معرفی روش های دکور کردن شومینه و اطراف آن+روش تزئین بالای شومینه

2225

چند ایده برای تزئین بالای شومینه و اطراف آن

شومینه ها وسایلی زیبا و کاملا کاربردی هستند که طراحی دکوراتیو دارند و می توانند محیط شما را بسیار زیباتر کنند. انواع شومینه در طرح ها و مدل های مختلف تولید و عرضه می شود و هر کدام بر اساس نوع ساختی که دارند، می توانند دکوراسیون داخلی شما را زیباتر کنند. شومینه ها علاوه بر طراحی دکوراتیو و زیبایی که دارند محیط منزل، ویلا، اتاق، محل کار و… شما را گرم می کند و فضایی دلنشین برای شما ایجاد می کند. اما همانطور که می دانید گرمایش شومینه نسبت به سایر وسایل گرمایشی کمتر است.

اما افراد زیادی به دلیل زیبایی این وسیله، از آن برای دکور کردن خانه استفاده می کنند. پس دکور کردن شومینه و اطراف آن می تواند تاثیر زیادی در زیبایی خانه شما داشته باشد. شما با کمک خلاقیتی که دارید می توانید دیوار بالای شومینه را دکور کنید. به همین منظور ما در این مقاله از تیم تولید محتوای بریم خرید چند ایده برای تزئین بالای شومینه برای شما قرار دادیم. شما می توانید ایده بگیرید و دکوراسیون منزل خود را زیباتر کنید. پس اگر به دکوراسیون داخلی منزل با شومینه علاقمند هستید با ما همراه باشید!

برای اینکه بهترین مدل را برای دکور شومینه خود انتخاب کنید باید به سایز و ابعاد شومینه، فضایی که در اختیار دارید، امکاناتی که دارید، اکسسوری ها، بودجه ای که برای تزئیین شومینه در نظر گرفتید و… توجه کنید. ما در ادامه این مقاله از بریم خرید چند ایده برای تزئین دیوار بالای شومینه، به شما عزیزان خواهیم داد.

آینه کاری بالای شومینه

اگر دیوار بالای شومینه شما خالی است می توانید با کمک آینه کاری و یا نصب یک آینه، آن را دکور کنید و به آن فضا روح ببخشید. استفاده از آینه و آینه کاری بالای شومینه می تواند جلوه بصری فضا را چند برابر کند و آن محل را روشن تر و زیباتر کند. مدل آینه ای که برای بالای شومینه خود انتخاب می کنید باید بر اساس سایر المان های داخل منزلتان هماهنگ شود. آینه های گرد با قاب چوبی برای فضای مدرن و آینه های مستطیل برای فضای کلاسیک کاربرد دارند. حتی می توانید به جای آینه از تابلوهای دکوراتیو، آثار هنری، مجسمه و… هم برای تزئین بالای شومینه و اطراف آن استفاده کنید. تابلوهای شما می تواند قاب عکس یا تابلوهای دکوراتیو باشد.

تزئین بالای شومینه

تزئین شومینه با آینه چندضلعی

تزئین شومینه با آینه دکوراتیو

تزئین دیوار پشت شومینه با آینه

تزئینه شومینه با آینه

ایده برای قرار دادن شومینه در میز تلویزیون

این روزها قرار دادن مشعل شومینه در میز تلویزیون می تواند دکوراسیون داخلی منزل شما را زیباتر کند. همچنین فضای بالای شومینه شما نیز با کمک میز تلویزیون و یا تلویزیون پر می شود. پس دکور شما زیباتر خواهد بود. بهتر است برای اینکه شومینه خود را داخل میز تلویزیون بگذارید یا بالای آن تلویزیون قرار دهید از شومینه های الکلی یا اتانولی، شومینه های برقی و یا مشعل های شومینه استفاده کنید. این مدل ها علاوه بر جلوه زیبایی که به محیط شما می دهند به تلویزیون شما آسیبی وارد نمی کنند و دود و… آن اطراف را سیاه نخواهد کرد.

پیشنهاد ما به شما شومینه گازی پدیده مدل ۱۵۰ E-INSERT  است. این محصول طراحی دکوراتیو دارد و بسیار زیباست. سوخت این محصول گاز مایع یا شهری است و بر اساس نیاز شما با سایز دلخواهتان تولید و عرضه می شود. گرمایی که این شومینه تولید می کند قابل قبول است و حتی می توانید زیر تلویزیون خود قرار دهید تا زیبایی خانه خود را دوبرابر کنید. در ادامه چند تصویر برای قرار دادن شومینه زیر تلویزیون برای شما قرار دادیم.

قرار دادن شومینه زیر تلویزیونترکیب شومینه با تلویزیون

شومینه و میز تلویزیون

زیر تلویزیون تزئین بالای شومینه

و تلویزیون تزئین بالای شومینه

1 تزئین بالای شومینه

قرار دادن ساعت بالای شومینه برای تزئین بالای شومینه

استفاده از ساعت بالای شومینه هم به شما کمک می کند که فضای منزل خود را زیباتر کنید و دیزاین منزل و شومینه خود را متفاوت کنید. شما می توانید با ساعت های مختلف، دیزاین خود را کلاسیک یا مدرن کنید.بالای شومینه با تابلو تزئین بالای شومینه

استفاده از ساعت بالای شومینه

بالای شومینه تزئین بالای شومینه

تزئین شومینه با ساعت

زیر تلوزیون تزئین بالای شومینه

تزئین بالای شومینه با کاغذ دیواری

شما می توانید علاوه بر استفاده از اکسسوری و سایر مواردی که در این مقاله از بریم خرید گفته شد، بالای شومینه خود را به کمک کاغذ دیواری تزئین کنید. کاغذ دیواری می تواند به تنهایی دیزاین منزل شما و بالای شومینه شما را زیباتر کند. این کار نمای خاصی به خانه شما می دهد و طراحی دکوراسیون شما را متنوع تر می کند. کاغذ دیواری برای بالای شومینه، در طرح های مختلفی وجود دارد. شما می توانید طبق دکوراسیون سایر نقاط منزلتان از آن برای زیبا شدن محیط استفاده کنید. کاغذهای دیواری با طرح پتینه، ساده، گل دار، هندسی، برجسته و… در دسترس هستند و طبق سلیقه تان مورد دلخواهتان را انتخاب کنید. علاوه بر کاغذ دیواری می توانید از دیوارپوش های مختلف هم استقاده کنید.

