بهترین برندهای ایرانی و خارجی اجاق گاز

2041
اجاق گاز

اجاق گاز از جمله مهمترین وسایل آشپزخانه است، چرا که علاوه بر کیفیت آن که مستقیما روی کیفیت پخت غذا تاثیرگذار است. ایمن بودن و پیروی از استانداردها در این محصول اهمیت بالایی دارد. از طرف دیگر تنوع محصول، از جمله انواع اجاق گاز صفحه ای، توکار و یا فردار انتخاب شما را سخت خواهد کرد. ما در مقاله راهنمای خرید اجاق گاز تلاش کردیم قدم به قدم شما را در انتخاب همراهی و به نکات مهمی که باید در نظر گرفته شود اشاره کنیم. اما این سوال باقی می ماند که بهترین اجاق گاز خارجی کدام است؟ و یا اگر قصد خرید اجاق گاز ایرانی دارید بهتر است از کدام برند خرید کنید؟

در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا بهترین اجاق گازهای طرح فر و یا صفحه ای را به شما معرفی کنیم. در راستای حمایت از تولید ملی و کارگر ایرانی، این مقاله را با بهترین برندهای اجاق گازهای ایرانی شروع خواهیم کرد.

در ادامه به معرفی برترین تولیدکنندگان اجاق گازهای ایرانی به شرح ذیل خواهیم پرداخت:

  • اجاق گازهای ایرانی اخوان
  • اجاق گازهای ایرانی استیل البرز
  • اجاق گازهای ایرانی اسنوا
  • اجاق گازهای ایرانی بیمکث

اجاق گاز اخوان

اخوان از معتبرترین و نام آشناترین برندهای ایرانی موجود در بازار است. در طی سال ها حضور در این بازار کیفیت و خدمات خود را ثابت کرده است. از جمله نقاط قوت این برند تنوع محصول بالای آن در لوازم آشپز خانه است است.

در مورد اجاق گاز به طور خاص، اجاق گازهای صفحه ای این شرکت در جنس های مختلف از جمله شیشه، استیل و ترکیب شیشه و استیل و از دو الی ۵ شعله موجود است. همچنین ابعاد متنوع که در انواع مستطیلی و مربعی می باشد. که همین امر انتخاب گاز مناسب با چیدمان آشپزخانه به شما کمک زیادی خواهد کرد.

در دسته بندی اجاق گازهای فردار تنوع محصول کمتر است. تمام مدلها ۵ شعله و با ظرفیت فر ۹۴ لیتر هستند.تنها طراحی و جنس بدنه و البته قیمت، این مدل ها را از یکدیگر تفکیک می کند. به همین دلیل احتمالا انتخاب این مدل اجاق گاز مبله مخصوصا برای جهیزیه کار آسانی نخواهد بود.

اجاق گاز
اجاق گاز رومیزی اخوان

اجاق گاز استیل البرز

در اولین نگاه قطعا شما جذب طراحی مدرن و به روز استیل البرز خواهید شد.! شیرآلات این برند به واسطه تبلیغات تلویزیونی، شناخته شده و در بین مصرف کنندگان ایرانی دارای محبوبیت زیادی است. و امروزه با شعار آشپزخانه به سبک استیل البرز سایر محصولات از جمله سینک، هود و اجاق گاز رومیزی را نیز در لیست فروش خود دارد. 

برنرهای استفاده شده در محصولات این شرکت ایرانی از برندهای مطرح ایتالیایی هستند. در کنار کیفیت ساخت و دوام بالا، مصرف سوخت مناسب و عملکردی مطلوب دارند. همچنین اجاق گازهای رومیزی استیل البرز دارای ترموکوپل‌های پیشرفته ای هستند. که باعث روشن شدن سریع شعله و عملکرد ایمن این محصول می‌شود. همچنین در هنگام خاموش شدن شعله (بر اثر سرریز غذا یا موارد دیگر) جریان گاز ورودی را به صورت خودکار قطع می‌کند. کلیه اجاق‌های برند استیل البرز ضمانت‌نامه ۲ ساله و نصب رایگان دارند.

اگر اجاق گاز مبله انتخاب شما نیست، پس قطعا از میان تنوع بالای محصولات این شرکت می توانید گزینه مناسب خود را پیدا کنید. استیل البرز حدودا دارای ۷۰ مدل اجاق گاز توکار در انواع تک شعله تا شش شعله و ابعاد و جنسهای مختلف است. احتمالا مدل یک شعله، انتخاب مناسبی برای آشپزخانه های بسیار کوچک و دانشجویی خواهد بود.

