آموزش برطرف‌کردن بوی بد یخچال

569
آموزش برطرف‌کردن بوی بد یخچال

از جمله وسایل ضروری در هر آشپزخانه‌ای، یخچال و فریزر است. شما می‌توانید برای سالم، تازه و افزایش طول عمر مواد غذایی و میوه‌ها و سبزیجات از فریزر و یخچال‌های خانگی به‌راحتی استفاده کنید و باگذشت زمان و نگه‌داری انواع ترکیب‌های غذایی از جمله غذا‌هایی با ترکیب سیر و پیاز، بوی نامطبوعی در محیط یخچال شما ایجاد می‌شود و این موضوع باعث بوگرفتن دیگر مواد غذایی موجود در یخچال نیز می‌شود. در این مقاله از سایت بریم خرید به بررسی و آموزش برطرف‌کردن بوی بد یخچال از طریق روش‌های مختلف می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

آموزش برطرف‌کردن بوی بد یخچال

بررسی مهم‌ترین علل ایجاد بوی بد در یخچال

بهتر است قبل از آموزش برطرف‌کردن بوی بد یخچال به دنبال دلیل ایجادشدن آن و برطرف‌کردن و حذف آن دلایل باشید. به‌سادگی می‌توان مجموعه‌ای از دلایل مؤثر در ایجاد بوی نامطبوع درون محیط یخچال لیست کرد.

از جمله این علل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

فاسدشدن مواد غذایی و ایجاد کپک درون آن‌ها باعث ایجاد بوی تند و بدی در یخچال می‌شود پس بهتر است هرچند وقت یکبار تاریخ مصرف مواد غذایی درون یخچال خود را چک کنید.

یکی از دلایل بالقوه ایجاد بوی نامطبوع درون یخچال استفاده از ظروف روباز برای نگه‌داری غذاهاست. از آنجایی که اکثر غذا‌های پخته شده و مواد غذایی دارای بوی تندی هستند پس بهتر است از ظرف‌های روکش‌دار و دربسته برای نگه‌داری آن‌ها استفاده کرد.

توجه داشته باشید که خاموش بودن و استفاده‌نکردن طولانی‌مدت از یخچال باعث فساد مواد غذایی و حتی ایجاد بوی نامطبوع یخچال می‌شود.

مسلم است که یخچال باید به دلیل اهمیت استفاده‌ای که دارد بعد از مدتی به‌درستی شسته و تمیز شود. در صورت تمیزنشدن طولانی‌مدت و حتی نادرست تمیزشدن می‌توانید باعث ایجاد بوی بد یخچال شوید. توجه داشته باشید که برای شست‌وشوی یخچال از شوینده‌های کف‌دار ترجیحاً استفاده نکنید.

از جمله دلایل جذب بوی مواد غذایی در یخچال و بدنه آن، جنس بدنه یخچال است. لازم است بدانید که پلاستیک از جمله مواد پرکاربرد در بدنه یخچال است و از جمله دلایل جذب بو‌های نامطبوع در آن است که بااین‌وجود راه حلی جز استفاده از چندین راهکار خانگی ساده برای برطرف‌کردن بوی بد یخچال باقی نمی‌ماند.

آموزش برطرف‌کردن بوی بد یخچال

چندین راهکار خانگی ساده برای برطرف‌کردن بوی بد یخچال

بهتر است تلاش کنید قبل از استفاده و آموزش برطرف‌کردن بوی بد یخچال به دنبال جلوگیری از ایجاد آن و از بین بردن دلیل ایجاد بوی بد یخچال باشید. نهایتاً می‌توانید از چندین راهکار خانگی ساده برای برطرف‌کردن لبوی بد یخچال به‌سادگی استفاده کنید.

کاربرد جوش شیرین برای برطرف‌کردن بوی نامطبوع یخچال

از جمله ترکیبات جادویی برای از بین بردن بوی بد درون محیط یخچال شما، ترکیب جوش شیرین و آب است. شما به‌سادگی با ترکیب کمی آب ولرم و جوش شیرین و قرار ددان آن در یخچال می‌توانید از شر بوی نامطبوع آن خلاص شوید، به این صورت که این ترکیب تمام بوی بد درون یخچال را به خودش جذب می‌کند. جالب است بدانید توصیه می‌شود برای تمیزکردن درون یخچال خود از ترکیب جوش شیرین و مواد شوینده استفاده کنید؛ زیرا این ترکیب به ضدعفونی‌کردن آن کمک می‌کند.

