کاربرد شومینه در طراحی دکوراسیون داخلی

655
دکوراسیون داخلی با شومینه - بریم خرید
دکوراسیون داخلی با شومینه

طراحی دکوراسیون داخلی با شومینه

وسایل گرمایشی زیادی برای گرم کردن منزل و ساختمان وجود دارد که هر کدام کاربرد خاصی دارند و در طرح ها و رنگ های مختلف با قابلیت های متفاوت عرضه می شوند. شومینه یکی از وسایل گرمایشی پرطرفدار است که علاوه بر گرم کردن منزل شما، طراحی دکوراسیون منزل شما را نیز زیباتر می کند. اما شومینه ها هم از نظر نوع سوخت، نوع طراحی و… می توانند در مدل های مختلفی تقسیم شوند. در این مقاله از بریم خرید قرار است درباره کاربرد و انواع دکوراسیون داخلی با شومینه صحبت کنیم.

اگر قصد دارید از شومینه برای طراحی دکوراسیون داخل منزل خود استفاده کنید بهتر است با انواع شومینه از نظر سبک ساخت و… آشنا شوید. شومینه از نظر سبک به صورت مینیمال ترکیبی، مینیمال شیشه ای، روستیک یا روستایی، کلاسیک و… تقسیم می شوند.

استفاده از شومینه در دکوراسیون داخلی - بریم خرید
استفاده از شومینه در دکوراسیون داخلی – بریم خرید

دکوراسیون داخلی با شومینه به سبک مینیمال

سبک مینیمال یکی از سبک های پرطرفدار در دکوراسیون داخلی است که سبکی بسیار ساده است. یعنی از کاربردی ترین وسایل منزل شما برای دکوراسیون استفاده می شود و نیازی به تهیه وسایل غیر ضروری ندارید. بنابراین تزئینات و تنوع رنگ زیادی هم وجود ندارد. به همین دلیل برخی از افراد تصمیم می گیرند که دکوراسیون داخلی با شومینه انجام دهند. یعنی با کمک شومینه های زیبایی که طراحی شده، به فضای خود روح ببخشند.

شومینه های مینیمال از ترکیب مصالح و رنگ های متنوعی ساخته شدند. به همین دلیل محیط شما را زیباتر می کند. شومینه های مینیمال شیشه ای هم جای بسیار کمی اشغال می کنند. دور این شومینه ها شیشه ای است و فضایی لوکس و کاربردی و جذاب در منزل شما فراهم می کند. دکوراسیون داخلی به سبک مینیمال توسط مبلمانی ساده و شیک انجام می شود و در این نوع دکوراسیون لازم نیست شما تمام دیوارها را پر از تابلو کنید. همچنین در این نوع سبک، از فرش و قالیچه استفاده نمی کنند تا تمرکز بر روی کف خانه باشد. در این حالت پارکت و کف پوش به خوبی خودشان را نشان می دهند. نور در سبک مینیمال نقش مهمی دارد. یعنی استفاده از پنجره های بزرگ و ورود نور به خانه، می تواند منزل شما را زیباتر و جذاب تر کند.

1 کاربرد شومینه در طراحی دکوراسیون داخلی

شومینه پیشنهادی برای سبک مینیمال

در سبک مینیمال پیشنهاد می کنیم از شومینه های برقی یا گازی استفاده کنید. همچنین می توانید از مشعل شومینه استفاده کنید. این نوع شومینه ها در ابعاد دلخواه و با سبکی کاملا زیبا طراحی شدند و فضای شما را بسیار زیبا می کنند. این شومینه نیازی به هیزم ندارد و آتش نمادین دارد. همچنین گرمایش مطلوبی دارد و با حداکثر بازدهی، بهترین گرما را برای شما تولید می کند. همچنین خطر گازگرفتگی ندارد و با خیال راحت می توانید از آن استفاده کنید. چون  در صورتی که بیش از حد داغ شود، به صورت خودکار خاموش می شود و از آتش سوزی جلوگیری می کند.

