هر چند وقت یک بار باید باتری ماشینم را تعویض کنم؟

510
هر چند وقت یک بار باید باتری ماشینم را تعویض کنم؟

هر چند وقت یک بار باید باتری ماشینم را تعویض کنم؟ به طور متوسط باتری‌های خودرو با مراقبت و نگهداری معمولی سه سال دوام می‌آورند. وقتی در حال خرید خودروی جدید هستید، به کدام ویژگی‌ها بیشتر توجه می‌کنید؟ بسیاری از ما یک خودرو را بر اساس ظرفیت موتور، مصرف سوخت، اندازه یا سطح راحتی که ارائه می‌دهد قضاوت می‌کنیم.

از سوی دیگر، تعداد کمی از ما به باتری یا در واقع گارانتی خودروی خود اهمیت زیادی می‌دهیم.  باتری ماشین شما به‌عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر وسیله نقلیه مدرن، طیف وسیعی از کارها و دستگاه‌ها را مدیریت می‌کند، از روشن‌کردن موتور گرفته تا تأمین انرژی کامپیوترهای داخل خودرو.

علاوه بر تعویض روغن، تعویض فیلتر هوا و سایر خدمات کلی، مراقبت از باتری خودرو یکی از مؤثرترین راه‌ها برای اطمینان از کارکرد روان و بدون مشکل خودرو است. باتری‌های خالی یا آسیب‌دیده یکی از دلایل اصلی تماس‌های امداد جاده‌ای هستند و تعداد زیادی از خرابی‌ها به دلیل قدیمی بودن باتری‌هایی است که برای کاری که انجام می‌دهند خیلی قدیمی هستند.

در این راهنما، در مقاله هر چند وقت یک بار باید باتری ماشینم را تعویض کنم؟ در سایت مقایسه قیمت بریم خرید حقایق مربوط به باتری خودروی شما را بررسی می‌کنیم و به شما کمک می‌کنیم زمان انتخاب جایگزینی را تعیین کنید. ما همچنین نکات خاص خودرو را به اشتراک می‌گذاریم تا به شما کمک کنیم از باتری وسیله نقلیه خود بیشترین بهره را ببرید و طول عمر آن را افزایش دهید.

باتری‌ها می‌توانند در عرض سه سال فرسوده شوند

باتری‌ها می‌توانند در عرض سه سال فرسوده شوند

اگرچه باتری‌ها در صورت مراقبت مناسب می‌توانند پنج سال یا بیشتر دوام بیاورند، اکثر باتری‌های خودرو در عرض سه سال پس از استفاده روزمره در شرایط عادی فرسوده و ناکارآمد می‌شوند.
درست همان‌طور که باتری کامپیوتر یا گوشی هوشمند شما با هر بار شارژ کارایی کمتری دارد، باتری ماشین شما نیز هر بار که توسط موتور خودرو شارژ می‌شود به‌تدریج خراب می‌شود. پس از سه سال، به طور معمول زمان نصب یک جایگزین است.

پس از چهار یا پنج سال، اکثر باتری‌های خودرو تقریباً کاملاً غیرقابل‌ استفاده خواهند بود. باتری‌های ماشین قدیمی می‌توانند تعدادی از مسائل ایمنی و قابلیت اطمینان را ایجاد کنند. خوشبختانه، تشخیص اینکه آیا باتری ماشین شما به پایان عمر خود نزدیک می‌شود، آسان است.

سیستم الکتریکی ماشین شما آن‌طور که باید پاسخ می‌دهد؟

سیستم الکتریکی ماشین شما آن‌طور که باید پاسخ می‌دهد؟

حتی خودرویی که باتری آن بسیار معیوب است، پس از راه‌اندازی به‌درستی کار می‌کند، زیرا بیشتر شارژ باتری از موتور تأمین می‌شود. این بهترین زمان را برای تست باتری خودروتان در مدت کوتاهی پس از روشن‌کردن خودروتان می‌سازد.

ماشین شما همچنان می‌تواند به‌سرعت روشن شود، حتی اگر باتری از کار بیفتد. بااین‌حال، ویژگی‌هایی که نیاز به انرژی قابل‌توجهی دارند و از باتری تغذیه می‌شوند، مانند چراغ‌های جلو، ممکن است آن‌طور که باید کار نکنند.

سعی کنید ماشین خود را در شب با چراغ‌های جلو روشن کنید. آیا آنها کم‌نور هستند؟ اگر چراغ‌های جلو بیش از حد کم‌نور به نظر می‌رسند، خودرو را در حالت پارک یا خنثی قرار دهید و دور موتور را بالا ببرید. اگر باتری از کار بیفتد، با استفاده از پدال گاز، چراغ‌های جلو روشن‌تر می‌شوند.

این یک راه عالی برای بررسی اینکه آیا باتری شما شروع به خراب‌شدن کرده است یا خیر. تشخیص باتری کاملاً خراب حتی ساده‌تر است: وقتی کلید را در استارت می‌چرخانید یا سوئیچ استارت خودرو را فشار می‌دهید، اصلاً روشن نمی‌شود.

هر چه ماشین شما جدیدتر باشد، فشار وارده بر باتری آن بیشتر می‌شود

هر چه ماشین شما جدیدتر باشد، فشار وارده بر باتری آن بیشتر می‌شود

به‌عنوان یک قاعده کلی، هرچه رایانه‌های سواری خودروی شما پیچیده‌تر باشند، فشار بیشتری بر باتری آن وارد می‌شود. بسیاری از خودروهای جدید دارای کامپیوترهای قدرتمندی هستند که همیشه در حال کار هستند، حتی زمانی که خود خودرو پارک و خاموش است.

