معرفی خودروهای چینی

730
معرفی خودروهای چینی

صنعت خودروسازی در چین با وجود ضعف اولیه همانند صنایع دیگر به‌سرعت چشمگیری پیشرفت کرد. خودروهای چینی از اوایل دهه هشتاد به طور رسمی وارد بازار ایران شدند و در دهه‌های اخیر به دلیل محدودیت‌های خودروسازی در ایران و توقف واردات خودرو به ایران، بازار مونتاژ خودروهای چینی در کشور رونق خوبی گرفته است. ازآنجایی‌که خودروهای چینی با وجود امکانات رفاهی و خدمات پس از فروش عالی، همچنین طراحی‌های جذاب در دل ایرانی‌ها به‌اندازه کافی جا بازکرده‌اند لازم است با لیستی از بهترین خودروهای چینی آشنا باشد. در این مقاله از بلاگ سایت بریم خرید به همراه هم به معرفی بهترین خودروهای چینی می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

معرفی خودروهای چینی

چرا خودروهای چینی

اگر بخواهیم از ارزش و چرایی خرید خودروهای چینی بگوییم به‌طورکلی به چندین فاکتور می‌توان اشاره کرد:

۱٫      ظاهر جذاب و بروز تر در طراحی بدنه

۲٫     ظاهر جذاب و ارگونومیک کابین

۳٫    امکانات رفاهی مناسب

۴٫     خدمات پس از فروش مناسب

۵٫    نام خوش به پشتوانه همکاری با برندهای اروپایی

همه این آپشن‌ها باعث پرطرف‌دار و قابل‌اعتمادتر بودن خودروهای چینی نسبت به تولیدات داخلی می‌شوند. هنگام خرید خودرو معیارهای مختلفی وجود دارند که شما را به سمت ماشین مدنظرتان مجذوب کنند، ازآنجایی‌که ماشین‌های داخلی ویژگی‌های از جمله خدمات پس از فروش مناسب یا امکانات رفاهی کافی هنگام خرید خودرو را ندارند پس اولویت هنگام خرید در صورت وجود منابع مالی کافی با خودروهای چینی است.

معرفی خودروهای چینی

شما هم از فاکتورهای شایستگی خودتان هنگام خرید ماشین برای ما بگویید.

در مقایسه و بررسی خودروها، معمولاً یک سری ویژگی و شاخصه‌های خاص مطرح می‌شود. در تمامی این شاخصه‌ها، کیفیت ساخت، بازدهی و دوام فنی، امکانات رفاهی متعدد و امینی خودرو موردتوجه قرار می‌گیرد. مجموع بررسی تمامی این فاکتورها در شاخص‌های مختلف کنار قیمت و ارزش‌گذاری ماشین می‌تواند معرف بهترین ماشین‌ها باشد.

در نظر داشته باشید که همیشه قیمت نمی‌تواند فاکتور مناسبی برای بررسی و معرفی بهترین ماشین‌های چینی باشد چه‌بسا گاهی اوقات بهترین قیمت‌های ماشین به دلیل امتیاز پایین در دیگر فاکتورها نمی‌تواند در لیست بهترین‌ها باشد.

معرفی خودروهای چینی

معرفی بهترین خودروهای چینی در ایران

در این بخش به معرفی بهترین شاسی‌بلندهای چینی در ایران می‌پردازیم و هر نمونه را از منظر فاکتورهای کیفی مختلف بررسی می‌کنیم.

·        KMC_K7

·        چری تیگو ۸ پرو

·        بهمن موتور دیگنیتی

·        بهمن موتور فیدلیتی

·        جک S5  فیس لیفت

·        هاوال H2

·        لاماری ایما

·        هایما S7 پلاس

در این بخش به معرفی بهترین غیر شاسی‌بلندهای چینی در ایران می‌پردازیم و هر نمونه را از منظر فاکتورهای کیفی مختلف بررسی می‌کنیم.

·        چری اریزو ۵ توربو

·        چری اریزو ۶ توربو

·        بسترن B30

·        ‌ام جی ۳۶۰

·        برلیانس H330

معرفی خودروهای چینی

معرفی برخی از بهترین برندهای ماشین‌های چینی در ایران

·        بورگوارد BX7، از کم آوازه ‌ترین خودروهای چینی در ایران است. بوگوارد یک ماشین دورگه چینی_آلمانی است و برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۵ از این خودرو رونمایی شد. در حقیقت این خودرو یک برند فراموش شده آلمانی بوده است که صنعت خودروسازی چین موفق به بازتولید این ماشین قدیمی شد. از ویژگی‌های سرآمد این برند طراحی زیبا و چشمگیر بدنه و کابین است که در آن اثری از کپی کاری‌های چینی نیست. بورگوارد BX7 به لطف ریشه آلمانی خود برخلاف سایر برندهای چینی از ایمنی خوبی برخوردار است. متأسفانه یکی از دلایل گمنام بودن این خودرو در ایران خدمات پس از فروش نامناسب برخاسته از واردات محدود خودرو به کشور است، بااین‌حال این خودرو می‌تواند  در لیست خرید شما باشد.

