کارت گرافیک داخلی یا کارت گرافیک اختصاصی؟ (مزایا و معایب)

607
کارت گرافیک داخلی یا کارت گرافیک اختصاصی؟

کارت گرافیک داخلی یا کارت گرافیک اختصاصی؟ به طور کلی، کارت‌های گرافیک داخلی (کارت‌های گرافیک یکپارچه AKA) یک راه‌حل کم‌هزینه مناسب برای کاربرانی هستند که اغلب از نرم‌افزارها یا بازی‌های ویدیویی نیازمند GPU استفاده نمی‌کنند.  کارت‌های گرافیک اختصاصی راه‌حل‌های گران‌تر و قدرتمندی هستند که برای گیمرها و ویرایشگرهای ویدیویی مناسب هستند.

این سریع‌ترین و ساده ترین خرابی است.  در واقع، چیزهای بیشتری برای پوشش دادن وجود دارد تا بدانید دقیقا کدام گزینه ارزش زمان و هزینه شما را دارد.

شکی نیست که اگر چیزی وجود داشته باشد که گیمر را در مورد ریگ جدید خود هیجان زده کند، آن پردازنده گرافیکی است.  پس از همه، این چیزی است که تجربه بازی را تقویت می‌کند.

می‌توانید صفحه‌نمایش‌های فانتزی خود را بخرید و ارتقا دهید و اورکلاک کنید تا زمانی که رایانه‌تان سوراخی در کف شما ایجاد کند ، اما در پایان، تصاویر تجربه بازی‌تان به سطح کارت گرافیکی که سیستم شما دارد کاهش می‌یابد.

این راهنما به جزئیات می‌پردازد و همه چیزهایی را که باید در مورد عملکرد یک کارت گرافیک آنبورد در مقابل عملکرد یک کارت اختصاصی بدانید را پوشش می‌دهد. در ادامه با سایت هوشمند مقایسه قیمت بریم خرید همراه باشید.

کارت‌های گرافیک داخلی

کارت‌های گرافیک داخلی

کارت گرافیک داخلی یکپارچه کارتی است که CPU خود را ندارد، بلکه از RAM سیستم شما و CPU سیستم شما برای دریافت تصاویری که نیاز دارید استفاده می‌کند.  به همین دلیل، یک کارت گرافیک یکپارچه معمولاً از یک تا پنج درصد حافظه موجود برای گرافیک در سیستم شما استفاده می‌کند.

از آنجایی که این کار به رم و پردازنده‌ای که برای انجام بسیاری از فرآیندهای مختلف دیگر در رایانه خود استفاده می‌کنید، متکی است، وقتی با اجرای یک بازی ویدیویی یا برنامه‌ای با گرافیک فشرده بر روی آن فشار می‌آورید، می‌تواند منجر به کند شدن سیستم شود.

با این حال، همه چیز در مورد کارت‌های گرافیک یکپارچه بد نیست، زیرا این کارت‌ها معمولاً ارزان‌ترین کارت‌های گرافیکی هستند که می‌توانید پیدا کنید و سایر ویژگی‌های رایانه شخصی شما را نیز مانند صفحه نمایش بزرگ‌تر، CPU بهتر و موارد دیگر قابل خرید می‌کنند.

به دلیل اتکا به سیستم‌های یکپارچه شما، کارت‌های گرافیک یکپارچه به اندازه کارت‌های اختصاصی انرژی مصرف نمی‌کنند، بنابراین عمر باتری لپ تاپ‌ها را نیز افزایش می‌دهد.

برای گیمرهایی که به گرافیک سطح بالا نیاز ندارند، اما در عوض به سراغ بازی‌هایی می‌روند که از محیط‌های دو بعدی، شبیه‌سازهای کنسول‌های بازی ویدیویی قدیمی‌تر، یا بازی‌هایی که به سادگی در بخش گرافیک روشن می‌شوند، استفاده می‌کنند، معمولاً یک کارت گرافیک یکپارچه برای مناسب بودن کافی است. نیازهای شما.

اگر از نرم افزارهای ویرایش ویدیو و ویرایش صدا استفاده می‌کنید، این کارت‌ها در واقع بهتر از کارت‌های گرافیک اختصاصی برای استفاده از آن هستند.

آیا به کارت گرافیک داخلی نیاز دارم ؟

آیا به کارت گرافیک داخلی نیاز دارم ؟

شما هرگز برای انجام هر کاری واقعاً به کارت گرافیک داخلی نیاز نخواهید داشت و در حالی که برخی از برنامه‌ها ممکن است در هنگام استفاده از کارت گرافیک یکپارچه بهتر اجرا شوند، همان برنامه‌ها روی کارت گرافیک اختصاصی نیز اجرا می‌شوند .

هنگام خرید یک واحد با کارت گرافیک یکپارچه، باید متوجه باشید که چه چیزی دریافت می‌کنید.  این که بگوییم واحدهایی مانند این برای پایین ترین سطح ممکن بازی‌های رایانه شخصی ساخته شده‌اند، بد نیست، این یک واقعیت مطلق است.

رایانه‌هایی که کارت‌های گرافیکی یکپارچه دارند، رایانه‌هایی هستند که معمولاً می‌بینید افرادی از آن‌ها استفاده می‌کنند که علاقه چندانی به بازی ندارند.  بنابراین، از نظر فنی، شما در واقع به یک کارت گرافیک یکپارچه نیاز دارید، زیرا این چیزی است که به شما نمایشگر روی صفحه نمایش می‌دهد، اما زمانی که به این سوال فکر می‌کنید که آیا نیاز به یک سیستم با یک کارت گرافیک اختصاصی وجود دارد یا خیر؟ سپس پاسخ همیشه “نه” است.

