نکات خرید دستگاه آبمیوه‌گیری

461
نکات خرید دستگاه آبمیوه‌گیری

شما هم به دنبال خرید یک دستگاه آبمیوه‌گیری قوی و بادوام هستید؟ این روز‌ها به دلیل ضیق وقت و سر مشغولی و آبمیوه‌های صنعتی همه به دنبال یک دستگاه آبمیوه‌گیری خوب برای نوشیدن یک لیوان آبمیوه مقوی در خانه هستند. اگر شما هم می‌خواهید به‌سادگی و در عرض چند دقیقه یک لیوان نوشیدنی تازه و مقوی را در منزل سرو کنید در این مقاله از سایت بریم خرید با ما همراه باشید. امروز به مشخصات و ویژگی‌های بهترین دستگاه‌های آبمیوه‌گیری موجود در بازار می‌پردازیم. همچنین در انتهای این مقاله به بررسی چندل مدل از انواع دستگاه‌های آب‌میوه‌گیری و معایب و مزایای آن‌ها برای خرید راحت‌تر شما می‌پردازیم. دقت داشته باشید که با توجه به انواع مدل‎‌ها و برند‌های موجود در بازار انتخاب یک دستگاه آبمیوه‌گیری قوی در ابتدا سخت به نظر می‌رسد؛ ولی شما با در نظر گرفتن چندین فاکتور مناسب به‌راحتی می‌توانید از هر برندی بهترین خرید خودتان را داشته باشید.

نکات خرید دستگاه آبمیوه‌گیری

مهم‌ترین نکات خرید آبمیوه‌گیری خوب

توان و قدرت دستگاه آبمیوه‌گیری

از مهم‌ترین ویژگی‌های دستگاه‌های برقی، توان و قدرت آن‌هاست. توان دستگاه‌های برقی آشپزخانه از قبیل آبمیوه‌گیری مانند سایر دستگاه‌های الکتریکی با قدرتی بین ۵۰۰ تا ۱۵۰۰ وات است. هنگام خرید آبمیوه‌گیری باید در نظر داشته باشید که بین توان و قدرت دستگاه و مصرف انرژی آن رابطه مستقیمی وجود دارد.

بازده آبمیوه‌گیری

یکی دیگر از مهم‌ترین نکات خرید دستگاه آبمیوه‌گیری، بازده دستگاه است. یک آبمیوه‌گیری مناسب باید در هر بار استفاده بتواند به طور معمول حدود پنجاه‌درصد وزن میوه‌ها  را به آبمیوه تبدیل کند. از جمله فاکتور‌های مربوط به بازده دستگاه‌های آبمیوه‌گیری راندمان آن‌ها هست. با پرس‌وجو و تحقیقی کوتاه راجع به راندمان دستگاه مدنظرتان می‌توانید نسبت به بازده آن اطمینان حاصل کنید.

سرعت آبمیوه‌گیری

سرعت دستگاه‌های برقی از جمله آب‌میوه‌گیری به چرخش و دور موتور آن‌ها وابسته است. اگر می‌خواهید دستگاه شما از سرعت خوبی برخوردار باشد باید راجع به‌دور موتور آن نسبت به استاندارد مطمئن شوید. باید بدانید که سرعت و بازده رابطه مستقیمی دارند و هرچه سرعت دستگاه آبمیوه‌گیری بیشتر باشد بازده آن بالاتر می‌رود.

نکات خرید دستگاه آبمیوه‌گیری

جنس ساخت

جنس بدنه

بدنه دستگاه‌های آبمیوه‌گیری عموماً از پلاستیک، استیل یا ترکیبی از این دو ساخته شده است، البته که جنس مواد استفاده شده در ساخت این دستگاه‌ها تأثیر یکسانی در مقاومت و استحکام آن‌ها دارد و تفاوت وزن آن‌چنانی‌ای بین آن‌ها ایجاد نمی‌کند.

