خرید بخاری گازی طرح شومینه جایگزین مناسب و بی دردسر برای شومینه

5488
بخاری گازی طرح شومینه - بریم خرید
مقایسه شومینه و بخاری گازی طرح شومینه - بریم خرید

بخاری گازی طرح شومینه چیست؟

با توجه به سرد شدن هوا و فرا رسیدن فصل پاییز و زمستان، همه به دنبال یک وسیله گرمایشی برای گرم کردن فضا و دمای خانه و ساختمان یا محل کار خود هستند. همانطور که می دانید وسایل گرمایشی متنوعی برای گرم کردن ساختمان وجود دارد اما وقتی صحبت از یک وسیله گرمایشی زیبا و دکوراتیو می شود معمولا همه به شومینه فکر می کنند. چون شومینه در طرح ها و مدل هایی زیبا و جذاب طراحی می شود و با هر دکوراسیونی به راحتی هماهنگ می شود. اما ممکن است به دلیل قیمت بالای شومینه ها و یا سوخت هیزمی شومینه، برخی از افراد با وجود علاقه ای که به این وسیله گرمایشی دارند، تمایل به خرید بخاری گازی طرح شومینه داشته باشند.

به همین دلیل، تولیدکنندگان تصمیم گرفتند بخاری گازی با طرح شومینه تولید کنند تا با قیمت مناسب تری بتوانید یک شومینه زیبا با امنیتی بالا داشته باشید. اما باز هم برخی در انتخاب بخاری گازی طرح شومینه مردد هستند به همین دلیل ما در تیم تولید محتوای بریم خرید تصمیم گرفتیم به مقایسه بخاری گازی شومینه ای و شومینه ها بپردازیم تا بیشتر با این دو آشنا شوید و مزایا و معایب هر کدام از آن ها را بدانید تا با شناخت کافی بتوانید خرید خود را انجام دهید.

شومینه چیست؟

شومینه یک وسیله گرمایشی دکوراتیو است که با طرح هایی زیبا، ابعاد و سوخت های مختلف تولید می شود. برای مثال شومینه چوبی یا هیزمی، شومینه گازی، شومینه الکلی، شومینه برقی و… از جمله انواع شومینه ها هستند که هر کدام می تواند برای گرم کردن فضای خاصی استفاده شود. برای مثال از شومینه های چوبی یا هیزمی می توانید برای گرم کردن محیط هایی که گردش هوای زیادی دارند مانند ویلا، سالن های بزرگ و… استفاده کنید. از شومینه های الکلی و برقی و گازی هم می توانید برای گرم کردن محیط های کوچک و بزرگ استفاده کنید برای مثال سالن، بالکن، اتاق خواب و… پس شما با توجه به فضایی که در اختیار دارید و بودجه موردنظرتان می توانید شومینه خود را انتخاب کنید. در ادامه چند مورد از مزایا و معایب شومینه ها را برای شما ذکر می کنیم. سپس به معرفی بخاری گازی طرح شومینه می پردازیم و این دو را با هم مقایسه می کنیم.

شومینه چه مزایایی دارد؟

شومینه ها طراحی زیبا و دکوراتیوی دارند و می توانند با هر نوع دکوراسیونی هماهنگ شوند. شما می توانید شومینه دلخواهتان را در ابعاد موردنظرتان سفارش دهید تا فضایی که برای آن در نظر گرفتید پر کند. همچنین می توانید از شومینه ها به صورت توکار، رومیزی، معلق و آویزان از سقف، ایستاده و… استفاده کنید.

شومینه چه معایبی دارد؟

مصرف انرژی شومینه ها نسبت به سایر وسایل گرمایشی بالاتر است چون معمولا دما و بازدهی حرارت شومینه ها نسبت به سایر وسایل گرمایشی کمتر است. به همین دلیل لازم است که حرارت شومینه به صورت مداوم زیاد باشد تا بتواند محیط را گرم کند پس مصرف انرژی و سوخت شما بالا می رود.

اگر از شومینه هیزمی استفاده کنید ممکن است فراهم کردن چوب یا هیزم سخت باشد و نتوانید همیشه آن را پیدا کنید. همچنین شومینه های هیزمی یا چوبی ممکن است دود سیاهی تولید کنند که دیوارهای اطراف شومینه را سیاه کند. اگر دودکش شومینه مسدود شود، دود و گاز چوب به داخل خانه برمی گردد و دچار مسمومیت و گازگرفتگی می شوید.

۵۰ درصد حرارت شومینه، از طریق دودکش هدر می رود. همچنین استفاده از این وسیله گرمایشی، هوای خانه را خشک می کند و رطوبت خانه را از بین می برد.

