روش های گرم کردن اتاق کودک بدون بخاری و با وسایل گرمایشی

1447
گرم کردن اتاق کودک - بریم خرید
روش های گرم کردن اتاق کودک - بریم خرید

روش های گرم کردن اتاق کودک

با نزدیک شدن به فصل های سرد سال گرم کردن اتاق کودک ، یکی از بزرگترین دغدغه های خانواده هاست. قطعا همه خانواده ها نگران گرمایش اتاق کودک با حفظ رطوبت هوا هستند و به دنبال بهترین وسیله گرمایشی برای اتاق کودکان می گردند. اما بهترین وسیله گرمایشی برای اتاق کودک چیست؟ ما در تیم بریم خرید تصمیم گرفتیم در این مقاله درباره روش های گرم کردن اتاق کودک صحبت کنیم و چند وسیله گرمایشی پرکاربرد برای این منظور را به شما عزیزان معرفی کنیم پس با ما همراه باشید!

همانطور که می دانید وسایل گرمایشی زیادی با کاربردهای مختلف وجود دارد که برای گرم کردن منزل، ساختمان، محیط کار، ویلا و حتی تراس و محیط های روباز وجود دارد که ما در مقاله های دیگری که در بریم خرید منتشر کردیم سعی کردیم همه سیستم های گرمایشی کاربردی را به شما معرفی کنیم. اما برای گرم کردن اتاق کودک هم می توان از همین وسایل گرمایشی استفاده کرد؟

سیستم های گرمایشی برای محیط منزل یا محیط کار و… همگی یکسان هستند حتی برای گرم کردن اتاق کودک هم می توانید از همان وسایل گرمایشی استفاده کنید اما نکته مهمی که وجود دارد حفظ دما و رطوبت اتاق کودک است.

فراهم کردن یک محیط مناسب برای رشد و پرورش کودکان وظیفه تمام والدین است. اولین نکته ای که لازم است والدین به آن توجه کنند بحث سلامتی فرزندان و کودکان است. فراهم کردن یک محیط خوب و گرمایشی مطلوب می تواند در حفظ سلامتی کودکان تاثیر زیادی داشته باشد. ما بزرگترها وقتی سردمان شود می توانیم یک پتوی اضافه برداریم یا شعله و حرارت بخاری را زیاد کنیم اما کودکان نمی توانند پس کودک یا نوزاد از جمله موجودات بی پناهی هستند که باید امکانات اولیه زندگی را برای آن ها فراهم کنیم.

از چه وسیله گرمایشی برای گرم کردن اتاق کودک استفاده کنیم؟

برای اینکه بتوانید اتاق کودک را گرم کنید باید از وسیله گرمایشی استفاده کنید که امنیت بالایی داشته باشد. ما در ادامه این مقاله از بریم خرید تمام وسایل گرمایشی مختلف را برای شما بررسی و مقایسه می کنیم تا در نهایت با توجه به امکانات و بودجه ای که در اختیار دارید بتوانید امن ترین وسیله گرمایشی را برای اتاق کودک یا نوزاد خود انتخاب کنید و یک فضای دلنشین و گرم برای آن ها فراهم کنید.

بخاری گازی بدون دودکش برای گرم کردن اتاق کودک!

استفاده از بخاری گازی بدون دودکش برای گرم کردن اتاق کودک یا خودتان به هیچ وجه توصیه نمی شود. بخاری گازی بدون دودکش، از جمله وسایل گرمایشی است که برای گرم کردن اتاق های بسته یا کلا محیط بسته توصیه نمی شود چون ممکن است گاز مونوکسید کربن در فضا پخش شود و دچار گازگرفتگی شوید. در کل وسایل گرمایشی گازی بدون دودکش برای محیط های باز کاربرد دارند مانند فروشگاه ها، ویلا و… که گردش هوا دارند. استفاده از بخاری گازی بدون دودکش در محیط های بسته مانند اتاق یا منزل که هیچ گردش هوایی ندارند به هیچ وجه پیشنهاد نمی شود و خطرناک است.

