لوازم ضروری آشپزخانه چیست؟

1159
لوازم ضروری آشپزخانه چیست؟

خرید لوازم ضروری آشپزخانه یکی از دغدغه‌های اصلی مردم به‌خصوص عروس خانم‌ها و خانم‌های خانه‌دار است و به همین دلیل جزئیات و ریزه‌کاری زیادی در آن دخیل خواهد بود. همچنین این که کدام وسیله را در اولویت اول برای خرید قرار دهیم نیز، حائز اهمیت است. به‌طورکلی آشپزخانه‌ای رفاه را به همراه خواهد داشت که تمامی لوازم ضروری آشپزخانه را داشته باشد. در این مقاله از سایت بریم خرید، ما لیستی از ضروری‌ترین و واجب‌ترین لوازم آشپزخانه را در اختیار شما قرار می‌دهیم تا در وقت و هزینه خود صرفه‌جویی کرده و در نهایت خریدی دلچسب و به‌صرفه‌تری را داشته باشید. با دانستن این فهرست از لوازم ضروری می‌توان این بخش از جهیزیه را به‌راحتی آماده کرد. پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید. پیشاپیش امیدواریم تمامی مطالب ذکر شده برای شما مفید واقع شود.

لوازم ضروری آشپزخانه چیست؟

نکات اولیه در خرید لوازم ضروری آشپزخانه

اولین نکته در خرید لوازم ضروری آشپزخانه این است که جهت آماده‌سازی و طراحی آشپزخانه‌ای مناسب در ابتدا باید وسایلی را خریداری کنیم که کاملاً کاربردی بوده و از لحاظ شکل و ظاهر نیز با رنگ‌های خنثی هم‌خوانی داشته باشند. این که وسایل کاربردی را برای آشپزخانه‌مان فراهم کنیم، کیفیت و طول عمر وسایل ما بالاتر و بیشتر خواهد بود. استفاده از وسایل با طرح و رنگ ساده نیز سبب شده تا به طور متوالی و چندین سال برای ما قابل‌استفاده واقع شود.

در دومین مرحله به رنگ سرویس ظروف و وسایل برقی، جنس و کیفیت کالا دقت داشته باشید. زیرا اگر رنگ خاصی را برای وسایلتان در نظر دارید و یا می‌خواهید طبق مد روزانه پیش بروید، به‌احتمال بالایی پس از گذشت چند سال، این وسایل برای شما تکراری بوده و یا از مد خواهد افتاد. در نهایت این موضوع سبب شده تا و سایتان جذابیت اولیه را برای شما نداشته و خسته‌کننده به نظر برسد.

باتوجه‌به متراژ و اندازه آشپزخانه، ابعاد و تعداد کابینت‌ها، وسایلتان را خریداری کنید. یعنی سعی کنید لوازم ضروری را خریداری کنید. چرا که آشپزخانه شلوغ و پر از وسایل غیرضروری، نمای چندان جالبی را نخواهد داشت.

لوازم ضروری آشپزخانه چیست؟

فهرست لوازم ضروری آشپزخانه چیست؟

وسایل مرتبط با فر و انواع قابلمه برای پخت‌وپز

از بین قابلمه‌ها و وسایل مربوط به فر، آن‌هایی را انتخاب کنید که طرح، شکل و کیفیت مناسبی را برای شما دارند. مثلاً قابلمه‌ها باید از جنس خوبی برخوردار بوده و پوشش مناسبی داشته باشند. زیرا اگر پوشش وسایل با ماده شیمیایی همراه باشد ممکن است ترکیبات نامناسبی و مضری در هنگام پخت غذا ایجاد کند و سلامت شما را به خطر بیندازد. از مهم‌ترین و ضروری‌ترین وسایل آشپزخانه در قسمت آشپزی می‌توان به قابلمه‌های درب‌دار، ماهیتابه‌ها، شیرجوش، قابلمه‌های عمیق و گود، سینی فر، قالب مافین، انواع قالب‌های پخت نان، کاغذ روغنی، انواع ظروف نسوز، توری گریل مرغ و ماهی اشاره کرد.

وسایل مرتبط با نوشیدنی‌ها

یکی دیگر از لوازم ضروری آشپزخانه، وسایل مربوط با نوشیدنی‌ها است. انتخاب و خرید اقلام مربوط به نوشیدنی نیز نیازمند دقت و توجه فراوان است. فنجان‌ها، گیلاس‌ها و لیوان‌های بلند و کوتاه می‌توانند در موقعیت‌های مختلف برای شما مفید باشد و ظاهری شیک و زیبا به میز پذیرایی شما ببخشند. در هنگام خرید به شکل وسایل نیز دقت کنید، به عبارتی مدلی را برای خود انتخاب کنید که اگر یکی از آن‌ها خراب یا شکسته شد، سریع بتوانید آن را تعویض کرده و یا جایگزین آن کنید. یعنی اگر سرویس لیوان یا فنجان شما ناقص شد، نگرانی بابت تکمیل آن نداشته باشید. درعین‌حال به خرید چند دست سرویس مختلف توجه کنید. زیرا باعث راحتی و آسانی شما در هنگام پذیرایی خواهد شد.