شومینه های الکلی هم مانند شومینه های برقی و گازی، بدون هیزم کار می کنند و دود و… زیادی ندارند. امنیت بالایی دارند و می توانید به راحتی از آن ها برای دکوراسیون مینیمال خود استفاده کنید. این شومینه ها شعله قابل تنظیم دارند. در صورتی که شومینه هیزمی امکان تنظیم شعله ندارد. شومینه های الکلی بدون دودکش کار می کنند. به همین دلیل در هر مکانی قابل نصب هستند. پس به صورت رومیزی، دیواری و.. می توانید از آن استفاده کنید. حتی می توانید داخل تراس هم از این شومینه استفاده کنید. برای استفاده از این نوع شومینه ها فقط کافیست الکل را داخل مخزن بریزید و آن را روشن کنید تا از شعله آن استفاده کنید.

دکوراسیون داخلی به سبک روستیک با شومینه

سبک روستیک در دکوراسیون و طراحی داخلی بسیار زیباست و استفاده از شومینه در این سبک، می تواند به فضای شما روح بدهد تا فضایی گرم و صمیمی تر ایجاد کنید. در واقع سبک روستیک، به معنای سبکی ساده و شیک است که در آن از تجملات و زرق و برق دوری شده و افراد با کمک طبیعت و الهام گرفتن از آن، منزل خود را زیباتر می کنند. برای مثال استفاده از گل و گیاه، پارکت های چوبی، وسایلی با طرح چوب و… در این سبک از دکوراسیون بسیار رایج است.

شما می توانید از تنه درختان به عنوان گلدان، پشم گوسفند، میز و صندلی چوبی، سقف چوبی، توسکا، چوب کاج، گیلاس و… استفاده کنید. بدین ترتیب منزل خود را با کمک دکوراسیون داخلی به سبک روستیک جذاب تر کنید. همچنین با کمک پنل دیواری چوبی نیز می توانید خانه خود را روستایی تر و طبیعی تر کنید. اما برای انتخاب شومینه در طرح روستیک، بهتر است از شومینه های چوبی یا هیزمی استفاده کنید. حتی شومینه های گازی که با طرح هیزمی ساخته شدند هم می توانند خانه شما را زیباتر کنند. چون همانطور که گفتیم طراحی دکوراسیون به سبک روستیک، با چوب و وسایل چوبی زیباتر می شود.

شومینه چوبی با کمک چوب و هیزم کار می کند و فضا را گرم می کند. این نوع شومینه با آجر، سنگ، چوب، هیزم، شاخ و برگ، سرامیک و… ساخته می شود و بسیار سنتی و زیباست.

شومینه طرح روستایی کار شده با سنگ - وب سایت بریم خرید مرجع مقایسه فروشگاه های اینترنتی
شومینه طرح روستایی کار شده با سنگ – وب سایت بریم خرید مرجع مقایسه فروشگاه های اینترنتی
شومینه روستایی و کلاسیک کار شده با سنگ - وب سایت بریم خرید مرجع مقایسه قیمت فروشگاه های آنلاین
شومینه روستایی و کلاسیک کار شده با سنگ – وب سایت بریم خرید مرجع مقایسه قیمت فروشگاه های آنلاین

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک با شومینه

ساختمان ها و منازلی که طراحی دکوراسیون کلاسیک دارند بسیار زیبا و کاربردی هستند. دکوراسیون کلاسیک نسبت به دو نوع دکوراسیون قبلی که گفتیم، تجملاتی تر و شلوغ تر است. برای مثال از مبلمان های آنتیک یا سلطنتی، لوستر، تزئینات زیاد، دکوری، پرده سلطنتی و… در این نوع دکوراسیون استفاده می کنند. این سبک، بر اساس نظم و تقارن شکل می گیرد. پس بسیار منظم است. یعنی همه چیز باید مرتب چیده شود و متقارن باشد.

