سیستم گرمایش قرنیزی چیست و چگونه کار می کند؟

1129
سیستم گرمایش قرنیزی - بریم خرید
مزایای گرمایش قرنیزی - بریم خرید

معرفی سیستم گرمایش قرنیزی

قطعا برای شما هم پیش آمده که با شروع فصل سرما بخاری یا بقیه وسایل گرمایشی خود را بیرون آورید از آن ها استفاده کنید و دوباره با گرم شدن هوا در بهار و تابستان مجبور شدید که بخاری خود را جمع کنید و به انباری یا جایی منتقل کنید که هم زیبایی خانه را نگیرد و هم فضای کافی در اختیار داشته باشید تا یک وسیله دیگر به جای آن قرار دهید و خانه شما شلوغ نشود. قبول کنید که بخاری هر چقدر هم زیبا باشد و طرح شومینه و… داشته باشد باز هم جاگیر است و اگر نباشد بهتر است! اگر شما هم از این مشکلات دارید و به دنبال یک روش گرمایشی برای گرم کردن کل خانه به صورت یکنواخت هستید ما به شما سیستم گرمایشی قرنیزی را پیشنهاد می کنیم که هیچ فضایی را اشغال نمی کند! بله بدون اشغال فضای خانه هم می توانید خانه را گرم کنید و فضای بیشتری برای دکوراسیون و… در اختیار داشته باشید پس با ما همراه باشید تا بیشتر درباره این روش گرمایشی بدانیم!

با شروع فصل سرما، مردم به دنبال روش های گرم کردن خانه های خود هستند تا علاوه بر ایجاد یک فضای گرم و صمیمی از بیمار شدن هم جلوگیری کنند. به همین منظور روش های زیادی برای گرمایش و گرم کردن خانه وجود دارد که رایج ترین روش، استفاده از سیستم گرمایشی و وسایل گرمایشی مختلف است. همانطور که می دانید وسایل گرمایشی زیادی برای گرم کردن محیط وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب خاصی دارد و شما باید با توجه به بودجه ای که در نظر دارید و امکاناتی که در اختیار دارید بهترین وسیله گرمایشی را انتخاب کنید.

اما با توجه به تغییر و تحولاتی که در طراحی دکوراسیون و چیدمان منازل اتفاق افتاده و البته متراژ پایین آپارتمان ها، همه به دنبال روش های گرمایشی هستند که فضای زیادی اشغال نکند تا بتوانند از محیطی که در اختیار دارند به بهترین نحو استفاده کنند و به بهترین شکل دکوراسیون خود را طراحی و اجرا کنند. به همین دلیل با توجه به پیشرفت تکنولوژی روش های جدیدی برای گرمایش خانه به وجود آمده که یکی از این روش های مدرن، سیستم گرمایش قرنیزی است که طرفداران زیادی دارد چون علاوه بر فضایی که در اختیار شما می گذارد، گرمای مطلوبی دارد و مزایای زیادی دارد به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم در این مقاله از بریم خرید درباره نوع کارکرد، مزایا و معایب گرمایش قرنیزی صحبت کنیم تا با اطلاعات کافی برای راه اندازی این سیستم گرمایشی اقدام کنید پس با ما همراه باشید.

سیستم گرمایشی قرنیزی چیست و چگونه کار می کند؟

رادیاتور قرنیزی یکی از روش های گرم کردن خانه است که فضایی اشغال نمی کند، برای چیدمان منزل، شما را محدود نمی کند و با هر نوع چیدمانی به راحتی هماهنگ می شود. رادیاتور قرنیزی مانند همان رادیاتورهای پره ای و پنلی کار می کند اما طرحی متفاوت و مدرن تر دارد. خروجی گرمایش و بازدهی گرمایی سیستم گرمایشی قرنیزی بسیار بالاست و در مکان هایی مانند گوشه دیوار، زیر پنجره، اتاق، حمام، سرویس بهداشتی و…. قابل نصب است.

