نکات خرید سینک ظرف‌شویی

475
نکات خرید سینک ظرف‌شویی

در آشپزخانه یکی از لوازم که در چشم است و بسیار مهم است، سینک ظرف‌شویی آشپزخانه است. انتخاب و خرید سینک ظرف‌شویی نکاتی دارد که باید قبل از این کار آن‌ها را بدانیم، تا در بلندمدت دچار مشکلاتی در این زمینه نشویم. در این زمینه می‌تواند سؤالاتی برایمان پیش بیاید. برای مثال، آیا سینک ظرف‌شویی باید چه خصوصیاتی را دربرگرفته باشد؟ نسبت به بقیه لوازم آشپزخانه باید چه رنگی یا ابعادی داشته باشد؟ اگر سینک ظرف‌شویی‌مان چه خصوصیاتی داشته باشد برای ما بهتر خواهد بود؟ نکاتی مهمی که باید قبل از خرید سینک ظرف‌شویی بدانیم چیست؟ یا هزاران سؤال دیگر که می‌تواند در این زمینه برای ما پیش بیاید. در این مقاله از سایت بریم خرید با ما همراه باشید تا با نکات خرید سینک ظرف‌شویی آشنا شویم و بتوانیم به پاسخ این سؤالات برسیم.

نکات خرید سینک ظرف‌شویی

نکات مهمی که باید هنگام خرید سینک ظرف‌شویی، موردنظر داشته باشیم

همان‌طور که هرکدام از ما می‌دانیم آشپزخانه یکی از بخش‌های بسیار مهم در خانه است، زیرا ما هرروزه با آن به مقدار زیادی سروکار داریم و اگر در آن نکته‌های اذیت‌کننده‌ای وجود داشته باشد،  یقیناً در بلندمدت ما را مورد تأثیر خواهد گذاشت.  پس باید هنگام انتخاب هرکدام از بخش‌های آشپزخانه ظرافت بالایی را به خرج دهیم تا در طولانی‌مدت پشیمان و یا اذیت نشویم. در این قسمت از این مطلب می‌خواهیم با چندی از نکات مهم که باید قبل از خرید سینک ظرف‌شویی بدانیم آشنا خواهیم شد.

۱٫ قرار است اینکه ظرف‌شویی در کجا قرار بگیرد؟

این مورد یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید حتماً آن را موردتوجه قرار دهیم. ما باید قبل از خرید سینک ظرف‌شویی بدانیم که قرار است آن را در کجای آشپزخانه نصب و استفاده کنیم و در کنار این موضوع باید بدانیم که ابعاد در دسترسمان برای نصب سینک به چه اندازه است. دلیل اینکه می‌گوییم این مورد بسیار مهم است این است که اگر بخواهیم برای آشپزخانه‌های کوچک سینک بزرگی را انتخاب و نصب کنیم،  یقیناً در بلندمدت پشیمان خواهیم شد،  پس بهتر از قبل از خرید سینک ظرف‌شویی،  این مورد را به یاد داشته باشیم و بررسی کنیم.

۲٫ قرار است از سینک ظرف‌شویی چه استفاده‌هایی شود؟

شاید این سؤال برایتان خنده‌دار به نظر برسد، زیرا همه پاسخ این سؤال را به‌خوبی می‌دانیم،  اما بیایید ریزبینانه‌تر به این موضوع نگاه کنیم و چند سؤال را برای خود مطرح و به آن‌ها پاسخ و در نهایت به این گزینه جواب دهیم.  قرار است ظروفی را با چه ابعادی در این سینک بشوییم؟  قرار است غیر از شستن ظروف از این سینک چه استفاده‌های دیگری بکنیم؟  ما می‌توانیم با پاسخ‌دادن به این سؤال‌ها و سؤالات دیگر،  هدف خود را از خرید یک سینک ظرف‌شویی بهتر مشخص کنیم.  اگر این موضوع را انجام دهیم می‌توانیم هنگام انتخاب یک سینک ظرف‌شویی، بهتر عمل کنیم، زیرا می‌دانیم که قرار است از سینک ظرف‌شویی چه استفاده‌هایی را بکنیم.