با وجود تمام مسائلی که گفتیم، هنوز هم شومینه ها طرفداران زیادی دارند و مخاطبان برای زیبا کردن دکوراسیون داخلی منزل خود، برای خرید این محصول اقدام می کنند. اما با توجه به معایبی که درباره شومینه ها گفتیم، شما اگر به دنبال یک وسیله گرمایشی زیبا با طرح شومینه هستید می توانید از بخاری گازی طرح شومینه استفاده کنید. تا علاوه بر گرمایش محل زندگی خود و دریافت یک بازدهی بالا، از یک وسیله گرمایشی با طرح شومینه و زیبا استفاده کنید.

بخاری گازی طرح شومینه چیست؟

همانطور که از نامش پیداست بخاری گازی که با طرح شومینه است یک بخاری با سوخت گاز شهری یا مایع است که با طرح شومینه به صورت زیبا و کاربردی و دکوراتیو طراحی می شود. با خرید بخاری گازی طرح شومینه شما در واقع یک شومینه گازی دارید که با کمک گاز کار می کند و انرژی آن اتلاف نمی شود. برای استفاده از این بخاری، باید از یک دودکش استاندارد استفاده کنید.

در واقع هیزم هایی که داخل بخاری گازی با طرح شومینه می بینید، هیزم چوبی نیست. بلکه سرامیک هایی است که با طرح چوب تا بخاری شما مشابه شومینه شود و طرحی زیبا برای دکوراسیون داخلی شما دارد.

اما قبل از خرید بخاری گازی طرح شومینه، باید به متراژ منزل خود دقت کنید. همانطور که می دانید هر بخاری گازی یک توان گرمایشی دارد که شما می توانید بر اساس نیاز و متراژ موردنظرتان، برای خرید بخاری گازی اقدام کنید. معمولا این نوع بخاری گازی برای گرم کردن سالن های بزرگ استفاده می شود و با توان و قدرت گرمایشی بالایی تولید می شوند.

همچنین باید میزان ایمنی و استانداردهایی که در بخاری موردنظرتان رعایت شده را بررسی کنید و بخاری تهیه کنید که امنیت بالایی داشته باشد و طبق اصول ایمنی و استانداردهای جهانی تولید شده باشد. بخاری های شومینه ای معمولا یک دامپر دارند که مسدود کننده دودکش است. پس قبل از روشن کردن بخاری، بهتر است از باز بودن دامپر مطمئن شوید بعد برای روشن کردن بخاری اقدام کنید.

مقایسه بخاری های گازی طرح شومینه با شومینه

همانطور که گفته شد بخاری های طرح شومینه، مشابه شومینه هستند یعنی ظاهری زیبا دارند که دکوراسیون منزل یا ویلای شما را زیباتر می کند اما نسبت به شومینه هزینه مناسب تری دارند و گرمایش بیشتری تولید می کنند . اتلاف انرژی در بخاری های گازی طرح شومینه بسیار کمتر از شومینه است پس با کمک یک بخاری طرح شومینه در واقع شما یک شومینه با کیفیت گرمایشی و بازدهی گرمای بالاتری دارید که دکوراسیون شما را نیز زیبا می کند.

در ادامه به معرفی دو مدل از بخاری های گازی طرح شومینه پرداختیم تا بیشتر با این مدل و قابلیت هایی که دارند آشنا شوید.

بخاری گازی طرح شومینه مشهد دوام مدل  MD750

بخاری گازی مشهد دوام مدل ۷۵۰ کیفیت بسیار بالایی دارد و با طرحی زیبا همانند شومینه طراحی شده است. با خرید این بخاری دیگر نیازی به تهیه شومینه ندارید. این محصول با طرح شومینه تولید شده و دکوراسیون داخلی منزل شما را بسیار زیبا می کند اما نسبت به شومینه امنیت بیشتری دارد، قیمت مناسب تری دارد و گرمای بیشتری تولید می کند. توان گرمادهی این بخاری حدود ۷۵۰۰ کیلوکالری است و نیازمند نصب دودکش است. این بخاری با کمک گاز شهری یا مایع کار می کند و راندمان حرارتی آن بالای ۷۰ درصد است یعنی اتلاف انرژی آن بسیار کم است و به خوبی محیط های کوچک و بزرگ را گرم می کند. این محصول سیستم امنیتی بالایی دارد و به خوبی پاسخگوی نیاز شماست برای مثال مجهز به گاورنر است یعنی در صورت کم شدن فشار گاز ورودی به بخاری، از خاموش شدن شعله جلوگیری می کند و حتی با کمترین فشار گاز ورودی، باز هم خاموش نمی شود و شعله روشن می ماند.

