معرفی روش های گرمایش تراس و فضای باز

1375
گرمایش تراس
روش های گرمایش تراس و حیاط - بریم خرید

روش های گرمایش تراس ، حیاط و فضای روباز

وسایل گرمایشی علاوه بر گرم کردن محیط داخل ساختمان برای گرم کردن فضای بیرون از ساختمان مانند تراس، حیاط، فضای باز و ویلا هم کاربرد دارند. اگر شما هم یک ویلا، تراس یا حیاط دارید و می خواهید فضای بیرونی را گرم کنید به یک وسیله گرمایشی برای گرمایش تراس و… نیاز دارید. ما در این مقاله از تیم تولید محتوای بریم خرید چند سیستم گرمایشی کاربردی برای گرمایش فضای باز به شما عزیزان معرفی کردیم. با ما همراه باشید!

بالکن ها فضای بازی در منزل و ویلا هستند که در و پنجره و سقف ندارند. به همین دلیل در فصل های سرد سال مانند پاییز و زمستان استفاده از این محیط ها در منزل سخت است چون هوا سرد می شود. اما شما می توانید با کمک وسایل گرمایشی مختلف، گرمایش تراس یا حیاط و محیط های سرباز را تامین کنید. و در فصول سرد سال هم از این مکان ها استفاده کنید.

پس اولین روش برای گرمایش تراس استفاده از در، سقف و پنجره است. شما می توانید با نصب درب، پنجره دوجداره، شیشه و یا سقف، محیط تراس خود را گرم کنید. تا بدین ترتیب از نفوذ سرما به این قسمت از خانه خود جلوگیری کنید. با این کار شما اتاقکی می سازید که نفوذ سرما به داخل آن بسیار کم می شود. اما گاهی اوقات نصب کردن در و پنجره هم کارساز نیست و شما باید با کمک یک وسیله گرمایشی مکان روباز یا تراس و حیاط خود را گرم کنید. اما با چه روشی تراس را گرم کنیم؟

یکی از وسایل گرمایشی که با کمک آن می توانید تراس خود را گرم کنید وسایل گرمایشی تابشی مانند بخاری های برقی تابشی هستند. همانطور که می دانید تراس معمولا گازکشی ندارد. اما برق کشی در همه تراس ها وجود دارد تا روشنایی تراس را تامین کند. به همین دلیل شما می توانید به راحتی با کمک وسایل گرمایشی برقی، فضای موردنظرتان را گرم کنید. بخاری های برقی به صورت تابشی، زمینی، دیواری، رومیزی، هیتر و… هستند و هر کدام با توجه به بودجه شما و فضایی که در اختیار دارید کاربرد دارند.

استفاده از بخاری تابشی و رادیاتور برقی برای گرمایش تراس و فضای باز

بخاری تابشی سطح اشیا را گرم می کند و گرما را ساطع می کند. یعنی با تاباندن گرما، محیط را گرم می  کند و دما را افزایش می دهد. بخاری تابشی بازدهی بالایی دارد و محیط را گرم می کند. این نوع بخاری با برق کار می کند، امکان تنظیم دما دارد و به صورت گرمایش از کف، پنل های سقفی و سیستم گرمایشی دیواری از بخاری تابشی استفاده می شود. حرارتی که بخاری تابشی دارد به صورت یکنواخت پخش می شود و محیط را یکنواخت گرم می کند. پنل های گرمایشی  تابشی در محیط های باز و بسته کاربرد دارند و می توانید برای گرمایش تراس یا حیاط از این محصول استفاده کنید. این محصول به دلیل گرمای یکنواختی که دارد هزینه مصرف انرژی شما را کاهش می دهد.

بخاری تابشی محیط را به سرعت گرم می کند و بسیار پر طرفدار است. برای مشاهده مشخصات کامل این نوع بخاری ها و مشاهده قیمت بخاری تابشی می توانید به وب سایت بریم خرید مراجعه کنید و لیست قیمت بخاری تابشی در فروشگاه های اینترنتی مختلف را مشاهده کنید. سپس بعد از انتخاب محصول موردنظر خود، خرید خود را با نازل ترین قیمت و بالاترین کیفیت از فروشگاهی معتبر انجام دهید.