۳٫ باید شکل و ظاهر سینک ظرف‌شویی‌مان چگونه باشد؟

این مسئله نیز بسیار مهم است، زیرا اگر شکل و ظاهر سینک ظرف‌شویی‌مان با بقیه وسایل آشپزخانه متفاوت باشد، حس بدی را به ما خواهد داد. البته توجه کنید که منظور ما از شکل و ظاهر، صرفاً رنگ و مدل و.. سینک ظرف‌شویی نیست، منظور ما از شکل و ظاهر سینک ظرف‌شویی،  می‌تواند مواردی دیگر از جمله توکار بودن یا روکار بودن سینک ظرف‌شویی باشد.  اگر خواستید سینک ظرف‌شویی برای آشپزخانه‌تان خریداری کنید، توصیه می‌شود در کنار توجه به صحبت متخصصان در این زمینه،  فردی را به همراه خود داشته باشیم که بیشترین سروکار را با سینک ظرف‌شویی داشته و دارد.

۴٫ جنس

در کنار تمام موارد بالا،  جنس سینک ظرف‌شویی نیز بسیار مهم است،  زیرا اگر تمام موارد بالا را در خرید سینک ظرف‌شویی رعایت کنیم،  ولی سینک ظرف‌شویی خریداری شده جنس خوبی نداشته باشد در طولانی‌مدت برای آن هزینه آفرین بوده، و پس از مدت این هزینه‌ها اذیت‌کننده خواهند شد.

۵٫ برای ما سینک چند لنگه مناسب است؟

مورد دیگر که باید به آن توجه کنیم این است که می‌خواهیم سینک ظرف‌شوی چند لنگه داشته باشیم؟  در صنعت سینک‌سازی انواع مختلفی از سینک ظرف‌شویی در این زمینه ساخته شده و در دسترس همه قرار گرفته شده.  سینک ظرف‌شویی با تعداد لنگ‌های مختلف در بازار وجود دارد،  برای مثال سینک‌های ظرف‌شویی یک لنگه،  دو لنگه و یا سه لنگه.  در پایین می‌توانید اطلاعات بیشتری در این مورد را بخوانید.

نکات خرید سینک ظرف‌شویی

سینک ظرف‌شویی یک لنگه

این‌گونه سینک ظرف‌شویی‌ها برای خانواده‌های پرجمعیت و یا پر رفت‌وآمد بسیار مناسب است،  زیرا می‌توانید به‌راحتی در آن شست‌وشوی ظروف و یا موارد دیگر را انجام دهد.  اما این نوع سینک ظرف‌شویی یک نکته منفی هم دارد،  این نکته منفی این است که ما در یک‌زمان می‌توانیم فقط یک مورد را شست‌وشو دهیم،  یعنی یا می‌توانیم میوه‌هایمان را شستشو دهیم،  آیا می‌توانیم ظروفمان را شستشو دهیم.  پس اگر دلتان می‌خواهد هم‌زمان کار‌ها را انجام دهید بهتر است به سراغ نوع‌های دیگر بروید.

نکات خرید سینک ظرف‌شویی

 سینک ظرف‌شویی دو لنگه

در این نوع سینک ظرف‌شویی یک لنگه بزرگ‌تر از آن لنگ است. این موضوع باعث شده که ما بتوانیم به‌خوبی موارد خود را برای شست‌وشو جدا کرده و به جدایی و هم‌زمان این کار را انجام دهیم. البته باید اشاره کنیم که در این نوع سیم‌هایی هم وجود دارد که گردو سینک به یک اندازه هستند، اما در هر حال این نوع سنگ‌ها برای شست‌وشوی هم‌زمان دو مورد ارائه شده‌اند.

نکات خرید سینک ظرف‌شویی

نتیجه‌گیری

در این مقاله از سایت بریم خرید با برخی از نکات خرید سینک ظرف‌شویی آشنا شدیم و در این رابطه به مواردی که باید در زمان خرید سینک ظرف‌شویی موردتوجه قرار دهید، اشاره کردیم، برخی از این موارد عبارت‌اند از: جنس سینک ظرف‌شویی، باید شکل و ظاهر سینک ظرف‌شویی‌مان چگونه باشد؟ قرار است از سینک ظرف‌شویی چه استفاده‌هایی شود؟  قرار است اینکه ظرف‌شویی در کجا قرار بگیرد؟ امیدواریم که مطالب بیان شده برای شما مفید بوده باشد.

منبع: sinkology. com/