نکات خرید یخچال

730
نکات خرید یخچال

یکی از مهم‌ترین، واجب‌ترین و پرکاربرد‌ترین محصولاتی که در هر خانه‌ای یافت می‌شود و هزینهٔ زیادی نیز برای خرید آن پرداخت می‌کنیم، یخچال است؛ بنابراین واجب است که قبل از خرید هر نوع یخچالی، در ابتدا وقت کافی را برای تحقیق در این زمینه گذاشته تا در نهایت بتوانید محصولی قابل‌اطمینان را برای آشپزخانه خودتان خریداری و فراهم کنید. امروزه انواع یخچال‌ها از لحاظ قیمت، برند و مدلشان با یکدیگر دارای تفاوت زیادی بوده و همین باعث شده تا شما را در هنگام خرید یخچال دچار گمراهی کند. در این مقاله از سایت بریم خرید، برای شما نکات خرید یخچال را شرح داده و کمک می‌کنیم تا راحت‌تر بتوانید محصول مورد نظرتان را انتخاب کرده و در نهایت بهترین محصول را خریداری کنید. پس اگر قصد خرید یخچال را دارید، مقاله نکات خرید یخچال را تا پایان با ما همراه باشید.

نکات خرید یخچال

اندازه یخچال

اولین موردی که در نکات خرید یخچال به آن اشاره می‌کنیم و از اهمیت بالایی نیز برخوردار است، اندازه یخچال است. یکی از مهم‌ترین نکاتی که در خرید یخچال باید آن را مورد بررسی قرارداد، تعداد نفرات و اعضای یک خانواده است. اگر تعداد خانوادهان بین ۱ تا ۲ نفر است، یخچالی با حجم ۲۵۰ تا ۳۸۰ لیتر، برای ۳ تا ۴ نفر با حجم ۳۵۰ تا ۵۳۰ لیتر و اگر بیش از ۵ نفر هستید به شما توصیه می‌کنیم یخچالی با حجم بالای ۴۴۰ لیتر را خریداری کنید. این نکته را فراموش نکنید که یخچال‌های کوچک به‌طورکلی به سمت بهره‌وری انرژی کمتر یا همان کارایی کمتر متمایل بوده و در درازمدت هزینه‌های اقتصادی بیشتری را برای شما تحمیل خواهند کرد. پس بهتر است کمی آینده‌نگر بوده و اگر قرار است در آینده تعداد اعضای خانواده شما افزایش یابد، برای هر عضو جدید حجم موردنیاز را در نظر بگیرید.

نکات خرید یخچال

فضای موردنیاز برای یخچال

یکی دیگر از مواردی که در نکات خرید یخچال باید به آن توجه داشته باشید، فضای مورد نظری است که برای قراردادن یخچال در اختیار دارید. در ابتدا اطمینان خاطر داشته باشید که فضای موردنظر شما با اندازه یخچال تناسب داشته باشد. پس بهتر است مکان یخچال را به‌درستی انتخاب کرده تا پس از جای‌گذاری، هوا بتواند آزادانه از همه اطراف یخچال در گردش بوده و همچنین فضایی برای خروج گرمای موتور از پشت یخچال وجود داشته باشد؛ بنابراین یخچال شما باید از هر سمتی به اندازی ۵ سانتی‌متر دارای فضای خالی باشد.

نکات خرید یخچال

چه مدل یخچالی برای شما مناسب است؟

امروزه در صنعت بازار انواع یخچال‌ها در طرح‌های مختلف وجود دارد. یخچال‌فریزرهای سایدبای‌ساید، فریزر بالا، فریزر پایین، دوقلو و درب فرانسوی از انواع یخچال بوده که در ادامه هر یک را به‌صورت جداگانه بررسی خواهیم کرد.

نکات خرید یخچال فریزر بالا

اگر بودجه موردنظر شما و فضایی که در نظر دارید، بزرگ‌ترین نگرانی شما است، بهتر است یخچال با فریزر بالا تهیه کنید. زیرا این یخچال جزء ارزان‌ترین یخچال‌های موجود بوده و همچنین دارای طیف وسیعی از برند‌ها و مدل‌های مختلف است. اما این نکته را در نظر داشته باشید که حجم این یخچال مقداری کوچک است.

نکات خرید یخچال فریزر پایین

اولین نکته مثبت برای این نوع از یخچال، این است که استفاده از همه بخش‌های یخچال برای شما راحت‌تر بوده و به دلیل استفاده مکرر از آن، مجبور به خم‌شدن زیاد نیستید. این طراحی عاقلانه و منطقی باعث شده تا هر آن چیزی که قصد دارید از یخچال بردارید، روبه روی چشمان شما باشد و کار را برای شما راحت‌تر کند. بخش‌های فریزر اکثر به حالت کشویی بوده و همچنین تنوع مدل و برند‌های یخچال فریزر پایین در حال افزایش است. اما این نکته را در نظر داشته باشید که در پروسه سردکردن به خصوص در بخش فریزر ممکن است کند‌تر از یخچال‌های فریزر بالا باشد. همچنین از یخچال‌های فریزر بالا گران‌تر نیز است.