اجاق گاز
اجاق گاز رومیزی البرز

نکته آخر در مورد استیل البرز که ناشی از خوش فکری تیم تبلیغات این شرکت است. صفحه شبیه ساز آشپزخانه در وبسایت این شرکت می باشد. شما می توانید با مراجعه به این صفحه آشپزخانه مدرن خود را با محصولات استیل البرز طراحی کنید.

اجاق گاز اسنوا

برند ایرانی اسنوا یکی دیگر از برندهای محبوب داخلی است که در زمینه تولید انواع لوازم سرمایشی و گرمایشی و آشپزخانه از جمله یخچال و فریزر فعالیت دارد. در نتیجه اگر تمایل داشته باشید تمام وسایل آشپزخانه خود را از یک برند تهیه و با هم ست کنید اسنوا می تواند بهترین گزینه برای شما باشد. هر چند که متاسفانه این شرکت اجاق گازهای صفحه ای تولید نمی کند.در عوض اجاق گازهای مبله آن یکی از بهترین گزینه ها در میان اجاق گازهای ایرانی خواهد بود.

مهمترین نکته در مورد اجاق گازهای اسنوا همین انتخاب های محدود است. علاوه بر مبله بودن، محصولات این برند همگی با بدنه استیل و پنج شعله هستند. البته اگر این مشخصاتِ گاز مورد علاقه شماست با توجه به قیمت های مناسب تر برند اسنوا، در مقایسه با اخوان، خرید اجاق گاز اسنوا برای شما به صرفه تر خواهد بود.

محصولات این برند دارای ویژگیهای مانند صفحه کنترل لمسی، شعله زمان دار و جوجه گردان طولی هستند. همچنین طبق ادعای این مجموعه با توجه به پوشش نانوکلین، سطح آن به راحتی و بدون مواد شوینده تمیز میشود. و از همه مهم‌تر با قرار دادن یک لیوان آب در محفظه‌ی فر و فعال کردن برنامه‌ی سلف کلین، ذرات ریز غذا با حرارت بالا از دیواره‌ها و بدنه جدا و محفظه‌ی فر کاملا تمیز خواهد شد.

اجاق گاز
اجاق گاز رومیزی اسنوا

اجاق گاز بیمکث

زندگی بیمکث جریان دارد. طراحی محصولات برند ایرانی بیمکث به ظرافت و نکته بینی همین شعار هست. با توجه به تنوع بالای محصولات بیمکث در انواع اجاق گازهای صفحه ای استیل، شیشه ای و ترکیب استیل و شیشه می توانید روی آن برای خرید جهیزیه حساب کنید. بیمکث در مقایسه با استیل البرز تنوع بالایی از اجاق گازهای توکار استیل دارد، که به راحتی و بدون دردسر تمیز خواهند شد. اما تنوع طراحی پایین تری دارد. گازهای این برند عموما پنج شلعه هستند و تنها دو مدل سه شعله در محصولات این شرکت است.

برای کسانی که به فکر طرح های مدرن تر هستند، برند بیمکث دو مدل گاز برقی دو و چهار شعله نیز در لیست محصولات خود دارد. شیشه سرامیکی آن تولید آلمان و دارای ۲۵ ماه گارانتی شرکت بیمکث و یک عمر خدمات پس از فروش است.

اجاق گاز
اجاق گاز رومیزی بی مکث

  • اگر قصد خرید گاز صفحه ای شیشه ای توکار دارید، پیشنهاد ما به ترتیب اجاق گازهای استیل البرز و اخوان است.
  • اگر قصد خرید گاز توکار استیل دارید، پیشنهاد ما به ترتیب اجاق گازهای بیمکث است.
  • و برای خرید اجاق گاز مبله، پیشنهاد ما به ترتیب اجاق گازهای اسنوا و اخوان خواهد بود.

نکته مهم: در خرید و نصب محصولات به این موضوع توجه کنید که با توجه به مقاله راهنمای خرید اجاق گاز‏‏، مهمترین مزیت گازهای ایرانی خدمات پس از فروش آن است. محصول شما فقط زمانی مشمول گارانتی می شود که توسط نصاب و سرویس کار مجاز شرکت نصب گردد. پس حتی در ازای هزینه اضافه از این موضوع غافل نشوید.

