نحوه تمیزکردن انژکتور بنزین خودرو

309
نحوه تمیزکردن انژکتور بنزین خودرو

در این نوشته از سایت بریم خرید قصد داریم تا در مورد عنوان نحوه تمیزکردن انژکتور بنزین خودرو اطلاعاتی را در خدمت شما قرار بدهیم. انژکتور بنزین خودرو دارای وظیفه مهمی است و اگر کارکرد آن با مشکل روبرو شود، سوخت‌رسانی در ماشین به‌خوبی انجام نخواهد شد، بنابراین باید به‌خوبی به آن توجه داشته باشید. برای نحوه تمیزکردن انژکتور بنزین خودرو می‌توانید از انواع تمیز‌کننده انژکتور خودرو بهره ببرید. در ادامه نوشته به‌صورت مفصل‌تر به بررسی عنوان نحوه تمیزکردن انژکتور بنزین خودرو می‌پردازیم، اگر علاقه دارید تا بیشتر در این باره بدانید، در ادامه همراه ما باشید.

تمیزکردن انژکتور بنزین خودرو

تمیزکردن انژکتور بنزین خودرو

مواد شوینده برای سیستم سوخت‌رسانی و هم چنین به طور انحصاری برای انژکتور بنزین خودرو موجود است. شما می‌توانید با استفاده از این مورد فرایند تمیز‌سازی انژکتور بنزین خودرو را انجام دهید. انواع روش‌ها برای تمیزکردن انژکتور بنزین خودرو وجود دارد، به طور مثال شما می‌توانید از انواع مکمل‌های سوخت استفاده کنید و یا از انواع دستگاه‌های موجود که برای این کار وجود دارد بهره ببرید. گاه انژکتور‌ها نیاز به تمیزشدن دارند؛ چون در طول زمان بقایای سوخت که چیزی مانند واکس است، در آن‌ها ایجاد گرفتگی می‌کند. این تجمع مواد در انژکتور‌ها نهایتاً به کاهش جریان سوخت در انژکتور منجر می‌شود، باعث قطعی در نازل سوخت‌پاش شده و در رانندگی مشکلاتی مثل تأخیر، مکث یا ریپ‌زدن به وجود می‌آورد.

روش‌های رایج برای تمیزکردن انژکتور بنزین خودرو

روش‌های رایج برای تمیزکردن انژکتور بنزین خودرو

برای این کار، موارد پیش پا افتاده‌ای نظیر استفاده از انواع مکمل‌های تمیز‌کننده انژکتور بنزین خودرو وجود دارد و به غیر از این مورد می‌توانید از دستگاه‌های مخصوص این کار استفاده کنید. اگر قصد دارید تا از انواع مکمل‌ها استفاده کنید، باید این مورد را مدنظر قرار دهید که برای ازبین‌بردن کثیفی‌های شدید شاید این‌گونه از مکمل‌ها فایده‌ای نداشته باشند. مطمئن‌ترین روش شستشو جداکردن انژکتور است. در این روش معمولاً علاوه بر مواد شویندهٔ شیمیایی خاص، از شستشوی مافوق صوت هم استفاده می‌شود. در این روش هم قبل و هم بعد از شستشو می‌توان میزان جریان را در انژکتور‌ها و نحوهٔ کار نازل سوخت‌پاش را هم چک کرد و مطمئن شد که کار شستشو به‌خوبی انجام شده است. تنها ایراد این روش هزینه‌های اضافی است که برای باز کردن و دوباره بستن انژکتور‌ها باید بپردازید.