سیستم گرمایشی قرنیزی به صورت دیواری، پایین دیوار نصب می شود و مصرف انرژی آن بسیار کم است. همچنین گرمایش بالایی دارد.

این سیستم معمولا از جنس آلومینیوم است و سرتاسر خانه نصب می شود. رادیاتورهای قرنیزی دو نوع هستند و به دو صورت می توانند کار کنند که در ادامه توضیح دادیم.

انواع سیستم کار رادیاتور قرنیزی

سیستم های قرنیزی به هر روشی که کار کنند و گرما را تولید کنند، پخش گرمای آن ها یکسان است و دور تا دور منزل شما نصب می شود تا کل محیط را به صورت یکنواخت گرم کند. سیستم گرمایشی قرنیزی به دو روش کار می کند :

سیستم قرنیزی برقی یا الکتریکی

در این روش، رادیاتورها بدون نیاز به یک سیستم گرمایشی مرکزی مانند موتورخانه یا پکیج، با کمک برق کار می کنند، سریع گرم می شوند و محیط اطراف را هم به صورت یکنواخت گرم می کنند. زمانی که شما این رادیاتور را روشن کنید، هوای سرد اطراف وارد ترموستات می شود، گرم می شود و به بیرون منتقل می شود. این نوع قرنیزها، یک مایع سیال دارند که می چرخد، گرم می شود و با گرمایی که تولید می کند محیط را گرم می کند یعنی در واقع مانند شوفاژ برقی کار می کند.

رادیاتور قرنیزی هیدرونیک

این مدل هم آب گرم را جابجا می کند و مانند رادیاتورهای پره ای و پنلی، گرمای آب را به محیط منتقل می کند تا فضا را گرم کند. گرمای آب به تدریج اتاق را گرم می کند و تا زمانی که دمای اتاق به حد استاندارد برسد این کار ادامه پیدا می کند.