اگر قصد بررسی برندهای خارجی را هم دارید می توانید با ادامه مطالعه این مقاله دید کاملتری نسبت به این محصولات داشته و خرید بهتری داشته باشید.

اجاق گاز بوش

بوش بی شک از محبوب ترین برندهای محصولات خانه و آشپزخانه است که به راستی تلفیقی از زیبایی و کیفیت را به مشتری ارائه میدهد. اجاق گازهای خارجی برند بوش، موجود در بازار ایران، مبله و توکار هستند. انواع اجاق گاز فردار مشابه سایر اجاق های مبله ۵ شعله هستند، و شعله های آن اندازه های بزرگ و کوچک طراحی شده است. قسمت فر این گاز دارای گردش هوای خودکار، بدنه داخلی کاتالیزوری و گریل با سیستم حرارتی مرکزی است. که امکان پخت در چهار حالت حرارت از کف، حرارت از بالا و پایین، گریل و جوجه گردان را فراهم می کند.

علاوه بر مدلهای مبله، برند بوش دارای انواع مختلف گازهای صفحه ای و توکار استیل و شیشه ای است. مدل های شیشه ای از تک شعله تا پنج شعله بوده و مدل ۵ شعله آن دارای یک شعله دوگانه، دو شعله استاندارد، یک شعله سریع و یک سر شعله اکونومی می باشد. همچنین برای علاقه مندان به جنس استیل نیز مدلهای متنوعی طراحی شده است.

البته نباید از اجاق گازهای برقی بوش که در ابعاد مختلف و در دو رنگ سفید و مشکی به بازار ارائه شده است غافل شد. این مدل گازها دارای سنسور فعال سازی و سیستم ایمنی برای هر ناحیه پخت می باشد. همچنین مجهز به قفل کودک بوده که از احتمال خطر برای کودکان جلوگیری می کند.

اجاق گاز
اجاق گاز رومیزی بی مکث

اجاق گاز دوو

تنوع این مدل اجاق گاز در بازار ایران نسبتا کم و محدود است. با این حال سیستم سوخت رسانی ایتالیایی، سلف کلین، فن کانوکشن، و محفظه آنتی باکتریال فر از جمله ویژگی های جذاب این برند هستند. در اولین استفاده ممکن است تصور کنید که شعله گاز ضعیف است. اما در اشتباه هستید. در واقع طراحی قطعات گاز به صورتی انجام گرفته است که گرما را مستقیما به ظرف و قابلمه منتقل کرده و مانع از پخش شدن گرما در اتاق و بالا رفتن دمای محیط می شود. 

از جمله معایب این گاز لامپ کم نور فر و سیستم یخ زدایی ضعیف آن است.

اجاق گاز
اجاق گاز رومیزی دوو

اجاق گازهای لوفرا

لوفرا یک برند ایتالیایی است که از پرچمداران تولید اجاق گازهای ایستاده و صفحه ای در جهان می باشد. هود و ماکروفر از جمله سایر محصولات این برند خارجی است. طراحی متفاوت مهمترین ویژگی محصولات این برند است. اجاق گازهای لوفرا دارای پنج تا هفت شعله بوده و محفظه های فر آن عموما دو بخشی و یا بیشتر است. به همین دلیل انتخاب مناسبی برای کسانی خواهد بود که عادت به پخت همزمان چند مدل غذا در فر دارند.

برای مثال یکی از مدل های این برند دارای دو فر برقی ۶۰ و ۳۰ لیتری و سیستم فن خنک کننده است. فر این دستگاه دارای سه جداره شیشه است که دو جداره آن قابل شستشو خواهد بود. از دیگر ویژگی های این دستگاه می توان به سیستم چربی زدایی خودکار (EASY TO CLEAN) اشاره نمود.

اما از جمله معایب آن پلاستیکی بودن جنس ولومها است که احتمال آسیب دیدن ظاهر گاز را افزایش می دهد.

اجاق گاز
اجاق گاز رومیزی لوفبا

نهایتا فرقی نمیکند که انتخاب شما یک اجاق گاز ایرانی است یا خارجی، در وبسایت بریم خرید لیست کامل اجاق گازهای ایرانی و خارجی در دسترس شما می باشد‏، که قابلیت فیلتر بر اساس مدل، جنس، برند و … و از همه مهمتر مقایسه قیمت بین فروشنده ها را فراهم می کند. در نتیجه میتوانید محصول مورد نظر خود را با بهترین قیمت از یک فروشگاه آنلاین و معتبر خرید کنید.