انواع کارت گرافیک Onboard

انواع کارت گرافیک Onboard

کارت‌های گرافیک مجتمع انواع مختلفی دارند و بسته به کیفیت لپ‌تاپ یا رایانه شخصی که خریداری می‌کنید، آن را در کیفیت کارت یکپارچه مشاهده خواهید کرد.

در حالی که برخی از گزینه‌های گرافیکی یکپارچه مناسب وجود دارد، شما باید به محدودیت‌هایی که در هنگام استفاده از آنها خواهید داشت، توجه داشته باشید.

با یک کارت گرافیک یکپارچه واقعاً خوب، می‌توانید برخی از بازی‌های مدرن را با تنظیمات متوسط ​​تا پایین اجرا کنید.  به عنوان مثال، عناوینی مانند Fortnite و Apex Legends روی کارت‌های گرافیک یکپارچه با نرخ فریم مناسب قابل بازی هستند، فقط بدانید که بالا بردن تنظیمات گرافیکی در اینجا تقریباً همیشه منجر به یک محصول غیرقابل بازی یا حتی بدتر از آن، خرابی سیستم می‌شود.

از نظر اینکه کدام کارت گرافیک یکپارچه را باید دریافت کنید،  خط کارت گرافیک Iris به عنوان یک نسخه بسیار سریعتر از کارت گرافیک معمولی Intel HD تبلیغ می‌شود، بنابراین در حالی که آنها به اندازه یک کارت گرافیک اختصاصی نیستند. ، آنها تجربه‌ای تا حدودی قابل مقایسه با یک کارت گرافیک اختصاصی با کیفیت متوسط ​​تا پایین ارائه می‌دهند.  این امر باعث می‌شود که برخی از بازی‌های سنگین در دنیای بازی بیشتر از یک کارت گرافیک یکپارچه معمولی قابل بازی باشند.

در مورد اینکه اگر کارت گرافیک اختصاصی از بودجه شما خارج است، فکر می‌کنید کدام کارت برای نیازهای بازی شما مناسب است، همیشه ایده خوبی است که سرعت کارت را بررسی کنید.  برای مثال Iris Plus Graphics 650 با فرکانس ۱٫ ۱۰ گیگاهرتز کار می‌کند و قبلاً برای کارت‌های گرافیکی یکپارچه گذشته، حداکثر فرکانس ناشناخته‌ای بود.  این روزها به راحتی در دسترس است و می‌تواند یک تجربه بازی بسیار مناسب را برای سیستم شما به شما ارائه دهد.

کارت گرافیک‌های اختصاصی

کارت گرافیک‌های اختصاصی

هنگامی که یک کارت گرافیک اختصاصی خریداری می‌کنید، در حال جستجو در دنیای قدرت آتش جدی برای رایانه خود هستید.  یک کارت گرافیک اختصاصی منبع حافظه خود را دارد که کاملاً از رم سیستم شما جدا است.

فرض کنید یک حافظه رم ۴X8 در سیستم خود دارید، با کارت گرافیک اختصاصی خود، زمانی که بازی‌ها در حال حرکت هستند، رم کاملاً بی‌تأثیر است.

اگر از آن دسته گیمرهایی هستید که همه چیز را با تنظیمات فوق العاده پرداخت می‌کنید و همیشه عناوین جدید AAA را دریافت می‌کنید، یک کارت گرافیک اختصاصی ضروری است.  گرافیک Onboard اغلب برای اجرای چنین عناوینی بدون مشکل اساسی مشکل دارد.

با وجود این، همه چیز با کارت‌های گرافیک اختصاصی خوب نیست و مشکلاتی وجود دارد که می‌تواند از رفتن به این مسیر ایجاد شود.

اول از همه، کارت‌های گرافیک اختصاصی گران‌تر هستند و معمولاً به نصب گران‌تری نیاز دارند.  شما به یک مادربرد، CPU، برج و سیستم خنک کننده نیاز دارید که بتواند با کارت شما هماهنگ باشد.

اگر لپ‌تاپ مخصوصاً با کارت گرافیک اختصاصی می‌خرید، مطمئن شوید که لپ‌تاپی می‌خرید که دارای فن‌های متعدد و تهویه مناسب باشد.  در غیر این صورت، لپ تاپ شما به خوبی کار نمی‌کند، خطر آسیب می‌بیند و ممکن است دامان واقعی شما را بسوزاند.

آیا به کارت گرافیک اختصاصی نیاز دارم؟

آیا به کارت گرافیک اختصاصی نیاز دارم؟

اگر می‌خواهید بازی‌های ویدیویی انجام دهید که از بهترین گرافیک‌های اطراف استفاده می‌کنند، واقعیت مجازی را کاوش می‌کنند یا از برنامه‌های پیشرفته‌ای مانند ویرایشگرهای ویدیویی استفاده می‌کنند، کارت گرافیک اختصاصی یک نیاز مطلق است.

ما تقریبا همیشه یک GPU اختصاصی را برای هر دسکتاپ مناسب ساخته شده و در هر لپ تاپی که برای بازی استفاده می‌شود توصیه می‌کنیم.

هنگام خرید یک لپ تاپ با کارت گرافیک اختصاصی، مطمئن شوید که طول عمر و کیفیت آن تا چند سال برای شما مفید خواهد بود.  اکثر لپ تاپ‌ها طوری طراحی نشده‌اند که امکان تعویض کارت گرافیک را فراهم کنند.