انواع سیستم گرمایشی قرنیزی - بریم خرید
گرمایش قرنیزی چیست؟ – بریم خرید

سیستم گرمایشی قرنیزی چه مزایا و معایبی دارد؟

  • رادیاتورهای قرنیزی فضای کمی اشغال می کنند و در پایین یا گوشه دیوار نصب می شوند.
  • وسایل گرمایشی قرنیزی بر اساس ابعاد و سایزهایی که شما سفارش بدهید تولید می شوند و متناسب با فضای شماست.
  • شما می توانید در هر جایی از خانه مانند زیر پنجره یا هرجای دیگری که سردترین بخش خانه شماست از رادیاتور قرنیزی استفاده کنید و نگران محدودیت جا و مکان نباشید.
  • اگر شما بخواهید از بخاری یا سایر وسایل گرمایشی برای گرم کردن خانه استفاده کنید، قطعا یک سری از مکان هایی که مثلا گازکشی یا برق کشی ندارند نمی توانید وسیله گرمایشی قرار دهید و ممکن است خانه شما به صورت یکنواخت گرم نشود اما با سیستم های گرمایشی قرنیزی تمام قسمت های خانه مانند حمام، سرویس بهداشتی، آشپزخانه، بالکن، انباری، اتاق خواب و…. را می توانید گرم کنید و گرمایی یکنواخت داشته باشید.
  • استفاده از سیستم قرنیزی امکان گازگرفتگی و… ندارد و با خیال راحت می توانید از آن استفاده کنید.
  • اگر از بخاری یا سایر وسایل گرمایشی استفاده کرده باشید می دانید که امکان پخش شدن گاز مونوکسید کربن در فضا وجود دارد و همچنین دوده های سیاهی که تولید می شود می تواند دیوار، پرده، کاغذ دیواری و… را سیاه کند اما سیستم گرمایشی قرنیزی این مشکلات را ندارد.
  • نصب و راه اندازی رادیاتور قرنیزی بسیار ساده است و بر خلاف سیستم گرمایش از کف، بدون نیاز به کندن زمین و… می توانید آن را نصب کنید.
  • رادیاتور قرنیزی استهلاکی ندارد و امکان پوسیدگی، سوراخ شدن و… در آن وجود ندارد بنابراین طول عمر بالایی دارد و به صرفه است.
  • از این سیستم گرمایشی هم به صورت برقی و هم با کمک سیستم گرمایش مرکزی مانند موتورخانه و پکیج می توانید استفاده کنید.
  • تنوع رنگ در این مدل بسیار بالاست و با رنگ دلخواهتان می توانید آن را سفارش دهید که هماهنگ با سایر اجزای خانه شما باشد.
  • این سیستم گرمایشی هیچ آسیبی به دیوار وارد نمی کند.
  • رادیاتور قرنیزی در رنگ، مدل، ابعاد و سایز متناسب با بقیه بخش های دکوراسیون شما ساخته می شود پس به خوبی می تواند با سایر بخش های منزل شما هماهنگ شود و دکوراسیون منزل شما را بهم نزند.
  • این نوع رادیاتورها سر و صدای زیادی ندارند و حتی در اتاق خواب هم قابل استفاده هستند.
  • اما یکی از معایب این نوع رادیاتورها، نیاز به جریان هواست یعنی رادیاتور قرنیزی در مکانی که گردش هوا دارد بهتر کار می کند. به همین دلیل توصیه می شود در نزدیکی پنجره یا زیر پنجره آن را نصب کنید که هوای سرد وارد محفظه رادیاتور شود و با کمک الکتریسیته آن را گرم کند و به بالا منتقل کند سپس دوباره هوای سرد وارد شود و همین چرخه تکرار شود.
  • یکی دیگر از معایب این مدل رادیاتور و سیستم گرمایشی، مربوط به پخش هواست. همانطور که می دانید این نوع رادیاتورها به یک سیستم گرمایشی اصلی مانند پکیج یا موتورخانه متصل می شوند و گرما را پخش می کنند پس ممکن است گرمای این رادیاتور، در نزدیکی پکیج بیشتر از قسمت های دیگر باشد یعنی هرچقدر از سیستم گرمایشی مرکزی دورتر می شود، حرارت آن هم کمتر شود چون زمان زیادی لازم است که این آب گرم وارد رادیاتور قرنیزی شود بنابراین کمی از گرمای آب کم می شود و حرارت این رادیاتور هم کمتر می شود.
  • برخی از سیستم های گرمایشی قرنیزی با کمک برق کار می کند به همین دلیل ممکن است هزینه قبض برق شما زیاد شود.

سخن پایانی

همانطور که در این مقاله از بریم خرید گفتیم سیستم های گرمایشی قرنیزی بسیار زیباست و دکوراسیون منزل شما را زیباتر می کند. این سیستم گرمایشی، به صورت یکنواخت محیط شما را گرم می کند و بازدهی بالایی دارد. با توجه به اینکه انواع گرمایش قرنیزی را برای شما ذکر کردیم حتما می دانید که گرمایش قرنیزی، با کمک پکیج یا موتورخانه و یا به صورت برقی کار می کند. اما با توجه به اینکه هزینه برق در ایران بالاتر از گاز است، مردم به دنبال روش هایی کم هزینه و کم مصرف هستند که قبض های نجومی دریافت نکنند. به همین دلیل خرید پکیج به عنوان سیستم های گرمایشی مرکزی بهتر از سایر گزینه هاست و برای گرمایش قرنیزی می تواند به شما کمک کند. قطعا همه ما هنگام خرید، به دنبال ارزان ترین قیمت و بالاترین کیفیت هستیم، بنابراین ما به شما پیشنهاد می کنیم برای اینکه یک پکیج یا رادیاتور یا حتی سایر وسایل گرمایشی را با مناسب ترین قیمت تهیه کنید، می توانید به وب سایت بریم خرید مراجعه کنید و لیست تمام فروشگاه های اینترنتی برای خرید پکیج و آبگرمکن و یا رادیاتور و… را مشاهده کنید و خرید خود را از ارزان ترین فروشنده انجام دهید.