راهنمای خرید بخاری صنعتی و کارگاهی + معرفی پرفروش ترین مدل ها

1183
راهنمای خرید بخاری صنعتی - بریم خرید
راهنمای خرید بخاری صنعتی - بریم خرید

راهنمای خرید بخاری صنعتی

با شروع فصل سرما، معمولاً کسب‌وکارهای مختلف به دنبال خرید هیتر صنعتی و انواع و بخاری هستند. کارخانه‌ها، کارگاه‌های بزرگ، گلخانه‌ها، سوله‌ها و… همگی برای گرم‌شدن نیازمند یک هیتر صنعتی یا بخاری کارگاهی هستند. چون متراژ این مکان‌ها بالاست و به‌سادگی با هیترهای برقی کوچک و یا بخاری و… گرم نمی‌شوند. اگر بخواهید با هیترهای برقی کوچک مکان‌هایی با این متراژ را گرم کنید لازم است تعداد بسیار زیادی هیتر یا بخاری برقی تهیه کنید؛ اما هیترهای صنعتی به دلیل گرمایش بالا و ظرفیت گرمادهی بالایی که دارند می‌توانند فضاهای بزرگ با متراژهای بالا را نیز گرم کنند، همان‌طور که مشاهده می‌کنید خرید بخاری نکات زیادی دارد که باید آن‌ها را بدانید پس توصیه می‌کنم این راهنمای خرید بخاری صنعتی را بخوانید تا بتوانید با آگاهی کامل برای خرید بخاری صنعتی خود اقدام کنید و بهترین گزینه را انتخاب کنید. همچنین ما یک مقاله هم به‌عنوان راهنمای انتخاب بخاری برقی برای شما عزیزان قرار دادیم تا در صورت تمایل برای استفاده از بخاری برقی هم نکات مربوطه را بدانید.

سرما در کارگاه‌ها و سوله‌ها یا محیط‌های کارگاهی و گلخانه‌ها می‌تواند سبب یخ‌زدگی موادی که داخل کارگاه یا کارخانه شماست و یا یخ‌زدن گل‌ها در گلخانه و… شود. پس اگر از وسایل گرمایشی مناسب برای کارخانه خود استفاده نکنید، تجهیزات و ماشین‌آلات صنعتی شما آسیب می‌بیند؛ چون یخ می‌زند و به‌مرورزمان، عمر دستگاه کم می‌شود. به همین دلیل ما در تیم تولید محتوای بریم خرید تصمیم گرفتیم یک راهنمای خرید بخاری صنعتی برای مکان‌های صنعتی و.. تهیه کنیم تا با دانش کافی و خیال راحت برای خرید اقدام کنید. تیم بریم خرید یک مرجع مقایسه قیمت محصولات و خدمات است که به مقایسه قیمت و کیفیت محصولات در فروشگاه‌های اینترنتی مختلف می‌پردازد.

هیتر صنعتی یا بخاری صنعتی کارگاهی چیست؟

هیتر صنعتی یک دستگاه است که سوخت را تبدیل به انرژی گرمایی می‌کند و برای تأمین حرارت در بخش‌های صنعتی که متراژ بالایی دارند مناسب است. هیترهای صنعتی بر اساس ویژگی‌ها و خصوصیات ظاهری که دارند، نوع سوختی که دارند، نوع کارکرد و عملکرد و…. دسته‌بندی می‌شوند. هیترهای صنعتی برای گرم‌کردن سالن‌های بزرگ کاربرد دارد و با کمک یک فن، محیط را گرم می‌کند. این هیترها گرمایشی ۲۰ تا ۳۰ برابر هیترهای معمولی دارند. بخاری‌های کارگاهی برای گرم‌کردن محیط‌های بزرگ مانند امامزاده، مسجد، حسینیه، کارخانه، کارگاه و… نیز کاربرد دارند و محیط را به‌خوبی و به‌صورت یکنواخت گرم می‌کنند.

