تراشه‌های PLX چه هستند و چگونه بر عملکرد سیستم تأثیر می‌گذارند

346
PLX

آیا نمی‌دانید یک تراشه PLX چیست و چگونه می‌تواند بر عملکرد رایانه شخصی تأثیر بگذارد؟  ما می‌توانیم کمک کنیم!

یک تراشه PLX امکان گسترش خطوط CPU را فراهم می‌کند، معمولاً از ۱۶ خط به ۳۴ خطاین می‌تواند به شدت به عملکرد سیستم شما کمک کندیک سوئیچ PCI بسته به نحوه پیاده سازی آن می‌تواند قابلیت‌های مشابهی داشته باشد.

بنابراین، ما تراشه‌های PLX و سوئیچ‌های PCI را داریم. بیایید در سایت مقایسه قیمت بریم خرید به نحوه عملکرد همه اینها بپردازیم.

تراشه PLX چیست؟

تراشه PLX چیست؟

PLX شرکتی است که توسط Broadcom خریداری شد، بنابراین هر تراشه‌ای که از PLX می‌آمد به عنوان “تراشه‌های PLX” نامگذاری می‌شدانواع تراشه‌هایی که PLX ارائه می‌دهد می‌تواند متفاوت باشد، اما محبوب ترین آنها سوئیچ PCI Express استاین یک فناوری مبتنی بر سوئیچ است که برای اتصال تعدادی از دستگاه‌های خارجی به یک سیستم پردازنده استفاده می‌شود.

نکته مهم این است که این سوئیچ بسته‌های داده‌ای را که از طریق مادربرد هدایت می‌شوند، کنترل می‌کند. سوئیچ‌های PCI به شما این امکان را می‌دهند که اساساً مادربرد خود را تقویت کنید تا خطوط بیشتری نسبت به آنچه که در آن ساخته شده است اجرا کنید، بدون اینکه سیستم را تحت فشار قرار دهید. PCI مخفف عبارت Peripheral Component Interconnect است. به عنوان نوعی BUS طبقه بندی می‌شود که دارای انواع ۳۲ بیتی و ۶۴ بیتی است.

آیا تراشه‌های PLX ارزش آن را دارند؟

آیا تراشه‌های PLX ارزش آن را دارند؟

افزودن یک تراشه PLX می‌تواند با گسترش خطوط مورد استفاده در مادربرد و افزودن عملکرد و سرعت بسیار زیاد به یک سیستم مفید باشدبدون تراشه‌های PLX، به جای ۳۲ خط ممکن، به ۱۶ خط محدود می‌شوید و با محدود کردن تمام داده‌های خود از طریق این ۱۶ خط، ممکن است بخواهید کمی کارآیی بیشتری داشته باشید.

تراشه‌های PCI Express به طور خاص قطعا ارزش آن را دارند. تصور کنید یکسری چیزهایی دارید که باید به آن وصل کنید، اما هیچ کدام نوع پلاگین مناسبی برای شما ندارند. به طور کلی، CPU شما فقط به یک روش پیکربندی می‌شود و اگر آداپتور مناسبی برای وصل کردن نداشته باشید، شانس سختی است. با این حال، با سوئیچ PCI، می‌توانید موارد صحیح را از طریق فرآیندی به نام تعویض خط دریافت کنید.

آیا به طور خاص به یک تراشه PLX نیاز دارید؟  پاسخ اکثر کاربران یک “نه” قاطع خواهد بود. اکثر سیستم‌ها بدون آن کاملاً قادر هستند. یک تراشه PLX، مانند اکثر افزونه‌های رایانه، باید بیشتر به روشی «نیاز در مقابل خواستن» مشاهده شود.

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که برای رضایت کامل به عنوان یک کاربر کامپیوتر و گیمر به همه چیز نیاز دارید، بله، چیپ‌های PLX می‌توانند تجربه را با هزینه نسبتا کم بهبود بخشند.

فقط بدانید که هنگام ارتقاء مواردی مانند مادربرد، در منطقه بسیار حساسی قرار خواهید گرفت و حتی کوچکترین اتفاق ناگوار می‌تواند منجر به غیرقابل استفاده شدن رایانه شما شود، بنابراین هنگام تلاش برای قرار دادن همه موارد، مطمئن شوید که از یک راهنما پیروی می‌کنید. تجهیزات خارجی شما در آن است.

bus چیست؟

bus چیست؟

یک گذرگاه با دادن سیم‌های مختلف به ما کار می‌کند که داده‌ها را می‌توان در رایانه از یک قسمت به قسمت دیگر منتقل کرداین چرخ دنده کلیدی است که به رایانه اجازه می‌دهد کارآمد باشد و هر مشکلی در این سیستم می‌تواند به معنای مشکلات بزرگی برای بقیه رایانه شما باشد.