این رایانه‌ها می‌توانند با سرعتی آهسته و ثابت از باتری خودروی شما انرژی بگیرند و به‌مرورزمان آن را فرسوده کنند. اگرچه شارژی که هر رایانه می‌کشد ناچیز است، اما اثر کل می‌تواند باتری ماشین شما را در زمانی که برای مدت طولانی بدون استفاده بماند، تخلیه کند.

اگر به‌ندرت از خودروی خود استفاده می‌کنید، از تخلیه باتری آن توسط سیستم‌های کامپیوتری روی برد خودداری کنید و آن را برای یک رانندگی کوتاه – یک یا دو بار در اطراف بلوک انجام دهید – تا باتری آن هر هفته یا دو هفته یکبار شارژ شود.

باتری خود را مرتباً چک کنید تا خراب نشود

باتری خود را مرتباً چک کنید تا خراب نشود

دفعه بعد که ماشین خود را برای یک سرویس معمولی به گاراژ می‌برید، مطمئن شوید که باتری آن را بررسی کنید. فرسودگی باتری همیشه ثابت نیست – باتری وسیله نقلیه شما می‌تواند در طی چند ماه از عملکرد ۹۰٪ به ۲۰٪ برسد.

تست باتری آسان است و هر گاراژ یا تعمیرگاه معتبر مجموعه‌ای از تسترهای الکترونیکی مخصوص به خود را در اختیار شما خواهد گذاشت. آزمایش‌های منظم می‌تواند زمان نیاز به تعویض باتری را نشان دهد و به شما کمک کند از خرابی‌های بد جلوگیری کنید.

اگر باتری شما علائم فرسودگی را نشان می‌دهد و دو یا سه سال است که تعویض نشده است، ریسک نکنید. باتری‌های خودرو ارزان هستند و هزینه اندک تعویض آن برای جلوگیری از استرس ناشی از خرابی کنار جاده ارزش آن را دارد.

خودروهای دارای فناوری استاپ استارت ممکن است به باتری‌های خاصی نیاز داشته باشند

خودروهای دارای فناوری استاپ استارت ممکن است به باتری‌های خاصی نیاز داشته باشند

آیا ماشین شما از فناوری استاپ استارت برای صرفه‌جویی در مصرف بنزین استفاده می‌کند؟ خودروهایی با موتورهایی که برای خاموش‌شدن خودکار در زمان توقف طراحی شده‌اند ، فشار بیشتری را نسبت به خودروهای استاندارد به باتری‌هایشان وارد می‌کنند و اغلب نیاز به استفاده از باتری ویژه دارند.

اگر خودروی شما دارای فناوری استاپ استارت است و خودتان باتری آن را تعویض می‌کنید، مطمئن شوید که جایگزین مناسبی خریداری کرده‌اید. به‌هرحال اگر خودتان باتری خود را تعویض می‌کنید – که در بسیاری از خودروها بسیار ساده است – مهم است که آن را با خیال راحت دور بیندازید. نزدیکترین سرویس دفع زباله‌های خطرناک خود را پیدا کنید و هرگز باتری ماشین خود را با بقیه زباله‌های خود بیرون نیندازید.

از باتری خود به‌خوبی مراقبت کنید تا طول عمر آن افزایش یابد

از باتری خود به‌خوبی مراقبت کنید تا طول عمر آن افزایش یابد

درست همان‌طور که رانندگی پرخاشگرانه باعث فرسودگی لاستیک‌ها و ترمزهای وسیله نقلیه شما می‌شود، رانندگی بدون فکرکردن به باتری باعث کاهش طول عمر آن می‌شود. اگر از باتری خود به‌خوبی مراقبت کنید، می‌توانید عمر بسیار بیشتری نسبت به معمول از آن بهره‌مند شوید.

آیا می‌خواهید عمر باتری ماشین خود را افزایش دهید؟ از نکات زیر برای استفاده حداکثری از باتری خودرو و افزایش طول عمر عملکرد آن فراتر از استاندارد سه‌ساله استفاده کنید:

  • ماشین خود را به طور مکرر سرویس کنید تا از فشاردادن باتری ناکارآمد موتور و سایر اجزای خودرو جلوگیری کنید
  • هرگز چراغ‌ها یا تهویه‌مطبوع خود را هنگامی که وسیله نقلیه شما خاموش است روشن نگذارید، زیرا باعث تخلیه باتری می‌شوند.
  • ماشین خود را به طور مکرر (حداقل یک‌بار در هفته) رانندگی کنید تا از خالی‌شدن بیش از حد باتری جلوگیری کنید
  • باتری خود را بعد از اینکه از جاده خارج شدید یا در جاده‌های پردست‌انداز رانندگی کردید بررسی کنید، زیرا ضربه‌ها می‌توانند اتصالات آن را شل کنند.
  • اطمینان حاصل کنید که پایانه‌ها و محفظه‌های باتری ماشین شما تمیز و عاری از خاک، گردوغبار و سنگ‌ریزه هستند.

هر چند وقت یک بار باید باتری ماشینم را تعویض کنم؟

هر چند وقت یک بار باید باتری ماشینم را تعویض کنم؟

آخرین باری که باتری ماشین خود را تعویض کردید کی بود؟ چه ماشین شما به‌عنوان نو کار کند یا چراغ‌ها و سایر وسایل الکترونیکی شروع به نشان‌دادن علائم قدیمی کنند، زمان بدی برای بررسی وضعیت باتری شما وجود ندارد.

تعویض باتری خودرو هر ۲ تا ۳ سال یکبار باعث می‌شود که آن را در بهترین حالت خود نگه دارید و به شما کمک می‌کند از خرابی‌های بد کنار جاده یا پارک خودرو جلوگیری کنید. آیا زمان تعویض باتری خودرو فرارسیده است؟

منبع: warrantywise