دلایل اصلی چکیدن آب از اگزوز

2086
دلایل اصلی چکیدن آب از اگزوز:

سیستم اگزوز در ماشین شما با خلاص‌شدن از شر محصولات جانبی که هنگام کار ماشین شما ایجاد می‌شوند کار می‌کند. محصولات جانبی از طریق لوله‌اگزوز خارج می‌شوند و ممکن است مقدار کمی آب از لوله‌اگزوز نشت کند. این معمولاً یک نگرانی بزرگ نیست، فقط به این معنی است که مقدار کمی آب در سیستم اگزوز شما وجود دارد که باید خارج شود. گاهی اوقات چیزی که می‌بینید می‌تواند جدی‌تر باشد، بنابراین مطمئن شوید که این مقاله دلایل اصلی چکیدن آب از اگزوز در سایت بریم خرید موتور جست و جوی مناسب ترین قیمت انواع لوازم یدگی خودرو را بخوانید تا به شما کمک کند تعیین کنید که آیا نیاز دارید ماشین خود را توسط یک متخصص چک کنید یا خیر.

دلایل اصلی چکیدن آب از اگزوز:

دلایل اصلی چکیدن آب از اگزوز:

احتراق موتور و تراکم آب

ازآنجایی‌که هرزمان که خودرو روشن می‌شود، احتراق در موتور وسیله نقلیه شما انجام می‌شود، مخلوطی از آب و دی‌اکسیدکربن تشکیل می‌شود. هنگامی که موتور کاملاً خنک می‌شود و گازهای خروجی اگزوز از محفظه احتراق خارج می‌شوند، تراکم آب و دی‌اکسیدکربن بسیار بیشتر قابل‌مشاهده است و در چنین لحظه‌ای متوجه چکیدن آب از لوله‌اگزوز خودرو خود می‌شوید. این کاملاً طبیعی است و مجبور نیستید ماشین خود را نزدیک متخصص ببرید.

محصول جانبی

مبدل کاتالیزوری مبدل کاتالیستی نقش عمده‌ای در کاهش آلاینده‌های وارد شده به محیط دارد. محصولات جانبی وسایل نقلیه را به موادی تبدیل می‌کند که به محیط‌زیست آسیب نمی‌زند. این مواد زائد سمی خودرو را به اجزای غیر مضر مانند آب یا گاز تبدیل می‌کند. چکه‌کردن آب از اگزوز نمونه‌ای از مبدل کاتالیزوری است که در بهترین حالت خودکار می‌کند و این چیزی نیست که شما نگران آن باشید.
مسئله دیگری که به طور خاص در مورد مبدل‌های کاتالیزوری وجود دارد، سرقت است. در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱، تعداد موارد سرقت مبدل کاتالیزوری به طور چشمگیری افزایش‌یافته است.

چرا اگزوز آب میده؟

  تراکم ناشی از گرما

اگر ماشین شما در آب‌وهوای سردتری قرار دارد، قبل از اینکه بتواند به‌درستی کار کند، باید گرم شود. این باعث می‌شود که گرمای اضافی در ماشین شما ایجاد شود و بعداً از طریق لوله‌اگزوز خارج شود. این گرما باعث ایجاد تراکم در سیستم اگزوز شما می‌شود، بنابراین قطرات آب را خواهید دید که از لوله‌اگزوز شما خارج می‌شود. این پتانسیل خطرناک بودن را دارد، اما تنها کاری که باید انجام دهید این است که قبل از شروع رانندگی اجازه دهید موتور چند دقیقه کار کند.

دود و انتشار آب

اگر متوجه خروج دود و آب از لوله‌اگزوز خود شدید، این می‌تواند یک علامت هشدار بزرگ باشد که پیستون‌های شما به‌درستی کار نمی‌کنند. اگر وضعیت جدی‌تر باشد، ممکن است متوجه بوی سوزش یا بوی شیرین شوید. این بسیار جدی است و شما باید دراسرع‌وقت وسیله نقلیه خود را توسط یکی از مکانیک‌های واجد شرایط بررسی کنید.

آب اگزوز

سر واشر

اگر می‌بینید که مقدار زیادی آب از لوله‌اگزوز شما می‌ریزد و دود سفید از آن خارج می‌شود، ممکن است سر واشر منفجر شده باشد. واشر به‌عنوان یک مانع فیزیکی بین محفظه‌های احتراق داخلی عمل می‌کند تا هرگونه روغن، خنک‌کننده یا سایر آلاینده‌ها را خارج کند و گازهای احتراق را وارد کند. اگر موتور بیش از حد گرم شود یا اگر پمپ آب از کار بیفتد، احتمالاً سر واشر از کار می‌افتد.

سر واشر بخش کوچک اما مهمی از موتور شماست، اما متأسفانه برای همیشه دوام نخواهد آورد. باگذشت زمان، آب‌بند ممکن است نشت ایجاد کند (یا “دمیده” شود) که به گازهای احتراق اجازه می‌دهد تا از محفظه نشت کنند و مایع خنک‌کننده، روغن و سایر آلاینده‌ها به داخل نشت کنند.

هنگامی که این اتفاق می‌افتد، متوجه دود سفیدی می‌شوید که از لوله‌اگزوز شما می‌آید و حباب‌های هوا در مخزن مایع خنک‌کننده وجود دارد که سطح روغن و مایع خنک‌کننده معمولی کمتر است و روغن و مایع خنک‌کننده از لوله خروجی شما می‌چکد.

منبع:getjerry