آشنایی با انواع بخاری کارگاهی

بخاری کارگاهی فن دار این بخاری برای فضاهای صنعتی و بزرگ یا کارگاهی مناسب است و بازدهی بالایی دارد. اگر شما به برق یا گاز دسترسی داشته باشید می‌توانید از این نوع هیتر برای گرم‌کردن فضا استفاده کنید.

هیتر نفتی صنعتی یکی دیگر از انواع هیترها و بخاری‌های صنعتی است که برای گرم‌کردن مکان‌هایی که امکان دسترسی به گاز و برق ندارند؛ مانند مرغداری‌هایی که در روستا هستند مناسب است.

بخاری کارگاهی و صنعتی فن دار یک فن دمنده دارد که جریان هوای گرم را منتشر می‌کند؛ یعنی فن هوای محیط را به داخل بخاری می‌کشد، وقتی دمای هوای محیط از حد استاندارد کمتر شود، به‌صورت خودکار فن شروع به کار می‌کند و گرما تولید می‌کند تا دمای محیط به حد استاندارد برسد. بخاری‌های کارگاهی فن دار، بازدهی گرمایشی بیشتری نسبت به سایر بخاری‌ها دارد.

هیتر نفتی هم یکی دیگر از بخاری‌های صنعتی و کارگاهی است که برای محیط‌هایی مانند مساجد و حسینیه‌ها و یا سایر محیط‌های بزرگ مانند مرغداری و کارخانه و… استفاده می‌شود. در واقع هیتر نفتی یکی از بخاری‌های کارگاهی یا صنعتی است که بازدهی گرمایی بیشتری دارد.

بخاری گازی صنعتی گازوئیلی، گازی، نفتی و برقی از جمله بخاری‌های صنعتی هستند که بازدهی گرمایش بالایی دارند.

سوخت هیتر صنعتی چیست؟

هیترهای صنعتی معمولاً برای تولید گرما، نیازمند برق، گاز، گازوئیل و نفت هستند و با سوزاندن این موارد، گرما تولید و پخش می‌کنند. هیترهای صنعتی، با روش‌های تابش گرما، همرفت گرما و انتقال گرما به‌صورت رسانشی، محیط اطراف را گرم می‌کنند. پس هیترهای صنعتی به دو نوع هیتر برقی و هیتر گازی تقسیم می‌شوند.

انواع بخاری کارگاهی و صنعتی بر اساس نوع عملکرد و ساختار

  • بخاری کارگاهی فن دار و بدون فن: برای گرم‌کردن محیط‌های کوچک و بزرگ کاربرد دارند. این نوع بخاری‌ها، با سنجش دمای محیط، می‌توانند فضاهای بزرگ را هم به‌صورت یکنواخت گرم کنند و با کمک فن خود جریان همرفتی را به‌خوبی برقرار کند و محیط را یکنواخت گرم کند.
  • بخاری کارگاهی دودکش دار و بدون دودکش: بخاری‌های کارگاهی بدون دودکش معمولاً بازدهی بالایی دارند و گرمایش بیشتری نسبت به سایر مدل‌های کارگاهی دارند. پس اگر فضای شما بزرگ است و گردش هوا دارد می‌توانید از بخاری‌های صنعتی بدون دودکش استفاده کنید.

استفاده از بخاری صنعتی یا کارگاهی چه مزایایی دارد؟

  1. بخاری کارگاهی فن دار، توان گرمایشی و بازدهی بالایی دارد. به همین دلیل در مصرف انرژی و سوخت صرفه‌جویی می‌کند. چون محیط شما را به‌صورت یکنواخت گرم می‌کند و نیازی به زیاد کردن شعله یا درجه حرارت بخاری صنعتی و کارگاهی نیست.
  2. بخاری کارگاهی فن دار، معمولاً مجهز به یک ترموستات برای تنظیم دماست. یعنی زمانی که محیط به دمای مطلوب رسیده باشد، به‌صورت خودکار خاموش می‌شود و دوباره پس از سردشدن هوای محیط مجدداً روشن می‌شود؛ بنابراین مصرف سوخت شما هدر نمی‌رود و هزینه مصرف انرژی گاز و برق شما زیاد نمی‌شود.
  3. بخاری‌های کارگاهی یا صنعتی، دود زیادی تولید نمی‌کنند. پس امنیت بالاتری دارند و امکان گازگرفتگی با آن‌ها بسیار کم است.
  4. بخاری صنعتی یا کارگاهی محیط را به‌صورت ۳۶۰ درجه و یکنواخت گرم می‌کند.
  5. اگر شما در روستا، بیابان یا هر جای دیگری باشید که به برق و گاز دسترسی نداشته باشید باز هم می‌توانید از بخاری‌های صنعتی استفاده کنید و محیط موردنظر خود را گرم کنید.