گرمایش حیاط - بریم خرید
گرمایش حیاط و تراس با رادیاتور برقی – بریم خرید

رادیاتور برقی هم یکی دیگر از وسایل برقی برای گرم کردن محیط تراس و یا ویلاست که می تواند بدون نیاز به گاز و یا لوله کشی آب، به خوبی فضای موردنظر شما را گرم کند. رادیاتورهای برقی همانند بخاری برقی با برق کار می کنند و محیط را گرم می کنند. این محصول سنسور دارد یعنی اگر محیط یا رادیاتور بیش از حد گرم شود به صورت خودکار خاموش می شود و دوباره پس از سرد شدن محیط مجددا روشن می شود. پس در مصرف برق شما صرفه جویی می شود.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید بخاری برقی

استفاده از گودال و سبد آتش یا اجاق برای گرم کردن تراس و حیاط

گودال یا سبد آتش یکی دیگر از روش های گرمایش تراس است. در این روش شما یک آتشدان سنتی ایجاد می کنید. این آتشدان می تواند از جنس استیل یا چدن باشد و داخل آن هیزم، چوب، شاخ و برگ و… بریزید و آتش روشن کنید.

و شومینه در حیاط گرمایش تراس
استفاده از گودال و سبد آتش در حیاط – بریم خرید

در واقع در این روش شما یک نوع شومینه سنتی ایجاد می کنید و می توانید محیط حیاط یا فضای باز ویلای خود را به خوبی گرم کنید. حتی می توانید از این روش برای باربیکیو هم استفاده کنید و علاوه بر گرم کردن فضا، کباب و… هم درست کنید. اجاق ها معمولا بدنه ای گرد دارند که داخل آن می توانید هیزم یا چوب و ذغال قرار دهید و با سوختن آن، محیط را گرم کنید.

استفاده از شومینه الکلی برای گرمایش تراس

یکی دیگر از وسایل گرمایشی برای گرم کردن تراس ، شومینه الکلی است. شما با کمک شومینه الکلی، شومینه برقی و مشعل شومینه می توانید محیط تراس را گرم کنید. شومینه ها یکی دیگر از وسایل گرمایشی بسیار زیبا هستند که طراحی دکوراتیو دارند و به صورت الکلی، برقی و یا به صورت مشعل طراحی می شوند. برای مشاهده قیمت خرید شومینه به این لینک مراجعه کنید و قیمت ها را در سایت بریم خرید مقایسه کنید.

شومینه در تراس - بریم خرید
استفاده از شومینه الکلی در تراس – بریم خرید

استفاده از گرمایش از کف برای گرم کردن تراس

گرمایش از کف یکی دیگر از روش های گرمایش است که می توانید برای گرمایش تراس از آن استفاده کنید و محیط خود را به خوبی گرم کنید. در این روش فضای شما اشغال نمی شود و گرما به صورت یکنواخت پخش می شود.

نکاتی که هنگام استفاده از وسایل گرمایشی در فضای روباز باید بدانید!

  • اگر از وسایل برقی برای گرم کردن محیط استفاده می کنید باید توجه کنید که در مکان های روباز، وسایل برقی را طوری قرار دهید که در اثر باران آسیب نبیند.
  • گرم کننده هایی که با شعله باز هستند باید پس از استفاده تمیز شوند و یک پوشش محافظ داشته باشند تا آسیب نبینند.
  • کابل برق وسیله گرمایشی برقی خود را طوری تنظیم کنید و جایی قرار دهید که زیر دست و پا نباشد و در مسیر رفت و آمد نباشد تا آسیب نبیند.
  • وسایل گرمایشی خود را روی سطحی صاف و مسطح قرار دهید و سعی کنید از آتش ها و اجاق ها برای محیط های روباز استفاده کنید.

سخن پایانی

در این محتوا از بریم خرید، روش های پیشنهادی برای گرمایش تراس و محیط های روباز مانند حیاط و ویلا را توضیح دادیم. اگر قصد خرید وسایل گرمایشی را دارید و یا به دنبال قیمت خرید شومینه، رادیاتور برقی، بخاری برقی و.. هستید می توانید به وب سایت بریم خرید مراجعه کنید و قیمت محصول موردنظرتان را در فروشگاه های اینترنتی مختلف باهم مقایسه کنید تا در نهایت خرید خود را با کمترین قیمت و بالاترین کیفیت از فروشگاه معتبر انجام دهید.

اگر شما هم تا به حال از روش های دیگری برای گرمایش تراس استفاده کردید برای ما در قسمت نظرات بنویسید تا از ایده های شما هم استفاده کنیم!