·        ‌ام جی RX5، یکی از دورگه‌های چینی_انگلیسی است که از برجسته‌ترین مشخصه‌های این خودرو اصالت و کیفیت بالای آن است. از جمله آپشن‌های موجود در این خودرو در کنار متریال مرغوب استفاده شده در ساخت بدنه و کابین و طراحی کاربری بسیار خاص و چشمگیر آن می‌توان به سانروف پانوراما، کروز کنترل، گرمکن صندلی و دوربین ۳۶۰ درجه و بسیاری از امکانات رفاهی دیگر اشاره کرد. با وجود محدودیت واردات این خودرو به کشور می‌توان به عنوان با کیفیت‌ترین خودروی چینی آن را در لیست بهترین‌ها قرار داد.

·        بی وای دی S7، به لطف ایمنی و کیفیت بالایی که دارد در عرض ۱۵ سال توانسته خوش‌نامی خودش را کسب کند. این برند یک خودروی بزرگ و با طراحی نه آن‌چنان جذاب است که سادگی خاص خودش را حفظ کرده است. یکی از مهم‌ترین آپشن‌ها در این ماشین که باعث جداسازی این برند از دیگر برندهای چینی در بازار شده است ویژگی رفاهی RES به معنی سیستمی که قابلیت روشن‌کردن سردوگرم کردن خودرو از راه دور را به راننده می‌دهد. از دیگر مزایای این برند می‌توان به دوربین ثبت وقایع، نمایشگر فشار باد لاستیک و سیستم تهویه هوا با امکان تصفیه آلودگی‌ها اشاره کرد. با وجود تمام این آپشن‌ها یکی از بزرگ‌ترین معایب این برند برای خریداران، خدمات پس از فروش نامناسب است.

·        چری تیگو ۷، از پرآوازه‌ترین برندهای چینی متعلق به کمپانی چری تیگو است. این خودروها تا قبل از این با نام MVM وارد ایران می‌شدند. چری تیگو ۷  از زیباترین نمونه‌های برند چری تیگو است و از ظرافت خاصی در کنار طراحی زیبا و متریال مرغوب برخوردار است. از جمله آپشن‌های رفاهی و فنی این خودرو می‌توان به سانروف پانوراما، بالابر الکتریکی در صندوق عقب، هشت حسگر برای هشدار به راننده در مواقع خطر و مواردی دیگر اشاره کرد. از عمده معایب این خودرو فرمان‌پذیری ضعیف آن است.

·        چری آریزو ۶، با ظاهری جذاب‌تر از نسخه‌های پیشین از محبوب‌ترین‌های بازار ایران است. این خودرو یکی از نمونه‌هایی است که کامل‎‌ترین خدمات رفاهی را دارد شامل کیسه هوا، کروز کنترل، سانروف، دوربین دید عقب و سنسور پارک جلو و عقب. بسیاری ویژگی‌های دیگر است. می‌توان گفت از تنها معایب این خودرو قیمت‌گذاری بالای آن باشد.

·        هاوال H9، از موفق‌ترین شاسی‌بلندهای چینی در ایران است. در کابین این خودرو از متریال مرغوبی با ترکیب چرم و چوب استفاده شده است که باعث خاص بودن طراحی کابین می‌شود. از جمله امکانات رفاهی این خودرو می‌توان به ناوبری ماهواره‌ای، سیستم کنترل لغزش، ترمز پارک برقی و سانروف و سایر امکانات رفاهی اشاره کرد. از جمله مزایای این خودرو ایمنی بالای آن است. عرضه محدود این ماشین از جمله معایب آن است.

·        جک S7، از محبوب‌ترین خودروهای چینی است که با ظاهری جذاب برتری ظاهری بالایی نسبت به نمونه‌های قبلی خودش دارد. از جمله آپشن‌های این برند می‌توان به سیستم ترمز و پایداری مناسب، سانروف پانوراما، هشدار حرکت بین خطوط و دوربین ۳۶۰ درجه و دیگر خدمات رفاهی و فنی اشاره کرد.

·        بسترن B30، ارزان‌ترین گزینه در لیست خرید خودروهای چینی است. این خودرو از زیر مجموعه‌های شرکت فاو است. بسترن B30  نسبت به قیمت مناسبی که دارد از متریال و طراحی کاربری مناسبی برخوردار است. از معایب این ماشین عدم وجود فیلم تست ایمنی و سیستم تهویه دستی به همراه بروز مشکل در بین برخی لاستیک‌هاست.

معرفی خودروهای چینی

نتیجه

خودروهای معرفی شده در لیست بهترین خودروهای چینی از انواع و برندهای مختلف چینی با شاخص‌ها و ویژگی‌های متنوع است. هنگام چیدن لیست بهترین خودروهای چینی باید دقت داشته باشید که از کدام فاکتورها در یافتن و بررسی بهترین ماشین‌ها استفاده می‌کنید. قابل‌ذکر است که کیفیت موتور و خدمات رفاهی و فنی و عمر فنی ماشین از تاپ‌ترین فاکتورهای قیاسی ماشین‌هاست. ماشین‌های چینی موردعلاقه شما کدام است؟ سپاس از همراهی شما.

منبع: dw.com