‌های بند یا طناب یوگا نیز شناخته می‌شود برای ورزش در حالت نشسته و خوابیده بیشترین استفاده را دارد. این بند به تمام افراد چه مبتدی و چه حرفه‌ای کمک می‌کند تا وضعیت و تعادل خود را حفظ کرده و تمرینات یوگای خود را آسان‌تر انجام دهند. از این رو شما در هر سطحی که باشید می‌توانید این کمربندها را با قیمتی مناسب از سایت بریم خرید تهیه کنید. بندهای پنبه‌ای نرم و بدون کش بوده و دارای قابلیت شستشو نیز هستند و از سوی دیگر بندهای نایلونی به دوام بالایشان شهرت دارند.

چه کمربندی برای یوگا مناسب است!

در میان وسایل یوگا انواع مختلفی از بند یوگا به چشم می‌خورد که تنوع در جنس، سایز و سگک یا حلقه دارند. در خرید این بندها باید بدانید که بندهای سگک‌دار کاربرد بیشتری نسبت به بندهای حلقه‌دار خواهند داشت و مرغوبیت جنس‌های پنبه‌ای نسبت به سایر جنس‌ها بالاتر است.

چه کمربندی برای یوگا مناسب است!

آجر یوگا

آجر، بلوک یا مکعب یوگا یکی دیگر از وسایل یوگا است که در حفظ تعادل بدن و تقویت عضلات تاثیر چشمگیری دارد. به طور معمول جنس این آجرها از ۳ لایه فوم انعطاف پذیر بوده و قابل شستشو هستند. استفاده از این بلوک‌ها در یوگا به شما کمک می‌کند تا حرکاتی با کشش عمیق‌تر همچون پل زدن، وضعیت چرخ، مثلثی، نیمه ماه، میز یا چهارپایه را بهتر انجام دهید.

کاربرد این آجرهای یوگا برای افراد مبتدی و یا مسن که از انعطاف بدنی کافی بهره‌مند نیستند بیشتر است. به عنوان مثال در حرکت‌هایی که فرد نمی‌تواند به گونه‌ای خم شود که دستانش به زمین برسند می‌تواند از این آجرها کمک بگیرد.

حوله یوگا

اگر شما هم از آن دسته افراد هستید که دچار تعریق زیاد می‌شوید در کنار تمامی وسایل یوگا خرید حوله یوگا گزینه مناسبی برایتان خواهد بود. در واقع این حوله از لیز خوردن شما در زمان انجام حرکت‌های مختلف جلوگیری می‌کند. با مراجعه به دسته بندی لوازم ورزشی می‌توانید حوله یوگا را با قیمتی مناسب و باکیفیت بالا خریداری کنید.

این حوله‌ها از جنس پارچه‌های آنتی باکتریال ساخته می‌شوند و ساختاری مناسب برای جذب رطوبت سطح پوست دارند. در هنگام خرید توجه داشته باشید که طرح و دوخت این محصول به گونه‌ای باشد تا در هنگام انجام تمرینات شدید جمع نشود.

کش های مقاومتی

کش‌های مخصوصی که به کش پیلاتس نیز معروف هستند در میان وسایل یوگا نیز دیده می‌شوند و در این ورزش کاربرد بسیاری دارند. افراد می‌توانند از این کش‌ها برای انعطاف بدن، تقویت ناحیه کمر و شانه استفاده کنند. با توجه به اینکه این وسیله بسیار ابزار حساسی به شمار می‌رود حتما باید محصولی مقاوم با سطح کیفی بالا باشد تا هنگام انجام حرکات مختلف دچار پارگی نشده و به فرد آسیبی نرساند.

کش های مقاومتی

چرخ یوگا

چرخ یوگا از دیگر لوازم ورزشی یوگا است که با لایه ۵ میلی‌متری ضدلغزش خود در کاهش دردهای ستون فقرات و افزایش انعطاف پذیری بسیار موثر عمل می‌کند. قیمت این حلقه با توجه به نوع جنس و سایز متفاوت بوده و در سه دسته کوچک، متوسط و بزرگ تقسیم بندی می‌شود.

جوراب یوگا

جوراب یوگا همچون یک سلاح مخفی عمل کرده و از کبودی پاها به دلیل کشیده شدن بر سطح کف سالن یا تشک جلوگیری می‌کند. این جوراب در میان وسایل یوگا با جذب رطوبت پاها در اثر تعریق و وجود برجستگی‌هایی در کف جوراب از سر خوردن فرد جلوگیری می‌کند. این جوراب‌ها در طرح‌ها و جنس‌های مختلف تولید شده‌اند و شما می‌توانید از طریق سایت‌ ما با مقایسه قیمتی و کیفیتی میان فروشگاه‌های مختلف اقدام به تهیه آن نمایید.

