راهنمای خرید بخاری هیزمی+ نکات استفاده از آن

880
راهنمای خرید بخاری هیزمی

 

راهنمای خرید  بخاری هیزمی

وسایل گرمایشی یکی از مهمترین ملزومات فصل پاییز و زمستان هستند تا با گرم کردن محیط، محفل خانه شما را گرم تر کنند و یک جمع گرم و صمیمی ایجاد کند. همانطور که می دانید وسایل گرمایشی در انواع مختلفی تولید و عرضه می شوند و هر کدام برای محیط و فضای خاصی قابل استفاده است که شما طبق نیازتان و فضایی که در اختیار دارید نوع وسیله گرمایشی خود را انتخاب می کنید. برای آشنایی بیشتر با وسایل گرمایشی می توانید مقاله مربوطه را در وب سایت بریم خرید بخوانید تا با انواع وسایل گرمایشی و بهترین سیستم گرمایشی در فصل پاییز و زمستان آشنا شوید. این مقاله که در حال خواندن آن هستید یک راهنمای خرید بخاری هیزمی است تا شما را با تمام نکاتی که باید قبل از خرید بخاری هیزمی بدانید آشنا کند! پس با ما همراه باشید!

امروزه وسایل گرمایشی زیادی برای گرم کردن خانه و ساختمان وجود دارد که هر کدام برای فضای خاصی کاربرد دارد و با توجه به امکانات و فضای شما قابل استفاده است. برای مثال رادیاتور یکی از وسایل گرمایشی است که نیازمند داشتن یک سیستم گرمایشی مرکزی مانند موتوخانه یا پکیج است، بخاری گازی یکی دیگر از وسایل گرمایشی است که نیازمند لوله کشی گاز و قرار دادن یک محل برای دودکش است. اما اگر بخشی از ساختمان شما گازکشی نشده مانند یک اتاق خواب و… و می خواهید بدون بخاری گازی آن را گرم کنید می توانید از بخاری برقی استفاده کنید. بخاری برقی برای گرم کردن محیط های کوچک کاربرد دارد.

اما در گذشته برق و گاز در خانه ها نبود و مردم برای گرم کردن ساختمان خود از بخاری هیزمی استفاده می کردند. حتی امروزه هم برخی از نقاط کشور مجهز به گاز و برق نیستند و نمی توانند از بخاری گازی و برقی استفاده کنند به همین دلیل از بخاری هیزمی برای گرم کردن محیط خود استفاده می کنند. همچنین از بخاری هیزمی برای گرم کردن ویلا، کلبه، کافه، رستوران و… نیز استفاده می کنند. این بخاری نوعی وسیله گرمایشی و تزئینی است که طرفداران زیادی دارد.

بخاری هیزمی چیست؟

بخاری هیزمی یکی از وسایل گرمایشی با طراحی مختلف است که از جنس فلز یا چدن است و سوخت آن هیزم، چوب و شاخ و برگ است. جنس بدنه بخاری های هیزمی محکم است و در برابر حرارت مقاوم است همچنین طراحی زیبایی دارد و برای زیبا کردن محیط هایی مانند کلبه جنگلی و… بسیار کاربرد دارد.

بخاری هیزمی چه کاربردی دارد؟

بخاری هیزمی مانند سایر بخاری ها، برای گرم کردن محیط های کوچک و بزرگ کاربرد دارد برای مثال برای گرم کردن یک کابین، کلبه، رستوران، خانه کوچک و… از بخاری هیزمی استفاده می کنند.