اسلات PCI چگونه کار می‌کند؟

اسلات PCI چگونه کار می‌کند؟

هنگامی که شما در مورد کاوش در قلب یک رایانه شخصی صحبت می‌کنید، همه چیز می‌تواند خیلی سریع پیچیده شود. بنابراین بسیاری از اجزای داخل برای اجرای کارآمد به یکدیگر متکی هستند و وقتی نوبت به تراشه‌های PLX می‌رسد، نقش مهمی در انجام همه این‌ها بدون مشکل دارند. به عنوان پایه‌ای برای اتصال همه چیز در رایانه فکر کنید.

اگر فردی هستید که در گذشته یک GPU نصب کرده‌اید، پس با یک اسلات PCI مواجه شده‌اید. چیزی که به سادگی مکانی برای اتصال دستگاه‌های خارجی است. هر چیزی که قرار است به رایانه شخصی خود اضافه کنید، احتمالاً آن را به اسلات PCI اضافه خواهید کرد.

بنابراین، این اسلات PCI چه کاری می‌تواند انجام دهد؟  سوال بهتر این است که چه کاری نمی‌تواند انجام دهد؟  کارت‌های گرافیک، کارت‌های صدا، کارت‌های شبکه، مودم‌ها، تیونرهای تلویزیون، کارت‌های فایروایر، اسکنرها، پلاگین‌های USB، PS/2، و همچنین دستگاه‌های قابل جابجایی و غیرقابل جابجایی.

آیا تفاوتی بین PCI و PCI-Express وجود دارد؟

آیا تفاوتی بین PCI و PCI-Express وجود دارد؟

به دلیل انواع ۳۲ بیتی و ۶۴ بیتی PCI، ممکن است انتظار داشته باشید که در این حوزه محاسبات تفاوت‌هایی وجود داشته باشد.

PCI Express در واقع نرخ کلاک بسیار بالاتری نسبت به حالت عادی دارد و برای هر کسی که با اورکلاک تجربه دارد، می‌دانید که کلاک سریعتر به معنای سیستم سریعتر است.

اگرچه در PCI Express مجموعه‌ای از تغییرات وجود دارد و شما می‌توانید مدل‌هایی (۱x، ۴x، ۸x و ۱۶x) را تهیه کنید که هر کدام دارای پتانسیل منبع تغذیه خاص خود هستند. دلیل وجود این اسلات‌ها این است که برای اجرای درست همه بازی‌های امروزی با کیفیت بالا مورد نیاز هستند.

علیرغم اینکه اکثر مردم فقط به یک GPU نیاز دارند، در واقع می‌توانید چندین GPU را در اینجا نصب کنید. ممکن است فکر کنید که این غیرضروری به نظر می‌رسد، اما اساساً چند مسیر فکری وجود دارد که چرا این ممکن است موثر باشد.

می‌توانید یکی از GPUها را برای برنامه‌ها و بازی‌های خاص رزرو کنید تا هنگام اجرای برنامه‌های رایانه‌ای معمولی و روزانه (مانند استفاده از اینترنت) به آن استراحت دهید.

استفاده دیگر انجام تست‌های تقسیم سر به سر است تا مشخص شود کدام GPU می‌تواند اورکلاک را بهتر انجام دهد. برخی از مدل‌ها به شما جلوه‌های بهتری نسبت به مدل‌های دیگر می‌دهند، بنابراین بازی کردن با آن‌ها برای گرفتن بهترین نتیجه ممکن می‌تواند سرگرم‌کننده باشد.

هزینه آنها چقدر است؟

هزینه آنها چقدر است؟

بسته به کیفیت و نوع تراشه‌های PLX که دریافت می‌کنید، قیمت‌ها می‌تواند بسیار متفاوت باشد. اگر به دنبال مدل‌هایی هستید که دارای تعداد زیادی اسلات مختلف هستند، می‌توانید خود را در ۲۰۰ دلار بیابید. برای دیگران، بسته به اینکه از چه منبعی خرید می‌کنید، می‌توانید چیزهایی در حدود ۲۰ تا ۳۰ دلار پیدا کنید.

نصب همراه با این موارد نیست، بنابراین برای کشف نحوه نصب صحیح این موارد بدون آسیب رساندن به رایانه شخصی خود، به تحقیق مناسبی نیاز است. اگر از ابتدا یک رایانه شخصی می‌سازید، احتمالاً در مقطعی یک تراشه PLX خریداری می‌کنید و کاهش هزینه ساخت رایانه شخصی در مقابل خرید ممکن است به شما اجازه دهد که در هنگام خرید ویژگی‌های اضافی، استثناهایی قائل شوید. یک سوئیچ PCI Express.

اگر مادربرد را می‌سازید، مطمئن شوید که قبل از خروج و خرید، می‌دانید که باید چه مسیرهایی داشته باشد، زیرا ممکن است به‌طور تصادفی متوجه شوید که چیزی را خریداری می‌کنید که همیشه پشتیبانی می‌شود، بنابراین تحقیق کامل همیشه پیشنهاد می‌شود.