کشور هایی که ولنتاین را ممنوع کردند

347
کشور هایی که ولنتاین را ممنوع کردند

روز ولنتاین یکی از روزهای سال است که در آن ما تشویق می‌شویم تا از طریق گل‌ها و هدایای زیبا احساس خود را به عزیزانمان بگوییم، چیزی که البته نباید فقط به ۱۴ فوریه محدود شود.

روز ولنتاین تعطیلاتی که از قرون‌وسطی وجود داشته است، همچنین به‌عنوان  روز سنت ولنتاین یا جشن سنت ولنتاین شناخته می‌شود – تا حد زیادی یک تعطیلات مسیحی غربی استبا تاریخی که تماماً به رومیان باستان می‌رسد، این تعطیلات با آنچه امروز می‌شناسیم و دوست داریم بسیار متفاوت بود.

اگرچه روز ولنتاین یک تعطیلات رسمی نیست،   ۱۴ فوریه به‌عنوان یک جشن فرهنگی و مذهبی مهم در کلیسای کاتولیک در نظر گرفته می‌شوداز سوی دیگر، تعدادی از کشورهای شرقی ترجیح می‌دهند روز ولنتاین را حتی به‌صورت تجاری جشن نگیرند.

در ادامه با سایت لیست قیمت بریم خرید همراه باشید تا با ۷ کشور هایی که ولنتاین را ممنوع کردند آشنا شوید.

مالزی

مالزی

باتوجه‌به اینکه ۶۱ درصد از جمعیت مالزی مسلمان هستند، مفهوم روز ولنتاین برخلاف قوانین اسلامی استاز سال ۲۰۰۵، مقامات اسلامی حکم شرعی فتوا را ایجاد کردند و جشن روز ولنتاین را ممنوع کردند.

در سال ۲۰۱۱، پلیس اخلاق اسلامی (JAIS) 80 زوج مسلمان را به دلیل برگزاری این جشن دستگیر کردافسران به هتل‌های متعددی در سلانگور و کوالالامپور یورش بردند و یک کمپین و حملات ضد روز ولنتاین را آغاز کردند.

اندونزی

اندونزی

درحالی‌که روز ولنتاین توسط بسیاری از اندونزیایی‌ها جشن گرفته می‌شود، مقامات مذهبی و روحانیون قصد دارند این تعطیلات را ممنوع کننددر سال‌های اخیر اعتراض‌های متعددی صورت‌گرفته است و بیان می‌کند که روز ولنتاین باعث ترویج رابطه جنسی تصادفی قبل از ازدواج و مصرف مشروبات الکلی می‌شود که هر دو به‌شدت بر خلاف قوانین اسلامی هستند.

با وجود این، ولنتاین در جاکارتا بسیار محبوب است و شرکت‌ها به دنبال کسب درآمد از جشن‌ها هستند.

ایران

ایران

در سال‌های اخیر، مقامات ایرانی باهدف ممنوع کردن جشن‌های ولنتاین، این تعطیلات را یک «رسوم منحط غربی» خوانده‌اند و مغازه‌ها و رستوران‌ها را تهدید کرده‌اند که در صورت فروش هدایای روز ولنتاین، پیگرد قانونی خواهند داشت. با وجود این، رستوران‌های متعددی در تهران گزارش شده‌اند که به طور کامل رزرو شده‌اند و مغازه‌های زیادی دیده شده‌اند که خرس عروسکی و شکلات می‌فروشند.

هند

هند

به دلیل انقلاب مستقل خود از امپراتوری بریتانیا در سال ۱۹۴۷، دولت هند از حمایت از ارزش‌ها و فرهنگ غربی خودداری کرد.

در سال ۲۰۱۵، چاندرا پراکاش کاوشیک، رهبر حزب به تایمز آو هند  گفت: ما مخالف عشق نیستیم، اما اگر زوجی عاشق هستند، باید ازدواج کنند… اگر مطمئن نیستند، نباید عشق را با دورزدن آشکار با هم کم‌رنگ کنند. ”

پاکستان

پاکستان

این کشور دستخوش شورش‌های متعددی پیرامون جشن روز ولنتاین بوده استدر سال ۲۰۱۴، دو دانشگاه در پیشاور و پاکستان بر سر ایدئولوژی روز ولنتاین از نظر قوانین اسلامی با عقاید یکدیگر درگیر شدند.

دانش‌آموزان به سمت یکدیگر سنگ پرتاب کردند که در نهایت منجر به شلیک گلوله از دو طرف شد و سه دانش‌آموز مجروح شدند.

در ۷ فوریه ۲۰۱۸، دادگاه عالی اسلام‌آباد روز ولنتاین را ممنوع اعلام کرد و مدعی شد که این روز یک واردات فرهنگی از غرب و “بر خلاف آموزه‌های اسلام” است.

عربستان سعودی

عربستان سعودی

جشن‌گرفتن این تعطیلات می‌تواند منجر به مجازات شدید شوددر سال ۲۰۱۴، پنج شهروند سعودی پس از اینکه در روز ولنتاین در حال رقصیدن با شش زن که با آنها ازدواج‌نکرده بودند، به ۳۹ سال زندان و ۴۵۰۰ ضربه شلاق بین آنها محکوم شدند.

درحالی‌که می‌توانید در هر روز دیگری هدایایی با تم عشق خریداری کنید، گل رز قرمز و سایر اقلام مرتبط با عشق در روز ولنتاین به‌شدت ممنوع هستند.

روسیه

روسیه

از نظر فنی، روسیه نوعی روز ولنتاین را جشن می‌گیرد، اما با تعطیلات سنتی بسیار متفاوت استدر ۸ مارس ، روس‌ها روز جهانی زن را به همان شیوه‌ای جشن می‌گیرند که فرهنگ‌های غربی روز ولنتاین را جشن می‌گیرند.

هدیه‌دادن گل و شکلات به یکدیگر در این روز بسیار متداول است، همان‌طور که انتظار می‌رود شوهران و دوست‌پسرها تمام کارهای آشپزی و نظافت را انجام دهند و به زنان اجازه دهند یک روز کامل استراحت کنند.

روسیه به‌جای جشن‌گرفتن روز ولنتاین به‌خاطر یک قدیس، عشق به زنان خود را جشن می‌گیرند و به زنان در سراسر جهان ادای احترام می‌کنند.

منبع: weddedwonderland