نکات خرید یخچال سایدبای‌ساید

به دلیل ویژگی‌های خاص و همچنین فضای بیشتر و اضافی، یخچال‌های سایدبای‌ساید برای بسیاری از عموم مناسب‌تر و به‌صرفه‌تر است. این نوع از یخچال دارای ویژگی یخ‌ساز و آب‌سردکن بوده و ظاهری شیک و زیبا به آشپزخانه شما خواهد داد. ظرفیت ذخیره‌سازی بالایی داشته و برای افراد دارای ویلچر نیز بسیار مناسب است. اشغال‌کردن فضای بیش از حد یخ‌ساز و آب‌سردکن، فضای داخلی باریک، اندازه و ظاهر فیزیکی بزرگ و همچنین ناهماهنگی دمای بالا و پایین فضای داخل سایدبای‌ساید از معایب اصلی این نوع از یخچال است.

نکات خرید یخچال درب فرانسوی

یخچال‌های درب فرانسوی ترکیبی از یک یخچال فریزر پایین به همراه ظرفیت و ویژگی‌های سایدبای‌ساید تشکیل شده است. آپشن‌ها و ویژگی‌های متنوع مانند یخ‌ساز و آب‌سردکن، ظرفیت ذخیره‌سازی خوب و بالا، یخچال و فریزر با پهنای بسیار مناسب برای خوراکی‌های با اندازه بزرگ از مزایای این یخچال است. اما این نکته را در نظر داشته باشید که یخ‌ساز، آب‌سردکن و دستگاه تصفیه آب یخچال می‌تواند فضای زیادی را از یخچال و فریزر اشغال کند. همچنین برای خرید این نوع از یخچال نیاز به هزینهٔ بیشتری خواهید داشت.

نکات خرید یخچال فریزر دوقلو

معمولاً این نوع یخچال از فضای ذخیره‌سازی مناسب با انعطاف‌پذیری زیادی برخوردار است. اگر مکان موردنظر شما تنگ و کوچک است، می‌توانید یخچال و فریزر را در فضا‌های مجزا از هم قرار دهید. یخچال‌های دوقلو همچنین از ظرفیت نسبتاً بالایی برخوردار است. اما تنها نکته منفی برای این یخچال، اشغال فضای زیاد آن است.

نکات خرید یخچال

دیگر نکات خرید یخچال که باید در هنگام خرید به آن توجه داشته باشید.

در ادامه این مطلب قصد بر این داریم تا نکات خرید یخچال را به‌صورت خلاصه برایتان بیان کرده تا در راحت‌تر بتوانید یخچال موردنیاز خود را خریداری کنید. پس بهتر است این نکات را نیز مورد بررسی خود قرار دهید:

  • رنگ و جنس بدنه یخچال
  • دارابودن گارانتی و خدمات پس از فروش
  • بررسی کمپرسور یخچال
  • ستاره‌های انرژی بیشتر، صرفه‌جویی بیشتر
  • ویژگی‌هایی که به آن نیاز دارید (یخ‌ساز و آب‌سردکن، کشوی جا میوه‌ای و سبزیجات و …)
  • تعداد طبقات یخچال
  • چرخ‌ها و پایه‌های قابل تنظیم
  • محفظه‌های لبنیات، گوشت، خنک‌کننده سریع و…
  • میزان سروصدای موتور یخچال
  • مارک و نوع برند یخچال
  • و…

نکات خرید یخچال

سخن پایانی

در این مقاله نکات خرید یخچال را به‌صورت کامل و جامع برای شما مورد بررسی قرار دادیم. همچنین نکاتی از جمله اندازه یخچال، فضای موردنیاز برای یخچال، مزایا و معایب انواع یخچال‌ها و … را برای شما شرح دادیم. رعایت و توجه این نکات باعث شده تا در نهایت بتوانید یخچال مناسبی را برای منزلتان خریداری کنید. به این نکته توجه داشته باشید که یکایک نکات ذکر شده در این مقاله برای شما حائز اهمیت بوده و در تصمیم نهایی شما تأثیر بسزایی خواهد داشت. از اینکه تا انتهای این مطلب ما را همراهی کردید نهایت سپاس و قدردانی را داریم. در صورت ایجاد هرگونه سؤال یا ابهام در مورد نکات خرید یخچال، می‌توانید آن را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: bajajfinserv.in