بخاری گازی طرح شومینه مشهد دوام مدل MD750 - بریم خرید
بخاری گازی طرح شومینه مشهد دوام مدل MD750 – بریم خرید

همچنین مجهز به سیستم و سنسور حرارتی ترموکوپل است یعنی به هر دلیلی که شعله بخاری شما خاموش شود، این سیستم جریان گاز ورودی به بخاری شما را قطع می کند تا گاز مونوکسید کربن در محیط پخش نشود و دچار گازگرفتگی نشوید. علاوه بر گاورنر و ترموکوپل، این بخاری مجهز به سیستم ODS  است یعنی در صورت کم شدن اکسیژن محیط نسبت به حد استاندارد، جریان گاز ورودی به بخاری قطع می شود و تا زمانی که اکسیژن محیط بیشتر نشود و گاز مونوکسید کربن در فضا باشد، مشعل بخاری روشن نخواهد شد. بخاری گازی مشهد دوام مدل ۷۵۰ طرحی بسیار زیبا و دکوراتیو دارد و نهایتا برای محیط های ۶۰ متری کاربرد دارد و محیط های بزرگ تر نیازمند بخاری با توان بالاتر و یا تعداد بیشتری از همین بخاری هستند. البته این بر اساس میزان سرمای محیط شما و سایر وسایل گرمایشی که دارید تعیین می شود برای مثال در شهر اهواز که هوا گرم است نیازی به چند بخاری ندارید پس با توجه به میزان سرمای هوا، بهترین وسیله را برای محیط خود تهیه کنید.

بخاری گازی ارنست طرح شومینه مدل یزدان ۲۸۰ رنگ سفید

بخاری گازی ارنست طرح شومینه مدل یزدان 280 رنگ سفید - بریم خرید
بخاری گازی ارنست طرح شومینه مدل یزدان ۲۸۰ رنگ سفید – بریم خرید

بخاری گازی ارنست مدل ۲۸۰ یکی دیگر از بخاری های گازی طرح شومینه است که به رنگ سفید تولید می شود و بسیار زیباست. این محصول دکوراسیون داخلی منزل شما را بسیار زیبا می کند و گرمایی فوق العاده تولید می کند. حداکثر ظرفیت گرمادهی این محصول حدود ۶۰۰۰ کیلوکالری است و شیشه ای سکوریت دارد که در برابر حرارت مقاوم است. رده مصرف انرژی این بخاری E  است و نسبت به گرمادهی و بازدهی که دارد مصرف انرژی کمی دارد. سوخت مصرفی این بخاری گاز شهری است و توان حرارتی بالایی دارد. طراحی این بخاری به نحوی انجام شده که از میزان تولید گاز مونوکسید کربن می کاهد و گرمایش بسیار بالایی دارد یعنی علاوه بر اینکه گرمای خوبی تولید می کند، گاز مونوکسید کربن کمی تولید می کند همچنین این بخاری مجهز به سنسور اکسیژن است یعنی در صورتی که اکسیژن محیط شما از حد استاندارد کمتر شود و میزان گاز مونوکسید کربن در فضای شما زیاد شود به صورت خودکار جریان گاز ورودی به دستگاه قطع می شود تا از بروز گازگرفتگی جلوگیری کند.

مقایسه قیمت خرید بخاری گازی ارنست طرح شومینه مدل یزدان 280 رنگ سفید - بریم خرید
مشاهده قیمت بخاری گازی ارنست طرح شومینه مدل یزدان ۲۸۰ رنگ سفید – بریم خرید

بخاری گازی ارنست مدل یزدان ۲۸۰ با طرح شومینه تولید می شود و امنیت بالایی دارد یعنی علاوه بر سنسور اکسیژن که گفتیم، سیستم ترموکوپل هم دارد تا در صورتی که شعله بخاری شما به هر دلیلی خاموش شد، به صورت خودکار جریان گاز ورودی به دستگاه را قطع کند و از گازگرفتگی جلوگیری کند. همچنین این محصول مجهز به سیستم گاورنر است که در صورت کم شدن فشار گاز ورودی به دستگاه، از خاموش شدن شعله بخاری جلوگیری می کند. پوشش رنگ این محصول الکترواستاتیک است که در برابر حرارت بسیار مقاوم است و با بالا رفتن دما رنگ بدنه آسیبی نمی بیند. بخاری گازی ارنست بر اساس استانداردهای ملی تولید می شود و امنیت بالایی دارد. در صورت تمایل به مشاهده قیمت بخاری گازی ارنست طرح شومینه مدل یزدان ۲۸۰ می توانید به وب سایت بریم خرید مراجعه کنید و قیمت این محصول را در فروشگاه های اینترنتی مختلف مشاهده و مقایسه کنید سپس خرید خود را از ارزان ترین فروشنده انجام دهید.

سخن پایانی

بخاری های گازیدر طرح های متعددی تولید می شود و شما می توانید طبق بودجه ای که دارید و متراژ موردنظرتان، بخاری گازی شومینه ای خود را انتخاب کنید. ما در تیم بریم خرید به مقایسه قیمت محصولات از جمله قیمت بخاری گازی طرح شومینه پرداختیم. شما به جای اینکه به چند سایت مراجعه کنید و قیمت شومینه و بخاری های گازی طرح شومینه را در وب سایت های مختلف مشاهده کنید می توانید در وب سایت بریم خرید تمام فروشگاه های اینترنتی معتبری که این محصولات را موجود دارند را به صورت یکجا ببینید و خرید خود را از ارزان ترین فروشنده انجام دهید تا یک خرید لذت بخش را تجربه کنید.