راهنمای خرید بخاری کارگاهی و آشنایی با قیمت هیتر نفتی و یا بخاری کارگاهی و صنعتی

قیمت بخاری صنعتی و کارگاهی، وابسته به عوامل زیادی است. برای مثال مدل و نوع بخاری، فن دار بودن یا نبودن بخاری در قیمت آن تأثیر می‌گذارد. معمولاً بخاری‌های فن دار گران‌تر از بخاری صنعتی یا کارگاهی بدون فن هستند. اما کیفیت، طول عمر و عملکرد بهتری دارند. نوع کارکرد بخاری و سوختی که دارد مهم است. برای مثال بخاری‌های کارگاهی گازوئیلی یا بخاری کارگاهی گازی که بخاری‌های گازوئیلی به دلیل سوختی که دارند، باید هزینه سوخت آن‌ها را نیز حساب کنید و همیشه در دسترس داشته باشید.

پس علاوه بر مقایسه قیمت بخاری‌های گازی صنعتی و گازوئیلی باید به هزینه‌های جانبی آن‌ها نیز توجه کنید. برای خرید هیتر صنعتی و کارگاهی می‌توانید به وب‌سایت بریم خرید مراجعه کنید. بریم خرید یک مرجع مقایسه قیمت است که تمام محصولات را در فروشگاه‌های اینترنتی معتبری که موجود هستند از نظر قیمت مقایسه می‌کند. در نتیجه شما عزیزان با مشاهده و مقایسه قیمت‌ها می‌توانید خرید خود را با مناسب‌ترین قیمت و بالاترین کیفیت انجام دهید.

بخاری کارگاهی و صنعتی گازی بهتره یا هیتر صنعتی نفتی؟

اگر فضایی که در اختیار دارید کوچک است می‌توانید از هیتر نفتی استفاده کنید. اما برای متراژهای بالا و فضاهایی که بزرگ است بهتر است از بخاری کارگاهی صنعتی گازی استفاده کنید. اگر محیط شما بزرگ است و هوا در آن گردش دارد، می‌توانید از بخاری کارگاهی بدون دودکش استفاده کنید. اگر فضای شما بزرگ است و قصد دارید از بخاری یا هیتر نفتی صنعتی برای گرمایش استفاده کنید می‌توانید از هیترهای نفتی فن دار استفاده کنید.

معرفی پرفروش ترین بخاری های کارگاهی و صنعتی در راهنمای خرید بخاری صنعتی و کارگاهی

مشهد ظهور یکی از برندهای پرطرفدار است که محصولات با کیفیتی ارائه می کند. هیتر گازی مشهدظهور۲۴۰۰-B یکی از مدل‌های پرفروش این برند است که طول عمری بالا و قیمتی مناسب دارد. این مدل مجهز به موتور دمپر گیربکسی و ترموستات محیطی است. این محصول امکان پخش حرارت به‌صورت ۳۶۰  درجه ندارد؛ اما می‌توانید جهت باد آن را تنظیم کنید و گرما را در یک زاویه خاص دریافت کنید. بازدهی حرارت این دستگاه و راندمان حرارتی آن بالاست و می‌تواند محیط‌های بزرگ را به‌خوبی و به‌صورت یکنواخت گرم کند.