وسایل مخصوص سرو و پذیرایی

اگر می‌خواهید به‌راحتی و بدون هیچ دغدغه‌ای از مهمان‌های خود پذیرایی کنید، به وسایل مخصوص سرو و پذیرایی اهمیت ویژه‌ای نسبت دهید. برای مثال خرید کاسه‌های کوچک، سرویس یکپارچه از ظروف متنوع، ایدهٔ جالبی برای لوازم ضروری آشپزخانه شما خواهد بود. توصیه می‌شود ظروف سفیدرنگ را انتخاب کنید؛ زیرا که جلوه‌ای زیبا و سفره یا میز شما داده و هیچ‌گاه برای شما قدیمی نخواهد شد. دیس بزرگ، شکلات خوری، شیرینی‌خوری، آجیل‌خوری، میوه‌خوری، کارد‌های کره و پنیر خوری، انواع کاسه‌ها، قاشق و گیره سالاد، قاشق‌های مخصوص بستنی‌خوری، سبد نان، ظروف غذاخوری و سالادخوری، پارچ مخصوص شیر، آب و نوشیدنی و تخته‌های چوبی برای سرو پنیر و… از دیگر وسایل مخصوص سرو و پذیرایی هستند.

خرید دستمال‌های مختلفت

از دیگر لوازم ضروری آشپزخانه که بسیار کاربردی و مفید نیز بوده، دستمال است. از دستمال‌ها می‌توان برای خشک‌کردن دست‌ها، میز و سفره، دستگیره‌ها، میوه و سبزی، ظروف و … استفاده کرد. همچنین داشتن چند دستمال نخی از جنس کتان یا کنف، می‌تواند همه احتیاج شما به پارچه و حوله در آشپزخانه را به‌خوبی برطرف کند و برای شما مفید باشد.

وسایل برقی

این بخش از مهم‌ترین و جذاب‌ترین بخش از خرید لوازم ضروری آشپزخانه

است. سلایق و نیاز افراد در این زمینه بسیار متفاوت است. اما برخی‌ها برخی از افراد تمایل دارند بیشتر کار‌هایشان را با دست انجام داده و برخی‌ها نیز برخلاف دسته اول تمامی کار‌هایشان را به وسایل برقی می‌سپارند. از مهم‌ترین وسایل برقی و لوازم ضروری آشپزخانه عبارت‌اند از:

یخچال و فریزر، ماشین لباسشویی، جاروبرقی، غذاساز، هود، زودپز و بخارپز، چای‌ساز، گوشت‌کوب برقی، مخلوط‌کن، آبمیوه‌گیری، سبزی‌خردکن، آرام‌پز، همزن کاسه‌دار برقی، تستر، مایکروویو، اجاق‌گاز، ماشین ظرف‌شویی، سماور، قهوه‌جوش، سرخ‌کن، آسیاب برقی، ساندویچ‌ساز، میوه و سبزی خشک‌کن، چرخ گوشت، پلوپز ساده و چندکاره، کباب‌پز، خردکن، گریل همه‌کاره، کیک‌پز و…

دیگر لوازم ضروری آشپزخانه را می‌توان به‌صورت زیر دسته‌بندی کرد:

وسایل مخصوص فریزر و نگهداری مواد در یخچال مانند ظروف سیلیکونی، شیشه‌ای، پلاستیکی و همچنین ظروف دربسته

وسایل مخصوص شربت‌خوری مانند لیوان‌های مخصوص، قاشق مخصوص، درب بازکن مناسب، قالب یخ، نی، شکر برای تهیه اسموتی و نوشیدنی‌های متنوع و…

وسایلی که استفاده روزمره و زیادی دارند. مانند رنده، همزن دستی، چاقو‌ها، آبکش، گوشت‌کوب فلزی، گیره‌های آویز لیوان و حوله، اسپند دود کن، توری کباب، قیچی فلزی مخصوص، چاقو‌های همه‌کاره، جارو دستی و …

لوازم ضروری آشپزخانه چیست؟

سخن پایانی

در این مقاله از سایت بریم خرید به سؤال لوازم ضروری آشپزخانه چیست؟ به طور مفید و مختصر پاسخ داده شد و به وسایل مرتبط با فر و انواع قابلمه برای پخت‌وپز، وسایل مرتبط با نوشیدنی‌ها، وسایل مخصوص سرو و پذیرایی، خرید دستمال‌های مختلفت، وسایل برقی و وسایل کاربردی دیگر اشاره کردیم. این فهرست تمامی آنچه که نیاز شما برای تهیه لوازم ضروری آشپزخانه است را، رفع خواهد کرد. ازآنجاکه امروزه قیمت تمامی وسایل رو به افزایش است، بهترین تصمیم در خرید لوازم آشپزخانه این است که لوازم کاربردی و ضروری را فراهم کرده و از لوازم غیرضروری و تجملاتی خودداری کنید. در پایان امیدواریم تمامی مطالب ذکر شده برای شما مفید واقع شده باشد. از اینکه تا پایان این مطلب با ما همراه بودید، سپاس گذاریم.

منبع: zestmoney.in