چگونه بوی بد یخچال را از بین ببریم؟

777
بوی بد یخچال - بریم خرید

روش از بین بردن بوی بد یخچال

یکی از دلایل بوی بد یخچال فریزر می تواند مواد غذایی مختلفی باشد که داخل یخچال وجود دارد برای مثال میوه و سبزیجات، گوشت، مواد غذایی، کالباس، ماهی، گوشت و…. همگی می توانند بوی مخصوصی داشته باشند که در مجموع و زمانی که باهم ترکیب می شوند، بوی نامطبوعی ایجاد می کنند و بر روی سایر مواد غذایی داخل یخچال هم تاثیر می گذارند برای مثال اگر شیشه آبی بدون درب داخل یخچال بگذارید و در کنار سایر مواد غذایی باشد، قطعا آبی که داخل شیشه قرار دارد، طعم و بوی بدی خواهد گرفت اما چطور می توان بوی بد یخچال را از بین برد؟ در ادامه این مقاله از تیم تولید محتوای بریم خرید، به معرفی روش های از بین بردن بوی بد یخچال پرداختیم و در انتهای مقاله، روش خرید یخچال فریزر با ارزان ترین قیمت را برای شما عزیزان معرفی کردیم تا با مقایسه قیمت یخچال فریزر بتوانید خریدی مقرون به صرفه از ارزان ترین فروشگاه معتبر داشته باشید.

علت بوی بد یخچال چیست؟

  • اگر یخچال شما تمیز نباشد و مواد غذایی داخل یخچال باقی مانده باشد، طبیعی است که بوی بد و آزاردهنده ای داخل یخچال بپیچد پس برای جلوگیری از اینکه یخچال شما بوی نامطبوعی بدهد، بهتر است آن را تمیز کنید، برای تمیز کردن یخچال می توانید یک اسفنج یا پارچه را به سرکه سفید یا ماده شوینده غیرسمی و غیر سفیدکننده آغشته کنید و یخچال را تمیز کنید. برای این کار بهتر است تمام گوشه هایی که حاوی مواد غذایی هستند، تمیز کنید.
  • با توجه به اینکه محیط داخل یخچال مرطوب است، امکان اینکه کپک داخل یخچال رشد کند زیاد است بنابراین مواد غذایی را پس از اینکه تاریخ انقضایشان تمام شد، دور بریزید تا از رشد کپک جلوگیری کنید چون کپک می تواند یکی از دلایل بوی بد یخچال فریزر باشد.
  • اگر دمای یخچال شما خیلی سرد نباشد و داخل یخچال گرم باشد، مواد غذایی بوی بدی می گیرند و ممکن است یخچال شما بوی بدی داشته باشد پس دمای یخچال خود را نیز بررسی کنید که استاندارد باشد. همچنین اگر یخ زدایی داخل یخچال به درستی انجام نشود، عملکرد یخچال مختل می شود و نمی تواند دمای استانداردی برای یخچال داشته باشد، بنابراین یخ زدایی داخل یخچال را نیز به درستی انجام دهید تا دمای داخل یخچال حفظ شود.
  • اگر لامپ یخچال شما هنگام بسته شدن یخچال خاموش نشود، گرمای زیادی تولید می کند و سبب گرم شدن داخل یخچال و خراب شدن مواد غذایی و بو گرفتن آن می شود.
  • اگر کمپرسور یخچال را تمیز نکنید، فاصله اش را با دیوار تنظیم نکنید و گرم شود، به درستی کار نمی کند و بوی بدی داخل یخچال می پیچد.

بوی بد یخچال بریم خرید بوی بد یخچال

  • سعی کنید هنگام خرید یخچال فریزر، مدلی را انتخاب کنید که گردش هوای چندگانه داشته باشد تا بوی بد مواد غذایی داخل یخچال نپیچد و شما را آزار ندهد.
  • علاوه بر روش های بالا شما می توانید با کمک جوش شیرین، وانیل، پودر قهوه و…. عطر خوبی داخل یخچال خود ایجاد کنید. برای این کار می توانید یک لیوان پر از جوش شیرین یا قهوه یا سرکه، لیمو، قهوه و… داخل یخچال بگذارید تا عطر آن داخل یخچال بپیچد و بوی بد مواد غذایی را از بین ببرد.

با توجه به مواردی که در این مقاله از تیم تولید محتوای بریم خرید ذکر شد، متوجه شدیم که دلایل ایجاد بوی بد در یخچال چیست و همچنین روش های رفع آن را نیز آموختیم. اما در ابتدای مقاله به شما قول معرفی ارزان ترین فروشگاه های اینترنتی برای خرید یخچال را دادم و بریم خرید را به شما معرفی کردم. بریم خرید یک مرجع مقایسه قیمت است که به معرفی فروشگاه های اینترنتی معتبر می پردازد و با مقایسه قیمت یخچال فریزر و سایر محصولات خانه و آشپزخانه، لیست قیمتی برای هر محصول در اختیار شما می گذارد تا پس از مقایسه قیمت ها، خرید خود را از ارزان ترین فروشنده معتبر با گارانتی و خدمات پس از فروش مناسبی انجام دهید. برای مثال می توانید لیست قیمت یخچال فریزر را در بریم خرید مشاهده کنید و پس از انتخاب مدل موردنظرتان، مقایسه قیمت محصول را در فروشگاه های معتبر مشاهده کنید و خرید خود را از ارزان ترین فروشنده انجام دهید. لازم به ذکر است بریم خرید فقط یک مرجع مقایسه قیمت است و تامین کننده کالا نیست، بلکه صرفا به معرفی فروشگاه های معتبر می پردازد و تقریبا هر ۲۴ ساعت یک بار قیمت ها را به روزرسانی می کند.