هر انژکتور بنزین خودرو باید چه زمان یک‌بار تمیز شود؟

هر انژکتور بنزین خودرو باید چه زمان یک‌بار تمیز شود؟

برخی از برند‌های خودرو‌سازی برای تمیزکردن انژکتور بنزین خودرو زمان‌بندی خاصی را برای تمیزکردن انژکتور بنزین خودرو مشخص می‌کنند و صاحب خودرو باید در بازه زمانی‌های مقرر اقدام به تمیزکردن آن کند. البته شما باید خارج از بازه زمانی‌های مشخص برای تمیزکردن انژکتور بنزین خودرو به مواردی نظیر ریپ‌زدن خودرو نیز توجه داشته باشید، زیرا این موارد نیز می‌توانند نشانه‌هایی از کثیف‌شدن انژکتور بنزین خودرو باشند. به‌صورت کلی شما می‌توانید بر اساس زمان‌بندی و یا برخی از علائمی که از ماشین می‌بینید، اقدام به تمیزکردن انژکتور بنزین خودرو کنید.

برای تمیزکردن انژکتور بنزین خودرو قبل از کثیفی اقدام کنیم یا بعد از آن؟

برای تمیزکردن انژکتور بنزین خودرو قبل از کثیفی اقدام کنیم یا بعد از آن؟

به‌صورت کلی برخی از تعمیرکاران به صاحبان خودرو پیشنهاد می‌کنند که هر سری که برای بررسی کلی و چکاپ خودرو ‌می‌روند، اقدام به تمیزکردن انژکتور بنزین خودرو کنند. این مورد می‌تواند هزینه بیشتری را به‌صورت دوره‌ای به وجود بیاورد؛ بنابراین تصمیم با شماست که آیا می‌خواهید این هزینه را بکنید یا نه. به غیر از این مورد می‌توانید با استفاده از برخی از مکمل‌های سوخت که قدرت کافی برای تمیزکردن انژکتور بنزین ماشین را دارند از کثیف‌شدن انژکتور بنزین خودرو جلوگیری کنید.

برخی از موارد در ارتباط با پاک‌سازی انژکتور بنزین خودرو

برخی از موارد در ارتباط با پاک‌سازی انژکتور بنزین خودرو

گرفتگی در انژکتور فقط برای رانندگی شما مشکل ایجاد نمی‌کند. یکی دیگر از مشکلات رایج این است که مواد آلی در دریچهٔ گاز و منیفولد جمع شده و کربن در سرسیلندر‌ها و پورت‌ها تجمع می‌کند که همگی ممکن است منجر به مشکلاتی بشود که ردیابی‌شان مشکل است. شستشوی انژکتور هیچ یک از این مشکلات را حل نمی‌کند؛ ولی برای رفع این مسئله کار‌های دیگری می‌شود کرد. دوباره باید گوشزد کنیم، مهم‌ترین چیز تشخیص درست مشکل است.

 

یک نکته در مورداستفاده از مکمل‌های تمیز‌کننده انژکتور بنزین خودرو

یک نکته در مورداستفاده از مکمل‌های تمیز‌کننده انژکتور بنزین خودرو

برخی از کارشناسان خودرو معتقدند که استفاده از مکمل‌های تمیز‌کننده انژکتور بنزین خودرو می‌تواند برای خودرو مضر باشد و برخی از مشکلات را برای موتور ماشین به وجود بیاورد. اما شما می‌توانید فارغ از این موضوع خودتان با بررسی‌هایی که می‌کنید تصمیم بگیرید که آیا استفاده از این مواد برای شما مناسب است یا خیر.

نتیجه‌گیری

در این نوشته از سایت بریم خرید در مورد عنوان نحوه تمیزکردن انژکتور بنزین خودرو اطلاعاتی را در اختیار شما دوستان عزیز قرار دادیم. امیدواریم مطالب بیان شده برای شما مفید بوده باشد و از آن‌ها بهره‌مند شده باشید. در این نوشته به برخی از عناوین مرتبط با نحوه تمیزکردن انژکتور بنزین خودرو نظیر: تمیزکردن انژکتور بنزین خودرو، روش‌های رایج برای تمیزکردن انژکتور بنزین خودرو، هر انژکتور بنزین خودرو باید چه زمان یک‌بار تمیز شود؟ برای تمیزکردن انژکتور بنزین خودرو قبل از کثیفی اقدام کنیم یا بعد از آن؟ برخی از موارد در ارتباط با پاک‌سازی انژکتور بنزین خودرو و… اشاره کردیم.

منبع: leasefetcher.co. uk