کاربرد بخاری هیزمی در منازل
بخاری هیزمی برای گرم کردن فضای باز و بسته استفاده می شود و با دودکش و بدون دودکش قابل استفاده است

استفاده از بخاری هیزمی چه مزایا و معایبی دارد؟

بخاری هیزمی یک وسیله گرمایشی با بازدهی بالا و هزینه مناسب است، سوخت آن هزینه زیادی ندارد و به راحتی همه جا پیدا می شود اما اگر سوخت آن تمام شود مجدد باید سوخت آن را تهیه کنید و بخاری را پر از چوب و هیزم و.. کنید تا بتوانید از گرمای آن استفاده کنید در غیر این صورت بخاری خاموش می شود پس باید همیشه هیزم در دسترس شما باشد تا یک گرمای دائمی داشته باشید. هزینه سوخت بخاری هیزمی زیاد نیست و حتی می توانید به صورت رایگان آن را در اختیار داشته باشید و از چوب و هیزم داخل جنگل یا حیاط استفاده کنید.

قیمت بخاری هیزمی بسیار مناسب تر از سایر بخاری هاست و انرژی زیادی تولید می کند. همچنین در طرح های مختلف و متنوعی تولید می شود و محیط شما را زیباتر می کند و هرجایی حتی وسط جنگل در کلبه ها هم می توانید از آن استفاده کنید و نیازی به گاز یا برق ندارد و با سوختن چوب گرما ایجاد می کند پس هزینه مناسب تری نسبت به گاز و برق دارد و به راحتی در دسترس است.

همچنین همانطور که می دانید دود حاصل از سوختن چوب، برای محیط های کوچک که گردش هوا ندارند خطرناک است. پس بخاری هیزمی را برای مکانی استفاده کنید که گردش هوا دارد و بزرگ است. معمولا بخاری های هیزمی بدون دودکش کار می کنند به همین دلیل امکان پخش دود در محیط زیاد است پس هنگام انتخاب و خرید بخاری هیزمی گزینه ای را انتخاب کنید که طبق استانداردها تهیه شده باشد تا مشکلی به وجود نیاید و به دلیل پخش گاز مونوکسیدکربن دچار گازگرفتگی نشوید. برای مثال می توانید زنگ هشدار برای گاز مونوکسید کربن روی بخاری هیزمی نصب کنید.

با وجود تمام مزایایی که بخاری هیزمی دارد، آلودگی هوا در اثر سوخت چوب بیشتر از سوخت گاز است پس استفاده از بخاری هیزمی، هوا را آلوده می کند و دود بیشتری تولید می کند.

راهنمای خرید بخاری هیزمی چدنی

بخاری هیزمی چدنی یکی از پرفروش ترین بخاری های هیزمی است که ظاهری زیبا و کاربردی دارد. بخاری هیزمی چدنی با طرح شومینه تولید و عرضه می شود و ظاهری بسیار زیبا و پرطرفدار دارد همچنین مشکل پخش دود در فضا ندارد.

همانطور که می دانید جنس بدنه بخاری هیزمی چدنی، از چدن دوجداره است و مانند بخاری گازی، یک نمای شیشه ای دارد که می توانید سوخت چوب و هیزم را داخل آن مشاهده کنید. شیشه این بخاری از جنس سکوریت و مقاوم در برابر حرارت است و می توانید از دودکش برای خارج کردن دود به بیرون ساختمان استفاده کنید. بخاری هیزمی چدنی، با کمک چوب، سنگ، ذغال سنگ، هیزم، سوخت کربنی و… کار می کند و محیط شما را گرم می کند. بازدهی بالایی دارد و فضایی لذت بخش برای شما به وجود می آورد.

راهنمای خرید بخاری هیزمی و نکاتی که قبل از استفاده از آن باید بدانید!

بخاری هیزمی رنگ بدنه ای دارد که در برابر حرارت مقاوم است و مواد رنگی و چربی فلزات زمانی که بسوزند بوی بد و دود تولید می شود پس بهتر است  قبل از استفاده از بخاری هیزمی و نصب کردن آن، بخاری را در فضای باز روشن کنید تا دود و بوی بد آن در فضای باز از بین برود و محیط شما را آلوده نکند.

