۵ نشانه آشکار از مشکلات سوئیچ خودرو

1897
5 نشانه آشکار از مشکلات سوئیچ خودرو

۵ نشانه آشکار از مشکلات سوئیچ خودرو؛ سوئیچ احتراق چیست ؟  این یکی از مهم ترین قطعات الکترونیکی است که در بسیاری از خودروها و کامیون‌ها یافت می‌شود.  معمولاً روی ستون فرمان ، درست پشت سیلندر قفل احتراق قرار دارد ، جایی که کلید خود را برای چرخاندن وسیله نقلیه خود قرار می‌دهید.  سیلندر و قفل احتراق با هم کار می‌کنند تا وسیله نقلیه را روشن کنند.  ما متوجه هستیم که بسیاری از وسایل نقلیه به احتراق بدون کلید روی می‌آورند، اما هنوز وسایل نقلیه زیادی وجود دارند که با استفاده از کلید فیزیکی میل لنگ می‌زنند.

سوئیچ احتراق موقعیت‌های مختلفی دارد که با چرخاندن کلید سیستم‌های مختلف را روشن می‌کند.  لوازم الکتریکی در موقعیت اول فعال می‌شوند، سوخت و احتراق را روشن می‌کنندسیستم‌ها در موقعیت دوم قرار دارند و موتور در جایگاه سوم میلنگ است.  همانطور که می‌بینید، تقریباً تمام جنبه‌های در حال اجرا وسیله نقلیه شما را کنترل می‌کند، بنابراین برای عملکرد صحیح آن بسیار مهم است.  از آنجایی که هر بار که وسیله نقلیه روشن و روشن می‌شود از سوئیچ استارت استفاده می‌شود، در نهایت فرسوده شده و شروع به مشکلاتی می‌کند.  سوئیچ معیوب می‌تواند یکی از ۵ علامت زیر را ایجاد کند که می‌تواند شما را از یک مشکل احتمالی آگاه کند.

ماشین شما در حین رانندگی متوقف می‌شود

۱٫ ماشین شما در حین رانندگی متوقف می‌شود

یکی از اولین نشانه‌ها، خودرویی است که در حین کار کردن موتور ناگهان متوقف می‌شود.  فکر می‌کنیم شما هم قبول دارید که این احتمالاً ترسناک‌ترین علامت نیز هست! اگر سوئیچ احتراق در حالی که موتور هنوز روشن است از کار بیفتد، ممکن است برق سیستم احتراق و سوخت را قطع کند که باعث از کار افتادن موتور می‌شود.  بسته به مشکل دقیق، ممکن است خودرو بتواند مدت کوتاهی بعد مجددا راه اندازی شود یا نباشد.

ماشین روشن می‌شود و ناگهان متوقف می‌شود

۲٫ ماشین روشن می‌شود و ناگهان متوقف می‌شود

یک علامت مشابه خودرویی است که استارت می‌خورد و سپس ناگهان متوقف می‌شود.  اگر سوئیچ احتراق در موقعیت «روشن»، سوئیچ که برای روشن کردن سوخت و سیستم جرقه زنی است، از کار بیفتد، ممکن است باعث روشن شدن خودرو و سپس توقف فوری شود.  سوئیچ احتراق به طور لحظه‌ای انرژی پمپ بنزین و سیستم جرقه زنی را هنگامی که در موقعیت میل لنگ قرار دارد تامین می‌کند، که ممکن است به خودرو اجازه استارت بدهد.  با این حال، اگر در وضعیت «روشن» از کار افتاده باشد، به محض اینکه کلید به حالت «روشن» برگردد، برق سیستم‌های سوخت و جرقه زنی را قطع می‌کند.  بنابراین اساساً، ممکن است بتوانید ماشین را با میل لنگ بچرخانید، اما ممکن است وقتی کلید در وضعیت استراحت خود قرار می‌گیرد، این حالت باقی نمی‌ماند.

موتور روشن نمی‌شود

۳٫ موتور روشن نمی‌شود

موتوری که از راه اندازی امتناع می‌کند می‌تواند چندین مشکل مختلف را نشان دهد که یکی از آنها نشانه بد بودن سوئیچ احتراق است.  سوئیچ احتراق نیرو را به موتور استارت، کنترل موتور و کنترل جرقه می‌فرستد.  اگر سوئیچ احتراق به درستی کار نکند،  این سیستم‌ها ممکن است برق مورد نیاز برای راه اندازی را دریافت نکنند.  موتوری که روشن نمی‌شود می‌تواند یکی از آنها باشد.  این ممکن است به نظر مشکل باتری باشد، اما ممکن است پس از پریدن از وسیله نقلیه شما برطرف نشود، بنابراین ممکن است مشکل از سوئیچ احتراق باشد.

مسائل مربوط به برق رسانی در لوازم جانبی

۴٫ مسائل مربوط به برق رسانی در لوازم جانبی

یکی دیگر از علائم نقص سوئیچ احتراق ، مشکل در برق رسانی به لوازم جانبی خودرو است.  هنگامی که کلید وارد می‌شود و به موقعیت “acc” می‌چرخد، سوئیچ احتراق باید چراغ‌های داخلی، چراغ‌های داشبورد و سایر اجزای الکتریکی را روشن کند.  اگر کلید خودروی خود را داخل خودرو گذاشته‌اید و آن را روشن کرده‌اید و لوازم جانبی آن روشن نمی‌شوند، ممکن است نشانه‌ای از مشکل در سوئیچ استارت یا سیلندر قفل باشد.

مشکلات چرخاندن یا برداشتن کلید

۵٫ مشکلات چرخاندن یا برداشتن کلید

اگر هنگام روشن کردن خودرو یا درآوردن کلید، کلید احتراق گیر کرد، ممکن است نشانه فرسوده بودن سوئیچ استارت باشد.  این احتمال وجود دارد که کلید به درستی در داخل سوئیچ وصل نشده باشد.  مراقب باشید زیرا سوئیچ خراب می‌تواند باعث شود موتور حتی پس از برداشتن کلید به کار خود ادامه دهد، که بدیهی است که خوب نیست.

سوئیچ‌های جرقه زنی یکی از پرکاربردترین سوئیچ‌ها در خودرو هستند و مانند همه سوئیچ‌های برق، در نهایت ممکن است فرسوده شوند و نیاز به سرویس داشته باشند. امیدواریم در سایت مقایسه قیمت بریم خرید بهترین نکات را یادگرفته باشید.