هیتر گازی مشهد ظهور ۲۴۰۰B  قابلیت گرم‌کردن فضاهایی تا ۱۰۰۰ مترمکعب را دارد. این مدل هیتر با گاز مایع یا گاز شهری کار می‌کند. این محصول نیاز به نصب دودکش دارد و به‌صورت دیواری و زمینی قابل‌استفاده است. حداکثر توان حرارتی و راندمان حرارتی این دستگاه، ۴۵۰۰۰ کیلوکالری است و شیر کنترل گاز ایتالیایی دارد. همچنین مجهز به سیستم ترموکوپل است؛ یعنی اگر شعله بخاری به هر دلیلی خاموش شود به‌صورت خودکار جریان گاز ورودی دستگاه قطع می‌شود تا از آتش‌سوزی و گازگرفتگی جلوگیری کند.

راهنمای خرید بخاری صنعتی
این مقاله یک راهنمای خرید بخاری صنعتی و کارگاهی برای آشنایی با انواع مختلف بخاری های صنعتی و کارگاهی است

هیتر گازی ۶۱۸  یکی دیگر پرطرف‌دارترین هیترهای صنعتی است که بازدهی بالا و طرف‌داران زیادی دارد. قیمت این محصول نسبت به کیفیت و بازدهی آن بسیار مناسب است. همچنین درصد رضایت کاربرانی که از آن استفاده کردند و رضایت داشتند بالاست. به همین دلیل تبدیل به یکی از پرفروش‌ترین بخاری‌های صنعتی و کارگاهی شده است. این محصول باتوجه‌به راندمان حرارتی که دارد برای گرم‌کردن محیط‌های کوچک و بزرگ مانند ویلا، مسجد، رستوران، فروشگاه، باشگاه، خوابگاه، کارگاه، کارخانه و…. کاربرد دارد و می‌تواند محیط موردنظر شما را به‌صورت یکنواخت گرم کند.

راهنمای خرید بخاری صنعتی و هیتر کارگاهی - بریم خرید
هیتر کارگاهی مدل ۶۱۸ بسیار باکیفیت است و توانایی گرم کردن فضای ۳۵۰ متری را دارد

این محصول می‌تواند با دودکش دوجداره کار کند و اکسیژن محیط را حفظ کند. یعنی اکسیژنی که برای سوخت بخاری لازم دارد از بیرون می‌گیرد و امکان کنترل آنی عملکرد دودکش با کمک سنسور فشار را دارد. کیفیت قطعات هیتر صنعتی ۶۱۸ بسیار بالاست به همین دلیل راندمان حرارتی آن بالای ۸۷ درصد است و می‌تواند محیط‌هایی با متراژ ۲۵۰ تا ۳۰۰ مترمکعب را به‌خوبی و به‌صورت یکنواخت گرم کند.

هیتر گازی و صنعتی ۸۶۰ نیک گستر، یکی دیگر از پرفروش‌ترین بخاری‌های صنعتی و هیترهای صنعتی است که سوخت آن گاز است و به‌صورت فن دار کار می‌کند. این محصول به دلیل راندمان حرارتی بالای ۸۸ درصدی که دارد می‌تواند به‌صورت یکنواخت فضاهای بزرگ را هم گرم کند. حداکثر ظرفیت گرمایشی هیتر صنعتی ۸۶۰ حدود ۴۵۰۰۰ کیلووات است و مصرف سوخت و انرژی آن کم است.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم یک راهنمای خرید بخاری صنعتی و کارگاهی برای شما قرار دهیم تا با دانش کافی و کسب اطلاعات کافی درباره این محصولات خرید خود را انجام دهید. اگر قصد خرید هیتر صنعتی یا کارگاهی دارید می‌توانید به وب سایت مقایسه قیمت بریم خرید مراجعه کنید و لیست قیمت خرید هیتر صنعتی و انواع بخاری‌های کارگاهی را به همراه قیمت و مشخصات مشاهده کنید و محصول موردنظر خود را با مناسب‌ترین قیمت و بالاترین کیفیت از یک فروشگاه اینترنتی معتبر خریداری کنید..

منبع