توپ

توپ یوگا یا توپ ثبات یکی دیگر از لوازم ورزشی یوگا است که در ایجاد کشش بیشتر بدن و درگیر کردن ماهیچه‌هایی که در حالت عادی درگیر نمی‌شوند نقش مهمی را ایفا می‌کند. با توجه به اینکه این وسیله در بسیاری از حرکات باید بتواند وزن بدن را تحمل کند، میزان کیفیت مواد اولیه آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

شما می‌توانید قیمت‌های مختلفی از این توپ را در فروشنده‌های این کالا در سایت بریم خرید مشاهده کنید. اما توجه داشته باشید که مبنای خرید خود را تنها بر اساس قیمت ارزان‌تر انتخاب نکنید، بلکه برای جلوگیری از آسیب دیدن خود و حفظ تعادل بهتر، میزان کیفیت آن را نیز در نظر بگیرید.

توپ یوگا

صندلی یوگا

سبک خاصی از یوگا وجود دارد که به نام یوگای صندلی معروف شده است و اکثر حرکات در آن با استفاده از یک صندلی مخصوص انجام می‌شوند. البته این صندلی را می‌توان در کنار دیگر لوازم ورزشی یوگا در سبک‌های دیگر نیز به عنوان یک تکیه‌گاه و وسیله‌ای برای ایجاد تعادل مورد استفاده قرار داد. این صندلی‌ها نیز با بهترین قیمت‌ها در سایت‌های معرفی شده موجود هستند.

کیسه شنی

از دیگر وسایل یوگا که به کشش بیشتر بدن کمک می‌کند می‌توان به کیسه شنی اشاره کرد. این کیسه‌ها که وزنی حدود ۵ کیلوگرم و دسته‌ای در انتهای خود دارند، در هنگام انجام حرکت‌هایی همچون حرکت بچه یا حرکت پا روی دیوار روی کمر یا پا قرار گرفته و به ثبات بیشتر آن‌ها کمک می‌کنند. برای خرید وسایل یوگا ارزان می‌توانید از طریق فروشگاه‌های مختلف که در سایت بریم خرید معرفی کرده‌ایم اقدام کنید.

کیف یا بالش چشم

این وسیله شامل کیسه‌های شنی کوچکی است که در حرکت‌هایی همچون حالت جسد که به حالت خوابیده انجام می‌شوند با قرار گرفتن روی چشمان شخص منجر به افزایش احساس آرامش می‌شوند.

فواید استفاده از لوازم ورزشی یوگا

حال که می‌دانیم لوازم یوگا چیست بهتر است نگاهی به فواید و دلیل استفاده از آن‌ها بیندازیم. تهیه کردن و استفاده از لوازم و تجهیزات مورد نیاز در یوگا می‌تواند به شما در انجام حرکات مختلف و حفظ تعادل در راستای رسیدن به نتیجه دلخواه کمک کند. البته این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که تمامی این لوازم تنها جنبه کمکی داشته و استفاده از آن‌ها نباید به گونه‌ای باشد که سبب انجام حرکات به صورت کاملا راحت و بدون هیچگونه فشار آوردن به بدن باشد.

به عنوان مثال مت یوگا به عنوان یکی از بدیهی‌ترین وسایل یوگا که تمام افراد مبتدی و حرفه‌ای از آن استفاده می‌کنند فواید بسیاری دارد. از آنجا که تماس مستقیم بدن با سطح زمین می‌تواند منجر به بروز حوادث ناگواری شود استفاده از مت این احتمال را تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهد. علاوه بر این از بروز کمردرد، درد مفاصل و ایجاد زخم نیز جلوگیری می‌شود.

با وجود این موضوع که با هر سطحی از آمادگی جسمانی می‌توان شروع به انجام ورزش یوگا کرد؛ اما برای انجام آن به صورت اصولی، تهیه لوازم یوگا از همان ابتدا ضروری خواهد بود. البته تهیه برخی از لوازم در ابتدای کار نیاز نیست و می‌توان آن‌ها را پس از پیشرفت و تخصصی‌تر شدن سطوح خریداری کرد.

فواید استفاده از لوازم ورزشی یوگا

خرید بهترین وسایل یوگا

وجود تنوع بسیار در وسایل یوگا ارزان و حرفه‌ای سبب شده تا انتخاب برای خرید کمی دشوار باشد. با توجه به نکاتی که در این مطلب گفته شد می‌توان به این نتیجه رسید که برای رسیدن به نتیجه بهتر در این ورزش نیاز به لوازمی مرغوب خواهد بود. ما در این سایت فروشنده‌های برتر اینترنتی را جمع کرده‌ایم تا شما به راحتی و با خیال راحت بتوانید به خرید لوازم یوگا با کیفیتی مناسب و همچنین بهترین قیمت بپردازید. مزیت این کار امکان انجام مقایسه قیمتی بین فروشندگان مختلف است که به شما کمک می‌کند تا محصول مورد نظر خود را با قیمت مقرون به صرفه‌ای تهیه کنید.