جنس تیغه

از جمله مواد استفاده شده در ساخت تیغهٔ دستگاه‌های آبمیوه‌گیری می‌توان به فولاد، تیتانیوم و حتی پلاستیک استفاده کرد. از جمله ویژگی‌های مهم تیغه‌های دستگاه‌های آبمیوه‌گیری مقاومت آن‌ها در برابر زنگ‌زدگی و استحکام است. دقت داشته باشید که تیغه‌های از جنس فولاد و تیتانیوم استحکام بالاتر و در عوض تیغه‌های پلاستیکی مقاومت بیشتر در برابر زنگ‌زدگی دارند.

گنجایش دستگاه آبمیوه‌گیری

دستگاه‌های آبمیوه‌گیری متناسب با گنجایشی که دارند در سایز‌های متفاوتی تولید می‌شوند، پس بهتر است متناسب با کاربردی که دستگاه‌های آبمیوه‌گیری خانگی برای شما دارند در خرید آن‌ها به سایز و ابعاد مناسبشان دقت کنید. گویی که برای یک لیوان آبمیوه ساده حتی دستگاه‌های آبمیوه‌گیری دستی هم کفایت می‌کنند.

مخزن آبمیوه و تفاله

اندازه و گنجایش مخزن آبمیوه و تفاله از جمله نکات معروف و حائز دقت در هنگام خرید یک دستگاه آبمیوه‌گیری مناسب است. به‌اندازه گنجایش مخزن تفاله و آبمیوه شما در هر نوبت می‌توانید آبمیوه تهیه کنید. همچنین برخی از دستگاه‌های آبمیوه‌گیری فاقد مخزن آبمیوه هستند و آبمیوه را به‌اندازه گنجایش مخزن جمع‌آوری تفاله می‌توانید از طریق لوله دستگاه به طور مستقیم در یک لیوان داشته باشید.

میزان صدا تولید شده

از جمله ویژگی‌های آزاردهنده دستگاه‌های آبمیوه‌گیری به صدای بلند و آزاردهنده و لرزش آن‌ها می‌توان اشاره کرد. این صدا و لرزش تا حد زیادی به‌دور موتور و توان آن‌ها بستگی دارد. یکی از راهکار‌های کاهش صدا و لرزش این دستگاه‌ها، این است که آن‌ها روی سطح صاف قرارداد.

میزان مصرف انرژی

از جمله فاکتور‌های تعیین‌کننده مصرف انرژی و برق در دستگاه‌های برقی، توان و قدرت آن‌هاست. در هنگام خرید دستگاه‌های آبمیوه‌گیری از جمله نکات مهم توجه به برچسب مصرف انرژی است هرچند که میزان مصرف برق ثبت شده در این برچسب در موارد استفاده خاص اندازه‌گیری شده است. بااین‌وجود انرژی مصرف شده در این دستگاه‌ها به چگونگی و میزان استفاده از آن‌ها هم‌بستگی دارد.

سایز دهانه ورودی

دهانه ورودی آبمیوه‌گیری، بخشی است که در آن میوه‌ها را برای آب‌گرفتن قرار می‌دهیم. هرچه سایز دهانه ورودی آبمیوه‌گیری‌ها بیشتر باشد شما توان بیشتری در آب‌گرفتن تکه‌های بزرگ میوه‌ها دارید.

سهولت استفاده

از جمله موارد مؤثر در سهولت استفاده از دستگاه‌ها آب‌میوه‌گیری می‌توان به آسان باز و بسته‌شدن قطعات به‌موجب شست‌وشوی راحت دستگاه اشاره کرد. شست‌وشوی مناسب دستگاه باعث افزایش بازده و طول عمر آبمیوه‌گیری شما می‌شود.

نکات خرید دستگاه آبمیوه‌گیری

انواع دستگاه‌های آبمیوه‌گیری

در این بخش به معرفی چهار نوع آب‌میوه‌گیری برای شناخت مزایا و معایب آن‌ها در جهت خرید آسان‌تر می‌پردازیم.

۱٫      آبمیوه‌گیری سانتریفیوژ

مزایا: این نوع از سریع‌ترین دستگاه‌های آبمیوه‌گیری در بازار است، راندمان این مدل آب‌میوه‌گیری بالا و در حدود سی درصد است، همچنین می‌توان به کم جاگیر بودن و ارزان بودن این مدل نسبت به دیگر مدل‌ها اشاره کرد.