کاربرد سرکه برای از بین بردن بوی بد یخچال

سرکه دارای طبیعت و بوی تندی است با این حال از محلول رقیق شده این ماده برای برطرف‌کردن بوی نامطبوع یخچال استفاده می‌کنند. بهتر است از مخلوط‌کردن نسبت مناسبی از آب و سرکه یک محلول رقیق درست کنید و آن را درون یخچال خود قرار دهید همچنین توصیه می‌شود قبل از شستن بدنه داخلی یخچال با مایع‌های شست‌وشو از سرکه برای ضدعفونی‌کردن آن استفاده کنید. اگر به دنبال ایجاد محلول مناسبی از سرکه و آب هستید باید بدانید به‌ازای هر لیوان آب از یک‌چهارم لیوان سرکه استفاده کنید.

کاربرد سیب‌زمینی برای رفع بوی ناخوش درون یخچال

کاربرد سیب‌زمینی در برطرف‌کردن بوی بد یخچال به این صورت است که شما باید ابتدا یک سیب‌زمینی خام پوست گرفته شده را به تکه‌های کوچک تقسیم کنید و به مدت دو الی سه روز در بخش‌های مختلف یخچال خود قرار دهید تا با جذب بوی تند و بد درون یخچال به ازبین‌رفتن آن کمک کند.

کاربرد لیمو برای برطرف‌کردن بوی بد یخچال

تأثیر بسزای لیمو در برطرف‌کردن بوی بد یخچال شایان‌ذکر است. لازم است در جهت ازبین‌رفتن بوی بد درون یخچال از یک لیموی ترش تازه به این قرار استفاده کنید:

ابتدا یک لیمو را به دونیمه تقسیم کنید و آن را به مدت چند روز نهایتاً یک هفته درون یخچال خود قرار دهید. البته که لیمو ضمن جذب بوی بد درون یخچال باعث ایجاد رایحه‌ای از خود درون آن می‌شود پس باید دقت داشته باشید که اگر بوی لیمو برای شما خوشایند نیست از آن استفاده نکنید.

رابطه قهوه و برطرف‌کردن بوی بد یخچال

از رابطه بین قهوه و برطرف‌کردن بوی بد یخچال به این صورت می‌توان گفت که قهوه به دلیل بوی تندی که دارد باعث جذب بو‌های بد می‌شود حتی در عطر فروشی‌ها هم استفاده بالقوه‌ای دارد با این حال اگر شما دوست ندارید فضای درونی یخچال و حتی مواد غذایی‌تان ردی از بوی قهوه داشته باشند بهتر است از این روش استفاده نکنید.

کاربرد وانیل در برطرف‌کردن بوی بد یخچال

یکی از کاربرد‌های غیرخوراکی وانیل استفاده در جهت از بین بردن بوی بد و تند درون یخچال است. قابل‌ذکر است که وانیل در دو شکل متفاوت پودری و مایعی در بازار موجود است و اگر شما از وانیل پودری استفاده می‌کنید کافی است که مقداری از آن پودر را درون ظرفی کوچک در یخچال قرار دهید. اگر شکل مایع وانیل را در منزل خود دارید دستمال یا تکه‌ای کوچک از پنبه را به آن آغشته کنید و درون یخچال قرار دهید.

آموزش برطرف‌کردن بوی بد یخچال

استفاده از بوگیر برای رفع بوی بد یخچال

در بازار می‌توانید بوگیر‌هایی برای رفع بوی نامطبوع یخچال تهیه کنید و به‌سادگی از آن‌ها در فضای یخچال خود استفاده کنید.

استفاده از جو دو سر در ازبین‌رفتن بوی بد یخچال

جو دو سر از آن موادی است که به‌راحتی در طی یک هفته الی ده روز می‌تواند بوی بد یخچال شما را به خودش جذب کند، پس کافی است کاسه‌ای متوسط از آن را تهیه کنید و درون یخچال خود قرار دهید و پس از فواصل زمانی معین از کاسه‌ای جدید جایگزین قبلی استفاده کنید.

دیگر روش‌های برطرف‌کردن بوی بد یخچال

ممکن است شما هم بخواهید ابتدا یخچال خود را خاموش و خالی کنید و سپس به فکر چاره‌ای برای از بین بردن بوی بد آن باشید، در این صورت کافی است بعد از خاموش‌کردن و خالی‌کردن مواد غذایی درون یخچال درب‌های آن را باز کنید، بدنه و درون آن را با محلول رقیق‌شدهٔ آب و سرکه و سپس با مایع‌های شست‌وشو بشویید. همچنین می‌توانید به‌جای محلول سرکه و آب از محلول جوش شیرین و آب استفاده کنید.

آموزش برطرف‌کردن بوی بد یخچال

حرف آخر

در این مقاله به آموزش برطرف‌کردن بوی بد یخچال و بررسی انواع روش‌های خانگی و ساده پرداختیم. شما برای ازبین‌رفتن بوی نامطبوع درون یخچال‌های خود از چه روش‌هایی استفاده می‌کنید؟ با ما به اشتراک بگذارید. سپاس از همراهی شما.

منبع: electrolux.com.my