هیتر برقی یا بخاری برقی یک وسیله امن برای گرمایش اتاق کودک

یکی از وسایل گرمایشی که می توانید برای گرم کردن اتاق از آن استفاده کنید، هیتر برقی یا بخاری برقی است. بخاری برقی از جمله وسایل گرمایشی است که امنیت بالایی دارد و برای گرم کردن فضاهای کوچک، مانند اتاق، حمام( بخاری مخصوص حمام) ، محیط کار، محیط های کوچک و سربسته از آن استفاده می شود. بخاری برقی، به دلیل ترموستاتی که دارد می تواند به صورت خودکار بعد از گرم شدن بیش از حد محیط، دما را تشخیص دهد و به صورت خودکار خاموش شود.

همچنین برخی از بخاری های برقی، یک سیستم امنیتی دارند که در صورت وارونه شدن بخاری، به صورت خودکار خاموش می شوند تا از آتش سوزی جلوگیری کنند بنابراین بخاری های برقی، مانند هیتر برقی، شوفاژ برقی و… می توانند از بهترین وسایل گرمایشی برای اتاق کودکان باشند. علاوه بر سیستم امنیتی که این وسایل گرمایشی دارند، اندازه و ابعاد این محصولات هم کوچک است بنابراین می توانید به صورت رومیزی هم از این وسیله استفاده کنید تا اگر کودک شما راه می رود، به مشکل نخورد و نتواند به بخاری دست بزند.

استفاده از شومینه برقی، الکلی و… برای گرم کردن اتاق

شومینه یکی دیگر از وسایل گرمایشی پرکاربرد است که ظاهری زیبا و جذاب دارد و می تواند اتاق یا فضای موردنظر شما را زیبا کند. اما شومینه ها انواع مختلفی دارند که پرکاربردترین آن ها شامل موارد زیر است:

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید شومینه
  • شومینه هیزمی یا چوبی یکی از قدیمی ترین انواع شومینه هاست که با چوب، شاخ و برگ درختان و هیزم کار می کند و گرما تولید می کند اما شومینه چوبی یا هیزمی برای داخل اتاق مناسب نیست چون ممکن است دودکش مسدود شود، گاز چوب یا دود چوب داخل اتاق پخش شود، کودک به سمت آتش برود و…. پس شومینه هیزمی برای گرمایش اتاق مناسب نیست و برای فضاهای بزرگ تر مانند ویلا، سالن و… مناسب است.
  • شومینه الکلی همانطور که از نامش پیداست با کمک الکل صنعتی کار می کند و محیط را گرم می کند. این محصول به صورت توکار یا زمینی و رومیزی قابل استفاده است و شیشه دارد. یعنی امکان دسترسی کودکتان به شعله وجود ندارد و نیازی به نگرانی شما نیست. شیشه های شومینه الکلی ضد حرارت و سکوریت هستند و در برابر حرارت و ضربه مقاوم است.
  • شومینه برقی هم یکی دیگر از انواع شومینه است که می توانید از آن برای گرم کردن اتاق خواب یا محیط های کوچک استفاده کنید. این محصول نیز همانند شومینه الکلی، حرارت خوبی تولید می کند و بسیار زیباست همچنین چون برقی است دیگر هیچ نگرانی برای شعله، آتش سوزی، گازگرفتگی و… نخواهید داشت.

گرمایش از کف برای گرم شدن اتاق

یکی دیگر از روش های گرمایشی برای گرم کردن اتاق، روش گرمایش از کف است. در این روش شما باید پکیج یا موتورخانه داشته باشید و به جای قرار دادن رادیاتور در گوشه اتاق، لوله کشی را زیر پارکت یا سرامیک کف اتاق انجام دهید تا به صورت یکنواخت اتاق گرم شود. همچنین همانطور که گفته شد می توانید از شوفاژ یا رادیاتور هم برای گرم کردن اتاق استفاده کنید.