  • لوله بخاری هیزمی

 

لوله بخاری هیزمی
لوله بخاری هیزمی باید یک متر بالاتر از پشت بام و یا جان پناه باشد

اگر بخاری هیزمی شما توسط یک لوله بخاری و دودکش، دود را به بیرون از خانه منتقل می کند بهتر لوله بخاری خود را بررسی کنید که داغ باشد اگر لوله بخاری شما سرد باشد ممکن است دودکش شما یا لوله بخاری شما مسدود شده باشد و دود و گاز مونوکسید کربن به بیرون از خانه نرود و دچار گازگرفتگی شوید. لوله بخاری هیزمی خود را یک متر بالاتر از پشت بام و یا جان پناه قرار دهید و از کلاهک دودکش به صورت H استفاده کنید.

  • نحوه چیدن هیزم در بخاری هیزمی

روش چیدن هیزم در نوع سوخت بخاری مهم و تاثیرگذار است. بهتر است هیزم ها به صورت مخروطی چیده شود و ابتدا هیزم هایی که خشک و نازک هستند را بگذارید که سریع تر روشن شود و شعله درست شود و از نفت برای روشن کردن و شعله ور کردن هیزم ها در بخاری هیزمی استفاده نکنید. هیزم و سوخت بخاری را در قسمت انتهای آن قرار دهید و جلوی بخاری نگذارید تا از ورود دود به داخل خانه جلوگیری کنید و شیشه بخاری داغ نشود. همچنین محفظه بخاری هیزمی را پر از هیزم نکنید که بخاری دود نگیرد و سیاه نشود تا ظاهر خود را حفظ کنید.

 

  • نکات مراقبت از شیشه بخاری هیزمی

برای اینکه از شکسته شدن شیشه بخاری هیزمی جلوگیری کنید، زمانی که بخاری روشن است و شیشه داغ است بهتر است از ریختن آب روی شیشه جلوگیری کنید.

معرفی بهترین و پرفروش ترین بخاری هیزمی

بخاری هیزمی مشهد ظهور یکی از بخاری های پرفروش با طراحی زیبا و کاربردی فوق العاده است که طرفداران زیادی دارد. سوخت این بخاری طبیعی است و توسط چوب، هیزم، آجر نسوز و… گرما تولید می کند. این بخاری برای گرم کردن کارگاه، ویلا، خانه، اتاق و.. مناسب است و ظرفیت حرارتی آن حدود ۶۰۰۰ کیلووات است. این محصول برای گرم کردن فضای ۱۰۰ متری مناسب است و قیمت نسبتا مناسبی دارد. برای خرید یا مشاهده عکس و مشخصات کامل تر این محصول می توانید به وب سایت بریم خرید یا لینکی که در همین پاراگراف وجود دارد مراجعه کنید و پس از مقایسه قیمت ها در فروشگاه های مختلف، از ارزان ترین فروشنده خرید خود را انجام دهید.

سخن پایانی

همانطور که در این راهنمای خرید بخاری هیزمی از بریم خرید گفته شد، بخاری هیزمی با کمک چوب، هیزم، شاخ و برگ و… کار می کند و گرما تولید می کند. سوختی قابل دسترس و ارزان دارد و به راحتی همه جا در دسترس است. بخاری هیزمی ظاهری زیبا به منزل می دهد و علاوه بر گرمایش خوبی که دارد، محیطی زیبا و منحصر بفرد برای ویلا یا کلبه و رستوران و کافه شما به وجود می آورد. در صورتی که قصد خرید بخاری هیزمی دارید می توانید به وب سایت بریم خرید مراجعه کنید و لیست تمام فروشگاه های اینترنتی برای خرید بخاری هیزمی را مشاهده کنید، پس از مقایسه قیمت و مشخصات کالاها، می توانید به وب سایت موردنظرتان مراجعه کنید و با کیفیت ترین بخاری هیزمی را از سایتی معتبر با مناسب ترین قیمت خریداری کنید. شما تا حالا از بخاری هیزمی استفاده کردید؟ چه مارک بخاری هیزمی خوبه؟