معایب: این دستگاه سروصدا و لرزش زیادی دارد و در عین حال با وجود راندمان بالایی که دارد پالپ زیادی تولید می‌کند. همچنین که آبمیوه تولید شده در این مدل دستگاه‌ها مدت‌زمان زیادی تازه نمی‌مانند و تیغه‌های این مدل آب‌میوه‌گیری سبزیجات برگ‌دار را به‌خوبی خرد نمی‌کند.

۲٫    آبمیوه‌گیری اهرمی

دستگاه‌های آب‌میوه‌گیری اهرمی از مدل‌های دستی برای مخالفان دستگاه‌های برقی است. این مدل مخصوصاً مرکبات است و برای آب‌گرفتن کافی است که پوست مرکبات را بگیرید و آن‌ها را از وسط نصف کنید در دستگاه بیندازید، سپس اهرم آن را پایین بیاورید تا با ایجاد فشار در خرده میوه‌ها آب آن‌ها گرفته شود.

مزایا: در این مدل خبری از سروصدا و لرزش نیست و همچنین با اندازه کوچکی که دارند فضای کمی را اشغال می‌کنند. این مدل آبمیوه‌گیری‌ها نیاز به برق ندارند و همچنین به‌خوبی پالپ میوه‌ها را می‌گیرند.

معایب: این دستگاه‌ها تنها مخصوص مرکبات است و آب‌میوه گرفتن با آن‌ها علاوه بر زمان‌بر بودن، خسته‌کننده هم هست.

۳٫   آبمیوه‌گیری جونده

این مدل آبمیوه‌گیری‌ها از نظر ظاهری شبیه چرخ گوشت است و بر خلاف دیگر مدل‌های برقی لازم است پوست میوه‌ها را به‌خوبی بگیرید و دانه‌های آن‌ها را جدا کنید این مدل برای استفاده در رستوران و کافه‌ها مناسب است.

مزایا: سروصدای کم این مدل از جمله مزایای آن است همچنین آبمیوه‌های حاصل از آن‌ها به مدت یک شبانه‌روز سالم و تازه می‌ماند. از دیگر مزایای استفاده از مدل در سهولت شست‌وشو و کاربرد آن‌هاست.

معایب: سرعت نسبتاً پایین و قیمت بالاتر نسبت به مدل آبمیوه‌گیری سانتریفیوژی، همچنین نیاز به پوست‌گیری و جداکردن هسته و دانه میوه‌ها از جمله معایب استفاده از این مدل آبمیوه‌گیری‌هاست.

۴٫    آبمیوه‌گیری صنعتی

این مدل آبمیوه‌گیری‌ها متناسب با سایز بزرگی که دارند قابل استفاده در رستوران‌ها و کافه‌ها هستند و برای مصارف خانگی کاربرد چندانی ندارند.

مزایا: سرعت بالا و گنجایش نسبتاً بالا و مناسب برای استفاده در مکان‌هایی مثل رستوران‌ها و کافه‌های شهر، قابلیت به‌راحتی خردکردن و آب‌گرفتن از میوه‌ها و سبزیجات نرم و سفت

معایب: مصرف بالای برق نسبت به گنجایش و دور موتور و توان بالای دستگاه.

نکات خرید دستگاه آبمیوه‌گیری

حرف آخر

در این مقاله به بررسی مهم‌ترین فاکتور‌های خرید دستگاه‌های آبمیوه‌گیری پرداختیم. از جمله نکات مهم دیگر هنگام خرید دستگاه آبمیوه‌گیری می‌توان به محافظت موتور این دستگاه‌ها در قبال گرام و حرارت ناشی از فعالیت بالا اشاره کرد. همچنین بخشی برای نگه‌داری سیم‌ها و کلید‌های مناسب برای خاموش و روشن‌شدن و کنترل سرعت در حین کار دستگاه از جمله نکات مهم در خرید یک دستگاه آبمیوه‌گیری مناسب است. سپاس از همراهی شما.

منبع: juicers.co.uk