روش های گرم کردن اتاق کودک - بریم خرید
گرم کردن اتاق کودک از طریق گرمایش از کف – بریم خرید

حتی اگر اتاق کودک شما کوچک است می توانید از مدل های حوله خشک کن که در ابعاد کوچک تری تولید می شوند و به راحتی با هر نوع دکوراسیونی هماهنگ می شود استفاده کنید. شوفاژهای حوله خشک کن که بیشتر در سرویس های بهداشتی مانند حمام و… کاربرد دارند می توانند برای گرم کردن اتاق خواب، راهرو، انباری، بالکن و… نیز به شما کمک کنند.

شوفاژ در گرمایش منزل - بریم خرید
گرم کردن اتاق کودک با شوفاژ – بریم خرید

روش های گرم کردن اتاق کودک بدون بخاری

علاوه بر وسایل گرمایشی که در این مقاله نام بردیم، شما می توانید برای گرم کردن اتاق نوزاد یا کودک خود، عایق بندی هم انجام دهید. عایق بندی پنجره ها و درزهای باز در اتاق، می تواند به گرم تر شدن محیط کمک کند. همچنین پنجره های دوجداره نیز می تواند حجم زیادی از سرما را کم کند و محیط شما را گرم تر کند اما لازم به ذکر است که علاوه بر گرم کردن اتاق، لازم است مقداری گردش هوا هم در اتاق باشد پس درب اتاق را باز بگذارید تا هوا در جریان باشد.

پرده های اتاق را ضخیم تر کنید، دریچه های کولر را هم ببندید. یک پتوی گرم و مناسب و یک محیط لباس نسبتا خوب هم، می تواند در گرم شدن کودک شما و حفاظت او از سرما به شما کمک کند.

استفاده از موکت های گرم و نرم هم به گرم شدن اتاق کمک می کند. همچنین می توانید کف اتاق را پارکت کنید تا یخ نباشد و پاهای کودکتان روی زمین سرد قرار نگیرد.

بهترین دما برای اتاق کودک یا نوزاد چند است؟

تنظیم دمای اتاق کودک - بریم خرید
تنظیم کردن دمای اتاق کودک – بریم خرید

بهترین دما برای اتاق کودک، بین ۲۰ تا ۳۰ درجه سانتی گراد است. زمانی که کودک شما خواب است، نوع نفس کشیدن او را بررسی کنید اگر خیلی عرق می کند یا به سختی نفس می کشد بهتر است دمای اتاق را کمتر کنید.

سخن پایانی

در این محتوا سعی کردیم تمام روش هایی که برای گرم کردن اتاق کودک و نوزادان می توانید استفاده کنید را به شما بگوییم. حتی می توانید این نکات را برای گرم کردن اتاق خواب خودتان هم به کار بگیرید و در فصل های سرد سال، فضایی گرم و دلنشین داشته باشید.

با توجه به مواردی که در این محتوا معرفی کردیم، ممکن است تصمیم به خرید شوفاژ برقی، شومینه، بخاری و… گرفته باشید و یا کنجکاو شوید که بیشتر درباره آن ها بدانید و قیمت آن ها را باهم مقایسه کنید و ببینید.

به همین دلیل ما به شما بریم خرید را معرفی می کنیم، بریم خرید یک فروشگاه اینترنتی نیست! بلکه یک مرجع مقایسه قیمت است که تمام محصولات در آن، به صورت کامل نقد و بررسی می شوند و قیمت محصولات در فروشگاه های اینترنتی معتبر مقایسه می شود تا شما عزیزان بتوانید با کیفیت ترین محصولات را با مناسب ترین قیمت خریداری کنید.

برای مشاهده قیمت محصولات و وسایل گرمایشی می توانید به این لینک مراجعه کنید.