در دکوراسیون کلاسیک، معمولا تمام اجزا به صورت متقارن و جفت هستند پس باید در چیدمان مبل، پرده و سایر دکوری ها دقت کنید. استفاده گچبری، لوسترهای شکیل و.. نیز می تواند در این نوع دکوراسیون به شما کمک کند. علاوه بر موارد گفته شده، می توانید از شومینه هم در دکوراسیون داخل کلاسیک استفاده کنید برای مثال می توانید بالای شومینه خود را با گچ بری تزئین کنید.

کاربرد شومینه در طراحی دکوراسیون داخلی

دکور کردن فضای اطراف شومینه

شومینه نقش عظیمی در طراحی دکوراسیون دارد و می تواند دکوراسیون داخلی شما را زیباتر کند. شما می توانید در مقاله شومینه های دکوراتیو و خاص، با انواع روش های دکوراسیون توسط شومینه و روش های تزئین بالای شومینه و اطراف آن آشنا شوید.

مقاله پیشنهادی: روش های دکور کردن شومینه و اطراف آن+روش تزئین بالای شومینه

شومینه چیز جدیدی نیست و از گذشته تا به حال وجود دارد اما با طرح های مختلفی تولید و عرضه می شود پس باید بر اساس نوع چیدمان منزل و ساختمانتان و امکانات و فضایی که در اختیار دارید، شومینه خود را تهیه کنید. اطراف شومینه می توانید میز و صندلی یا مبلمان قرار دهید و فضا را دلنشین تر و زیباتر کنید. با توجه به مدل های جدیدی که برای شومینه ها طراحی شده، حتی می توانید برای دکوراسیون تراس، روف گاردن، اتاق خواب، نشیمن و… نیز از شومینه ها استفاده کنید.

سایر مدل های شومینه

همچنین می توانید در اطراف شومینه از چوب استفاده کنید تا فضای شما بهتر و زیباتر شود. چون ترکیب شومینه و چوب بسیار زیباست. اگر سقف خانه شما بلند است و متراژ فضای شما بالاست می توانید از شومینه شناور یا معلق استفاده کنید که از سقف آویزان می شود و بسیار زیباست.

شومینه معلق - وبسایت بریم خرید مرجه مقایسه قیمت فروشگاه های اینترنتی
شومینه معلق – وبسایت بریم خرید مرجه مقایسه قیمت فروشگاه های اینترنتی

 شومینه مدرن - وبسایت بریم خرید مرجه مقایسه قیمت فروشگاه های اینترنتی

انتخاب شومینه تاثیر زیادی در دیزاین و دکوراسیون داخلی شما دارد. انتخاب شومینه های مینیمال برای خانه هایی که از دکوراسیون مینیمال استفاده کردند مناسب است. برای این کار می توانید زیر شومینه قسمتی که به کف اتاق مربوط می شود یک نوار با رنگ تیره بزنید و شومینه را از کف جدا کنید. اگر متراژ ساختمان شما زیاد است و از دکوراسیون کلاسیک استفاده کردید می توانید از یک شومینه تیره استفاده کنید و فضای منزل خود را زیباتر کنید. در کل شما بر اساس رنگ دیوار و طراحی منزلتان و نوع طراحی دکوراسیونی که دارید می توانید از شومینه های مختلف استفاده کنید.

سخن پایانی

یکی وسایلی که شما برای دکوراسیون داخلی منازل استفاده می شود، شومینه است و طراحی دکوراسیون با شومینه بسیار پرطرفدار است. شومینه ها وسایلی زیبا و کاربردی با گرمایش مطلوب هستند که می توانند دکوراسیون داخلی شما را بسیار زیباتر کنند. برای خرید شومینه و مشاهده قیمت شومینه می توانید به وب سایت بریم خرید مراجعه کنید و لیست تمام فروشگاه های اینترنتی برای خرید شومینه را مشاهده کنید سپس قیمت ها را مقایسه کنید و خرید خود را از فروشگاه موردنظرتان انجام دهید.

منبع