نحوه تشخیص مشکلات خودرو از طریق بو

558
نحوه تشخیص مشکلات خودرو از طریق بو

وقتی بوی غیرعادی از وسیله نقلیه شما می‌آید، اولین انگیزه شما ممکن است این باشد که زیر صندلی را برای یک کیسه فست‌فود قدیمی چک کنید. اگر مقصر داخل ماشین شما نباشد، به‌احتمال زیاد موتور شماست. بوهای تولید شده توسط موتور وسیله نقلیه می‌تواند به مشکلات احتمالی پیشرو اشاره کند. در اینجا شش بو وجود دارد که باید مراقب آنها بود و لیستی از مسائل مکانیکی که آنها را تحریک می‌کند.

در ادامه با سایت بریم خرید موتور جست و جوی مناسب ترین قیمت انواع لوازم یدکی خودرو با مقاله نحوه تشخیص مشکلات خودرو از طریق بو همراه باشید.

گوگرد

تخم‌مرغ فاسد یا گوگرد

اگر بویی شبیه به تخم‌مرغ فاسد است، این می‌تواند نشان دهد که مبدل کاتالیزوری شما ممکن است به‌درستی سولفید هیدروژن را در اگزوز پردازش نکند. هر چه زودتر ماشین خود را نزد مکانیک ببرید.

شربت افرا

شربت افرا

اگر موتور شما برای چند دقیقه کارکرده است و بوی شیرینی به مشام شما می‌رسد، ممکن است مایع خنک‌کننده حاوی اتیلن گلیکول از رادیاتور، سرسیلندر یا واشر منیفولد ورودی خراب نشت کند. اگر بو در داخل خودرو شدیدتر باشد، این می‌تواند نشان‌دهنده وجود مشکل در هسته بخاری باشد. در هر دو مورد، باید یک نگاه مکانیکی به موضوع داشته باشید.

کاغذ سوخته

کاغذ سوخته

بوی کاغذ سوخته در حین رانندگی، به‌ویژه هنگام تعویض دنده، ممکن است نشانه‌ای از سوختن کلاچ روبه‌روی کلاچ هنگام لیزخوردن کلاچ باشد. این می‌تواند اتفاق بیفتد اگر راننده در حال “سواری” کلاچ باشد و به طور مکرر روی پدال پا بگذارد که باعث اصطکاک قابل‌توجهی می‌شود. این اصطکاک حرارت کافی ایجاد می‌کند تا در واقع رویه‌های کلاچ مبتنی بر کاغذ را بسوزاند که می‌تواند باعث ازکارافتادن کل کلاچ شود.

روغن‌سوخته

روغن‌سوخته

بوی روغن‌سوخته؟ ابتدا میله روغن را چک کنید. ممکن است روغن‌موتور شما تمام شده باشد یا موتور شما بیش از حد گرم شده باشد. اگر هیچ‌کدام این‌طور نیست، به دنبال نشتی روغن روی بلوک موتور یا منیفولد اگزوز باشید. بعد، مایع گیربکس خود را بررسی کنید. اگر کم باشد، ممکن است در گیربکس بسوزد؛ زیرا دنده‌ها به‌درستی روغن‌کاری نشده‌اند و بیش از حد گرم می‌شوند. همچنین مطمئن شوید که از نوع صحیح روغن‌موتور برای وسیله نقلیه خود استفاده می‌کنید. از ابزار جستجوی تجهیزات CENEX® برای کمک به یافتن روانکارهایی که برای خودروی شما توصیه می‌شود استفاده کنید.

زیرزمین کپک‌زده

زیرزمین کپک‌زده

اگر بخاری یا کولر گازی را روشن کنید و بوی زیرزمین کپک زده می دهد، ممکن است در داخل اواپراتور AC کپک رشد کند. AC را خاموش کنید و با فن بالا رانندگی کنید تا سیستم خشک شود.

فرش سوخته

فرش سوخته

بوی سوختگی فرش، به‌خصوص پس از استفاده زیاد از ترمز، می‌تواند به این معنی باشد که لنت‌های ترمز خودروی شما بیش از حد گرم شده است یا ترمزدستی را روشن گذاشته‌اید. وقتی این اتفاق افتاد، وسیله نقلیه خود را نزد مکانیک ببرید تا لنت‌های ترمز فرسوده را تعویض کند. 

اتومبیل‌ها ممکن است گاهی معمایی به نظر برسند، اما گاه‌به‌گاه می‌تواند به شما کمک کند تا مشکلات رایج خودرو را قبل از تبدیل‌شدن به مشکلات اصلی تشخیص دهید..

منبع: cars