ترفندهای جرم گیری مخزن اتو بخار در خانه

1899
روش های رفع رسوب و جرم گیری مخزن اتو بخار - بریم خرید

روش های رسوب گیری و جرم گیری مخزن اتو بخار

اتوبخار یکی از وسایل و لوازم خانگی پر کاربرد است که به دلیل نوع عملکردی که دارد و آبی که باید داخل مخزن اتو بریزید تا بخاردهی داشته باشد، ممکن است رسوب بگیرد و این رسوب و جرم داخل مخزن، عملکرد اتو را مختل می کند یعنی بخاردهی آن را کم کرده و به مرور زمان، آسیب می بیند و دیگر کار نمی کند. به همین دلیل پیشنهاد می کنم روش جرم گیری مخزن اتو بخار را در این مقاله از تیم تولید محتوای بریم خرید بخوانید تا از آسیب دیدن اتوبخارتان جلوگیری کنید و با روش های جرم گیری آن آشنا شوید.

روش های جلوگیری از رسوب گرفتن مخزن اتو بخار

اتو بخار خانگی به مرور زمان به دلیل املاح آب، دچار رسوب و جرم می شود و این رسوب می تواند عملکرد اتوبخار و بازدهی آن را کاهش دهد. برای جلوگیری از رسوب گرفتن مخزن اتو بخار چه می توان کرد؟

پس از هر بار استفاده از اتو بخار باید آب داخل مخزن را خالی کنید تا املاح آن ته نشین و تبدیل به رسوب نشود.

از آب تصفیه شده یا جوشیده شده و سرد شده استفاده کنید تا از جرم گرفتن و رسوب گرفتن مخزن جلوگیری شود.

روش های جرم گیری مخزن اتو بخار

با کمک سرکه سفید می توانید جرم یا رسوب داخل مخزن اتو بخار را از بین ببرید. برای این کار کافیست زمانی که اتو بخار شما خاموش است، مقداری سرکه سفید و آب را باهم ترکیب کنید تا محلولی رقیق به دست آورید سپس آن را داخل مخزن اتوبخار بریزید، اتو را روشن کنید، دمای آن را متوسط بگذارید و آن را در حالت بخار قرار دهید. با این کار رسوبات حل می شود و توسط بخار از اتو خارج می شود پس از تمام شدن رسوب ها، باید یک بار مخزن اتوبخار را تخلیه کنید، آن را با آب جوشیده سرد شده یا آب مقطر یا تصفیه شده پر کنید سپس آب را خالی کنید این کار را آن قدر تکرار کنید تا اثری از سرکه داخل اتو باقی نماند.

روش های جرم گیری کف اتو بخار - بریم خرید
روش های جرم گیری کف اتو بخار – بریم خرید
  • تمیز کردن کف اتو بخار با کمک سرکه، نمک و لیمو ترش

برای اینکه جرم و رسوب کف اتو را تمیز کنید هم می توانید از لیمو ترش و هم می توانید از سرکه و نمک استفاده کنید برای این کار بهتر است مقداری آب لیمو ترش را کف اتو بریزید و با دستمالی نرم آن را پاک کنید تا زنگ زدگی و رسوب آن تمیز شود همچنین می توانید منافذ اتو را با کمک گوش پاک کن تمیز کنید. برای جرم گیری کف اتو با سرکه و نمک هم می توانید سرکه و نمک را روی کف اتو بریزید و آن را با دستمال نخی یا حوله ای خشک و تمیز کنید تا رسوبات از بین برود.

  • جرم گیری کف اتوبخار با آب و جوش شیرین

ترکیب آب و جوش شیرین هم می تواند به رسوب زدایی اتوبخار کمک کند برای این کار یک قاشق آب با دو قاشق جوش شیرین ترکیب کنید و آن را به کف اتو بزنید تا رسوبات و جرم های اتو از بین برود.

مشاهده لیست قیمت اتوبخار در بریم خرید

بریم خرید یک مرجع مقایسه قیمت است که به معرفی فروشندگان و تامین کنندگان معتبر می پردازد. ما در بریم خرید با مقایسه قیمت فروشندگان معتبر، لیست قیمتی برای هر محصول در اختیار شما قرار می دهیم تا بتوانید خریدی مقرون به صرفه داشته باشید و پس از مقایسه قیمت ها، خرید خود را از ارزان ترین فروشنده معتبر انجام دهید. برای مثال می توانید لیست قیمت اتو بخار را در بریم خرید مشاهده کنید و پس از انتخاب مدل موردنظرتان، قیمت اتوبخار را در فروشگاه های اینترنتی مختلف مشاهده کنید، سپس خریدی ارزان از فروشنده ای معتبر داشته باشید.