۶ ترفند برای رفع شوره کولر آبی

2097
روش های رفع شوره کولر آبی - بریم خرید

روش های رفع شوره کولر آبی

کولر آبی یکی از وسایل قدیمی برای خنک کردن هوای محیط است و مردم زیادی این وسیله را برای سرمایش محیط در اولویت می دانند اما به دلیل املاحی که در آب وجود دارد، کولر آبی شوره می زند و مردم هر سال قبل از تابستان که بخواهند از کولر آبی خود استفاده کنند، لازم است شوره های کولر آبی را از بین ببرند به همین دلیل در این مقاله از تیم تولید محتوای بریم خرید، به معرفی روش های رفع شوره کولر آبی پرداختیم تا قبل از سرویس کولر بتوانید خودتان آن ها را از بین ببرید و رفع کنید چون وجود شوره در کولر آبی، می تواند عملکرد آن را مختل کند و میزان سرمایش آن را کمتر کند. با ما همراه باشید.

چگونه شوره کولر آبی را رفع کنیم؟

  • استفاده از صابون برای از بین بردن و رفع شوره کولر آبی

با کمک صابون می توانید تمام شوره های کولر آبی را از بین ببرید برای این کار کافیست صابون را در سینی آب کولر آبی بیاندازید تا شوره های آن را از بین ببرد و بوی مطبوع و خوشایندی هنگام کار کردن کولر آبی در محیط پخش کند.

  • شوره گیر کولر آبی

رسوب گیر یا شوره گیر کولر آبی یکی دیگر از روش های از بین بردن شوره های کولر آبیست که می تواند از فرسایش قطعات کولر آبی جلوگیری کند.

  • تعویض آب سینی کولر

اگر کولر شما شوره زیاد می زند، می توانید هر روز آب کف سینی آن را خالی کنید تا املاح داخل آن جمع و رسوب نشود.

  • شستن کولر با آب، مواد سفید کننده، برس سیمی

اگر بتوانید دیواره کولر را با آب، مواد جرم گیر و سفید کننده و یک برس سیمی شستشو دهید، می توانید سرمایش بیشتری از آن دریافت کنید.

کولر آبی رفع شوره کولر آبی

  • تمیز کردن کولر با سرکه

برای تمیز کردن کف کولر و دیواره های کولر می توانید یک پارچه یا برس سیمی را به سرکه آغشته کنید و با کمک آن رسوب و املاح جمع شده را تمیز کنید.

  • استفاده از مایع شوره گیر برای کولر

با استفاده مایع شوره گیر کولر، می توانید املاح آب را کاهش دهید، این مایع می تواند از شوره زدن پوشال و دیواره و بدنه کولر جلوگیری کند.

برای تمیز کردن کولر آبی می توانید طبق مراحل زیر عمل کنید:

ابتدا دریچه‌ های کولر آبی را باز کنید، پوشال ها را جدا کنید تا به بدنه کولر دسترسی داشته باشید، سپس با مواد شوینده موردنظرتان مانند سرکه، جوهر نمک، رسوب گیر، جرم گیر، مواد سفید کننده و… بدنه کولر را به صورت اصولی بشویید، سپس می توانید قطعات کولر را روغن کاری کنید، پمپ و شلنگ و… را بررسی کنید و سپس بعد از بررسی تسمه و دینام، کولر را راه اندازی کنید.

همانطور که در ابتدای این مقاله از تیم تولید محتوای بریم خرید ذکر شد، کولر آبی طرفداران زیادی دارد و مردم در اکثر نقاط کشور با هر نوع آب و هوایی، در فصل گرم سال به دنبال خرید کولر آبی و نصب و راه اندازی کولر آبی هستند تا فضای منزل یا محل کار خود را خنک کنند. با اینکه روش های دیگری هم برای سرمایش محیط وجود دارد مانند کولر گازی، پنکه و… اما طرفداران کولر آبی همچنان بسیار زیاد هستند، یکی از دلایلی که مردم بیشتر به دنبال خرید کولرآبی هستند، قیمت کولر آبی است، همانطور که می دانید قیمت کولر آبی نسبت به کولر گازی بسیار مناسب تر است و سرمایش کولر آبی نسبت به پنکه بسیار بهتر است به همین دلیل مردم به جای پنکه و کولر گازی، کولر آبی را انتخاب می کنند اما با توجه به تورم قیمت ها، قیمت کولر آبی هم این روزها بسیار متنوع شده و شاید یک مدل کولر آبی را در هر فروشگاه با یک قیمت متفاوت ببینید، به همین دلیل ما در بریم خرید فروشنده های معتبری را به شما معرفی می کنیم و قیمت این فروشندگان را باهم مقایسه می کنیم یعنی شما زمانی که وارد لیست قیمت کولر آبی شوید، می توانید پس از انتخاب مدل موردنظرتان، چندین فروشگاه را مشاهده کنید و پس از مقایسه قیمت ها، خرید خود را از ارزان ترین فروشنده معتبر انجام دهید. بریم خرید تنها یک مرجع مقایسه قیمت است و به معرفی تامین کنندگان می پردازد.