تزئین شومینه با کاغذدیواری

تزئین شومینه با دیوارپوش

ایده برای دکور شومینه دیواری

شومینه های دیواری می توانند در طرح ها و مدل های مختلف توکار و… تولید شوند و هر کدام محیط شما را زیباتر کند. شما می توانید دیوار شومینه را با دیوار پوش سنگی و آنتیک تزئین کنید و دکور خود را چند برابر زیباتر کنید. دیوارپوش های آجری، سه بعدی، بتن اکسپوز، میکروسمنت و…. می تواند اطراف شومینه شما را زیباتر کند. اگر شومینه شما دیواری و به صورت توکار باشد می توانید آن را بالااتر از سطح زمین قرار دهید تا زیر شومینه را با موارد مختلفی تزئین کنید. مثلا می توانید از گلدان، گچبری، سنگ های تزئینی و… استفاده کنید.

استفاده از شلف برای تزئین اطراف شومینه

علاوه بر مواردی که در بالا گفته شد، می توانید از شلف هم برای تزئین بالای شومینه استفاده کنید. شلف دیواری مانند یک طاقچه عمل می کند و می توانید تمام دکوری های دلخواهتان را روی آن قرار دهید.

مقاله پیشنهادی: آشنایی با انواع شومینه به همراه مزایا و معایب آن

تزئین شومینه با شمع

اگر بالای شومینه شما، یک قسمت مانند طاقچه وجود دارد می توانید شمع روی آن قرار دهید. یا با کمک شلف ها، یک قسمت برای قرار دادن شمع های خود در نظر بگیرید. علاوه بر بالای شومینه، می توانید زمانی که از شومینه استفاده نمی کنید، شمع داخل شومینه بگذارید و آن را روشن کنید تا جلوه زیباتری داشته باشد.

تزئین شومینه با شمع

قرار دادن شمع در شومینه

شومینه و جاشمعی

ایده برای تزئین شومینه قدیمی

برای تزیین شومینه ها می توانید از کتاب های دکوراتیو هم استفاده کنید و محیط اطراف شومینه را زیباتر کنید. همچنین می توانید جلوی شومینه میز و صندلی قرار دهید تا برای خوردن یک فنجان چای در محلی گرم، کنار خانواده خود باشید.

گچبری اطراف شومینه

گچ بری بالا و اطراف شومینه فضای خانه شما را زیباتر می کند. اما گچبری اطراف شومینه باید بر اساس سبک کلی خانه شما انجام شود. یعنی اگر منزل شما به صورت سنتی چیده شده می توانید از گچبری سنتی و در غیر این صورت از گچ بری کلاسیک تر استفاده کنید.

تزئین شومینه با گچ بری

گچ بری اطراف شومینه

بالای شومینه طرح تزئین بالای شومینه

بالای شومینه تزئین بالای شومینه

شومینه تزئین بالای شومینه

تزیین بالای شومینه

علاوه بر مواردی که گفته شد می توانید هیچ چیزی هم بالای شومینه نگذارید. یعنی بالای شومینه شما ساده و شیک باشد. سادگی یکی از روش های تزئین و دکوراسیون است که طرفداران زیادی دارد. اما اگر برای بالای شومینه خود طرحی در نظر گرفتید مثلا یک تابلوی دکوراتیو یا نقاشی و… همه مواردی که استفاده می کنید بهتر است طبق یک تم باشند و از یک تم خاص پیروی کنند تا دچار سردرگمی نشوید. اگر از چند آیتم و المان برای تزئین بالای شومینه خود استفاده می کنید می توانید آن ها را به صورت قرینه و یا نامرتب قرار دهید تا زیبای آن محیط دوبرابر شود. چون علاوه بر سادگی، بی نظمی هم یکی دیگر از المان هایی است که می تواند دکوراسیون شما را زیباتر کند.

سخن پایانی

در این مقاله از تیم تولید محتوای بریم خرید، سعی کردیم تمام مواردی که شما می توانید برای تزئین بالای شومینه خود استفاده کنید بیان کنیم و چند ایده به شما بدهیم تا دکوراسیون داخلی خود را با کمک شومینه زیباتر کنید. اگر قصد خرید شومینه دارید می توانید به وب سایت بریم خرید مراجعه کنید و تمام شومینه های موجود در بازار را به همراه مشخصات آن ها مشاهده کنید. بریم خرید یک وب سایت و مرجع برای مقایسه محصولات و قیمت آن هاست و به شما کمک می کند بهترین مدل شومینه را با مناسب ترین قیمت از یک فروشگاه اینترنتی معتبر خریداری کنید. با توجه به تمام مطالبی که در این مقاله ذکر شد اگر شما هم روشی برای تزئین بالای شومینه و یا اطراف و داخل شومینه می دانید، در قسمت نظرات ایده خود را بنویسید تا بقیه کاربران هم از ایده شما استفاده کنند.