راهنمای خرید ساندویچ ساز

670
راهنمای خرید ساندویچ ساز

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در هنگام کار یا حتی در خانه دچار کمبود وقت شوید و بخواهید یک غذای سالم و لذیذ خانگی که به سرعت آماده شود را میل بفرمایید. ساندویچ‌ساز یکی از دستگاه‌هایی است که به سرعت و آسان میان وعده‌های لذیذ در اختیار شما قرار میدهد. در این مقاله قصد داریم که شما را با جامع‌ترین راهنمای خرید ساندویچ ساز آشنا کنیم تا شما با داشتن اطلاعات کافی درباره این دستگاه اقدام به خرید بکنید.

ساندویچ ساز چیست؟

 دستگاه ساندویچ ساز دستگاهی است که به وسیله آن می‌توان انواع ساندویچ‌ها را در مدت زمان کوتاهی آماده کرد. این دستگاه به شما کمک می‌کند که در زمان کم یا هنگامی که میخواهید رژیم بگیرید، به آسانی و به سرعت غذایی لذیذ و سالمی برای شما درست کند.

یکی از نکات خوب ساندویچ ساز این است که به آسانی و سرعت میتوانید ساندویچ درست کنید. پس، این دستگاه یک انتخاب عالی برای افراد شاغل یا خانه دار است که هنگامی که وقت یا حوصله برای پختن غذا ندارند به راحتی یک وعده غذایی لذیذ داشته باشند.

انواع ساندویچ سازها

ساندویچ‌سازها انواع مختلفی دارند که بسته به نیازتان می‌توانید یکی از این انواع را تهیه کنید.

راهنمای خرید ساندویچ ساز

۱٫ساندویچ ساز:

این نوع از ساندویچ سازها صفحاتی دارند که نان تست در آن قرار می‌گیرد. شما موادغذایی موردنظر خود را داخل نان تست می‌گذارید و ساندویچ خود را بعداز ۲ تا ۳ دقیقه تحویل می‌گیرید. همچنین برخی از ساندویچ‌‌سازها صفحات گریل هم دارند که امکان گریل کردن گوشت و سبزیجات را هم فراهم میکنند.

راهنمای خرید ساندویچ ساز

۲٫دستگاه وافل‌ساز خانگی:

نوع دیگری از ساندویچ‌سازها است که بیشتر برای درست کردن صبحانه به کمک شما می‌آید. طرز کاری مشابه ساندویچ‌ ساز دارد اما شکل صفحات آن متفاوت است. صفحات وافل‌ساز که بیشتر اوقات از جنس تفلون، چدن یا آلومینیومی است، به صورت عمودی، افقی و یا پنجره‌ای است. وافل ساز یک انتخاب شیک و خوشمزه برای صبحانه است.

راهنمای خرید ساندویچ ساز

۳٫پیتزا ساز یا پیتزا پز:

شاید جالب باشد بدانید که با نوع خاصی از ساندویچ ساز میتوان پیتزا هم درست کرد! پیتزا ساز هم مشابه ساندویچ میکر کار میکند و تنها فرقشان در اندازه قالب است. پیتزا ساز قالب بزرگتر و ساندویچ میکر قالب کوچکتر دارد.

این مطلب را از دست ندهید : بهترین ساندویچ سازهای موجود در بازار

نکات مهم برای خرید ساندویچ‌ساز

● توان مصرفی:

شما در اصل با خرید ساندویچ ساز، هزینه‌ی تهیه غذای خود را کاهش می‌دهید تا با کمترین هزینه،   سالم ترین و آسان ترین غذا را برای خود و خانواده خود آماده کنید، اما برخی از ساندویچ ساز‌ها هستند که توان مصرفی بالایی دارند و توان مصرفی بالا مساوی است با تحمیل هزینه بیشتر برق برای خانه و خانواده .

محدوده توان مصرفی ساندویچ‌میکرها در کمترین حالت ۶۴۰ وات و بیشترین حالت ۱۴۰۰ وات است. در کل بهتر است برای مصارف خانگی ساندویچ‌سازی با توان مصرفی ۷۵۰ وات بخرید تا نیازهای شما را برطرف کند.

● صفحات دستگاه:

برای خرید ساندویچ ساز شما باید توجه ویژه‌ای به صفحات آن بکنید. در ابتدا بهتر است که صفحات ساندویچ ساز نچسب باشد تا به آسانی ضایعات غذا پاک شود. گزینه دیگر، ساندویچ‌سازهایی با صفحات متحرک است. چون شست و شو آسانی دارند و خیال شما را از آسیب رسیدن به قطعات الکترونیکی راحت می‌کند. شما باید نیازهای خود را نیز بشناسید، اگر برای صبحانه میخواهید ساندویچ ساز بخرید، به شما وافل ساز پیشنهاد میشود. اگر می‌خواهید هم پیتزا و هم ساندویچ درست کنید میتوانید پیتزاساز بخرید و برای مصارف معمولی هم ساندویچ‌ساز تهیه کنید.

● ظرفیت:

ظرفیت ساندویچ ساز هم نکته مهم بعدی است. ساندویچ سازها اکثرا ظرفیتی برای ۲ یا ۴ ساندویچ را دارند و اگر شما خانواده پر جمعیتی دارید بهتر است که ساندویچ سازی با ظرفیت بالا تهیه کنید، زیرا اگر مدل‌هایی با ظرفیت پایین خریداری کنید، هم باید زمان بیشتری برای درست کردن ساندویچ‌ها بگذارید که مصرف برق نیز افزایش می‌یابد.

● عایق حرارتی:

نکته مهم بعدی، عایق بودن ساندویچ ساز است. اکثر ساندویچ سازها دسته عایق بندی شده دارند اما بهتر است شما به دسته اکتفا نکنید و ساندویچ سازی با بدنه عایق شده تهیه کنید تا در هنگام درست کردن ساندویچ از سوختگی در امان باشید.

راهنمای خرید ساندویچ ساز

نکاتی مهم برای طول عمر بیشتر ساندویچ ساز

  • بعد از درست کردن ساندویچ حتما دستگاه ساندویچ ساز را با پارچه‌ای نمدار تمیز کنید.
  • حتما دقت کنید تا لکه یا خورده نانی روی دستگاه باقی نماند زیرا همین لکه‌ها، کثیفی‌ها و خرده نان‌ها محیطی مناسب برای رشد باکتریهای متفاوت هستند.
  • اگر دیدید که نمیتوانید لکه‌ها و کثیفی‌ها را از بین ببرید مقدار کمی روغن به صفحات دستگاه زده و بعد از گذشت مدتی آن را دوباره تمیز کنید.
  • یکی از نکات مهم برای اینکه ضایعات غذا به دستگاه نچسبد این است که اول دستگاه را روشن کرده و بعد مواد غذایی را در ساندویچ ساز قرار دهید.
  • هیچوقت از سیم ظرفشویی یا شوینده‌های نامناسب برای تمیز کردن صفحات ساندویچ ساز استفاده نکنید زیرا به لایه نچسب صفحات آسیب بزند.

خرید ساندویچ ساز

در آخر به شما پیشنهاد میشود که برای خرید هرگونه وسیله الکتریکی برای خانه خود ابتدا نیازهای خود را بشناسید به عنوان مثال برای خرید ساندویچ ساز در ابتدا ظرفیت دستگاه را مشخص کنید، برای چه کاری میخواهید از ساندویچ ساز استفاده کنید، مقدار هزینه‌ای که میخواهید برای خرید ساندویچ ساز بپردازید را تعین کنید.

شما برای خرید، بهتر است، قیمت‌ها را مقایسه کنید، جنس‌های مختلف را دیده و سپس اقدام به خرید کنید. ما در بریم خرید در تلاشیم که این بستر را برای شما، مشتری عزیز به وجود بیاوریم تا شما بتوانید به صرفه و آگاهانه خرید کنید.

منبع: amazon